Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verlichting

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door Soooof »

Paisley schreef:
nomo schreef:
Zamunda schreef:
nomo schreef:Oh jakkes ja die ellende begint ook weer :roll:

Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte oplossing. Koop nu meestal op aliexpress maar weer een paar nieuwe banden en die gaan dan weer een seizoen mee. Maar in Morris zijn vacht verdwijnt bijna alles!
Die losse lampjes zijn dan veel beter zichtbaar, maar hoe hij het doet weet ik niet, maar hij krijgt echt elk lampje uit! Rollen, schudden enz en ineens is het weer donker :gvd:
Haha! Ik denk dat je dan voor Morris het beste een orbiloc kunt kopen.
De prijs houdt me nog wat tegen. Vind het wel hele dure lampjes :O: maar ja, als ik kijk wat ik ondertussen al geprobeerd heb aan andere dingen... opgeteld had ik daar misschien ook wel een orbiloc voor kunnen kopen :engel:

Maar heb nu geleerd dat ik helemaal geen lampjes moet gebruiken en Morris in het donker niet uit hoeft dus probleem is vanzelf opgelost :cheer:
My 2ct, ik vind die orbilocs dus helemaal niets. Die batterijen zijn hartstikke duur dus als je je lampje vergeet uit te doen, ben je de sigaar. Daarbij vind ik ze helemaal niet zo goed zichtbaar. Ik snap ook niet waarom ze zo duur zijn en waarom sommigen er zo blij mee zijn. T is gewoon een lampje.
Ik gebruik jouwe (waarvoor nog steeds dank Afbeelding) vooral op het strand, omdat Rex nogal een zwemmer is en ze daartegen kunnen. Daarvoor is ie ideaal, want de halsband die ik in het bos heb kan daar niet tegen.

Overigens is die halsband bij mij ook oplaadbaar via USB, ik laad hem denk ik eens per week op.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik doe de honden, voor de ronden als het donker is, een reflexhesje en een reflecterendtuig er over aan en zelf ben ik door reflecterend materiaal ook goed zichtbaar. Ik moet zeggen dat het verkeer in Zweden veel meer rekening met voetgangers op de weg houdt dan in Nederland. Ze gaan van het gas en passeren aan de andere kant van de weg of wachten tot dat mogelijk is. Momenteel verblijven wij in ons chalet wat in een buitengebied op de Veluwe staat. Op de wegen in de omgeving geldt 60 km als snelheid en er zijn geen fiets- of voetpaden. Zowel overdag als 's avonds raast het verkeer vlak langs je heen en remt vaak niet eens even af en de snelheid ligt veel hoger. :devil:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb een orbiloc in huis gehaald.
Op zich als het lampje rechtstreeks een kant op schijnt is het fel licht wat van ver zichtbaar is. Echter vanaf de zijkanten valt dat dus eigenlijk best tegen.
Ik heb 'm nu bevestigd aan een halsband met reflecterende elementen. Maar heel erg onder de indruk ben ik eigenlijk niet.

De led halsband die ik heb is vele malen beter zichtbaar, het is alleen zo jammer dat de lampjes het hooguit 1uur volhouden met een volle batterij, dat opladen schiet er dan heel vaak bij in.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat jammer dat het tegenvalt. Heb je dan niet een model dat al in de winkel gebrand heeft als showmodel oid? Mijn lampjes zijn zelfs in die vacht van Manu goed zichtbaar, ik heb het dan wel aan zijn tuig vast op de schouderband.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Deze vind ik echt goed, je moet ze enkel wel inderdaad elke dag opladen gezien wij altijd vroeg lopen en de dames ze dus relatief lang om hebben.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb nog niks gevonden wat goed werkt. Bijna alles valt weg in de vachten van mijn honden...
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Machie schreef:Ik heb nog niks gevonden wat goed werkt. Bijna alles valt weg in de vachten van mijn honden...
Ja dat scheelt uiteraard, onze honden zijn kortharig dan zie je bijna altijd de lichtjes. Ik heb ooit orbilics gekocht maar ik vind die slangen om de nek toch beter voor onze honden. Ik bestel er een paar ieder seizoen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Brindlecardi schreef:De led halsband die ik heb is vele malen beter zichtbaar, het is alleen zo jammer dat de lampjes het hooguit 1uur volhouden met een volle batterij, dat opladen schiet er dan heel vaak bij in.
Vraag ik me wel af welke ik dan heb, want dat ding houdt het echt wel een paar dagen vol. Waarin ie niet alle van die paar dagen, maar in elk geval wel één keer meer dan een uur brandt. (Ik doe toch mijn best de lange wandelingen in daglicht te doen...)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb ook die hardloopbanden met verlichting van de Action. Werkt tot nu toe het beste voor ons. De batterijen gaan urenlang mee, vervangende batterijen zijn eveneens goedkoop bij de Action te koop. Goed zichtbaar, zelfs met stortregen blijven ze werkzaam (zwemmen niet geprobeerd). Ik vind de blauwe veel feller dan de andere kleuren (oranje, geel, roze en groen).
Mijn honden lopen ook los (we wonen in het buitengebied) en ideaal om dan te zien waar ze lopen voor mezelf en voor anderen.

Voor honden met middelgrote tot grote nekomvang maak je er 2 aan elkaar vast. Voor kleinere nekjes (pups) haal ik er bij 1 het elastiek eruit en vervang ik voor een tywrap.

Voor jezelf werken de hoofdlampjes van de Action heel fijn. Wel zo handig op onverharde paden en je hoeft dan niks vast te houden.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

https://www.eko4petz.nl/a-44959835/veil ... escription
deze schijnen ook goed zichtbaar te zijn, ook bij langharige honden
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”