Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vandaag was het zover, mijn afscheid met Sam.
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Re: Is het moment dan aangebroken?
Ach is de tijd nu dan toch gekomen. Wat ontzettend zwaar gaat dit worden. Heel heel veel sterkte donderdag en de tijd daarna.

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
De moeilijkste beslissing die je moet nemen. Sam heeft een mooie en fijne reservetijd gehad.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Groetjes, Terry
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach Hilly toch.
Het verstand zegt ja maar je hart schreeuwt het uit NEEEEE !!!
Sam heeft nu jouw hart overtuigd.
Het is zo godsgruwelijk moeilijk om die beslissing te nemen maar voor Sam het grootste geschenk wat je kan geven.
Ik wens je veel sterkte.
Ik huil met je mee.
Het verstand zegt ja maar je hart schreeuwt het uit NEEEEE !!!
Sam heeft nu jouw hart overtuigd.
Het is zo godsgruwelijk moeilijk om die beslissing te nemen maar voor Sam het grootste geschenk wat je kan geven.
Ik wens je veel sterkte.
Ik huil met je mee.
Laatst gewijzigd door teckeltoos op 07 mei 2019 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach wat verdrietig Hilly
Hopelijk kan je je in je verdriet vasthouden aan het prachtige leven wat je hem gegeven hebt en dat je hem niet onnodig lang
laat lijden.
Heel veel sterkte gewenst!
Hopelijk kan je je in je verdriet vasthouden aan het prachtige leven wat je hem gegeven hebt en dat je hem niet onnodig lang
laat lijden.
Heel veel sterkte gewenst!
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ach Hilly, wat ontzettend verdrietig dat je afscheid moet gaan nemen van je grote liefde. In deze voor jou toch al moeilijke tijd ben je barmhartig naar Sam toe ook al doet het jou enorm veel pijn. Alle respect daarvoor. Ontzettend veel kracht gewenst en geef Sam een dikke knuffel.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes

Vannacht sliep Sam de hele nacht tegen mij aan of in mijn armen.
Het is nog steeds zo niet voor te stellen dat het moment dichterbij komt.
Vanmiddag even een vriendin op bezoek die afscheid heeft genomen van Sam. Sam sliep voornamelijk en wij haalden wat herinneringen op. Beide erg verdrietig.
Zij is nu weg. Sam slaapt weer en ik zit op de bank voor me uit te staren.
Lieve Sam, hoe moeten we dit nu aan? Voor jou hou ik me flink. Moet ik wel huilen dan druk ik een kussen tegen me aan zodat jij er niet wakker van wordt. Hoe moet ik dit toch aan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte de komende tijd Hilly 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Sterre
Och Hilly wat een ontroerende foto. Ik zit met een brok in mijn keel er naar te kijken. Wat is het toch moeilijk.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Hier ben ik het helemaal mee eens . Vorig jaar om deze tijd zat ik in dezelfde situatie. We hebben nog gewandeld en toen afscheid genomen. Veel verdriet gehad en nog met vlagen mis ik die clown enorm . Maar we hebben hem verder aftakelen bespaart en daar ging het mij om .Nanna schreef:Je moet je niet teveel opkloten hoor. Tulijk is het hartstikke verdrietig maar dit is iets dat je voor hem kunt en mag doen. Een gunst. Voordat hij helemaal aftakelt.Hilly45 schreef: Lieve Sam, hoe moeten we dit nu aan? Voor jou hou ik me flink. Moet ik wel huilen dan druk ik een kussen tegen me aan zodat jij er niet wakker van wordt. Hoe moet ik dit toch aan?
Hij bewandelt dan een weg die we uiteindelijk allemaal moeten gaan. Sluit hem in je hart, geef hem daar een ereplaats en gedenk hem vaak.
Fenneke en Baloe

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Heel veel sterkte Hilly, het is ook enorm verdrietig en zeker omdat de datum nu staat en er nog tijd tussen zit tussen het nemen van de beslissing en het moment van laten gaan ga je malen en komt het verdriet.
Probeer het niet te laten overheersen, de afspraak heb je niet voor niets later in de week gezet.
Het is lastig, ik had nagenoeg hetzelfde, maar hier kwamen mensen voor mij en Finn om nog afscheid te nemen, we gingen nog wat in de tuin spelen of gewoon zitten en genieten nog even van elkaar, hadden lekkere hapjes en natuurlijk is het verdriet daar, maar nogmaals probeer dat niet te laten overheersen, ook dat voelt Sam aan.
Probeer het niet te laten overheersen, de afspraak heb je niet voor niets later in de week gezet.
Het is lastig, ik had nagenoeg hetzelfde, maar hier kwamen mensen voor mij en Finn om nog afscheid te nemen, we gingen nog wat in de tuin spelen of gewoon zitten en genieten nog even van elkaar, hadden lekkere hapjes en natuurlijk is het verdriet daar, maar nogmaals probeer dat niet te laten overheersen, ook dat voelt Sam aan.
- Hilly45
- Zeer actief
Ik snap wat jullie bedoelen, maar ieder doet dit of voelt dit nu eenmaal op eigen wijze.
Voor Sam probeer ik het zo rustig en fijn mogelijk te houden en niet erg 'anders dan anders'. Net nog onderweg iemand tegengekomen en toen samen opgewandeld. Volledig nat geregend. Nu net thuis en maar even koffie zetten. Sam loopt even rond in zijn fleece-jas, zodat hij wat op kan drogen.
Voor Sam probeer ik het zo rustig en fijn mogelijk te houden en niet erg 'anders dan anders'. Net nog onderweg iemand tegengekomen en toen samen opgewandeld. Volledig nat geregend. Nu net thuis en maar even koffie zetten. Sam loopt even rond in zijn fleece-jas, zodat hij wat op kan drogen.

- Hilly45
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar iedereen voelt echt hetzelfde... alleen is de reactie verschillend. Ik was woest toen Xito ingeslapen werd, woest omdat hij veel te jong was. Ik heb daar erg veel verdriet van gehad en kan er nog steeds geen vrede mee hebben en dat is 5 jaar geleden inmiddels.Hilly45 schreef:Ik snap wat jullie bedoelen, maar ieder doet dit of voelt dit nu eenmaal op eigen wijze.
Xena was oud dus ik zag het aankomen wat niet wil zeggen dat ik er geen verdriet van gehad heb. Tranen met tuiten maar ik had er wel vrede mee. Ze had een mooie leeftijd behaald en je weet dat je in principe je hond overleeft. Ze was op.. wie ben ik dan om dat tegen te spreken
Het zijn 2 mooie sterren daarboven waarnaar ik nog elke heldere avond even kijk... iedereen gaat er op een andere manier mee om maar ik geloof zeker dat alle verdriet hier op t HF hetzelfde is. De een laat t wat meer merken dan de ander... en wat en hoe je ook doet alles is goed...
Heel veel sterkte....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Veel sterkte 
- Caro
- Zeer actief
Lieve Hilly, ik begrijp zo goed hoe je je voelt. Jij woont net als ik alleen met je hond. Waarschijnlijk doen jullie ook altijd bijna alles samen, kun je met elkaar lezen en schrijven en heb je samen leuke en kwade momenten meegemaakt en elkaar daar doorheen gesleept. Mijn hond is nu 12.5 en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan als het moment van afscheid een keer gaat komen.
Ik geloof best dat iedereen zwaar verdriet heeft als je je maatje moet laten gaan. Maar ik denk dat wanneer je al heel lang met zijn tweetjes ben dat het nog moeilijker maakt.
Ik geloof best dat iedereen zwaar verdriet heeft als je je maatje moet laten gaan. Maar ik denk dat wanneer je al heel lang met zijn tweetjes ben dat het nog moeilijker maakt.

- moon-C
- Zeer actief
- moon-C
- Zeer actief
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Veel sterkte voor morgen.
- Hilly45
- Zeer actief
Het is donderdag. Rond 11.00uur is de dierenarts bij mij thuis.annets schreef:Veel sterkte voor morgen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Sterkte Hilly!
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Hoe verdrietig
Sterkte de komende tijd. Ik leef met je mee. 
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
- Hilly45
- Zeer actief
Vanmorgen met de bouwmensen, die hier een nieuwe riolering aanleggen in de hele straat, overlegd, dat zij zorgen dat vrijdagochtend de kruising en mijn huis vrij toegankelijk is voor mijn auto qua weg, zodat zeer w.s. mijn buurman mijn auto voor mijn huis kan rijden. Ik mag nog niet rijden vanwege mijn elleboogbreuk.
Als de auto voor mijn portiektrap staat, dan kan ik/of kunnen we...... Sam uit mijn huis dragen en in de auto tillen.
Als de auto voor mijn portiektrap staat, dan kan ik/of kunnen we...... Sam uit mijn huis dragen en in de auto tillen.

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
-
Persistence
- Zeer actief
Fijn dat dat alvast zo geregeld is. Veel sterkte gewenst morgen.Hilly45 schreef:Vanmorgen met de bouwmensen, die hier een nieuwe riolering aanleggen in de hele straat, overlegd, dat zij zorgen dat vrijdagochtend de kruising en mijn huis vrij toegankelijk is voor mijn auto qua weg, zodat zeer w.s. mijn buurman mijn auto voor mijn huis kan rijden. Ik mag nog niet rijden vanwege mijn elleboogbreuk.
- Hilly45
- Zeer actief
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Heel veel sterkte gewenst met het aankomende afscheid.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Caro
- Zeer actief
-
Sterre
Lieve ragebol
.