Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppyren, kent iemand deze:

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Puppyren, kent iemand deze:

Ongelezen bericht door HillieS »

Zinodo van hier op t forum
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

YvetteJ schreef: 10 sep 2021 20:49 Wat is Zinodo, dat ken ik niet? Ik ga even googlen!
https://www.facebook.com/Rotzbendedoggear/
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Gevonden, dank jullie!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Habibi schreef: 09 sep 2021 12:57 OOOh, ik lees dit topic nu pas...

Puppyren doe ik verder niets mee, dus vanwege de topictitel had ik dit topic nog niet eerder geopend.

Een fout blijkt nu... Vreselijk leuk zeg! En uiteraard wil ik de avonturen van puppy Zamunda ook gaan volgen! Heerlijk!
Dit dus.

Superleuk Zamunda dat je een pup krijgt! Toch wel haha, ik meende ergens gelezen te hebben dat je met 3 honden al vol zat. :F:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hartstikke leuk dat er een pup komt Zinodo!!
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

YvetteJ schreef: 10 sep 2021 20:49Ik snap het, superleuk is dat wel ja. Ik moet een dezer dagen nog even naar de dierenwinkelgroothandel ( :hmmm: scrabblewoord) en daar hebben ze ook altijd zoveel speelgoed voor meestal veel te weinig geld dat ik er met een soort aderlating op m'n rekening weer naar buiten kom :LOL:
En? Grote schade :mrgreen: ?

Ik heb ook altijd brok naast de KVV voor als er weer eens iets niet ontdooit is maar ik ben daarin niet erg merkvast, moet er dus nog even over nadenken welk merk ik pak. Wat heb jij?
Merkvast ben ik ook niet maar er zijn een paar dingen die ik echt niet wil. Aardappel en erwt is voor mij een dikke nee, al is het maar 1% (maar meestal is het veel meer). Graan vind ik geen probleem maar wil wel dat vlees het eerste ingrediënt is. Verder geef ik liefst meerdere merken door elkaar (meestal minimaal 3).
Ik heb nu een aantal zakjes gekozen uit de volgende merken die (bepaalde smaken hebben die) hieraan voldoen: advance, belcando, biofood, canex, carocroc, concept for life, eukanuba, fokker, happy life, happy dog, iams, josera, markus muhle, pro plan, ultima.

Halsbandjes zijn gewoon van nylon met kliksluiting, leuk sierband erop, that's it. Heb het heel lang gedaan voor de verkoop maar ben daar uiteindelijk ook mee gestopt, ik heb alleen nog heel veel spullen liggen ervan.
Leuk :ok: .
Zamunda
Zeer actief

Heavy schreef: 10 sep 2021 17:11 Er zal vast verschil in kwaliteit zijn maar degene die ik liet zien is echt heel zwak. Zit ook al aan elkaar met ty raps zoals je ziet. Weegt niks. Maar goed een pup is natuurlijk wat anders dan 2 kinderen
Habibi schreef: 10 sep 2021 18:27 Ja, een terrorpup kan nogal druk zijn... Dat red je niet met ty-rips :engel:
Goed om te weten!

Célie schreef: 11 sep 2021 12:12O hier bij de kringloop staan er altijd meerdere voor weinig en ook op de weggeefhoeken (voor graties) maar dacht als het voor een tijdelijk iets is dan is het misschien handig.
Wat Dagmar zei was ook een beetje mijn gedachte, maar ik kan altijd even de kringloop in wandelen als ik er toch langs kom.

Judith schreef: 10 sep 2021 16:10 HIer ook een grondbox voor de kinderen gehad.

Ik vond het juist super stevig, ze zitten vast met schroeven en op de vloer liggen een soort poten waarop je ze vast maakt.
Voordeel is ook dat het deurtje helemaal tot de grond opengaat en niet nog een verhoging heeft wat die andere panelen wel hebben.
Ik weet niet waar je woont, maar hij staat hier redelijk te verstoffen...
Dank je. Als het in de buurt was was ik wel graag even komen kijken maar je zit heel ver weg vanuit Drenthe. Ik heb even gekeken wat ze er op MP tweedehands voor vragen... ik zou hem erop zetten als ik jou was :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Johnny Jones schreef: 11 sep 2021 22:33 Hartstikke leuk dat er een pup komt Zinodo!!
Krijgt Zinodo ook een pup? Gaaf zeg! Niemand vertelt mij wat :hmmm: .

Grapje. Ja ik vind het echt retespannend en heb er onwijs veel zin in!

Persistence schreef: 11 sep 2021 08:38
Habibi schreef: 09 sep 2021 12:57 OOOh, ik lees dit topic nu pas...

Puppyren doe ik verder niets mee, dus vanwege de topictitel had ik dit topic nog niet eerder geopend.

Een fout blijkt nu... Vreselijk leuk zeg! En uiteraard wil ik de avonturen van puppy Zamunda ook gaan volgen! Heerlijk!
Dit dus.

Superleuk Zamunda dat je een pup krijgt! Toch wel haha, ik meende ergens gelezen te hebben dat je met 3 honden al vol zat. :F:
Ja, nou. Ik vind nog steeds dat ik eigenlijk vol zit, voor het mooie zeg maar. Drie vind ik echt heel fijn en leuk en is mijn ideaal. Maar om nou dit nest (en de kans op ooit zo'n goed verzorgde kruising van Sirene) aan me voorbij te laten gaan ging me ook te ver.
Zeker gezien de leeftijden toch wel heel mooi verspreid zijn 10, 5 en 0 (behalve dan dat het er 2 van 10 zijn maar dat is een foutje :tongue: ). Plus ik weet al hoe het is om langere tijd 4 en zelfs 5 honden te hebben en dat past ook. En opvangen was ik voorlopig toch niet van plan, zeker niet zolang ik de oude en jonge katten nog van elkaar moet scheiden. Dus we gaan ervoor :cheer: .
Zamunda
Zeer actief

_Tiny_ schreef: 12 sep 2021 12:15 Zat nog te denken wanneer je voor een grondbox of babybox gaat let dan wel even op de spijlafstand. Die is misschien ruimer dan bij een puppyren. Pup moet niet met zijn kop tussen de spijlen komen zitten.
Zat ik ook aan te denken. Die tussenruimte is zéker een stuk groter dan bij een ren, vandaar dat het me in de eerste periode niet geschikt lijkt (maar ik vind het nog erg lastig inschatten hoe groot pupmans zal zijn als hij meegaat). Maar gelukkig mag ik lekker kijken hoe pup het met de ren van Nomo doet en hopelijk blijkt pup geen aap te zijn en kan ik gewoon voor een hoge ren gaan uiteindelijk.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zamunda schreef: 08 sep 2021 07:40
Fotogravinnetje schreef: 07 sep 2021 22:12 Gait kwam met een week of 10 over de ren van 70 cm hoog heen geklommen, want er was niemand in de kamer en ik was in de keuken bezig. Stond meneertje dus opeens in de keuken... Nog geen 3 kilo zwaar en nog geen 25 cm hoog was ie... Tegenwoordig blijft hij keurig achter de panelen, zelfs als er een kat voorbij komt
Ik las gisteren dat er al twee over de ren (ik schat zo'n 90cm) geklommen zijn... ze zijn 3,5 week :schrik: :piew: :LOL: .

_Tiny_ schreef: 05 sep 2021 09:59 Mijn poedel pups en aussiedoodle pups verzinnen het niet om er uit te klimmen. Maar mijn laatste nest was dwergpoedel x tibetaanse terriër en die klommen er met 5 weken al tegen omhoog om zich er dan overheen te laten vallen de vrijheid tegemoet.

Dat ze er überhaupt tegen op kunnen klimmen komt natuurlijk door die horizontale spijlen. Ze zetten hun voetjes erop en klimmen alsof het een trappetje is. Met alleen verticale spijlen heb je dat niet. Dan vinden ze geen houvast. Maar die rennen zijn weer een stuk duurder.

Deze bv
https://m.witjesverzendhuis.com/honden/ ... 20-cm-hoog
Daar zeg je wat!

dagmar88 schreef: 05 sep 2021 10:49Je hebt ook van die peuterkooien. Een grondbox. Die zijn volgens mij goedkoper voor de oppervlakte.
Ja daar had ik ook al naar zitten kijken, maar ik vond ze te laag. Maar misschien werkt het ondanks het gebrek aan hoogte toch wel goed, juist doordat die geen horizontale spijlen hebben. Ik ga nog maar een keer rondneuzen naar die dingen.
De pups die ik zelf gefokt heb kwamen er al overheen toen ze nog niet zo lang konden lopen. Een paar bleven vast hangen, en eentje was het gelukt om er uit te klimmen, gelukkig had ik de huiskamerdeur dicht gedaan, want had een volwassen Pinscher die niet zo aardig voor pups was.
Dus het beste is een ren met verticale spijlen.
Laatst gewijzigd door gonnie op 13 sep 2021 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zamunda
Zeer actief

gonnie schreef: 12 sep 2021 15:09De pups die ik zelf gefokt heb kwamen er al overheen toen ze nog niet zo lang konden lopen. Een paar bleven vast hangen, en eentje was het gelukt om er uit te klimmen, gelukkig had ik de huiskamerdeur dicht gedaan, want had een ook volwassen Pinscher die niet zo aardig voor pups was.
Dus het beste is een ren met verticale spijlen.
Pff, wat een mormels :mrgreen: ! Ik hoop dat pupmans zich een beetje inhoudt en ik het met een gewone ren af kan. En anders kijk ik wel of ik het nog met tuingaas ophoog ofzo.
Leerzaam topic wel, ik had echt nooit verzonnen dat die mini's gewoon zouden gaan klimmen :oohja: .
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Of zich met hun volle 3,5 kilo met een noodvaart tegen het hekwerk aanslingeren.... :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Habibi schreef: 12 sep 2021 23:16 Of zich met hun volle 3,5 kilo met een noodvaart tegen het hekwerk aanslingeren.... :engel:
Haha, is hij zo pittig :tongue: ?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Sambal is d'r niets bij... :lol1: :lol1:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief