Wanneer de katten ontmand zijn horen jullie het

Moderator: moderatorteam
Omdat je zegt "eigendom" en "dat beest m'n hele tuin volschijt"...... ik vond dat zo onaardig staanmassam schreef:katten zijn wel degelijk levende wezens? ik heb geen idee waarom jij denkt dat ik dat niet vind?Stang schreef:Typisch toch dat sommige mensen katten niet als "levende wezens" beschouwenmassam schreef:"als je niet wil dat mijn kat in jouw tuin komt jaar je ze toch weg?"
1. waarom moet ik dat doen? hou je eigendommen bij je
2. als dat beest 's avonds mijn hele tuin volschijt en ik ga vol goede moed in mijn tuin werken kan ik niet echt meer wat wegjagen toch?
ik wil er mee aangeven dat ze van jou zijn en dat jij er maar voor moet zorgen dat niemand er last van heeft. moet ik ook met mijn hond.
maar je kunt natuurlijk altijd wel zoeken naar een discutabel onderwerp
Ik heb mijn hele leven al katten om mij heen, varierend van 2 tot 12! Toen mij ouders het huis uit gingen (lang verhaalStang schreef:Ik weet heel goed dat er risico's aanzitten als ze buiten lopen, en echt dat vind ik vreselijk, toch heb ik dan (eventueel) liever een kort maar mooi leven voor ze dan een lang maar saai leven.
En nogmaals: dit geldt zeker niet voor alle katten, er zijn er zat die wél binnen kunnen blijven, maar bij sommige katten gaat dit gewoon echt niet zonder ze doodongelukkig te maken.
Martijn schreef:Ik vind katten heel leuk. Misschien wil ik zelf ooit ook wel een kat.
Maar ik wil ook een voliere met vogels en groente kweken in mijn eigen tuin. Plantjes zaaien.
En ik wil ook niet dat mijn honden constant bij de achterdeur staan te gillen.
Waar ik huur betaal gebeurt wat ik wil dat er gebeurt. Het kan niet zo zijn dat ik niet kan doen met de grond waar ik voor betaal omdat jij iets met je katten hebt waardoor ze bij mij moeten poepen, op de voliere klimmen en de de zaaibedje opengraven.
Je mag ze best buiten laten maar niet in mijn tuin. Als je dat niet anders kunt regelen mag jij van mij van je eigen centjes zorgen dat mijn tuin afgesloten is voor jouw kat. En anders zorg je maar op een andere manier dat ze niet bij mij in de tuin komen.
Hoe jij het hebt meegemaakt wil toch niet zeggen dat het overal met iedere kat zo gaat?Maaike schreef:Ik heb mijn hele leven al katten om mij heen, varierend van 2 tot 12! Toen mij ouders het huis uit gingen (lang verhaalStang schreef:Ik weet heel goed dat er risico's aanzitten als ze buiten lopen, en echt dat vind ik vreselijk, toch heb ik dan (eventueel) liever een kort maar mooi leven voor ze dan een lang maar saai leven.
En nogmaals: dit geldt zeker niet voor alle katten, er zijn er zat die wél binnen kunnen blijven, maar bij sommige katten gaat dit gewoon echt niet zonder ze doodongelukkig te maken.), namen zij uiteraard de katten mee en ik nam 2 nieuwe (Grover en Inieminie waar ik het net over had). De katten die mijn ouders meenamen waren ook gewend om buiten te lopen, maar dat kon niet meer in hun nieuwe huis. Zwaar protest in het begin van de katten, maar op een gegeven moment was het okay. Lekker uitzoeken waar iedere kat van hield, van kettinkjes tot propjes tot tenenjacht op het dekbed, en spelen maar. Die van mij jagen op spinnen en allerlei vliegend spul, in huis. In de vliegenarme maanden zijn propjes een haarelastiekjes favo. Hoe kleiner hoe beter. Regelmatig spelen is genoeg voor ze.
Dood ongelukkig..... laat je dan niet meer je eigen gevoel spreken dan dat het werkelijk zo is?
Ja dat is nieuw als er reacties zijn dan veranderen we het eerste bericht om het moeilijk te maken.twinkeltje schreef:er leuk maar vreem heeft is het eerste begin verandert of zo van de vraag 8O
oh! dat is een van de veranderingen om het forum leuker te maken!! ik snap het al!Rataplan schreef:Ja dat is nieuw als er reacties zijn dan veranderen we het eerste bericht om het moeilijk te maken.twinkeltje schreef:er leuk maar vreem heeft is het eerste begin verandert of zo van de vraag 8O
Hier mag je dus de vraag raden![]()
Spannend forum he![]()
Hé jouw ene hond heeft dezelfde naam als mijn hond 8Omassam schreef:ik denk dat ze wilden weten waarom hun kat van die lange nagels had! :p:Rataplan schreef:Nou waag eens een gok wat was hier de vraag?![]()
Als je wint dan mag je een dag je moddereter spelen![]()
die lezen toch niet alles
mag ik nu moddereten?
Gefeliciteerdmassam schreef:ik denk dat ze wilden weten waarom hun kat van die lange nagels had! :p:Rataplan schreef:Nou waag eens een gok wat was hier de vraag?![]()
Als je wint dan mag je een dag je moddereter spelen![]()
die lezen toch niet alles
mag ik nu moddereten?
zeker weer een idee van die maffe modjesRataplan schreef:Ja dat is nieuw als er reacties zijn dan veranderen we het eerste bericht om het moeilijk te maken.twinkeltje schreef:er leuk maar vreem heeft is het eerste begin verandert of zo van de vraag 8O
Hier mag je dus de vraag raden![]()
Spannend forum he![]()
Liever dat dan plat gereden worden door een auto.Stang schreef:
En nu Lotje.... 9 maanden jong en ze doet bijna niks anders de hele dag dan miauwend voor de deur of het raam zitten. Ze springt ertegenop en we moeten razendsnel een deur open en dicht doen, of ze zit buiten.
Moet ik dit beestje binnenhouden? Hoe? Totdat ze zich verwond als ze een keer te hard tegen het raam springt?
Ben ik het absoluut niet mee eens.Tarz schreef:Liever dat dan plat gereden worden door een auto.Stang schreef:
En nu Lotje.... 9 maanden jong en ze doet bijna niks anders de hele dag dan miauwend voor de deur of het raam zitten. Ze springt ertegenop en we moeten razendsnel een deur open en dicht doen, of ze zit buiten.
Moet ik dit beestje binnenhouden? Hoe? Totdat ze zich verwond als ze een keer te hard tegen het raam springt?
waarom ben je het er niet mee eens? (maak discussieren veeeel makkelijker)Chica schreef:Ben ik het absoluut niet mee eens.Tarz schreef:Liever dat dan plat gereden worden door een auto.Stang schreef:
Nee, dat beweer ik toch ook nergens. Kom zeg, zo simpel ben ik nou ook weer nietStang schreef:Hoe jij het hebt meegemaakt wil toch niet zeggen dat het overal met iedere kat zo gaat?
Deze discussie is een andere dan waar deze topic overgaat.massam schreef:waarom ben je het er niet mee eens? (maak discussieren veeeel makkelijker)Chica schreef:Ben ik het absoluut niet mee eens.Tarz schreef:Liever dat dan plat gereden worden door een auto.Stang schreef: