Manuma schreef:Dees en Maylo schreef:Manuma schreef:Had Droef eerder al moeite met Husky-achtigen?
Nee Manu was de eerste. Het was überhaupt de eerste keer dat Droef zichzelf zo opstelde. In april op show werd duidelijk dat hij elke husky of achtige niet zo goed kan verdragen. Waarom? Geen idee. Er lopen er hier een paar welke hij al langer kent en dat gaat wel gewoon leuk.
Pas daarna is hij zich als een echte stoere man gaan opstellen en gaat opstootjes niet meer uit de weg. Een eenmaal een hekel aan een hond blijft hij die houden, dus ook een hond die er op lijkt. Maar als hij de kans krijgt om op een afstandje te kijken wie het is dan is er niks meer aan de hand.
Ik hoor wel meer over honden (en dan vooral molosser-achtigen) die het alleen bij de poolhonden vertonen. Ik denk het hoge front en de krulstaarten? Vaak staren die honden ook wat meer dan anderen. Laatst ook een Ridgeback met een mevrouw die er helemaal niets van begreep dat haar hond zo reageerde.
Manu wordt wel vaker gegrepen terwijl hij iets anders aan het doen is. Als hij er recht op af loopt gek genoeg weer nooit.
Ik heb echt werkelijk geen idee waarom hij het doet. Voor de aanvaring met Manu had hij nooit problemen met husky-achtige. Pas op show werd me duidelijk dat hij ze gewoon echt niet te pruimen vind. Bij witte herder doet hij het ook, maar daarvan snap ik het nog ergens. Er loopt er 1 en die heeft 1000 kansen gekregen om te fixeren en mr krijgt zijn hond gewoon echt niet mee op zo'n moment. Inmiddels wel want het is dus al uitgemond in een knok partij(1 x liep Droef los en kwamen ze vanuit het niks ineens een hoek om en 1 x is Droef over een hek gesprongen), gelukkig niks ernstigs en beide keren ging die herder direct op zijn rug(nog voor we konden ingrijpen) en voor Droef is dat genoeg. Nu weet die herder dus wel beter en loopt snel door. Maar dat is dus zo'n ras waar Droef bij voorbaat al boos op kan worden.
Inmiddels weet ik gewoon dat hij dit doet, dus heel erg is het allemaal niet maar ik probeer hem wel in te laten zien dat niet elke hond met bijna het zelfde uiterlijk ook het zelfde in gedrag is. Het kwartje begint te vallen, maar er zal wel tijd en (vooral positieve)ervaring nodig hebben.
Overigens is het bij Droef ook geregeld gebeurt dat honden zomaar op hem klappen alleen al omdat hij gewoon toevallig aanwezig was. Denk inderdaad een gevalletje uiterlijk. Maylo had dit nog vaker. Izzy met haar schreeuwbek wordt gewoon door iedere hond genegeerd.