Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volwassen herplaatser, wanneer los laten lopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Volwassen herplaatser, wanneer los laten lopen

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:
laeken schreef:
S@ndr@ schreef:yep, ik heb een nieuwe aanwinst, helemaal vers hoor, dus je hebt niets gemist :engel:
Wat leuk. Heeft het kind al een topic want ik ben benieuwd wat je in huis gehaald hebt.
nee het kind heeft nog geen eigen topic, misschien als het hier een beetje de gewenning binnen gaat treden.. het gaat hier meter voor meter dus het kan nog wel even duren voor hij is ingeburgerd..
Wat is het voor iets? Doen je honden lastig? Ik ben veel te nieuwsgierig hiervoor haha.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuri vind hem nog spannend en Boots, is er nog niet zo van gecharmeerd en dat had ik eigenlijk niet zo verwacht want buiten kan hij met echt alles, alleen in huis vraagt het dus iets meer beleid, maar goed , het mannetje is er nog niet eens 24 uur
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

S@ndr@ schreef:Zuri vind hem nog spannend en Boots, is er nog niet zo van gecharmeerd en dat had ik eigenlijk niet zo verwacht want buiten kan hij met echt alles, alleen in huis vraagt het dus iets meer beleid, maar goed , het mannetje is er nog niet eens 24 uur
Gait is buiten ook enorm sociaal. Maar met Elco ligt hij best regelmatig in de clinch (gaat al een tijdje heel goed gelukkig), en Paco moet hij niet hier in huis hebben (gaan we nog mee aan de slag), terwijl je ze prima samen uit kunt laten. Buiten zegt dus lang niet alles over hoe het in huis gaat
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee klopt, voor nu hebben we de indeling, Mc Gee, keuken, Boots en zuri huiskamer en hopelijk gaan ze elkaar een beetje vertrouwen in de loop van de week :wink:
HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door HermanJ »

Milly laat ik sinds deze week (ik heb haar nu een maandje) loslopen zolang er geen onbekende honden in de buurt zijn. Als er honden aankomen die ik niet ken, dan lijn ik haar even weer aan. Het gaat eigenlijk perfect. Ze blijft de hele tijd in de buurt, staat stil als ik het roep en laat zich ook makkelijk terugroepen.

Gisteren was ze even heerlijk met haar maatje Cooper (een boerenfox die hier op de flat woont) erop uit. Ravottend de bosjes in tegenover de flat. Op een gegeven moment waren ze even uit het zicht, maarik vertrouw Cooper en zijn baas wel en weet dat Milly het type hond is dat op zo'n moment wel bij Cooper in de buurt blijft. Op een gegeven moment zie ik ze honderd meter verderop met een stel andere honden. Milly vondt het een beetje spannend, dus die bleef even op een afstandje kijken terwijl Cooper de interactie aan ging. Toen ik haar vervolgens terug riep kwam ze er in sprint aan (en met haar windhond-achtige bouw is dat heeeel snel!).

Er is hier in de buurt ook een parkje met een heuveltje, waar vanaf je de omgeving goed in de gaten kunt houden. Op dat heuveltje mag ze even flink rennen. Als ze eenmaal flink rond aan het rennen is luistert ze even niet meer heel goed, maar blijft wel in de buurt en ach... die energie moet er ook uit.
zonnevogel
nieuw lid
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zonnevogel »

Toen wij Tessa adopteerde hadden wij gelijk zoiets van: die kunnen wij nooit los laten lopen. Ze heeft me toch een jachtinstinct. Na 3 weken toch heel voorzichtig gaan proberen. Nu zijn we ruim 3 maanden verder, en ze loopt gewoon los. Als we haar roepen, dan komt ze gelijk gelopen. Ik lijn haar nog wel vast als we honden tegenkomen die wij niet kennen.
Every once in a while a dog enters your live and changes everything
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”