Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker hondenvoer????? Welke merken???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Diertje schreef: af en toe een vers bot
Ik BARF ook maar mijn honden krijgen dagelijks verse botten. Geen grote kluiven maar botjes van kip, lam of kalf. Dit is volgens mij nodig voor o.a. de kalk behoefte.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Janet schreef:En stop resoluut met ander eten te geven dan z'n eigen eten. Hij heeft blijkbaar wel honger, als ie wél wil wat jullie eten. Komt ie schooien? Geef 'm z'n eigen voer... haalt ie hier z'n neus voor op? Dan heeft ie geen honger.
Tja, zo kwam ik aan deze hond:

Afbeelding

Die had dus gewoon een volle bak met vreten tot zijn beschikking, Aldibrokken wel te verstaan die hij dus echt niet vrat. Hij was uitgehongerd EN zoals je kunt zien uitgemergeld en had het echt niet lang meer gered. Iemand maakte laatst ook de opmerking er is nog nooit een hond naast een volle voerbak van de honger omgekomen. Nou, deze was echt hard op weg!
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Hutsje schreef:
Janet schreef:En stop resoluut met ander eten te geven dan z'n eigen eten. Hij heeft blijkbaar wel honger, als ie wél wil wat jullie eten. Komt ie schooien? Geef 'm z'n eigen voer... haalt ie hier z'n neus voor op? Dan heeft ie geen honger.

Afbeelding

Die had dus gewoon een volle bak met vreten tot zijn beschikking, Aldibrokken wel te verstaan die hij dus echt niet vrat. Hij was uitgehongerd EN zoals je kunt zien uitgemergeld en had het echt niet lang meer gered. Iemand maakte laatst ook de opmerking er is nog nooit een hond naast een volle voerbak van de honger omgekomen. Nou, deze was echt hard op weg!
Oei, da's erg mager, ja. Toch kun je mij niet wijsmaken dat een hond die om ander voer schooit dan z'n eigen eten, geen honger heeft. Idd wel ander voer (je bent toch al overgestapt?) kiezen, als je hond dit voer echt niet lust. In sommige gevallen liever wat ongeliefder voer dan uithongering.
Anderzijds is het denk ik ook waken dat je geen gedragsprobleem creëert, zéker niet als je goed en lekker voer hebt gevonden.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

mechelaar_fan schreef:Dat stuk staat vol met leugens. Zo'n echte internet-waarheid.
het is hier al tig keer gepost, en ik heb al tig keer alles weerlegd.
Alles wat wordt beschreven is verboden. Je kunt kritiek hebben op brokken, en je kunt gerust bergen kritiek formuleren, zonder dat je daarover moet gaan liegen en fantaseren.

Dode honden worden gecremeerd, dit is de wet. en de vlooienbandjes worden erafgehaald voor de crematie, dit is de wet...

enz...
't is toch niet omdat Master foods de aandeelhouder is van pedigree dat het slecht is? Pedigree is slecht omdat er veel soya in zit en weinig vlees.
Het feit dat er ingeslapen honden/katten/konijnen mEt vlooienbandje in honden/kattenvoer terecht komt is van Ann Martin. En, volgens mij heeft Martin meer onderzoek daarnaar gedaan dan jij Mechelaar_fan. De NL en/of Europese wetten komen bepaald niet overeen met de Amerikaanse. Derhalve zou ik zeer voorzichtig zijn met Amerikaanse-drie-keer-niks brokmerkjes. Ik zou niet graag mijn hand voor deze merkjes in het vuur steken.....
Lizzy
Actief
Contacteer:

Diertje schreef:hoi,
Dat artikel wat je hebt is al wat ouder. Sommige dingen kloppen wel. Ik ga voor dit hondenbrokkenmerk :

WAT IEDERE HONDENEIGENAAR MOET WETEN ! Ongeacht wat voor hond u heeft, tot welke rasgroep hij behoort of wat zijn leeftijd ook is de ALLERBESTE voeding die u hem kunt geven is een combinatie van vers vlees, vis, eieren met groente, fruit, oliën af en toe een vers bot en een kleine hoeveelheid goed verteerbare koolhydraten. Deze voedings- methode staat bekend als B.A.R.F. (Bones and Raw Feed) en benaderd het meest de natuurgetrouwe manier van voeding zoals ook de voorouders van onze honden zich in het wild voedden. BARF is dus veruit het beste voor u trouwe viervoeter maar helaas ook dikwijls het moeilijkst om goed gebalanceerd samen te stellen, nog afgezien van de onpraktische kant ervan. Vooral als u meer- dere honden heeft kan het een bijzonder kostbare en tijdrovende bezigheid worden om BARF op de juist wijze te bereiden, om op te slaan etc.
Er zijn ook enkele uitstekende kant en klare versvlees voeding merken op de markt samengesteld volgens deze principes maar helaas alweer niet altijd even gemakkelijk in dagelijks gebruik of voor iedereen betaalbaar.
Daarom is een goed betrouwbaar droogvoer dikwijls als tweede keuze de beste oplossing. Na ruim 25 JAAR ERVARING met voeding en verzorging van honden van diverse rassen ben ik ervan overtuigd dat CANIDAE een van de allerbeste droogvoermerken is en qua samenstelling het natuurlijke dieet van uw carnivoor zeer dicht benaderd. WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten. En dat is nu precies waar de kneep zit! Veruit de meeste honden krijgen een voer dat grotendeels uit voor de hond

ONGESCHIKTE

en slecht verteerbare granen bestaat. Iedere fabrikant van hondenvoer wilt u doen geloven dat zijn product het perfecte voer is maar de samenstelling laat dikwijls veel te wensen over. Slacht afvallen, bij- producten, gerst, tarwe, maïs, sorghum, bindstoffen, bietenpulp en dergelijke staan helaas bovenaan in de ingrediëntenlijst van menig merk… laat u niet van de wijs brengen ! Kijken en vergelijken, want een hoge prijs is geen garantie van kwaliteit, bekijk kritisch de eerste 10 ingrediënten op de verpakking want strikte Amerikaanse wetgeving verplicht fabrikanten deze op de verpakking te vermelden in volgorde van gewicht. CANIDAE heeft maar liefst 4 VER- SCHILLENDE hormoonvrije eiwit- soorten bij de eerste 7 ingrediënten staan. Kip, kalkoen, lam en vis…en GEEN… huidallergieën en darm- stoornis veroorzakende granen, soja of maïs. De energierijke koolhydraten bestaan uit glutenvrije bruine en witte rijst, de best verteerbare en efficiëntste bron van instant energie voor u hond, alle grondstoffen stuk voor stuk geschikt voor menselijke consumptie, Humane Grade A… MAAR er is meer….!
Versvlees voeding is namelijk rijkelijk voorzien van allerlei belangrijke enzymen en mineralen die tijdens het verhittings- proces van droogvoer deels verloren gaan. CANIDAE voegt NA dit proces door middel van een speciale procedure natuurlijke enzymen,kruiden, probiotics en chelated mineralen (gebonden aan bepaalde aminozuren voor betere opname) toe. Bovendien heeft CANIDAE in totaal 10 huid en vacht verzorgende ingrediënten in zijn samenstelling waardoor huidklachten en allergieën kunnen verdwijnen of verminderen. Het is dan ook geen wonder dat menig fokker beweert dat CANIDAE de ROLLS ROYCE is onder de droogvoeders. ALL LIFE STAGES FORMULA Bij CANIDAE is kwaliteit zonder compromis het uitgangspunt en niet een toegevoegde waarde.
Volgens dit principe is CANIDAE All Life Stages samengesteld. Uw pup heeft evenals de volwassen hond behoefte aan eerlijke en vooral voedzame stoffen, niet anders maar MEER. Het predikaat premium of puppy voer doet niet alleen afbreuk aan andere zogenaamde onderhouds- varianten maar geeft de indruk dat sommige honden andere behoeften hebben dit is… ABSOLUTE ONZIN ! In de natuur is er immers ook geen premiumkonijn of een speciaal kippetje voor pups. Afhankelijk van leeftijd en inspanningniveau eet uw hond meer of minder van HETZELFDE hoogwaar- dige voer en dekt hiermee zijn individuele behoefte. Er is, uitgezonderd voor de groep oudere honden met gewrichts- en nierproblemen, geen noodzaak voor andere samenstelling of minuscule variaties in de voeding van de gezonde hond! Zogende teven, pups in de groeifasen en de werkhond die meerdere uren per dag flink beweegt heeft geen behoefte aan ANDER voer maar aan MEER goed natuurgetrouw voedsel.
Alles wat u hoeft te doen is CANIDAE te voeren, honden zijn er gek op! En afhankelijk van leeftijd en activiteitenniveau een tweede, derde of vierde portie per dag te geven voor een prachtige hoogglanzende vacht en superbe conditie. TOP TEN DOGFOOD IN DE USA In de USA waar CANIDAE wordt geproduceerd zijn er naar de laatste telling ruim 400 verschillende merken hondenvoer verkrijgbaar. Ieder jaar worden deze beoordeeld door het veelgeprezen en kritische The Whole Dog Journal op hun specifieke ingrediënten en samenstelling en wordt er een Top Tien gepubliceerd. CANIDAE staat als een van de ZÉÉR WEINIGE voor het VIJFDE achtereenvolgende jaar in de Top Tien. Een bijzondere verdienste die goed aangeeft dat CANIDAE tot het ware topsegment in de wereld van diervoerders behoort. Met mij zijn er in wereldwijd 36 andere landen vele duizenden fokkers en hondenliefhebbers overtuigt dat CANIDAE voor hun de beste keuze is.
Overtuig uzelf nu ook met de voordelen van CANIDAE. Voer en bekijk uw hond na 6 weken en zie het CANIDAE verschil…. Met vriendelijke groeten,… Peter Goumare Meer product info.; www.canidae.com www.classiquebmds.homestead.com/WDJTopTenFoods.html

Speciale fokkers en kennelprijs rechtstreeks en dus goedkoop vanaf de importeur : Intro.prijs € 42.50 5 x 15 kg. € 38.25 p/st. 10 x 15 kg. € 36.75 Korting bij afhalen! Alle prijzen inclusief btw en levering onder rembours. pallet met 20 x 15 kg. € 35.25 p/st. 30 x 15 kg. € 31.90 (pallet bestelling vooruitbetalen) Serieuze wederverkopers gevraagd Tel.: 0518 400 500
(www. hetdierenparadijs.nl )
God, hier ook al :sleep:

Ik wil niet rot doen, maar van de lijst WDJ voor brokken staat dit merk maar op nummer 4. Kan het gezeur over dit merk niet tot 1 forum beperkt blijven?
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Wat ik niet begrijp is dat ze het bij canidae eerst hebben over barf en een kleine hoeveelheid koolhydraten en als je dan op hun site kijkt blijkt er toch nog bijna 50 % koolhydraat in te zitten. Dit terwijl vele barfers 10 % koolhydraat al veel vinden en bovendien het liefst hun koolhydraten zo min mogelijk uit graan halen (sommige geven helemaal geen graan). En wat gebuikt canidae als koolhydraat bron, geen verse groenten of bonen maar graan. En dan te bedenken dat in 100 gr. graan geen 100 gr. koolhydraat zit, wat neer komt op minimaal 70 gr. graan per 100 gr. brok. Het is waar dat in vele andere brokken nog meer graan zit, maar wat heeft barf hier nou in godsnaam mee te maken :? .

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Femke en Bailey schreef:
jidde schreef:
ien schreef:
Lizzy schreef:Da's nou de tweede keer dat ik jou dat zie zeggen! Ja, ontzettend onpraktisch hoor: je legt het in de vriezer, je haalt het uit de vriezer, laat het ontdooien en geeft het aan je hond. Wat is daar zo onpraktisch aan dan?
misschien heeft die geen vriezer :roll: :roll:
of net als ik, geen grote
ik heb ook maar een minivriezertje, maar 5 pakken duck en met een beetje proppen een zak friet gaat erin, meer heb je niet nodig toch? :mrgreen:
moet er ook maar net Duck in je omgeving verkocht worden :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ien schreef:
Femke en Bailey schreef:
jidde schreef:
ien schreef: misschien heeft die geen vriezer :roll: :roll:
of net als ik, geen grote
ik heb ook maar een minivriezertje, maar 5 pakken duck en met een beetje proppen een zak friet gaat erin, meer heb je niet nodig toch? :mrgreen:
moet er ook maar net Duck in je omgeving verkocht worden :mrgreen:
of een van al die andere merken.
Ik koop ook altijd 5 kilo per keer.
Doe ik een week mee, met 2 brokkendagen.
Als ik het vergeet uit de vriezer te halen wat mij nog wel eens overkomt doen ze er een dag langer mee :mrgreen: En met de brokken korter.
Goh, kan het nog waziger...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben vandaag gestart met Farmfood. Ik gaf eerst alleen maar Rodi, nu dus een brok ernaast. Mijn konijn keek hebberig...maar het was hondenvoer.
Ze vonden het erg lekker, alleen Laika was een half uur later nog aan het herkauwen. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Eline* schreef:Ik ben vandaag gestart met Farmfood. Ik gaf eerst alleen maar Rodi, nu dus een brok ernaast. Mijn konijn keek hebberig...maar het was hondenvoer.
Ze vonden het erg lekker, alleen Laika was een half uur later nog aan het herkauwen. :roll:
Waarom terug de brok erbij?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diertje »

:roll: wat zijn jullie aardig hier :roll:
Ik kwam dit tegen en wilde het jullie niet onthouden
Altijd beter als ah etc :kotz:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

poeslief! :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Janet schreef:
Hutsje schreef:

Afbeelding

Oei, da's erg mager, ja. Toch kun je mij niet wijsmaken dat een hond die om ander voer schooit dan z'n eigen eten, geen honger heeft. Idd wel ander voer (je bent toch al overgestapt?) kiezen, als je hond dit voer echt niet lust. In sommige gevallen liever wat ongeliefder voer dan uithongering.
Anderzijds is het denk ik ook waken dat je geen gedragsprobleem creëert, zéker niet als je goed en lekker voer hebt gevonden.
Jazeker, ik had een zak voer meegekregen, maar die heb ik meteen weggeflikkerd. En of hij schooide, en of hij honger had. De eerste tijd kreeg hij 2,5 kilo vers per dag, en nu, na 5 weken een pond tot een kilo, en ik merk dat hij verzadigd begint te worden. Het was echt een gevalletje aangifte, en ik begrijp niet dat die mensen hem geen ander voer voor hebben gezet. Hij kon amper lopen toen hij kwam. stonk en poepte gele brij. Zijn ogen (hij is blind) werden helemaal groot als hij eten kreeg.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

zijn die mensen blind geweest ofzo??

bij de aldi hebben ze ook blikvoer hoor! hadden ze dat maar gegeven, had ie in ieder geval nog een betere tijd daar gehad. gelukkig is hij nu op zijn plekkie!!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

massam schreef:zijn die mensen blind geweest ofzo??

bij de aldi hebben ze ook blikvoer hoor! hadden ze dat maar gegeven, had ie in ieder geval nog een betere tijd daar gehad. gelukkig is hij nu op zijn plekkie!!
Ja, ik denk het....sommige mensen zien het gewoon niet. En zo mager voor een Bullmastiff, vreselijk, zeker om zo oud te worden (hij is 9).
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

hij leek bijna een boxer qua dikte dan...

ik snap dat niet, zelfs als je geen geld hebt kun je voor je hond zorgen en anders zorg je ervoor door hem weg te doen, maar dan eerder dan dat het nu is gegaan.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:
Eline* schreef:Ik ben vandaag gestart met Farmfood. Ik gaf eerst alleen maar Rodi, nu dus een brok ernaast. Mijn konijn keek hebberig...maar het was hondenvoer.
Waarom terug de brok erbij?
Omdat alleen vers vlees me te duur is voor twee honden. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eveline
Actief

Ongelezen bericht door Eveline »

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Misschien kan je haar na de brokken iets te kluiven na
geven. Dat doen ze nl heel graag en houdt het gebit heel goed schoon (een runderoortje
of lapje witte rawhide)
Probeer deze brokken ook ajb minimaal 3 maanden. Laika zal de komende tijd aan het
ontgiften gaan (alle rommel van het vorige voer gaat dan het lichaam verlaten) en dat
kan soms gepaard gaan met wat vervelende dingen (diaree, zelfs wat huidproblemen
kan gaan geven; schilfers; haaruitval, plekken) maar schrik hier niet van.
Blijf 1 of 2 versvleesdagen geven; dat houdt de damrflora gezond. De andere dagen
brokken met 2 of 3 dagen een keertje wat Biogarde yoghurt als tussendoortje. Dat is
ook heel erg goed. En houd de moed erin :ok:
Of het gaat vanaf dag 1 al goed, zoals bij mijn hond; binnen 1 week: Geen haaruitval
meer, geen schilfers meer wat hij zo erg had, geen diaree meer en een stuk vrolijker.
Zo zou het dus ook kunnen gaan.
Succes!
Lieve groet van Eefy
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Evelien,

Mijn honden deden het prima op alleen vers vlees hoor. ;) Het is puur een financiele overweging dat ik nu farmfood erbij heb. Hun gezondheid is al prima.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Lizzy
Actief
Contacteer:

Nou, drie van de drie van mijn honden smakte ook na, na het eten van Farmfood en hadden binnen 2 weken ernstige tandplaque. Zo ernstig dat het tandvlees bijna permanent aan het bloeden was. Ik raad je toch aan om niet door te gaan wanneer je dit bemerkt en al zeker niet 3 maanden. Volgens Gerrit de Weerd lag het toentertijd aan de Bibi. Misschien ligt het nu toch aan de Rodi. In ieder geval helpt er geen Farmfood Rawhide tegen (die had ik er ook in grote getalen bij besteld) dus ik zou het goed in de gaten houden! Trouwens, ik denk dat de kans op ontgiften heel erg klein is gezien het feit dat de honden van Eline al op versvlees zitten.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Lizzy schreef:Nou, drie van de drie van mijn honden smakte ook na, na het eten van Farmfood en hadden binnen 2 weken ernstige tandplaque. Zo ernstig dat het tandvlees bijna permanent aan het bloeden was. Ik raad je toch aan om niet door te gaan wanneer je dit bemerkt en al zeker niet 3 maanden. Volgens Gerrit de Weerd lag het toentertijd aan de Bibi. Misschien ligt het nu toch aan de Rodi. In ieder geval helpt er geen Farmfood Rawhide tegen (die had ik er ook in grote getalen bij besteld) dus ik zou het goed in de gaten houden! Trouwens, ik denk dat de kans op ontgiften heel erg klein is gezien het feit dat de honden van Eline al op versvlees zitten.
Ik weet van de problemen met tandplak en ik hou het goed in de gaten. Ik heb gister ook even gespiekt toen Laika zo zat te kauwen, maar er zaten geen restanten farmfood op de kiezen.
Ieder geval let ik erop! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lizzy schreef:Nou, drie van de drie van mijn honden smakte ook na, na het eten van Farmfood en hadden binnen 2 weken ernstige tandplaque. Zo ernstig dat het tandvlees bijna permanent aan het bloeden was. Ik raad je toch aan om niet door te gaan wanneer je dit bemerkt en al zeker niet 3 maanden. Volgens Gerrit de Weerd lag het toentertijd aan de Bibi. Misschien ligt het nu toch aan de Rodi. In ieder geval helpt er geen Farmfood Rawhide tegen (die had ik er ook in grote getalen bij besteld) dus ik zou het goed in de gaten houden! Trouwens, ik denk dat de kans op ontgiften heel erg klein is gezien het feit dat de honden van Eline al op versvlees zitten.
hier inderdaad hetzelfde probleem, maar het lag natuurlijk niet aan de FF (dat Ace later ook op een geperste brok geen last had, ach, dat vergeten we maar ff voor t gemak :roll: )
nu staan ze weer op een geexpandeerde brok (voor 3 dagen in de week en geexpandeerd omdat Ace de Cavom niet luste) en de rest op vers en geen bloedend tandvlees meer gezien (sinds de FF de deur uit is, dus ook niet in combi met geperst, want de Cavom heb ik zeker een half jaar gevoerd)
Eveline
Actief

Eline* schreef:Hoi Evelien,

Mijn honden deden het prima op alleen vers vlees hoor. ;) Het is puur een financiele overweging dat ik nu farmfood erbij heb. Hun gezondheid is al prima.
Mooi, gelukkig hoor. Ik kan mijn hond ook niet 7 dagen op versvlees zetten, helaas.
Ik heb 2 versvleesdagen en dat gaat gelukkig ook al langere tijd heel erg goed.
Dan hoop ik maar dat Joe iets aan de informatie heeft. Dat was degene die
Bonzo en Ped. en AH brokken voerde? Ziij zal denk ik iets meer met de ontgifting
te maken krijgen. Voor welk voer ze dan ook gaat kiezen (of een goede brok of
versvlees, of een goede combi hiervan).
:zwaai:
Lieve groet van Eefy
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Eveline schreef:

Mooi, gelukkig hoor. Ik kan mijn hond ook niet 7 dagen op versvlees zetten, helaas.
Bonzo en Ped. en AH brokken voerde? Ziij zal denk ik iets meer met de ontgifting
Ik heb er zeker veel aan jullie info gehad. Ik dacht echt dat ik goede merken voerde....
Ik ga denk ik hem FF en 2 dagen versvlees ga geven. Dit blijkt toch wel heel goed te zijn. Ik ben blij dat ik me er dankzij jullie in heb verdiept.
Ik hoop dat hij dan niet alleen lekkerder gaat smullen ,maar ook iets dikker wordt en een glanzende niet uitvallende vacht krijgt (ziet er nu echt niet uit). TNX :ok:
Eveline
Actief

joe schreef:
Eveline schreef:

Ik heb er zeker veel aan jullie info gehad. Ik dacht echt dat ik goede merken voerde....
Ik ga denk ik hem FF en 2 dagen versvlees ga geven. Dit blijkt toch wel heel goed te zijn. Ik ben blij dat ik me er dankzij jullie in heb verdiept.
Ik hoop dat hij dan niet alleen lekkerder gaat smullen ,maar ook iets dikker wordt en een glanzende niet uitvallende vacht krijgt (ziet er nu echt niet uit). TNX :ok:
Hoihoi,
Houd je ons op de hoogte hoe het gaat na verloop van tijd? Ben heel benieuwd hoe
hij het hierop gaat doen, zeker over een maand of 3.
Lieve groet van Eefy
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Eline* schreef: Ik weet van de problemen met tandplak en ik hou het goed in de gaten. Ik heb gister ook even gespiekt toen Laika zo zat te kauwen, maar er zaten geen restanten farmfood op de kiezen.
meld je honden aan als F.F proefmonsters..krijg je gratis voer 8) en gelijk de controlebeurten..op tandplak enz. ;)

misschien is er ook al meer bekend over oorzaak van tandplak bij sommig honden..misschien ligt de oorzaak wel bij de honden..er zijn er genoeg die er nml geen last van hebben
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
Eline* schreef: Ik weet van de problemen met tandplak en ik hou het goed in de gaten. Ik heb gister ook even gespiekt toen Laika zo zat te kauwen, maar er zaten geen restanten farmfood op de kiezen.
meld je honden aan als F.F proefmonsters..krijg je gratis voer 8) en gelijk de controlebeurten..op tandplak enz. ;)

misschien is er ook al meer bekend over oorzaak van tandplak bij sommig honden..misschien ligt de oorzaak wel bij de honden..er zijn er genoeg die er nml geen last van hebben
Hahaha, geen gemorrel aan mijn honden. Tandplakcontrole bij Laika in haar waffeltje door een vreemde lijkt me niet zo'n goed plan! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eveline
Actief

ien schreef:

Klopt hoor. Die van mij en de 2 herders van mijn vriendin hebben er geen last van.
Het zijn wel alle 3 kluivers. Ze maken goed gebruik van de botten/benen en oren die
ze worden aangeboden. Alle 3 sprankelende witten tanden en kiezen.
De 2 honden van mijn buren krijgen ook allebei FF, maar eentje heeft inderdaad een klein
beetje last van voer wat wat langer blijft plakken op de kiezen. Haar beide hondjes
kluiven niet zo heel fanatiek, maar echt tandplak hebben ze eigenlijk nooit. Zij poetst
bij die ene de kiezen en tanden af en toe wel.
Zij voert overigens al een jaar of 5 Farmfood maar nooit vreselijke ontstekingen of
zo. Ze houdt die ene wel in de gaten, maar het gaat toch goed.
Het zijn toch 5 honden bij elkaar. Da's toch niet niks!
Maar het blijft uitproberen hoor. Kijk naar je eigen hond en voer met je ogen, zeggen
ze wel eens. Dat geldt hier ook voor.
Lieve groet van Eefy
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ien schreef:

lijkt me (in mijn geval) niet aan de hond liggen, gezien hij op zowel een andere geperste brok, als op vers, als op geexpandeerd TOTAAL GEEN last heeft van tandplak of bloedend tandvlees

verder zie ik mijn honden liever niet als "proefdier" maar voer ik ze graag een voer waar ik van weet dat ze het er goed op doen ipv proberen en extra DA controles, dan maar gewoon betalen voor mn voer :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

ien schreef:

Hoewel ze het hier prima deden op FF had Marouck inderdaad ook snel last van tandplak, en dat vind ik niet nodig bij een jonge hond. Nika had geen tandplak, maar die had af en toe last van "spugen", ze maakte teveel maagsap aan of zoiets.
Vandaar dat ik uiteindelijk toch ben overgestapt op een ander voer, waar ze het beide prima op doen.
Ik blijf FF een van de betere merken vinden, het heeft Nika in ieder geval fatsoenlijk aan het eten gekregen na 2 jaar gesoebat.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”