laeken schreef:Ik heb nu ook last van het feit dat Guus lekker ruikt en ontzettend als pispaal wordt gebruikt door veel reuen. Ze vechten niet met hem maar stalken hem en pesten hem. Soms zo erg dat hij gaat angstbijten. Toen ik hem net had was hij vol vertrouwen en kon met elke reu omgaan. Nu gaan ze overhangen en op hem rijden. Hij wordt er angstig van en soms defensief. Gaat allemaal wel maar ik zie het toch een beetje met lede ogen aan.
Bij naap ook vechten. Hij ruikt heel sterk en het gaat van de één op de andere seconde van ruiken naar er agressief bovenop duiken.
Nu is hij opgegroeid in een grote, diverse roedel waar hij van begin af aan voor z'n plek heeft moeten "speelvechten".
Hij is heel goed in hondentaal, zo behendig als een kat en heeft een zwarte band in aikido
Ze vergissen zich dus verschrikkelijk in hem. Maar ze hebben puur door de (chemische) castratie wel het idee dat hij een pispaaltje is en leuk is dat natuurlijk niet.
Zelf is hij van het sociale type dat nergens aanstoot aan neemt. Zelfs stijve grommende patsers boeien hem bijzonder weinig, hij laat alleen even zien dat er niets aan de hand is.
Hij begint gelukkig weer wat zelfverzekerder te worden. Hij snapte zelf helemaal niet waarom er opeens zo maf op hem werd gereageerd.

Zal blij zijn als z'n ballen weer groeien.