Kiara is wat gestoorder dan haar broertje en heeft inderdaad iets meer ervaring (en ik ook, eigenaar broertje is het haar eerste hond. Daarom ook gekozen voor een wat minder over the top typje uit het nest)ranetje schreef:Daar is meer "opbouw" te zien in de oefening dan bij Kiara.
Is Kiara meer bekend met dit soort bijten?
Leuke manier om de hond gretig te maken op die beenbeschermer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Momenten uit het leven van een herder pupje
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Momenten uit het leven van een herder pupje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Duidelijkcrutz schreef:Kiara is wat gestoorder dan haar broertje en heeft inderdaad iets meer ervaring (en ik ook, eigenaar broertje is het haar eerste hond. Daarom ook gekozen voor een wat minder over the top typje uit het nest)ranetje schreef:Daar is meer "opbouw" te zien in de oefening dan bij Kiara.
Is Kiara meer bekend met dit soort bijten?
Leuke manier om de hond gretig te maken op die beenbeschermer.

Kiara toont inderdaad wel wat meer passie

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is haar vandaag meermaals al verteld dat ze een heel goed hondje in handen heeft. Zelf is ze daar nog onzeker overNanna schreef:leuk om te zien. In eerste instantie is ie niet helemaal zeker van de zaak maar als ie doorheeft dat er verder geen onheil over hem afgeroepen wordt, wordt ie moediger.
Op zich niet eens een slechte eigenschap. Hier thuis heet dat lijfsbehoud

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Leuke filmpjes én het eerste diploma al binnen
Knappe meid
Wat een schrik toen het bandje losliet zeg
dat zijn van die hartverzakkingsmomenten waar je net even geluk moet hebben dat het goed afloopt
Broertje is ook leuk, mooi om het verschil in karakter te zien op deze manier!

Wat een schrik toen het bandje losliet zeg

Broertje is ook leuk, mooi om het verschil in karakter te zien op deze manier!
- ranetje
- Zeer actief
Als ik zo naar Kiara kijk, hoe is ze eigenlijk buiten de training?
Of als ze even moet wachten op de training?
Ik kreeg de indruk dat je haar goed rustig had bij bijv. terrasbezoek en lopen in drukkere omgeving e.d.
Ik kreeg de indruk dat je haar goed rustig had bij bijv. terrasbezoek en lopen in drukkere omgeving e.d.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wachten is nog niet haar dingranetje schreef:Als ik zo naar Kiara kijk, hoe is ze eigenlijk buiten de training?

In drukke omgeving reageert ze daar niet op, ze is dan gefocust op mij.
- ranetje
- Zeer actief
crutz schreef:Wachten is nog niet haar dingranetje schreef:Als ik zo naar Kiara kijk, hoe is ze eigenlijk buiten de training?
Ik kreeg de indruk dat je haar goed rustig had bij bijv. terrasbezoek en lopen in drukkere omgeving e.d.dan hou ik haar bezig.
In drukke omgeving reageert ze daar niet op, ze is dan gefocust op mij.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Momenten uit het leven van een herder pupje
De trainer die ik over had dit weekend noemde haar een “machine” in haar werk
- ranetje
- Zeer actief
Wat wordt dan bedoeld met machine?crutz schreef:De trainer die ik over had dit weekend noemde haar een “machine” in haar werk
Is dat positief?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ze laat zeer veelbelovend werk zien eigenlijk al ver voorbij wat je van haar leeftijd (en ervaring want doe bewust heel weinig in hoge drift en ook geen pakwerk ivm haar leeftijd) kan verwachten.ranetje schreef:Wat wordt dan bedoeld met machine?crutz schreef:De trainer die ik over had dit weekend noemde haar een “machine” in haar werk
Is dat positief?
Ze deed ook niet mee met de workshop maar heeft enkel beide dagen kort aan het einde wat mogen doen.
Daarnaast hoe gedreven en gemotiveerd ze is in het werk en waar ze ver boven puppy niveau werkt is ze ook aangenaam in de omgang met mens en dier.
Ze schakelt dus “aan” als een “machine” en werkt dan zeer goed maar ook weer uit in de verdere omgang in het dagelijks leven.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik dus schrijf, ze schakelt aan als het gevraagd wordt, werkt dan ver boven haar puppy niveau en schakelt daarna weer uit en is gewoon betrouwbaar in de omgang naar mens en dierCleva schreef:Ja, volgens mij vinden ze dat leuk.
Rondjes om de hekjes en dan betrouwbaar op de mouw en kittig kijken aftocht nemen.
Op zich vind ik dat voor een belg zelf ook, hoor. Het zijn prachthonden maar de lol zit hem wel in de betrouwbaarheid.
Dat ze niet in de kantine op een kleuter gaan staan knagen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dag 2, waarbij ze ook al “gebruikt” wordt om een nieuwe pakwerker wat te leren. Iets wat je normaal niet doet met een pup of oudere hond met zo weinig ervaring, maar ze doet het gewoon.
Net als het op de fluit bij me roepen. Was zaterdag de eerste keer zo tijdens het bijten en ze deed het gewoon.
https://youtu.be/De0IfyWN-K4
Net als het op de fluit bij me roepen. Was zaterdag de eerste keer zo tijdens het bijten en ze deed het gewoon.
-
- Zeer actief
Wat gaat ze lekker Carmen! Mooi om te zien hoe ze bij het draaien van de helper (en in eerste instantie missen) zichzelf meteen herpakt en hem alsnog pakt. Het terugkomen gaat super!
Je ziet ook veel verschil tussen haar rustiger manier van bijten bij de expert en het meer trekken bij de workshop deelnemer. Dan zie je goed wat de rol van de helper is in het ontwikkelen van de beet. Leuk om te zien!
Je ziet ook veel verschil tussen haar rustiger manier van bijten bij de expert en het meer trekken bij de workshop deelnemer. Dan zie je goed wat de rol van de helper is in het ontwikkelen van de beet. Leuk om te zien!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja he, heeft ze me op verbaasd hoorGos schreef:Wat gaat ze lekker Carmen! Mooi om te zien hoe ze bij het draaien van de helper (en in eerste instantie missen) zichzelf meteen herpakt en hem alsnog pakt. Het terugkomen gaat super!

al zag je zondag dat ze meer moeite had dan zaterdag, ik denk omdat het de 2de dag op rij was met werken in hogere drift wat we normaal nog niet veel doen
ja, maar die jongens moeten het ook leren wil je verder kunnen en het was zondag de eerste keer dat hij het mondioring pak aan had en hij had 10 jaar terug ooit eens een KNPV pak aangehad, dus ja vreemd en nog niet alle gevoel, maar gelukkig is Kiara wel geschikt zulke jongens daarmee te helpen dan in deze opbouw, een hondje wat in het werk wat gevoeliger is is dat lastiger meeJe ziet ook veel verschil tussen haar rustiger manier van bijten bij de expert en het meer trekken bij de workshop deelnemer. Dan zie je goed wat de rol van de helper is in het ontwikkelen van de beet. Leuk om te zien!
-
- Zeer actief
Ik bedoelde niet dat hij het niet goed deed, maar puur dat dit voor de toeschouwers ook leerzaam is en denk ik ook wel motiveert om hier serieus mee om te gaan en zich er echt in te verdiepen (maar goed dat geldt natuurlijk ook voor andere bijtsporten)crutz schreef: ja, maar die jongens moeten het ook leren wil je verder kunnen en het was zondag de eerste keer dat hij het mondioring pak aan had en hij had 10 jaar terug ooit eens een KNPV pak aangehad, dus ja vreemd en nog niet alle gevoel, maar gelukkig is Kiara wel geschikt zulke jongens daarmee te helpen dan in deze opbouw, een hondje wat in het werk wat gevoeliger is is dat lastiger mee
Kiara is gewoon een erg leuk hondje en jij bent ook weer fris begonnen, dus ik kijk uit naar hoe jullie het verder gaan doen

- ranetje
- Zeer actief
Interessant om te ziencrutz schreef:Dag 2, waarbij ze ook al “gebruikt” wordt om een nieuwe pakwerker wat te leren. Iets wat je normaal niet doet met een pup of oudere hond met zo weinig ervaring, maar ze doet het gewoon.
Later ietsje meer moeite om de pakwerker met rust te laten toen je floot?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad. Wat hoger in haar drift naar mate het weekend vorderde (werk buiten dit soort incidentele momenten vooral nog in lage drift vanaf dat haar fokker die haar gebracht heeft weer huiswaarts is.ranetje schreef:Interessant om te ziencrutz schreef:Dag 2, waarbij ze ook al “gebruikt” wordt om een nieuwe pakwerker wat te leren. Iets wat je normaal niet doet met een pup of oudere hond met zo weinig ervaring, maar ze doet het gewoon.
Later ietsje meer moeite om de pakwerker met rust te laten toen je floot?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag liet ze weer haar totaal andere en fijne kant zien. Rondje in de dierenkliniek. Goede focus op mij, met speelgoed er bij iets hoog in de drift, maar zonder lekker bereikbaar, mensen netjes begroeten zonder gebijt, honden ook respectvol benaderen.
Even kennisgemaakt met de Leonberger pup van de dierenarts die enkele weken jonger en wat onzeker is. Ook dat ging respectvol. Eerst druk, toen ze zijn onzekere reactie zag rustiger en beschaafd. Als ze wegkeek durfde hij contact te zoeken en dat deed ze dan ook.
Even kennisgemaakt met de Leonberger pup van de dierenarts die enkele weken jonger en wat onzeker is. Ook dat ging respectvol. Eerst druk, toen ze zijn onzekere reactie zag rustiger en beschaafd. Als ze wegkeek durfde hij contact te zoeken en dat deed ze dan ook.
-
- Zeer actief
Op dat filmpje had ze 1x even het verkeerde been te pakken, foutje bedankt!
Maar wat zit er veel passie in die dame zeg! Ze is ook zo gefocust als ze bezig is, mooi om te zien. Train je dagelijks op het been?

Maar wat zit er veel passie in die dame zeg! Ze is ook zo gefocust als ze bezig is, mooi om te zien. Train je dagelijks op het been?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Yup, ach hij moest er ook wel om lachenPersistence schreef:Op dat filmpje had ze 1x even het verkeerde been te pakken, foutje bedankt!![]()
Nee. De eerste 2 weken toen ze gebracht was (op 15 weken) door de fokker hebben we wat bijtwerk op de losse mouw gedaan (8 oktober is de fokker teruggevlogen) en daarna heeft ze nog 1x op de club gebeten op de arm. Dit weekend was de eerste keer op het been. Zaterdag een korte sessie en zondag een korte sessie
- ranetje
- Zeer actief
Gaat geweldig zocrutz schreef:Vandaag liet ze weer haar totaal andere en fijne kant zien. Rondje in de dierenkliniek. Goede focus op mij, met speelgoed er bij iets hoog in de drift, maar zonder lekker bereikbaar, mensen netjes begroeten zonder gebijt, honden ook respectvol benaderen.

En dank voor je antwoord bij mijn vraag/opmerking
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vroege introductie van de loopband met 6 maanden oud.
Geen duur, komt voorlopig ook geen opbouw in duur, enkel gewenning nadat we buiten eerst warm hadden gelopen.
Eerste korte sessie (1 minuut) draven
Waarom zo jong al een korte sessie introduceren?
Omdat het voor Kiara ook belangrijk is rustig te bewegen en niet als een stuiterbal overal overheen te vliegen.
Maar vanwege haar leeftijd is het van groot belang de sessies kort en weinig in aantal (maximaal 1x per week nu) te houden naast andere lichaamsbewustzijn oefeningen.
https://youtu.be/hyQyylEYPhY
Geen duur, komt voorlopig ook geen opbouw in duur, enkel gewenning nadat we buiten eerst warm hadden gelopen.
Eerste korte sessie (1 minuut) draven
Waarom zo jong al een korte sessie introduceren?
Omdat het voor Kiara ook belangrijk is rustig te bewegen en niet als een stuiterbal overal overheen te vliegen.
Maar vanwege haar leeftijd is het van groot belang de sessies kort en weinig in aantal (maximaal 1x per week nu) te houden naast andere lichaamsbewustzijn oefeningen.
https://youtu.be/hyQyylEYPhY
- ranetje
- Zeer actief
Leuk om te zien die loopband. 
Vraagje van een leek wat dit betreft...….
Is dit bedoeld om rustig te lopen?
Wat is een snelle draf dan?

Is dit bedoeld om rustig te lopen?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Rustig dravend, als ik haar laat stappen verzint ze er zelf nog wel bewegingen bij. Oh wacht dat doet ze nu ook al in drafranetje schreef:Leuk om te zien die loopband.
Is dit bedoeld om rustig te lopen?![]()

Ze heeft manlief vanochtend ook laten schrikken. Hij liet haar plassen voor hij naar z’n werk ging en bij terugkomst in de schuur had ze ineens een route gevonden over materiaal waardoor ze bovenop de grote grijze container eindigde. Nog voor hij haar kon pakken rende ze alweer via dezelfde route er af.......
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Moet nog verder gaan bijlezen maar leuk om wat van je trainingsopbouw mee te krijgen zo
!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
waarom verbaast het me niks, geen dag is saai met haar volgens mijcrutz schreef:
Ze heeft manlief vanochtend ook laten schrikken. Hij liet haar plassen voor hij naar z’n werk ging en bij terugkomst in de schuur had ze ineens een route gevonden over materiaal waardoor ze bovenop de grote grijze container eindigde. Nog voor hij haar kon pakken rende ze alweer via dezelfde route er af.......

Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach je kan veel zeggen, maar lichaamsbewustzijn heeft ze welLaura84 schreef:waarom verbaast het me niks, geen dag is saai met haar volgens mijcrutz schreef:

- ranetje
- Zeer actief
crutz schreef:Ach je kan veel zeggen, maar lichaamsbewustzijn heeft ze welLaura84 schreef:waarom verbaast het me niks, geen dag is saai met haar volgens mijcrutz schreef:
Ze heeft manlief vanochtend ook laten schrikken. Hij liet haar plassen voor hij naar z’n werk ging en bij terugkomst in de schuur had ze ineens een route gevonden over materiaal waardoor ze bovenop de grote grijze container eindigde. Nog voor hij haar kon pakken rende ze alweer via dezelfde route er af.......zw haalt in mijn ogen onmogelijke capriolen uit zonder een stap verkeerd

Gelukkig maar

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
na een tijd van weinig updates nu een minder leuke
gisteren voorgerontgend en heupen en rug zijn goed, maar ze heeft ooit een breuk gehad in haar rechter achterpoot waardoor die nu met een kromming groeit.
na de eerste schrik gisteren en een toekomst die ik in duigen zag vallen gelukkig gelijk in de avond goed contact met een specialist en ben voor de eerste schrik kon inzinken er al weer wat overheen.
Geen groeischijven beschadigd, geen spierverlies of spierverandering, geen afwijkend gangpatroon waardoor nagels afwijkend slijten
voor nu werken op rust, bereikbaarheid en lichaamsbewustzijn en even wat minder apenkooien en over 2 maanden bij hem een controle foto
vanuit daar verder kijken, mogelijk noodzakelijk haar poot te breken vanwege de kromming en recht te zetten maar afhankelijk van hoe het zich verder ontwikkeld en wel pas als ze volgroeid is/de groeischijven in de femur gesloten zijn
open later wel een topic onder medisch hierover, maar ga geen röntgenfoto's delen want daar heeft iedereen een andere mening over en ga me niet gek laten maken
overigens, iedereen die haar kent, ook die verstand heeft van bewegen/gangwerk etc is extreem verbaasd dat dit speelt. Mijn vaste arts in de kliniek heeft de foto's niet gemaakt maar toen ze het hoorde liet ze alles vallen en kwam direct kijken
ze heeft nooit, ook bij de fokker niet, een dag in haar leven gemankt
gisteren voorgerontgend en heupen en rug zijn goed, maar ze heeft ooit een breuk gehad in haar rechter achterpoot waardoor die nu met een kromming groeit.
na de eerste schrik gisteren en een toekomst die ik in duigen zag vallen gelukkig gelijk in de avond goed contact met een specialist en ben voor de eerste schrik kon inzinken er al weer wat overheen.
Geen groeischijven beschadigd, geen spierverlies of spierverandering, geen afwijkend gangpatroon waardoor nagels afwijkend slijten
voor nu werken op rust, bereikbaarheid en lichaamsbewustzijn en even wat minder apenkooien en over 2 maanden bij hem een controle foto
vanuit daar verder kijken, mogelijk noodzakelijk haar poot te breken vanwege de kromming en recht te zetten maar afhankelijk van hoe het zich verder ontwikkeld en wel pas als ze volgroeid is/de groeischijven in de femur gesloten zijn
open later wel een topic onder medisch hierover, maar ga geen röntgenfoto's delen want daar heeft iedereen een andere mening over en ga me niet gek laten maken

overigens, iedereen die haar kent, ook die verstand heeft van bewegen/gangwerk etc is extreem verbaasd dat dit speelt. Mijn vaste arts in de kliniek heeft de foto's niet gemaakt maar toen ze het hoorde liet ze alles vallen en kwam direct kijken
ze heeft nooit, ook bij de fokker niet, een dag in haar leven gemankt
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ach, wat een domper. Gelukkig is ze in goede handen