Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Layla en dr pootjes, nu met uitslag biopt
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Re: Layla en dr pootjes
Jeetje wat een verhaal en wat akelig die 'wratjes'. Sterkte vanmiddag!
_Esmee
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bah wat naar... sterkte

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ontzettend naar dit
Ik zou je beslissing over einde verhaal goed kunnen begrijpen.
Vreselijk, vooral voor jou.
Layla weet het niet

Ik zou je beslissing over einde verhaal goed kunnen begrijpen.
Vreselijk, vooral voor jou.
Layla weet het niet

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- Suzanne
- Zeer actief
Lijkt het inderdaad op. Geen idee of dat bij dieren voorkomt.Célie schreef:Kan het geen Neurofibromatose zijn? Weet niet of dat ook bij dieren voorkomt hoor!Jeannettebo schreef:Zijn helaas geen echte wratten van zo'n wrattenvirus. Het zijn meer huidwoekeringen. Ik heb al heel wat medicinale en homeopathische middelen ingezet. En uiteindelijk de conclusie dat er weinig tegen te doen valt
Veel sterkte!
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dank! De dierenarts is het met me eens, we wachten wel nog even de uitslagen af, ik hoop dat die woensdag/ donderdag bekend zijn.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Dan zouden de 2 dermatologen dat toch herkend moeten hebben zou je denken. Ik vind het et overigens toch wel anders uit zienSuzanne schreef:Lijkt het inderdaad op. Geen idee of dat bij dieren voorkomt.Célie schreef:Kan het geen Neurofibromatose zijn? Weet niet of dat ook bij dieren voorkomt hoor!Jeannettebo schreef:Zijn helaas geen echte wratten van zo'n wrattenvirus. Het zijn meer huidwoekeringen. Ik heb al heel wat medicinale en homeopathische middelen ingezet. En uiteindelijk de conclusie dat er weinig tegen te doen valt
Veel sterkte!

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bij de mensen waar het nest lag destijds liepen ook schapen. Diverse dierenartsen die ik in haar eerst levensjaar heb gevraagd dachten dat het uit die hoek kwam, dat daar iets overgekomen waas. Weet niet of schapen ook zoiets kunnen krijgen.Suzanne schreef:Lijkt het inderdaad op. Geen idee of dat bij dieren voorkomt.Célie schreef:Kan het geen Neurofibromatose zijn? Weet niet of dat ook bij dieren voorkomt hoor!Jeannettebo schreef:Zijn helaas geen echte wratten van zo'n wrattenvirus. Het zijn meer huidwoekeringen. Ik heb al heel wat medicinale en homeopathische middelen ingezet. En uiteindelijk de conclusie dat er weinig tegen te doen valt
Veel sterkte!
Het is helaas vanaf het begin onduidelijk en het was er ineens
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Wat triest dit.
Heb die wratjes indertijd alleen als iets esthetisch gezien, wat volledig wegviel door de blije energie van Layla.
Niet boeiend.
Maar als die nu zoveel last aan het veroorzaken zijn, wordt het een ander verhaal.
K-lote.
Heb die wratjes indertijd alleen als iets esthetisch gezien, wat volledig wegviel door de blije energie van Layla.
Niet boeiend.
Maar als die nu zoveel last aan het veroorzaken zijn, wordt het een ander verhaal.
K-lote.
Wiel
- Hakkene
- Zeer actief
Arm beestje. Sterkte!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat ontzettend naar. Sterkte.
Wat een ellende 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Wat ontzettend naar zeg. Een verder gezonde blije hond en dan dit. Ik weet verder niet wat te zeggen. Alleen heel veel sterkte.

-
- Zeer actief
Wat ontzettend verdrietig
veel sterkte.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
Heel veel sterkte
- Jeannettebo
- Zeer actief
De tierklinik heeft gebeld, de uitslag is er, het is geen virus. Het was wat anders en daar zijn evt behandelmethodes voor. Maar de dermatoloog wilde dat persoonlijk bespreken en uitleggen. Volgende week hebben ze pas plek. Ik heb mijn eigen da gebeld, ze gaan de uitslag opvragen en morgen ga ik eerst met hun overleggen. Het klinkt mij niet als een eenvoudige behandeling. 4 weken geleden ging ik naar de da en was de mening van de dermatoloog het laatste, toen werd het toch nog het biopt. Als het geen virus was, was het einde oefening. Nu willen ze dat dus toch nog verder en ik snap dat ze het verteld willen hebben. Maar ik verwacht geen wondermiddel, waarbij alle wratten in 2 weken weg zijn bv. Ik denk dat het nu klaar is, geen gesleep meer. Ze heeft last van haar poten, altijd. Haar neus zit bijna dicht, het groeit in haar oog. Ik moet ergens een grens trekken.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat een lastige uitslagJeannettebo schreef:De tierklinik heeft gebeld, de uitslag is er, het is geen virus. Het was wat anders en daar zijn evt behandelmethodes voor. Maar de dermatoloog wilde dat persoonlijk bespreken en uitleggen. Volgende week hebben ze pas plek. Ik heb mijn eigen da gebeld, ze gaan de uitslag opvragen en morgen ga ik eerst met hun overleggen. Het klinkt mij niet als een eenvoudige behandeling. 4 weken geleden ging ik naar de da en was de mening van de dermatoloog het laatste, toen werd het toch nog het biopt. Als het geen virus was, was het einde oefening. Nu willen ze dat dus toch nog verder en ik snap dat ze het verteld willen hebben. Maar ik verwacht geen wondermiddel, waarbij alle wratten in 2 weken weg zijn bv. Ik denk dat het nu klaar is, geen gesleep meer. Ze heeft last van haar poten, altijd. Haar neus zit bijna dicht, het groeit in haar oog. Ik moet ergens een grens trekken.

Ga je nog wel even afwachten wat de dermatoloog te vertellen heeft?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad. Zou het als fokker ook wel fijn vindenMizzsylver schreef:Moeilijk is dat, nu is je weer hoop gegeven maar of en hoe snel die behandeling aanslaat weet je vantevoren niet.
Is er al DNA opgeslagen van haar? Mocht er ooit een zelfde geval bekend worden zou het interessant zijn als dat vergeleken kon worden. Opslag kost 22,50 dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Heel veel sterkte en wijsheid met de knoop doorhakken
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat ga ik morgen met mijn da overleggen. Ik ben al jaren bezig en er is heel veel gedaan qua behandelingen. Gezien ze niks erover die de telefoon wilde/ kon vertellen, is het blijkbaar erg ingewikkeld en niet even een pilletje en klaar. Gezien de hoeveelheid van de wratten is het zeer onwaarschijnlijk dat het op korte termijn weg gaat zijn. Ik wil niet gaan rond slepen met haar. Ze heeft gewoon echt last, altijd, ook al laat ze het niet altijd zien

- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik ben zelfs in overweging om haar lichaam af te staan aan de uni in Bern zodat ze het echt uitgebreid kunnen onderzoeken en documenteren

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Lief en heel fijnJeannettebo schreef:Ik ben zelfs in overweging om haar lichaam af te staan aan de uni in Bern zodat ze het echt uitgebreid kunnen onderzoeken en documenteren
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Zou ik ook doen.Jeannettebo schreef:Ik ben zelfs in overweging om haar lichaam af te staan aan de uni in Bern zodat ze het echt uitgebreid kunnen onderzoeken en documenteren
Sterkte Jeannette!
En stilletjes hoop ik dat je morgen toch iets hoort waarvan je denkt dat het een reëel verhaal is.
Maar goed, nu je ziet hoe progressief het verloopt snap ik ook dat je hebt besloten dat er een knoop doorgehakt moet worden.
Nogmaals sterkte!
Wiel
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat heftig allemaal Jeannette. Poeh zeg, ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Vanmiddag om 14.45 laat ik haar gaan. In de tierklinik, zodat haar lichaam naar de uni in Bern kan, mochten ze haar willen onderzoeken etc. Wat dat betreft is het wel "goed" om hier te wonen.

Oh wat verdrietig voor je Jeanette. Maar voor Layla de beste beslissing die je kan nemen. Geen pijn en ongemak meer voor haar. Heel veel sterkte.
Heel verdrietig, maar heel eerlijk naar Layla. Heel veel sterkte Jeanette