Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lais melkkliertumoren.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Operatie Lais. Gezwellen in melkklieren, bah.

Ongelezen bericht door Lucia »

Sneu zeg om ze zo te zien. En dan nog een x.
Sterkte met het herstel!
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Fijn dat ze weer lekker thuis is! Hopelijk hersteld ze snel
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Gelukkig weer thuis en aan de goede zorg daar zal het niet liggen.
Wel balen dat er een tweede operatie nodig is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Temperatuur is weer goed gelukkig, 38.0. Het is dan ook snikkes heet op de slaapkamer nu :tongue: .

Ze is al eens eerder onder narcose geweest maar toen had ze helemaal niet zoveel last van die narcose, deze keer duidelijk wel. Die andere narcose was wel veel korter en wellicht ook andere middelen. Ze is nu echt onwijs van de wap, zo sneu. Onrustig, piepen, weg willen. Ze zit nu in de bench op bed want ik moest continu opletten of ze niet van het bed afsprong :schrik: . Niet dat ze elke paar minuten opstond maar als ze opstond was ze ook snel en sterk dus ik zat steeds paraat met de riem om mijn hand.
Ze vindt alleen nog niet haar rust in de bench, zit nu continu te piepen :oeps: . Ik heb haar al een paar brokjes aangeboden maar ze wil niets eten ( :80: ). Oh correctie, ze had met haar methadonhoof blijkbaar niet door dat het brokjes waren, ze heeft er nu een paar gegeten :mrgreen: .
Ik heb haar ook al twee keer naar buiten genomen omdat ik dacht dat ze misschien moest plassen maar dan loopt ze in één streep naar achteren in de tuin om dan doelloos rond te blijven lopen en uiteindelijk weer naar de deur, zonder te plassen. Nou ja, dit gaat weer over maar toch.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Sterkte met de dame.
Kun je voor de volgende operatie niet een anti- ontsnaptuig kopen en dan de middelste band eraf halen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Zamunda
Zeer actief

Okee, ze had toch duidelijk honger (wat ik dus wel dacht maar niet meer leek omdat ze de brokjes eerst niet nam) en vindt nu natuurlijk dat ze te weinig krijgt :tongue: . Nou, beter dan dat hele sneue gedoe!

kipo schreef:Sterkte met de dame.
Kun je voor de volgende operatie niet een anti- ontsnaptuig kopen en dan de middelste band eraf halen?
Dat heeft geen zin denk ik, want dan gaat het tweede en vierde pakket weggehaald worden (en mogelijk extra) dus die achterste band zal vast ergens tegenaan (kunnen) komen. Ik heb meerdere van zulke tuigen dus ik kan nog wel even passen maar ik verwacht niet dat dat wat wordt. Ik zat wel te dubben om haar dan maar gewoon aan haar jas vast te houden, dat zou wel kunnen werken denk ik, met een halsband erbij voor de zekerheid.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik had dit topic helemaal gemist.
Hoe gaat het vandaag met haar?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Boutje schreef:Stom dat ze nog eens opnieuw geopereerd moet.
Eerste dag is het lastigste, morgen voelt ze zich hopelijk wat minder uit haar doen.
Ja vind ik ook :blauwoog: . Ze voelt zich inderdaad beter vandaag. Gisteren was ze echt zo onrustig door de narcotica, maar toch ook wel van de honger. Ze mocht de eerste uren niet eten natuurlijk en daarna rustig opbouwen, nou dat vond ze Heel Erg. Volgende keer geef ik haar de dag van tevoren anderhalve tot dubbele dagportie, dan vangt dat die eerste honger misschien wat op.

De bench op bed vindt ze ook Heel Stom. Duurde eeuwen voordat ze ging liggen (ipv blijven staan). Toch doorgezet want het risico van van het bed afspringen is te groot. Maar om drie uur vannacht hoorde ik haar wassen en ik kon niet goed zien waar ze zat te wassen. Toen maar weer verbouwd want dit was ook niet fijn. Dus Lais uit de bench, onder appèl op bed, bench verschoven en samen met een wasmand een barriere gemaakt zodat ze over mij heen zou moeten als ze het bed af wilde. Nou slaap ik sowieso heel licht maar nu helemaal dus dat werkt wel zo voor nu. Ook nog riem aan tuig en andere uiteinde in mijn hand. Zo.
Wel pas toen het licht werd weer even in slaap gevallen maar okee.

Vandaag vindt ze het vooral Heel Stom dat ze niet mee mag doen met de rest en de normale dingen. Is ook stom en zal even wennen zijn, komt wel goed. Af en toe wat hersenwerk helpt ook wel.
Vanaf morgen zijn we weer met z'n tweeën dus voor mij ook wel heel fijn dat we dan af kunnen wisselen (en ik tussendoor even naar de wc kan :tongue: ). Wel heel jammer dat de dag begint met een DA-bezoek met een van onze katten, waarschijnlijk om in te laten slapen (de andere zijn we vorige week verloren). Hij deed het nog goed en had het nog goed naar zijn zin maar sinds vanmorgen is er meer functieverlies, niet katwaardig meer. Paard is ook nog niet beter dus daar zal ik volgende weer maar weer een DA voor laten komen. En het houdt maar niet op, ik ben er echt zo ontzettend zat van :evil: .
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Veel beterschap voor die lieverd!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Heel veel beterschap, en sterkte met alle andere shit :(: :roos:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vervelend allemaal :ugh:
Maar het feit dat ze alles maar stom vindt is toch goed, ze voelt zich waarschijnlijk beter dan dat ze is :wink:
Beterschap voor haar en voor jou: hou de moed erin :ok:
Knuffel voor poezebeest :knuffel:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Veel beterschap voor Lais! En jullie veel sterkte met alle DA-bezoekjes, hopelijk is het snel klaar daarmee :flower:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Gelukkig is jullie meisje deze eerste stap goed doorgekomen, heel veel sterkte en beterschap de komende dagen.
Ik kan me goed voorstellen dat je uit kijkt naar morgen zodat jullie de zorg kunnen gaan delen. Het is ook allemaal nogal niet niks wat jullie voor de kiezen krijgen met de beestenbende :ugh:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jemig zeg, wat een ellende daar bij jou met de beestjes :ugh: Heel veel sterkte voor morgen met het poezenkind :roos:

Fijn dat het met Lais wat beter gaat dan gisteren, nu is het 'grote kalm houden' begonnen, dat valt ook al niet mee.

:J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zamunda
Zeer actief

Bedankt allemaal :flower: .

En of het nog niet genoeg was vertelde mijn man net dat zijn vader weer achteruit is gegaan, kut. Hij is al maanden aan het kwakkelen met bronchitis en longontsteking, heeft een week in het ziekenhuis gelegen en mocht thuis verder herstellen. Gisteravond was hij zo zwak dat hij niet meer zelf van de wc af kon komen... mijn schoonmoeder heeft een buurman moeten vragen om te helpen hem in bed te krijgen. Het is echt even niet bij te benen.

Boutje schreef:Zo te lezen voelt ze zich echt wel goed!
Jinn heeft vandaag in de tuin geholpen zonder andere honden er bij.
Normaal gaat ze dan met potjes lopen en helpen gaten maken voor plantjes en zo... nu lag ze in het zonnetje met half ogen open rustig te kijken.
Tja, ze is ook al 10 maar toch, ik wil mijn Jinneke van een tijdje geleden terug!
Ja Lais voelt zich fysiek goed. Ik merk aan kleine dingen wel dat ze last heeft, het schrapen met de achterpoten na plassen of poepen ziet er nu heel lafjes uit (normaal vliegen de pollen in de lucht). En met gaan liggen heeft ze ook last alhoewel dat nu al minder lijkt dan gisteren, ze ligt nu ook lekker op haar zij. Maar ze was al bezig met een mollengang uit te graven en verder sleurt ze me op volle kracht overal heen :roll: . En haar fanatieke zelf met clickeren. Dus wat dat betreft mag ik zeker niet klagen (alhoewel het makkelijker zou zijn als ze zichzelf wat meer in zou houden :tongue: ). Morgen maar even een rondje met haar lopen ipv alleen scharrelen in de tuin, zal ze wel lekker vinden.

Ja ik snap goed dat je je Jinn weer terug wil! Tien jaar is ook nog niet zo oud natuurlijk, herstel kan dan wel wat langer duren maar een oude muts hoeft ze nog niet te zijn/worden. Wel fijn dat ze zo lekker bij je lag. Zij is nu een ruime week geleden geopereerd? Gaat het met de wond goed? Bij Lais heb ik nog niet gekeken, er zit nog gaas op en dat laat ik wel even zitten tot morgen.
Ik moet haar tweemaal daags temperaturen (bij koorts krijgt ze AB krijgen), moet jij dat ook?
Zamunda
Zeer actief

Boutje schreef:Jinn kreeg er voor al antibiotica omdat we hoopten dat het een mastitis was en ik nniet direct langs kon komen, de huid thv de tumor was ook gezwollen en geïnfecteerd dus die moest ik door geven.
Wonde zat eerste dagen aan achterkant (waar het zat) vrij veel vocht maar is mooi weggetrokken en wonde zelf geneest heel goed.
Ohja, nu weet ik het weer. Fijn dat de wond goed geneest nu. Bij haar is ook dieper gesneden hè, dat zal ook wel meer napijn geven. Erg spannend wat de uitslag van pathologisch onderzoek gaat zijn.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tjonge zeg, het houdt maar niet op bij jullie.
Wens je veel sterkte en beterschap voor je beestenboel, mag nu wel eens een keertje goed gaan :J:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gelukkig voelt ze zich alweer wat beter! :ok: Hopelijk zet dat goed door en kun je haar een beetje rustig houden.
Hoe bevalt de ufo tot nu toe?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Fijn dat het goed gegaan is, beterschap voor je meisje :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
HillieS
Zeer actief

Beterschap voor Lais en sterkte met alles!
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Heel veel beterschap. Ik herinner mij nog dat Mowgli de eerste dagen na de operatie behoorlijk uit haar doen was, ze kon haar draai niet vinden en moeilijk liggen. Na de eerste dagen ging het snel beter. Mowgli is drie keer aan melkkliertumoren geopereerd de tweede en derde keer is alleen de tumor verwijderd. Sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Zamunda
Zeer actief

Gisteren nog het tillen (opbouwend) geclickerd en ik merk dat dat haar meer duidelijkheid heeft gegeven over wat er staat te gebeuren als ik begin met tillen, ze houdt zich nu stil. Vandaag de zorg voor Lais fijn kunnen delen met man (tillen en uitlaten/begeleiden is aan mij, maar toezicht houden dat ze niet aan de wond zit heeft man bijna de hele dag gedaan). Dat gaf in elk geval de ruimte om met de kat naar de DA te gaan, wel nogal kut van het inslapen. Gelukkig verliep dat wel heel rustig en is hij brokjes etend gegaan.

Lais doet het gelukkig echt heel goed dus daar ben ik erg blij om. Morgen even haar shirt wassen, even bedenken hoe ik dan de wond ga bedekken. Oh ik heb nog een overall, die komt volgens mij best ver over de buik. Niet tussen de poten natuurlijk maar daar is dan ook zo'n specifiek shirt voor; had ik er toch twee moeten bestellen, knurft.

DeDiana schreef:Hoe bevalt de ufo tot nu toe?
Ik was even naar de wc en toen had ze hem snel afgedaan :hmmm: . Ik had de halsband niet strak genoeg gedaan, dom natuurlijk maar ze had geen enkele poging gedaan hem af te doen (hoezo uitgekookt) en was er al mee gaan liggen. Nu is er een lusje losgegaan dus dat moet ik eerst fiksen. Heb hem wel eerst nog even omgedaan om haar niet het idee te geven dat zelf afdoen betekent dat ze er vanaf is.
Dat fiksen moet van het weekend maar even. Op zich blijft ze goed van de wond af, het is alleen makkelijk als je even iets anders wil gaan doen.

Antonetta schreef:Heel veel beterschap. Ik herinner mij nog dat Mowgli de eerste dagen na de operatie behoorlijk uit haar doen was, ze kon haar draai niet vinden en moeilijk liggen. Na de eerste dagen ging het snel beter. Mowgli is drie keer aan melkkliertumoren geopereerd de tweede en derde keer is alleen de tumor verwijderd. Sterkte.
Jeetje, drie keer! Ah zo sneu als ze zo zoekende zijn. Wat dat betreft heb ik mazzel: de eerste dag zag ik duidelijk dat Lais niet fijn lag maar sinds gisteren merk ik daar nog nauwelijks iets van. Het lijkt bij haar toch vooral het 'weggesloten zijn' te zijn wat haar dwars zit. Vandaag was fijn, ze kon lekker bij man in de werkkamer liggen terwijl hij aan het werk was.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Wat een zorgen allemaal, je krijgt het flink voor je kiezen :ugh:
Beterschap voor Lais :roos:
Zamunda
Zeer actief

M'n schoonvader ligt inmiddels weer in het ziekenhuis en wordt getest op Corona, ik geloof dat de uitslag morgen bekend is, tot die tijd ligt hij in elk geval apart.

Boutje schreef:Sterkte met het verlies van je kat!
Haha ze is dus zeer inventief en gewiekst met die ufokraag!
Dank je. Oh ja, echt een trut. Ze lag gisteren voor het eerst in de werkkamer, ik was vergeten dat daar ook ergens chocola lag... Ik was er eerst bij gebleven (althans, deur open en ik was in de keuken bezig). Ze was gaan liggen en taalde niet naar rondlopen, na een tijdje moest ik naar de wc dus had even de camera op haar gezet om in de gaten te kunnen houden of ze aan de wond zou zitten... ik was nog niet op de wc aangekomen en ze stond op en liep linea recta richting de kast met chocola :roll: . Gewoon doelbewust gewacht tot ik weg was, de trut. Moge duidelijk zijn dat zie chocola inmiddels veilig staat maar echt, zo gewiekst.

Dankbaar is ze trouwens ook: We zitten al op bed, samen met Lais. Ze had kluifjes gekregen en nadat ze die op had bood ik water aan (beetje onhandig om een waterbak op bed te zetten dus ze kan dan niet zelf gaan drinken)... deinst ze een halve meter naar achteren alsof ik haar probeer te vergiftigen, en me dan ook nog met een vuile bek aankijken :hmmm: . Echt, waar doe je het voor!
HillieS
Zeer actief

Pfff wat een gedoe allemaal!
Hopelijk is er snel duidelijkheid over je schoonvader!
En sterkte met Lais, en haar gewiekstheid
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heel veel sterkte met alles. Wat een zorg.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Slimme tante wat die chocolade betreft. :D

Sterkte met schoonvader.
Hopelijk geen ernstige zaken met de nodige narigheid :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jeetje zeg, wat een zorgen. Sterkte !
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pff dat is niet niks allemaal, heel veel sterkte :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief

Bedankt allemaal! Met Lais gaat het goed, temperatuur nog steeds goed en ze heeft ook minder pijn (ondanks dat ik gisterochtend de pijnstilling vergeten ben :oeps: ). Ze schopt weer als een malle na het plassen en poepen :schrik: . Ik was met haar een rondje in het bos gaan doen, en een paar minuten nadat ik vertrokken was ging man met de andere twee de andere kant op (met samen wandelen gaat ze zich sowieso niet rustig gedragen). Bij de ingang meteen plassen en die bosgrond omwoelen... Man zei later dat het hem meteen opgevallen was toen hij daar kwam, anderhalve meter omgewoelde grond, dat moest Lais geweest zijn dacht hij :F: .
Het wandelen deed haar goed, ik heb het tempo zo rustig mogelijk gehouden door ook stil te staan als ze aan het snuffelen was en zo hebben we ons met een heel klein rondje toch zo'n twintig minuten vermaakt.

Het apart liggen accepteert ze nu gelukkig ook beter, ze gaat nu ook lekker liggen snurken. Ook het niet mee mogen doen met de rest gaat beter gelukkig. We komen een beetje in een ritme.

Ik vond het op bed tillen wel pijnlijk worden - niet voor haar maar voor mij - , voelde niet lekker in mijn rug om vanuit gehurkte positie die 31kg het hoge bed op te tillen. Het is niet ideaal maar ik heb gisteren de loopplank maar aan het voeteneinde geïnstalleerd. De slaapkamer ziet er echt niet uit: een bench overdwars op het voeteneinde van het ene bed, daarnaast nog een wasmand als ik ga slapen, kussens aan de zijkant van het bed zodat ze alleen over mij heen van het bed af zou kunnen. En nu dus die loopplank van voeteneinde tot de muur... Kruip door, sluip door om zelf in bed te komen :Q: .

Gistermiddag was de uitslag van de Corona nog niet binnen en schoonvader heeft geen mogelijkheid om zelf te bellen geloof ik dus dan horen we het pas bij het bezoekuur vanavond. Ik heb man gezegd dat hij zelf maar even naar het ZH moet bellen vandaag, geen idee of ze die informatie gaan geven aan hem maar dat merken we dan wel.

De kat hebben we gisteren begraven, met Lais erbij want die kan niet zonder toezicht. Gelukkig was het droog en hield Lais zich rustig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”