Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uiteindelijk toch een slipketting !!!!

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Inge en Daan allebei bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben er weer een stuk wijzer door geworden.
En zo'n halfcheck lijkt me hondvriendelijker dan een hele slip, prikband of halti.
De laatste wandeling die ik gelopen heb, liep hij weer heel netjes, raar vind ik dat.
Maar ik merk dat als er voor ons iemand met een hond gelopen heeft die overal tegen de struikjes en bomen geplast heeft, dat Beau daar uit alle geweld naar toe wil, om dan vervolgens ook tegen die struik of bomen aan te piesen, zijn geurtje moet daar dan aan zitten.
En als er iemand met een loops teefje gelopen heeft ( tenminste dat denk ik ) begint hij als een razende over de stoep te snuffelen, en likt dan af en toe over een tegel van de stoep.
Ik kijk het nog even aan hoe hij het de komende wandelingen gaat doen, en anders ga ik het toch proberen met een halfcheck. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

vinkje schreef: Maar ik merk dat als er voor ons iemand met een hond gelopen heeft die overal tegen de struikjes en bomen geplast heeft, dat Beau daar uit alle geweld naar toe wil, om dan vervolgens ook tegen die struik of bomen aan te piesen, zijn geurtje moet daar dan aan zitten.
En als er iemand met een loops teefje gelopen heeft ( tenminste dat denk ik ) begint hij als een razende over de stoep te snuffelen, en likt dan af en toe over een tegel van de stoep.
Hierin zit denk ik deels het probleem. In principe moet jij bepalen of er tegen bosjes gepiest wordt of niet, wil jij dat niet dan heeft hij gewoon pech...klaar!
Maar krijgt hij steeds een succeservaring doordat het hem lukt door te trekken bij dat boompje te komen, wordt hij alleen maar hardnekkiger in dat gedrag.
Hetzelfde geldt in principe voor het snuffelen en likken als er loopse teefjes hebben gelopen, hoewel dat bij sommige reuen nauwelijks af te leren is.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik lees jouw verhaal en ik zie Diesel.
Maar hij trekt nog steeds, maar ik ben nu zo consequent aan het het oefenen, met dat stoppen, en doorlopen dat ik gewoon hoop dat hij uiteindelijk wel gaat snappen dat wandelen zo niet leuk is.
Die halfcheck, is geen echt hulpmiddel, maar ik vind het een handigere halsband.
Ik wordt er echt sch**tziek van hoor, van dat trekken. Maar hij moet het afleren.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ja Inge dat klopt, ik geef hem meestal zijn zin als hij naar de bosjes of een boom toe wil.
IK ben veel te zacht, en denk al gauw dat ik hem tekort doe, als ik hem niet zijn gang laat gaan, ik weet het, het is helemaal fout van mij.
We zijn vanmiddag bij de DA geweest omdat Beau zijn jaarlijkse prik moest hebben.
We hadden het er met de DA over dat Beau zo trok, het ging over de hulpmiddelen die er tegen het trekken zijn, een prikband was hij op tegen, ( zou ik ook nooit kopen hoor ) een prikband is heel slecht voor de huid en voor het strottenhoofd, zo ook eem slipketting.
Toen zei hij dat het misschien goed was om een cursus te gaan doen, om hem dat te leren.
Ik ben nogal een huismus en ga op het wandelen met Beau niet veel van huis.
Toen begon ik over het stilstaan tijdens het wandelen ( racen ) dat vond hij heel goed, ik zei ja maar ik sta tijdens een wandeling wel drie honderd keer stil ( klein beetje overdreven hoor ) ja zei de DA, vandaag is het drie honderd keer, morgen is het twee honderd keer, en zo verdien je er toch iedere keer wat mee, het is een hond die snel iets leert. Hij raade mij aan om het zo te doen.
Dus gaan we met frisse moed stilstaan tijdens het wandelen.
De aanhouder wint. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Vandaag stond ik inderdaad maar 150 keer stil, ipv van de 155 keer gisteren :mrgreen:
Maar het gaat wel een goede kant op.
Maar we gaan door.
Ik houd je op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”