Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn ervaring als vrijwilliger in het hondenasiel noord-nl

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BenjideBeagle
Actief

Re: Mijn ervaring als vrijwilliger in het hondenasiel noord-

Ongelezen bericht door BenjideBeagle »

Ik denk dat de beheerder zich kapot lacht als zij dit leest, maar meer omdat ik niet word gelooft en zij weg komt met haar ranzige praktijken. Dat is mogelijk ook de reden waarom zij mij heeft blootgesteld aan al die praktijken, omdat ik niet word gelooft als ik erover praat.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Je reageert op de post van Alinelaila dat het waardevolle informatie is, maar vervolgens beweer je weer precíes datgene waar ze je op corrigeerde: de dierenarts wordt betaald door het asiel zelf en dat is een flinke kostenpost voor een asiel.

Maar nee, zeg je, de dierenarts boert goed want er wordt volop werk voor hem gezócht door het asiel. Het asiel heeft de geldpest zeker? Zie je nou echt niet dat je posts compleet irrationeel zijn?

Edit: Weet je wat me zinnig lijkt? Dat we gaan opzoeken over welk asiel het nou echt gaat en ze een link naar dit topic sturen zodat zij hun kant van het verhaal kunnen vertellen.
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 04 apr 2020 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

BenjideBeagle schreef:Ik denk dat de beheerder zich kapot lacht als zij dit leest, maar meer omdat ik niet word gelooft en zij weg komt met haar ranzige praktijken. Dat is mogelijk ook de reden waarom zij mij heeft blootgesteld aan al die praktijken, omdat ik niet word gelooft als ik erover praat.
Hoe zou dat komen? Hoe kun je dat veranderen?
BenjideBeagle
Actief

Sandra&co schreef:Je reageert op de post van Alinelaila dat het waardevolle informatie is, maar vervolgens beweer je weer precíes datgene waar ze je op corrigeerde: de dierenarts wordt betaald door het asiel zelf en dat is een flinke kostenpost voor een asiel.

Maar nee, zeg je, de dierenarts boert goed want er wordt volop werk voor hem gezócht door het asiel. Het asiel heeft de geldpest zeker? Zie je nou echt niet dat je posts compleet irrationeel zijn?

Edit: Weet je wat me zinnig lijkt? Dat we gaan opzoeken over welk asiel het nou echt gaat en ze een link naar dit topic sturen zodat zij hun kant van het verhaal kunnen vertellen.
Dus de beheerder betaald uit eigen zak de dierenarts. Dan heeft zij geld teveel ofzo, ik kan het niet verklaren eerlijk gezegd van wat ik heb gezien. Objectief blijven is soms lastig als je iets wilt verklaren.
BenjideBeagle
Actief

dagmar88 schreef:
BenjideBeagle schreef:Ik denk dat de beheerder zich kapot lacht als zij dit leest, maar meer omdat ik niet word gelooft en zij weg komt met haar ranzige praktijken. Dat is mogelijk ook de reden waarom zij mij heeft blootgesteld aan al die praktijken, omdat ik niet word gelooft als ik erover praat.
Hoe zou dat komen? Hoe kun je dat veranderen?
Als ik geduld en meer empathie had gehad, had ik het allemaal anders aangepakt. Veel tactischer. Nu word ik niet gelooft, en ik snap dat wel. Maar ja, ik ga dit proberen los te laten en er maar mee leren leven dat zij slecht is voor de honden en dat daar niks aan gebeurt.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

BenjideBeagle schreef:
Marion. schreef: Dus niemand mag over dat stuk dijk lopen, anders komen de medewerkers van het asiel stierend naar buiten? Dus het asiel is aan het pottenkijken? Als de wandelaars over de dijk het asiel niet kunnen zien, kunnen ze toch niet pottenkijken?
De beheerder is bang dat mogelijk oud-vrijwilligers(?) een paar keer in de week de hondenpoep op de dijk gaan controleren. Ik mocht alleen met de honden waar iets aan mankeerde over de dijk lopen. De honden die kennelstress vertonen, daar mag je alleen mee over de dijk lopen en niet op andere plekken. En als alles onkruidvrij is word je sneller gezien vanaf het asiel door medewerkers en is de kans dus hoger om betrapt te worden. Aan de hondenpoep kun je de gezondheid aflezen van de honden, en zo kun je zien hoe het met de gezondheid is gesteld van de honden die in het asiel zitten. En de beheerder wil dat de buitenwereld zo min mogelijk weet van wat zich daar allemaal afspeelt.

edit: als alle 12 kennels volzitten dan zijn ze erg op hun hoede. Waarom? Het zijn veelal pitbulls en staffords met veel ook lichamelijke issues met wat ik heb gezien. Soms komt een hond die hoogplaatsbaar is en die word dan gecastreerd, op de site gezet en is binnen paar weken weg.
Als ik niet wil dat buitenstaanders of pottenkijkers iets aan de poep willen aflezen, dan ruim ik het op.
BenjideBeagle
Actief

Marion. schreef:Als ik niet wil dat buitenstaanders of pottenkijkers iets aan de poep willen aflezen, dan ruim ik het op.
Dat doen de maaimachines dus bij ons. 3x per dag worden er 12 honden uitgelaten en sommigen poepen meerdere keren. Met twee vrijwilligers over 12 honden gaat dat natuurlijk lastig zijn.
BenjideBeagle
Actief

Ik bedoel oorkappen, die je over de oren heen doet. Zijn iets van 70euro, licht in gewicht en makkelijk om te doen.

En nee, je moet ze niet doodschieten maar ik vraag mij af hoe het kan dat zij zo tegen het narcosemiddel aan het vechten zijn. Ik ben er één keer bij geweest toen een hond werd ingeslapen, en dat gebeurde in een garagebox met ongeveer 10 mensen om haar heen. Als een hond schrikt van het effect en zich daarom ertegen verzet, zijn er dan geen andere alternatieven?

Ik zeg niet over welk asiel ik het heb. Maar ik heb al zoveel verteld erover, dat het heel herkenbaar is. Ik wil bewust vaag blijven over de asiel, omdat het eigenlijk niet belangrijk is over welk asiel het nou precies gaat. Waarom is dat belangrijk om te weten?

Ja, maar toch toevallig dat er 12 honden zijn die niet bepaald plaatsbaar zijn en waar weinig moeite voor word gedaan om er een leuke thuis voor te vinden.
BenjideBeagle
Actief

alinelaila schreef:
BenjideBeagle schreef: edit: als alle 12 kennels volzitten dan zijn ze erg op hun hoede. Waarom? Het zijn veelal pitbulls en staffords met veel ook lichamelijke issues met wat ik heb gezien. Soms komt een hond die hoogplaatsbaar is en die word dan gecastreerd, op de site gezet en is binnen paar weken weg.
Waarom? Je geeft zelf daarna het antwoord al. Met zulke honden in je asiel weet je dat je die niet snel kwijt bent. Als dan alle kennels vol zitten met dat soort honden weet je dat je een probleem heeft als je op korte termijn weer wat plek wil hebben voor plaatsbare honden.
Hebben de hoogplaatsbare honden die af en toe daar in het asiel terecht komen, niet meer te maken met het feit dat zij dat doen voor de cijfers? Om te zorgen dat er toch nog wat word geplaatst, omdat dit leuk lijkt op papier? Of zouden zij die verplichting niet eens hebben? En waarom waren er zelden kleine honden in het asiel. Het waren altijd middelgrote tot grote honden, zelden een tekkel of een shih tu. Dat kleine spul is dan ook populair natuurlijk, maar toch. Ik weet dat grote honden duurder zijn om behandeld te worden.
80564M

BenjideBeagle schreef:Ja, maar toch toevallig dat er 12 honden zijn die niet bepaald plaatsbaar zijn en waar weinig moeite voor word gedaan om er een leuke thuis voor te vinden.
En wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeite voor wordt gedaan om de dierenarts te spekken? Sorry hoor, een dierenarts kan wel anders aan zijn geld komen. Dat is gewoon iemand die jaren in zijn studie heeft geinvesteerd.
BenjideBeagle
Actief

Frootje schreef:
BenjideBeagle schreef: Ja, maar toch toevallig dat er 12 honden zijn die niet bepaald plaatsbaar zijn en waar weinig moeite voor word gedaan om er een leuke thuis voor te vinden.
Als ze niet bepaald plaatsbaar zijn dan zal het wel even duren voordat er een baas voor gevonden is. Zeker bij die rassen. Wat moeten ze dan doen? Een leuk fotootje en een gelogen tekstje op de site zodat ze volgende week met iemand mee kunnen waar ze eigenlijk totaal niet op hun plek gaan zijn? :U:
Kijk maar eens naar hoe de asiel in Zandvoort dat doet: kennemerland. We hadden een stafford dat 4 jaar in het asiel had gezeten, en in Zandvoort was zij na 2 weken(!) al weg... :80: Een andere stafford had vanaf april tot en met december in dat slechte asiel gezeten, en in Zandvoort was hij na zes weken geadopteerd. Hoe kan dat? Dat waren honden die niet makkelijk te plaatsen zijn zoals mij dat werd verteld.
80564M

BenjideBeagle schreef:
Frootje schreef:
BenjideBeagle schreef: Ja, maar toch toevallig dat er 12 honden zijn die niet bepaald plaatsbaar zijn en waar weinig moeite voor word gedaan om er een leuke thuis voor te vinden.
Als ze niet bepaald plaatsbaar zijn dan zal het wel even duren voordat er een baas voor gevonden is. Zeker bij die rassen. Wat moeten ze dan doen? Een leuk fotootje en een gelogen tekstje op de site zodat ze volgende week met iemand mee kunnen waar ze eigenlijk totaal niet op hun plek gaan zijn? :U:
Kijk maar eens naar hoe de asiel in Zandvoort dat doet: kennemerland. We hadden een stafford dat 4 jaar in het asiel had gezeten, en in Zandvoort was zij na 2 weken(!) al weg... :80: Een andere stafford had vanaf april tot en met december in dat slechte asiel gezeten, en in Zandvoort was hij na zes weken geadopteerd. Hoe kan dat? Dat waren honden die niet makkelijk te plaatsen zijn zoals mij dat werd verteld.
En weet je ook hoe het die hond is vergaan? Een hond plaatsen is niet heilig hoor. Een hond goed plaatsen is belangrijker.
En in het noorden wonen een iets ander type mensen dan in het westen he?

Lekker dat Killah een fijn huisje in Den Haag heeft gevonden :ugh:
Laatst gewijzigd door 80564M op 04 apr 2020 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dit topic gaat op slot. Dit heeft meer weg van een groot complot met de meest wilde ideeën dan een ervaringen topic.
Er hoeft ook geen nieuw topic over begonnen te worden, die verdwijnt onmiddelijk.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen”