Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lpc / incongruentie : update 11 wkn na operatie
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Groeipijn update 13-1 geopereerd
Ceciel: hoe gaat het met de grote vent?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Balen dat het kraakbeen al beschadigd is. Hoop dat het herstelt
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat het achter de rug is en allemaal goed is gegaan! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Fijn dat de operatie achter de rug is en goed gegaan is
Wat een verschil met 17 jaar geleden: toen Kaya geopereerd was aan LPC was het 8 weken rust
dit is wel fijn dat hij toch even
eruit mag, al zal het toch wel moeilijk worden om hem niet al te gekke dingen te laten doen.
Veel beterschap voor Zazoe gewenst en veel sterkte voor jou

Wat een verschil met 17 jaar geleden: toen Kaya geopereerd was aan LPC was het 8 weken rust

eruit mag, al zal het toch wel moeilijk worden om hem niet al te gekke dingen te laten doen.
Veel beterschap voor Zazoe gewenst en veel sterkte voor jou

- Lucia
- Zeer actief
Ja hij doet nu al idioot. Einde vd weg is 4 minuten (incl even snuffen en plas) maar hij heeft zn oude tempo en enthousiasme weer te pakken. Incl. Bokkensprongen als we mensen tegen komen, dus maar even zoveel mogelijk ontwijken voor zover mogelijk.
Maar het bewegingsschema valt me alles mee. Vooral al de derde week. Naja het is nogal een druk monster, maar we doen ons best
Maar het bewegingsschema valt me alles mee. Vooral al de derde week. Naja het is nogal een druk monster, maar we doen ons best

- ceciel
- Zeer actief
Fijn dat stap 1, de operatie, geslaagd en achter de rug is.Lucia schreef:Ja hij doet nu al idioot. Einde vd weg is 4 minuten (incl even snuffen en plas) maar hij heeft zn oude tempo en enthousiasme weer te pakken. Incl. Bokkensprongen als we mensen tegen komen, dus maar even zoveel mogelijk ontwijken voor zover mogelijk.
Ik herken de bokkensprongen en het enthousiaste gedrag, spelbuigingen naar katten, sprongetje maken naar je kauwbot, kwispelkonten naar bekenden, gek word ik ervan

Over 20 minuten stap ik in de auto voor zijn wondcontrole.
Volgens mij gaat het goed, sinds vandaag wel wat vocht in zijn poot.
De comfy cone neem ik mee naar de dierenarts, kunnen ze hem daar omdoen want ik krijg het hier thuis niet voor elkaar zonder dat hij springend en bokkend door de kamer rent

Hopelijk is Zazoe daar wat makkelijker mee.
- Lucia
- Zeer actief
Aah hopelijk is alles in orde met hem en lukt het met dr comfy cone.
Hij komt hier straks binnen als het goed is. De moon. collar gaat goed en had in al 3 dgn even geoefend. Met brokjes komen we een eind dus hopelijk valt het hier mee met de comfy cone haha. Voornamelijk voor nachten en als we geen oog op hem hebben.
De kliniek belde net al hoe het gaat en hoe het lopen ging, ze benadrukte toch wel even dat hij rústig mag lopen, naja we doen ons best, maar dat is wel pittig met zo'n jong blij ei die echt óveral nóg blijer van wordt.
In huis voor alsnog geen klagen, toch grotendeels in bench die wel op ons uitkijkt omdat hij anders wel regelmatig ff staat en geen rust pakt. Vandaag valt nog niet tegen.
Hij komt hier straks binnen als het goed is. De moon. collar gaat goed en had in al 3 dgn even geoefend. Met brokjes komen we een eind dus hopelijk valt het hier mee met de comfy cone haha. Voornamelijk voor nachten en als we geen oog op hem hebben.
De kliniek belde net al hoe het gaat en hoe het lopen ging, ze benadrukte toch wel even dat hij rústig mag lopen, naja we doen ons best, maar dat is wel pittig met zo'n jong blij ei die echt óveral nóg blijer van wordt.
In huis voor alsnog geen klagen, toch grotendeels in bench die wel op ons uitkijkt omdat hij anders wel regelmatig ff staat en geen rust pakt. Vandaag valt nog niet tegen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Bij mijn hond zijn ook beide kanten tegelijk gedaan. Ik was verbaasd hoe snel hij weer op de been was. En inderdaad moest hij behoorlijk geremd worden want na een week vond hij zelf dat hij wel weer zo goed als nieuw was haha.
Succes met revalideren!! Hoe het ook afloopt met die kraakbeen schade, zonder operatie was hij een stuk slechter af geweest.
Succes met revalideren!! Hoe het ook afloopt met die kraakbeen schade, zonder operatie was hij een stuk slechter af geweest.
blablabla 

- Lucia
- Zeer actief
Bedankt, en je hebt gelijk hoor, zonder was hij erger af geweest.
Hij doet het beter dan verwacht. Hij is met lopen goed te begeleiden, zit wel in grote bench ipv de ren omdat hij anders veel blijft staan, ik ga er met regelmaat even bij zodat hij er even uit kan, liggend even met piepje spelen en kriebelen.
Met kluiven zet hij teveel af met voorpoten dus doen we nog even niet. Kongs gaan wel goed.
Vooralsnog is hij echt superzoet dus we duimen dat hij dat vol gaat houden.
We hebben veel gewerkt aan rust nemen, daar hebben we wel profijt van.
Hij doet het beter dan verwacht. Hij is met lopen goed te begeleiden, zit wel in grote bench ipv de ren omdat hij anders veel blijft staan, ik ga er met regelmaat even bij zodat hij er even uit kan, liggend even met piepje spelen en kriebelen.
Met kluiven zet hij teveel af met voorpoten dus doen we nog even niet. Kongs gaan wel goed.
Vooralsnog is hij echt superzoet dus we duimen dat hij dat vol gaat houden.
We hebben veel gewerkt aan rust nemen, daar hebben we wel profijt van.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jeetje wat een ellende
Heel veel sterkte met de revalidatie!
Heel veel sterkte met de revalidatie!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
7 mnd & revalideren is geen fijne combi - sterkte ermee!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat de operatie achter de rug is. Wat een pech voor jullie en voor hem. Ik duim voor een zeer voorspoedig herstel.
- Lucia
- Zeer actief
Bedankt allemaal
Hij doet het knap, maar is inmiddels wel wat moeilijker rustig te houden. Aan de lijn soms wat explosief, hij wil racen! Rondes zijn we aan het uitbreiden naar 10 minuten.
Morgen hechtingen verwijderen, inmiddels is hij een dierenarts trauma rijker, dus hopelijk lukt het wat makkelijk.
Hij doet het knap, maar is inmiddels wel wat moeilijker rustig te houden. Aan de lijn soms wat explosief, hij wil racen! Rondes zijn we aan het uitbreiden naar 10 minuten.
Morgen hechtingen verwijderen, inmiddels is hij een dierenarts trauma rijker, dus hopelijk lukt het wat makkelijk.
- DeDiana
- Zeer actief
Dit lijkt me ook heel lastig met zo'n jonge, energieke hond. Maar fijn dat het herstel verder goed verloopt!Lucia schreef:Bedankt allemaal
Hopelijk valt het bij de dierenarts ook mee

- Lucia
- Zeer actief
Het verwijderen van de hechtingen ging echt top. We hadden de tijd, zelf op de tafel, door kunnen voeren en de dierenarts is onder hem gekropen en ze waren er uit voor we het merkten.
Even een positieve ervaring
Verder worden we langzaamaan samen wel gillend gek. Hij mag deze week opbouwen naar 15 minuten per x.
Hij loopt eigenlijk wel goed (soms moeilijk zichtbaar zo kort naast me).
Maar hij krijgt het wel zwaarder. Stikt van de energie, buiten ook reactiever, wat pieperiger en minder slapen en bijteriger weer. Zn leeftijd helpt niet mee, lekker uittesten en geurtjes worden wel interessant buiten.
Maandag controle bij de arts en hun fysio.
Dan navragen wanneer we kunnen starten met fysio en aquatraining.
En waarschijnlijk ondersteuning met privélessen balans en coördinatie door iemand die wel ervaring heeft met revaliderende honden.
We gaan gewoon door, dat de tijd maar even mag vliegen

We noemen het al de crazy eyes die arriveren als hij zo komt kijken
Even een positieve ervaring

Verder worden we langzaamaan samen wel gillend gek. Hij mag deze week opbouwen naar 15 minuten per x.
Maar hij krijgt het wel zwaarder. Stikt van de energie, buiten ook reactiever, wat pieperiger en minder slapen en bijteriger weer. Zn leeftijd helpt niet mee, lekker uittesten en geurtjes worden wel interessant buiten.
Maandag controle bij de arts en hun fysio.
En waarschijnlijk ondersteuning met privélessen balans en coördinatie door iemand die wel ervaring heeft met revaliderende honden.
We gaan gewoon door, dat de tijd maar even mag vliegen

We noemen het al de crazy eyes die arriveren als hij zo komt kijken

Laatst gewijzigd door Lucia op 28 jan 2020 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
heel veel succes met het rustig houden, dat valt inderdaad niet mee.. heel veel succes en hopelijk gaat het herstel en opbouwen van de bewegingen bespiering weer helemaal goed
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh dat koppie
!

Dat valt ook niet mee met zo'n jong ding, ik snap dat zowel hij als jij het er wel mee gehad hebben! Ik hoop dat het vooral allemaal voorspoedig mag genezen.Lucia schreef:Verder worden we langzaamaan samen wel gillend gek. Hij mag deze week opbouwen naar 15 minuten per x.
- DeDiana
- Zeer actief
Fijn, eindelijk goed nieuws! Nu nog even door die lastige revalidatieperiode heen, lijkt me voor jullie allemaal pittig. Maar als hij straks alles weer gewoon kan zonder last, was het het allemaal dubbel en dwars waard 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Naar wie ga je toe?Lucia schreef:Maandag controle bij de arts en hun fysio.
We gaan gewoon door, dat de tijd maar even mag vliegen![]()
Ik heb met Ita balans en coördinatieoefeningen gedaan bij Sam Turner.
Ook voor revalidatie.
Ging erg goed

Het voordeel is dat ze daar best moe van worden en dat scheelt weer in de overtollige energie

- ceciel
- Zeer actief
Dat koppie van Zazoe
Fijn dat de wandelingen opgebouwd mogen worden maar kan me goed voorstellen dat 15 minuutjes per keer niet voldoende is voor zo'n jong ding als Zazoe. Sterkte met hem rustig houden, ik ben hier zelfs aan het puzzelen gegaan met Styx.
De afleiding van een pup werkt hier ook

Fijn dat de wandelingen opgebouwd mogen worden maar kan me goed voorstellen dat 15 minuutjes per keer niet voldoende is voor zo'n jong ding als Zazoe. Sterkte met hem rustig houden, ik ben hier zelfs aan het puzzelen gegaan met Styx.
De afleiding van een pup werkt hier ook

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ach, arme Zazoe en arme jullie! Hij is net zo oud als Minttu nu dus, dat is inderdaad geen pretje als ze hun "zoomies" niet kwijt mogen
Gelukkig klinkt het wel alsof hij goed en snel herstelt! Nog even volhouden!

Gelukkig klinkt het wel alsof hij goed en snel herstelt! Nog even volhouden!
- Lucia
- Zeer actief
Quoten met telefoon is een drama dus even zo.
Ranetje: voor de balanstraining komt er iemand aan huis. Dogbodybalance is de naam van haar bedrijf. Ook alles bij sam gedaan qua opleiding/training, maar even wat meer te behappen qua afstand.
Ik denk ook dat starten met aquatraining en dit wel vermoeiend zal zijn, dat hoop ik zelfs haha
Ceciel: puzzelen hebben wij ook opgepakt. Doen we beetje om de dag, na 10 minuten is het lampje uit voor een uurtje. Maar ik heb al heel wat puzzels in huis inmiddels want hij heeft ze zo door
Maeve: ja soms is het wel echt zwaar idd al die energie, maar eigenlijk mogen we niet veel klagen. Hij loopt goed, gaat mee werken en is daar knap stil in bench. Maar thuis vindt hij het wel wat stom worden, logisch.
Benieuwd naar wat de arts en fysio maandag vinden en wat we dan mogen uitbouwen (hoop ik)
Ranetje: voor de balanstraining komt er iemand aan huis. Dogbodybalance is de naam van haar bedrijf. Ook alles bij sam gedaan qua opleiding/training, maar even wat meer te behappen qua afstand.
Ik denk ook dat starten met aquatraining en dit wel vermoeiend zal zijn, dat hoop ik zelfs haha
Ceciel: puzzelen hebben wij ook opgepakt. Doen we beetje om de dag, na 10 minuten is het lampje uit voor een uurtje. Maar ik heb al heel wat puzzels in huis inmiddels want hij heeft ze zo door

Maeve: ja soms is het wel echt zwaar idd al die energie, maar eigenlijk mogen we niet veel klagen. Hij loopt goed, gaat mee werken en is daar knap stil in bench. Maar thuis vindt hij het wel wat stom worden, logisch.
Benieuwd naar wat de arts en fysio maandag vinden en wat we dan mogen uitbouwen (hoop ik)
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ja apart hè, als een dier zich weer beter voelt wil hij er ook weer vol tegenaan.
Ik heb natuurlijk ook zo'n exemplaar
Helpt een enorme kluif niet om hem moe te maken? Ik vond altijd dat onze honden zich daar best moe op konden maken. Sancho kluift helaas niet graag.
Ik heb natuurlijk ook zo'n exemplaar

Helpt een enorme kluif niet om hem moe te maken? Ik vond altijd dat onze honden zich daar best moe op konden maken. Sancho kluift helaas niet graag.
- Lucia
- Zeer actief
Ik had kluiven ingeslagen idd, maar meneer zet heel hard af met zn voorpoten 
Nu houd ik zn kluif een half uurtje vast. En hij krijgt zn kong 3x daags, daar gebruikt hij minder zn poten mee.
Ik denk dat we maandag wel mogen stoppen met pijnstilling idd, gezien hij vindt dat hij alles weer gewoon kan

Nu houd ik zn kluif een half uurtje vast. En hij krijgt zn kong 3x daags, daar gebruikt hij minder zn poten mee.
Ik denk dat we maandag wel mogen stoppen met pijnstilling idd, gezien hij vindt dat hij alles weer gewoon kan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bij mijn hond was dat oefenen een verademing voor mijLucia schreef:Quoten met telefoon is een drama dus even zo.

Ze was daarna gewoon "out"

- ceciel
- Zeer actief
Gaan jullie trainen in een aquatrainer of hondenzwembad? Heel benieuwd naar je ervaringen daarmee.
Ik heb al een adres gevonden voor de hydrotherapie van Styx, in een aquatrainer, maar we mogen pas beginnen na ok van de orthopeed de 24e.
Ik heb al een adres gevonden voor de hydrotherapie van Styx, in een aquatrainer, maar we mogen pas beginnen na ok van de orthopeed de 24e.
- Lucia
- Zeer actief
Ranetje: top om te horen haha, ik hoop dat we snel mogen starten.
Ceciel: als het goed is een aquatrainer in combi met fysio en eventueel lasertherapie. Ik ben er ook erg benieuwd naar.
Ceciel: als het goed is een aquatrainer in combi met fysio en eventueel lasertherapie. Ik ben er ook erg benieuwd naar.
- Lucia
- Zeer actief
Re: Groeipijn --> lpc / update 3-2
Vanmiddag zijn we voor controle naar de arts en hun fysiotherapeut geweest.
Nog wel reactie bij forceren, maar dat is nog van de ontsteking binnenin, dit is normaal en zal moeten zakken met zoveel mogelijk rust. Het heeft natuurlijk ook wel heel lang voor irritatie gezorgd daar binnen.
Verder doet hij het goed qua lopen. We lopen nu gemiddeld 3x per dag 15 minuten en andere rondes 5 tot 10 minuten. Advies is om te stoppen met de pijnstilling en gewoon zo door te gaan qua opbouw. Liever iets langer lopen dan in huis echt niet te houden.
Hij hoeft niet meer volledig in de bench, we hadden hem al grotendeels in een ruimte van 2 bij 2 en daar kunnen we rustig mee verder. Rustig staan en lopen in huis is prima, maar druk spelen/springen niet. Zazoe kennende is dat wel het geval, dus we beperken de ruimte gewoon nog, maar wel minder in de bench.
Nu loopt hij met 15 minuten soms iets te sloffen met achterhand, dus dat is nog wel even een grens die we langzaam uitbouwen. Ook maar even afwachten hoe het zonder medicatie gaat.
We hebben groen licht voor het starten met aquatraining/fysio, en daar hopen we volgende week mee te starten. Wel met de nadruk om uit te kijken voor overbelasting, maar ze kende de fysio waar we naar toe gaan, dus had daar wel vertrouwen in.
Verder twijfel ik om ook al te starten met de balans/coördinatie, dat zou eens per 2 wkn zijn, begeleiding aan huis, maar ik wil hem ook niet overvragen. Voor nu even contact opgenomen met de fysiotherapeut wat de frequentie is van bezoeken, en dan ga ik nog eens zien of we al gaan starten met de rest.
Hoewel we soms gek van elkaar worden, ben ik wel trots en tevreden met hoe het tot nu toe gaat.
Nog wel reactie bij forceren, maar dat is nog van de ontsteking binnenin, dit is normaal en zal moeten zakken met zoveel mogelijk rust. Het heeft natuurlijk ook wel heel lang voor irritatie gezorgd daar binnen.
Verder doet hij het goed qua lopen. We lopen nu gemiddeld 3x per dag 15 minuten en andere rondes 5 tot 10 minuten. Advies is om te stoppen met de pijnstilling en gewoon zo door te gaan qua opbouw. Liever iets langer lopen dan in huis echt niet te houden.
Hij hoeft niet meer volledig in de bench, we hadden hem al grotendeels in een ruimte van 2 bij 2 en daar kunnen we rustig mee verder. Rustig staan en lopen in huis is prima, maar druk spelen/springen niet. Zazoe kennende is dat wel het geval, dus we beperken de ruimte gewoon nog, maar wel minder in de bench.
Nu loopt hij met 15 minuten soms iets te sloffen met achterhand, dus dat is nog wel even een grens die we langzaam uitbouwen. Ook maar even afwachten hoe het zonder medicatie gaat.
We hebben groen licht voor het starten met aquatraining/fysio, en daar hopen we volgende week mee te starten. Wel met de nadruk om uit te kijken voor overbelasting, maar ze kende de fysio waar we naar toe gaan, dus had daar wel vertrouwen in.
Verder twijfel ik om ook al te starten met de balans/coördinatie, dat zou eens per 2 wkn zijn, begeleiding aan huis, maar ik wil hem ook niet overvragen. Voor nu even contact opgenomen met de fysiotherapeut wat de frequentie is van bezoeken, en dan ga ik nog eens zien of we al gaan starten met de rest.
Hoewel we soms gek van elkaar worden, ben ik wel trots en tevreden met hoe het tot nu toe gaat.
- ceciel
- Zeer actief
Re: Groeipijn --> lpc / update 3-2
Wat fijn om te lezen dat jullie vooruit gaan, de pijnstilling gestaakt mag worden en je door mag gaan met opbouwen.
Van dat drukke spelen en springen heb ik met Styx in de basis niet zoveel last maar ik merk wel dat ik een halve rolberoerte krijg als hij in huis ineens wel een hups en spelbuiging maakt naar een kauwbot of als hij buiten een hondenvriend ziet en zijn enthousiasme niet kan onderdrukken.
En dat is natuurlijk niks vergeleken bij de energie en leeftijd van Zazoe kan ik me zo voorstellen. Styx berust iets makkelijker in wat ik van hem vraag.
Hoe komt het denk je dat het komt dat hij sloft met zijn achterhand?
Nog steeds heel benieuwd naar je start fysio -en aquatraining volgende week en wat dat gaat doen. Gaan jullie eens per week?
Ik heb gevraagd naar het gemiddeld aantal behandelingen voor Styx na de tta en we moeten uitgaan van 6 behandelingen. Denk dat ik een 10 ritten abonnement neem en dan zien we het wel.
Nog even doorzetten saampjes en op naar een vrije blije toekomst!
Van dat drukke spelen en springen heb ik met Styx in de basis niet zoveel last maar ik merk wel dat ik een halve rolberoerte krijg als hij in huis ineens wel een hups en spelbuiging maakt naar een kauwbot of als hij buiten een hondenvriend ziet en zijn enthousiasme niet kan onderdrukken.
En dat is natuurlijk niks vergeleken bij de energie en leeftijd van Zazoe kan ik me zo voorstellen. Styx berust iets makkelijker in wat ik van hem vraag.
Hoe komt het denk je dat het komt dat hij sloft met zijn achterhand?
Nog steeds heel benieuwd naar je start fysio -en aquatraining volgende week en wat dat gaat doen. Gaan jullie eens per week?
Ik heb gevraagd naar het gemiddeld aantal behandelingen voor Styx na de tta en we moeten uitgaan van 6 behandelingen. Denk dat ik een 10 ritten abonnement neem en dan zien we het wel.
Nog even doorzetten saampjes en op naar een vrije blije toekomst!