Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lpc operatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Marja,

Tja, dat weet ik ook niet. Ik heb het van zowel twee verschillende orthopden als twee verschillende dierenartsen gehoord.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nou we wachten het gewoon maar af dan!
Mocht ze het alsnog krijgen ben je de eerste die het hoort :mrgreen:
Maar laten we hopen van niet he!
groetjes Marja
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Scooby schreef:Hoi,

Even een kleine aanvulling: iedere elleboogoperatie, al is het 'maar' een kijkoperatie laat al arthrose na, hè?
Klopt. Maar zeker als het vermoeden groot is dat er een botsplinter aanwezig is en bij pijnreactie bij rekken/strekken was het in Yari's geval gewoon verstandig om er meteen naar te kijken (want op de foto was niks afwijkends te zien) en de orthopeed vertelde mij dat het met die arthrose vorming wel mee zou vallen als alleen een kijkoperatie gedaan zou worden, maar er is daadwerkelijk wat uit beide ellebogen verwijderd dus maar goed dat dat meteen is gebeurd. Anders had ze kort daarop weer onder narcose gemoeten en had ze in die tussentijd dus ook de andere poot waar ze niet mee mankte teveel belast en vermoedelijk wel al wat arthrose gevormd (was nu nog niet het geval).
In principe is het arthroseproces inderdaad nu al begonnen, maar hoe snel dat verder gaat en in wat voor mate is moeilijk te zeggen en verschilt per hond. Yari's vooruitzichten waren zeer gunstig in ieder geval.
Ik ken meerdere honden die aan de ellebogen geopereerd zijn (LPC) en de een begon met 5 jaar al wat meer klachten te krijgen (vooral stijfheid) en de ander is 10 en heeft nog helemaal geen klachten!! Dus het verschilt echt per hond.
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Yari schreef: Ik ken meerdere honden die aan de ellebogen geopereerd zijn (LPC) en de een begon met 5 jaar al wat meer klachten te krijgen (vooral stijfheid) en de ander is 10 en heeft nog helemaal geen klachten!! Dus het verschilt echt per hond.
Hoi,

Dat klopt en het ligt natuurlijk ook aan de ernst van de situatie in de elleboog en de leeftijd waarop de hond er aan geopereerd wordt.
Onze Lana had dus l.p.a. èn l.p.c. aan beide ellebogen en is pas geopereerd toen ze 16 maanden was. Zij heeft nu dus enorme arthrose in beide ellebogen waar ze af en toe flink last van heeft. Zonder pijnstillers kan ze niet meer, maar met 2 pillen Rimadyl per dag (een héle lage dosering voor een dog!) kan ze iedere dag nog mee met de lange boswandeling van in elk geval een uur. Lana is nu 6,5 jaar.
Levi daarentegen is geopereerd aan alleen l.p.c. aan één elleboog toen ze 11 maanden en zij heeft na de operatie nergens meer last van gehad. Zij kan werkelijk alles nog. Met haar loop ik lange afstandswandelingen, heb ik een hike gelopen en ben ik nu aan het trainen voor de U.V.-proef (20 km. fietsen). Levi is nu 3,5 jaar.
Het verschilt dus inderdaad heel erg per hond.
Yari
Zeer actief

Scooby schreef:
Yari schreef: Ik ken meerdere honden die aan de ellebogen geopereerd zijn (LPC) en de een begon met 5 jaar al wat meer klachten te krijgen (vooral stijfheid) en de ander is 10 en heeft nog helemaal geen klachten!! Dus het verschilt echt per hond.
Hoi,

Dat klopt en het ligt natuurlijk ook aan de ernst van de situatie in de elleboog en de leeftijd waarop de hond er aan geopereerd wordt.
Onze Lana had dus l.p.a. èn l.p.c. aan beide ellebogen en is pas geopereerd toen ze 16 maanden was. Zij heeft nu dus enorme arthrose in beide ellebogen waar ze af en toe flink last van heeft. Zonder pijnstillers kan ze niet meer, maar met 2 pillen Rimadyl per dag (een héle lage dosering voor een dog!) kan ze iedere dag nog mee met de lange boswandeling van in elk geval een uur. Lana is nu 6,5 jaar.
Levi daarentegen is geopereerd aan alleen l.p.c. aan één elleboog toen ze 11 maanden en zij heeft na de operatie nergens meer last van gehad. Zij kan werkelijk alles nog. Met haar loop ik lange afstandswandelingen, heb ik een hike gelopen en ben ik nu aan het trainen voor de U.V.-proef (20 km. fietsen). Levi is nu 3,5 jaar.
Het verschilt dus inderdaad heel erg per hond.
Gelukkig kan Lana dankzij de Rimadyl toch nog lekker naar het bos. Zo, en LPA en LPC?? Pfff, wat een pech zeg.
Super zeg die lange afstandwandelingen met Levi!!
Gelukkig is Yari ook al vroeg geopereerd (7.5 mnd) en zij kan ook alles nog!! Ik fiets ook elke dag ca. 3 kwartier met haar of ze gaat mee als ik ga paardrijden en als het weer wat warmer is laat ik haar ook weer lekker hele stukken zwemmen (ze gaat nu uit zichzelf wel het water in om even te zwemmen, maar echt 20 min. acher mekaar zwemmen lijkt me niet echt bevoordelijk voor de spieren/gewrichten met deze temperatuur!!).
Verder geef ik haar wel glucosamine/chondroitine en/of Omega vetzuren, omdat dit zorgt voor de aanmaak van kraakbeen/gewrichtsvloeistof en tevens arthrose tegen gaat. Kan verder geen kwaad, dus baat het niet schaadt het niet!! :zwaai:
Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Yari schreef:Verder geef ik haar wel glucosamine/chondroitine en/of Omega vetzuren, omdat dit zorgt voor de aanmaak van kraakbeen/gewrichtsvloeistof en tevens arthrose tegen gaat. Kan verder geen kwaad, dus baat het niet schaadt het niet!! :zwaai:
Hoi,

Hier krijgt Lana dagelijks drie tabletten Artoluxyl C, ook een voedingssupplement ter bevordering van het beendergestel. Lana doet het er goed op. Na de operatie van Levi kreeg ik het advies om het eerste jaar na de operatie iedere dag Arthroluxyl C te geven. Dat heb ik gedaan en met haar gaat het dus super. Bij Lana ben ik pas later met die Arthroluxyl C begonnen, omdat dat nog niet bekend was toen ik haar 5,5 jaar geleden aan de l.p.a's en l.p.c.'s liet opereren.
Misschien ook een tip voor Marja om jouw hond het eerste jaar na de operatie dagelijks Arthroluxyl C te geven?
Laatst gewijzigd door Scooby op 11 jan 2004 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Marja
Zeer actief

Is dat zonder recept te krijgen, en zoja waar dan??

Ik begin het allemaal steeds vreemder te vinden hoor, mijn ortopeed zei: vooral geen toevoegingen gaan geven. Er zou ook een nieuw voer uit zijn speciaal voor botpatientjes, vond hij ook niets.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Is dat zonder recept te krijgen, en zoja waar dan??

Ik begin het allemaal steeds vreemder te vinden hoor, mijn ortopeed zei: vooral geen toevoegingen gaan geven. Er zou ook een nieuw voer uit zijn speciaal voor botpatientjes, vond hij ook niets.
Hoi Marja,

Artroluxyl kun je inderdaad gewoon bij de dierenarts verkrijgen. Misschien hebben ze het niet op voorraad, maar dan kun je het in elk geval bestellen.
Waarom mocht je geen voedingssupplementen geven van de orthopeed die jouw hond geopereerd heeft?
Marja
Zeer actief

Hij gaat er van uit dat alles wat een hond nodig heeft, in het voer zit.
Extra toevoegingen zouden bij een nog in de groei zijnde hond het evenwicht alleen maar verstoren.
Bovendien, was het bij Zara een puur erfelijke afwijking, die is nu verholpen en daar helpt verder geen extra kalk of vitamientje tegen.
??????????????????????????
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Marja schreef:Hij gaat er van uit dat alles wat een hond nodig heeft, in het voer zit.
Extra toevoegingen zouden bij een nog in de groei zijnde hond het evenwicht alleen maar verstoren.
Bovendien, was het bij Zara een puur erfelijke afwijking, die is nu verholpen en daar helpt verder geen extra kalk of vitamientje tegen.
Extra kalk is natuurlijk ook uit den boze zeer zeker bij een nog groeiende hond!! Maar extra Vitamine C of Omegavetzuren of Glucosamine/Chondroitine kunnen verder geen kwaad en kunnen alleen maar goed doen. Dus als je toch (ondank dat je DA het niet nodig vind) dit soort toevoegingen wil gaan geven, let er dan op dat er geen calcium of een calciumverbinding inzit. Ook moeten er geen extra eiwitten inzitten enzo.
Afbeelding

Yari
Zeer actief

Scooby schreef:
Yari schreef:Verder geef ik haar wel glucosamine/chondroitine en/of Omega vetzuren, omdat dit zorgt voor de aanmaak van kraakbeen/gewrichtsvloeistof en tevens arthrose tegen gaat. Kan verder geen kwaad, dus baat het niet schaadt het niet!! :zwaai:
Hoi,

Hier krijgt Lana dagelijks drie tabletten Artoluxyl C, ook een voedingssupplement ter bevordering van het beendergestel. Lana doet het er goed op. Na de operatie van Levi kreeg ik het advies om het eerste jaar na de operatie iedere dag Arthroluxyl C te geven. Dat heb ik gedaan en met haar gaat het dus super. Bij Lana ben ik pas later met die Arthroluxyl C begonnen, omdat dat nog niet bekend was toen ik haar 5,5 jaar geleden aan de l.p.a's en l.p.c.'s liet opereren.
Misschien ook een tip voor Marja om jouw hond het eerste jaar na de operatie dagelijks Arthroluxyl te geven?
:ok:
Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Hij gaat er van uit dat alles wat een hond nodig heeft, in het voer zit.
Hoi Marja,

In Artroluxyl zit ook geen kalk! En of het erfelijk is of niet, dat maakt toch niets uit?! Het gaat er toch om dat het gewricht zich na die operatie zo goed mogelijk hersteld met zo weinig mogelijk arthrose?
Extra toevoegingen vind ik ook uit den boze, maar dit is een voedingssupplement om het beendergestel weer gezond te maken, dat lijkt mij heel wat anders.
Marja
Zeer actief

Heb het even ingetikt bij google, maar er is op het gehele internet niets te vinden over artroluxyl!!!????
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Heb het even ingetikt bij google, maar er is op het gehele internet niets te vinden over artroluxyl!!!????
Hoi Marja,

Sorry, het is ook met een h er tussen, dus: Arthroluxyl. Als je dat intikt, vind je wel een heleboel links.
Marja
Zeer actief

Bevat dus wel veel calcium! maar het klinkt positief!
ga er morgen nog eens over bellen. :ok:
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Marja schreef:Bevat dus wel veel calcium! maar het klinkt positief!
Klinkt dus niet positief als er calcium inzit 8O !!! Extra calcium aan een opgroeiende hond geven is vragen om problemen!!
Ik geef Yari glucosamine/chondroitine capsules die ik bij de reformzaak vandaan heb en waar dus geen calcium inzit!! Ze zijn van het merk All in One en het heet: Glucosamine/Chondroitine complex. Het bevat per capsule: 300 mg glucosamine, 150 mg chondroitine, 100 mg natrium, 100 mg MSM, 10 mg Boswellia serrata, 2.5 mg koper, 2.5 mg magnesium en 2.5 mg zink.
Afbeelding

Marja
Zeer actief

Ja sorry, ik bedoel eigelijk dat het me niet verstandig lijkt mar dat er wel veel positieve verhalen te lezen zijn over dit middel.
Ik ga nu jou middel even "onderzoeken" ;)
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Marja, heb nog wat info voor je gevonden:

Bouwstenen voor de gewrichten

Glucosamine is zo’n bouwsteen voor de gewrichten. Het is van belang voor de vorming van synoviaalvloeistof, de vloeistof die wordt aangetroffen in het glasachtig lichaam van het oog en in de gewrichtsholten.
Vanuit deze synoviaalvloeistof worden de hardere delen zoals kraakbeen en bindweefsel gevormd. Door inname van extra glucosamine zal aanmaak van kraakbeen hersteld worden.
Ghondroïtine is eveneens een belangrijk bestanddeel van kraakbeen, banden en botten. Het vermindert gewrichtspijnen, en bezit sterke ontstekingsremmende eigenschappen. Chondroïtine blijkt tevens die enzymen te blokkeren, die verantwoordelijk worden geacht voor de afbraak van kraakbeen. Het werkt dus tweedelig: het gaat de afbraak van kraakbeen tegen en dient tevens als bouwsteen van kraakbeen.
Mangaan (een sporenelement) is onmisbaar voor de aanmaak van botten en kraakbeenweefsel. Een mangaantekort leidt tot slecht kraakbeenherstel.

Schade aan gewrichten

Schade aan gewrichten kan een aantal oorzaken hebben:
overbelasting: bij overbelasting, door bijvoorbeeld te veel beweging, overgewicht of een te snelle groei slijten de gewrichten sneller dan het herstel mogelijk is.
ongevallen: schade door een ongeval of blessure; spreekt voor zich.
urinezuur: een teveel aan urinezuur kan in de gewrichten neerslaan en ontstekingen en pijn veroorzaken (jicht). Urinezuur is een bijproduct van de verbranding van bepaalde eiwitten. Door invloed van warmte, veel drinken en beweging neemt het gehalte aan urinezuur af.
Voeding
Vermijd voeding met een hoog percentage aan eiwitten, het vormt een belasting voor het immuunsysteem, maar daardoor ontstaan ook extra gifstoffen en een verhoogde productie van urinezuur. In sommige hondenvoeders is omega-3 vetzuren uit visolie toegevoegd. Omega-3 vetzuren dragen positief bij aan het afweersysteem en zijn ook ontstekingsremmend. Eventueel kunt u het zelf door het voer mengen.

Samenvattend:
Gewrichtsklachten vragen om de volgende maatregelen:

Vermijd teveel eiwitten
Voldoende bewegen (transport afval- en voedingsstoffen en urinezuur)
Warm houden (minder uitkristalliseren urinezuur)
Vul de voeding aan met Glucosaminen (bouwstenen ter herstel)
Vul de voeding aan met Chondroïtine (heeft sterke ontstekingsremmende eigenschappen)
Vul de voeding aan met omega-3 concentraten (bieden bescherming)
Voor welke honden is Glucosamine/chondroitine geschikt?
Alle hondenrassen die bekend staan om problemen met:

Heupen (dysplasie)
Schouders (osteochondrose)
Ellebogen (dysplasie)
Knieën (osteochondrose)
Hakken (osteochondrose)
Voorkomen is beter dan genezen.
Glucosamine is doeltreffender wanneer het preventief toegediend wordt. Hoe eerder de toediening, des te meer kans men heeft om slijtage van kraakbeen te beperken .

Bij mensen zijn er zelfs studies naar gedaan:

Glucosamine is een aminosuiker dat als voedingsstof dient voor stoffen (proteoglycans) die een onderdeel zijn van kraakbeen, bot, gewrichtskapsel, pezen en andere 'bindweefsels'. Tevens speelt glucosamine een rol bij de produktie van gewrichtsvloeistof. Veel mensen verliezen bij het ouder worden het vermogen deze stof in voldoende mate aan te maken

Extra glucosamine kan met name van nut zijn bij osteoartritis (artrose). In enkele studies bleek glucosamine (3 of 4 x 500mg per dag) in 55%-75% van de gevallen aanzienlijke verbetering te geven. In één (dubbelblind) onderzoek bleek glucosamine op termijn ook beter dan ibuprofen. Ibuprofen verminderde alleen in de eerste twee weken de pijn beter. Hiernaast ziet u een grafiek waarop de resultaten van een andere studie zijn weergegeven. 329 artrosepatiënten kregen gedurende 90 dagen één van het volgende: 1500mg glucosaminesulfaat, 20mg piroxicam (een ontstekingsremmend medicijn), beiden, of een placebo. Op de zogenaamde Lequesneindex werd telkens na 30 dagen de ernst van de klachten aangegeven. De glucosaminegroep deed het duidelijk beter dan de andere groepen en het gunstige effect hield aan tot 60 dagen na beëindiging van de inname. Tevens had men in deze groep nog minder last van bijwerkingen dan in de placebogroep die een neppil geslikt had.Van de piroxicamgebruikers had 41% te lijden onder bijwerkingen waarvan de helft er om deze reden halverwege mee stopte. Bovendien doet glucosamine iets aan de oorzaak van deze kwaal.

Van glucosamine zijn geen nadelige bijwerkingen bekend.

Nieuw onderzoek bevestigt effectiviteit: Een recent grootschalig drie jaar durend onderzoek bevestigt de positieve werking van glucosamine bij osteoartritis van de knie. 212 mensen met deze aandoening kregen 1500mg glucosaminesulfaat per dag of een placebo. Na één en na drie jaar werd met behulp van radiografische aperatuur de vernauwing van het kniegewricht gemeten. De 106 patiënten die de placebo gekregen hadden vertoonden vernauwing van het kniegewricht. Dit was niet het geval bij de patiënten die de glucosamine gekregen hadden. Wat betreft de symptomen: Deze verergerden enigermate in de placebogroep terwijl er in de glucosaminegroep verbetering optrad. Er was geen verschil tussen de beide groepen in de aard en het aantal ongewenste bijwerkingen. (The Lancet, 2001)

Glucosamine en chondroïtine: Onlangs werd in JAMA (J. of the American Medical Association) een zogenaamde meta-analyse gepresenteerd naar de effectiviteit van glucosamine en chondroïtine bij de behandeling van osteoartritis. Bij een meta-analyse worden resultaten van eerder gepubliceerde onderzoeken met elkaar gecombineerd. Men vond 37 onderzoeken waarvan er 15 aan de criteria van wetenschappelijkheid en vergelijkbaarheid voldeden en meededen in de meta-analyse. Men berekende de mate van werkzaamheid van glucosamine en chondroïtine t.o.v. placebo bij het bestrijden van de symptomen van artrose waarbij het cijfer 0,2 een kleine, 0,5 een behoorlijke en 0,8 een grote werkzaamheid aangeeft. Bij glucosamine kwam men tot het cijfer 0,44 en bij chondroïtine tot 0,78. Als alleen de grootste en best uitgevoerde onderzoeken in aanmerking genomen werden waren de cijfers iets lager. (JAMA, 2000)

Kan het je dus absoluut aanraden het te gaan gebruiken bij Zara.

Oja, ik geef ook nog omega vetzuren (3,6 en 9) van het merk Groene Os (te bestellen via Puur Natuur). Hier even het verhaaltje daarover:

Samenstelling
Lijnzaadolie, pompoenpitolie, tarwekiemolie, olijfolie, teunisbloemolie, natuurlijke vitamine E.

Indicatie
Stijve spieren, huid- en vachtproblemen (Vooral droge en schilferige huid), slecht mesten, slechte spijsvertering, tekort aan energie, slechte bloedsomloop.

Eigenschappen
Dit oliemengsel bevat Omega 3, 6 en 9 vetzuren in de ideale verhouding.
Trias Omega helpt bij het reinigen van het vatenstelsel, soepel maken van spieren en gewrichten en draagt bij aan een goede conditie van huid en vacht, heeft een positieve werking op de urinewegen en werkt ontgiftend (op de darmen). Trias Omega zorgt voor extra energie en gaat verzuring tegen. Het is ideaal voor de verharing tijdens de seizoenswisselingen (met een multi vitaminen/mineralen). Trias Omega is 100 % plantaardig.

In vette vis zoals makreel zit ook veel omegavetzuren; ik geef haar dan ook 1x per week een gekookt makreeltje!! Niet alleen goed voor ze maar ze vinden het ook waanzinnig lekker!!!!! ;)
Afbeelding

Marja
Zeer actief

Hartstikke bedankt :ok:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Marja,

Heb je wel bij Arthroluxyl C gekeken? Die is namelijk speciaal voor de grote rassen ontwikkeld. Ik heb hier de bijsluiter naast me liggen en zal even de samenstelling overnemen.
Per smakelijke tablet (zo staat het er! :mrgreen: ): salix, glucosamine, rutine, taraxacum, harpagophytum, equisetum, hepatropine, mineralen en sporenelementen.
Geen calcium dus! (Kon ik me ook al niet voorstellen, want dan hadden mijn dogjes dat uiteraard ook nooit gekregen!)
Marja
Zeer actief

Nee, die C had ik er niet achter gezet!
Ik ga dus weer opnieuw snuffelen, bedankt.
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Scooby schreef:
Hoi Marja,

Heb je wel bij Arthroluxyl C gekeken? Die is namelijk speciaal voor de grote rassen ontwikkeld. Ik heb hier de bijsluiter naast me liggen en zal even de samenstelling overnemen.
Per smakelijke tablet (zo staat het er! :mrgreen: ): salix, glucosamine, rutine, taraxacum, harpagophytum, equisetum, hepatropine, mineralen en sporenelementen.
Geen calcium dus! (Kon ik me ook al niet voorstellen, want dan hadden mijn dogjes dat uiteraard ook nooit gekregen!)
Bevat dus wel calcium hoor!!! (calcium is een mineraal) en op de bijsluiter bij ons op de praktijk staan de mineralen volledig vermeld:

Productnaam
arthroluxyl c

Leverancier
CEVA SANTE ANIMALE B.V.
Adres
Postbus Postbus 67
Postcode 2670 AB NAALDWIJK
Tel 0174 - 643930
Fax 0174 - 643924

Farmaceutische vorm
Tablet.

Samenstelling
Salix, D-glucosamine, rutine, harpagophytum, hepatropine; equisetum, taraxacum; magnesium, calcium; fosfor; ijzer; koper; zink; mangaan; kobalt; molybdeen.

Eigenschappen
De bestanddelen in Arthroluxyl C spelen een rol bij de mineraalhuishouding en zijn van invloed op de groei- en regeneratieprocessen van botten, pezen en kraakbeenweefsels. Arthroluxyl C is geschikt voor alle hondenrassen van elke leeftijd en kan ook worden gegeven aan drachtige of zogende teven.

Doeldieren
Hond.

Indicaties
Ter ondersteuning van de conditie van het bewegingsapparaat en voor de opbouw van een gezond beenderstelsel bij jonge en volwassen honden.

Toediening/Dosering
Rechtstreeks in de bek of vermengd met het voedsel toedienen. Jonge honden, kleine rassen: 2 x daags 1/2 tablet, gedurende 1-3 maanden; Jonge honden, grote rassen: 2 x daags 1 tablet, gedurende 1-3 maanden; Volwassen honden, alle rassen: 2 x daags 1,5 tablet, gedurende 1-3 maanden.

Bewaarcondities/Houdbaarheid
Bij kamertemperatuur (15-25°C) en op een donkere, droge plaats.

Verpakking
Doos met 3 blisters à 30 tabletten.

Registratienummer/Kanalisatiestatus
VRIJ.

Waarschuwingen
Gelijktijdige toediening van andere geneesmiddelen zoals corticosteroïden, antibiotica en sommige pijnstillers kunnen het effect van Arthroluxyl C verminderen. Gebruik van kalktabletten samen met Arthroluxyl C wordt afgeraden. Het verdient aanbeveling om Artholuxyl C te combineren met een dieet met een sterk verlaagd suiker gehalte en minder eiwitten. Een dieet met extra mineralen is niet zinvol.

Niet gaan geven dus Marja!!
Afbeelding

Marja
Zeer actief

Ik heb dagen lang op internet gesnuffelt en ik heb stad en land afgebeld om info te krijgen over arthroluxyl.
Maar ik vind dat er veel te weinig is onderzocht naar dit middel, naar de werkzaamheid ervan.
Van de meeste artsen en specialisten die ik heb gebeld hoorde ik dat je het best mag geven, kan niet veel kwaad, maar geen van alle vind het nodig!!
Een goede voeding is belangrijker en genoeg.
Ik ga het dus niet geven.
Groetjes Marja
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

met een beetje mazzel wordt qyan toch geopereerd!
het leek goed te gaan, maar sinds zaterdag ging het weer mis.
aanvankelijk is alleen de rechter voorpoot gerontgend en links niet.
links ook nooit iets aan gemerkt.
zaterdag toen hij ging zitten bij de stoeprand, zette hij beide voorpoten nogal vreemd neer.
- polsen gebogen en meeste gewicht steunend op zijn tenen. zijn poten begonnen ook onwijs te trillen!!!!
ik vermoed nu dus wel dat het in beide ellebogen zit en last heeft, aangezien hij ook niet kreupel loopt. wel ene beetje vreemd, maar niet kreupel.
ben zaterdag weer rymadil gaan geven.
voor de rechtervoorpoot lijkt de rymadil te helpen, maar links totaal niet.
qyan stond en staat dus al die tijd al op rust en dit is dus were gebeurd zonder belasting van de poot.
wat denken jullie:
kan het zo zijn dat als hij last heeft van beide poten hij idd niet mankt en 1 van de poten gaat ontzien maar ze juist beide blijft gebruiken?
hij strekt zijn poten dus niet maar houdt ze iets gebogen.
uiteraard laat qyan, de dober die hij is, totaal weer geen pijn merken bij overstrekken.

waar we op moesten lette was dat hij niet stijf en stram was na het slapen. dat zien we de laatste week dus ook gebeuren. echt opstartproblemen, heeft hij nooit eerder gehad.
ik heb nu zoiets van, opereer hem maar.
hij zit al 3 maanden binnen nu, ik vindt het welletjes geweest.
hij kan nu dus blijkbaar ookal niets, dus zou hij na een operatie naar mijn idee meer kunnen toch?

gr wendy
qyan

nou, net de orthopeed gesproken.
hij wilde eerst voorstellen om qyan nog maar wat langer op de rymadil te zetten (wat ik toch niet had gedaan)
maar toen ik vertelde dat qyan nogal bijterig begon te worden moest ik deze week nog komen. dat de rymadil niet werkt was hij ook niet echt blij mee.
donderdag worden er eerst nog foto's gemaakt van de linker voorpoot en misschien een nieuwe foto van de rechtervoorpoot.
als hij niet opereerd, stap ik naar een ander.
ik ben het spuugzat :evil: :jank:
Marja
Zeer actief

Meid ik kan me zo voorstellen dat je het spuugzat bent!! 3 mnd. mijn hemel. Zara is nu twee weken verder na de operatie en ik word nu al gillend gek, en zijzelf nog gekker.
Waarom wil je ortopeed niet opereren, ziet hij er geen heil in??
groetjes en sterkte Marja
qyan

Marja schreef:Meid ik kan me zo voorstellen dat je het spuugzat bent!! 3 mnd. mijn hemel. Zara is nu twee weken verder na de operatie en ik word nu al gillend gek, en zijzelf nog gekker.
weet ik het.
qyan had 3 maanden terug nog geen artrose, dus had het volgens mij beter toen gekund.
nu begint de artrose waarschijnlijk toch te komen, vooral omdat ie stijf wordt en je hoort ook hele harde knakjes in zijn voorpoten.
ik begrijp niet waarom alles altijd eerst verergerd moet worden voordat artsen ingrijpen.
dat beest lijdt geestelijk toch alleen maar meer op deze manier.
hij begint weg te kwijnen :jank:
zolang hij geestelijk niet meer in orde zal het lichamelijke herstel toch ook alleen maar langer op zich laten wachten.
verder, ik heb hier een dober in hemelsnaam. die laten meestal pas wat merken als het al zover gevorderd is en ze zo'n verschrikkelijke pijn hebben dat het eigenlijk al te laat is.
ik begrijp niet waar artsen altijd maar de arrogantie vandaan halen het idee te hebben dat ze mijn hond beter kenen dan ikzelf.

maar laat ik maar ff afwachten, misschien zegt ie morgen ook wel dat ze gaan opereren. zo niet ga ik naar een ander. genoeg is genoeg
Yari
Zeer actief

qyan schreef:
Marja schreef:Meid ik kan me zo voorstellen dat je het spuugzat bent!! 3 mnd. mijn hemel. Zara is nu twee weken verder na de operatie en ik word nu al gillend gek, en zijzelf nog gekker.
weet ik het.
qyan had 3 maanden terug nog geen artrose, dus had het volgens mij beter toen gekund.
nu begint de artrose waarschijnlijk toch te komen, vooral omdat ie stijf wordt en je hoort ook hele harde knakjes in zijn voorpoten.
ik begrijp niet waarom alles altijd eerst verergerd moet worden voordat artsen ingrijpen.
zolang hij geestelijk niet meer in orde zal het lichamelijke herstel toch ook alleen maar langer op zich laten wachten.
verder, ik heb hier een dober in hemelsnaam. die laten meestal pas wat merken als het al zover gevorderd is en ze zo'n verschrikkelijke pijn hebben dat het eigenlijk al te laat is.
ik begrijp niet waar artsen altijd maar de arrogantie vandaan halen het idee te hebben dat ze mijn hond beter kenen dan ikzelf.

maar laat ik maar ff afwachten, misschien zegt ie morgen ook wel dat ze gaan opereren. zo niet ga ik naar een ander. genoeg is genoeg
Je zou een tijd geleden toch al naar een ander gaan? Ben je toen niet geweest dan? Ik dacht dat je naar Crama zou gaan??
Ik hoop voor je dat er nog geen arthrose is opgetreden, maar zoals ik al eerder heb gezegd is zo snel mogelijk opereren het beste. Duurt nu wel erg lang allemaal.
Afbeelding

qyan

Yari schreef:
qyan schreef:
weet ik het.

Je zou een tijd geleden toch al naar een ander gaan? Ben je toen niet geweest dan? Ik dacht dat je naar Crama zou gaan??
Ik hoop voor je dat er nog geen arthrose is opgetreden, maar zoals ik al eerder heb gezegd is zo snel mogelijk opereren het beste. Duurt nu wel erg lang allemaal.
voor een operatie had ik inderdaad naar crama gegaan.
maar voor foto's ed ga ik niet zo ver weg. qyan is panisch voor artsen en hefet daarbij ene te laag stress hormoon wat ook de nodige problemen opleverd bij het bezoek aan een voor hem vreemde arts.
en aangezien de orthopeed me helaas heeft weten te overtuigen dat opereren, terwijl de hond geen last heeft van de lpc, meer schaadt dan baad, hebben we hem de rust gegeven.
hij had een ijzersterk verhaal en ik ben er weer ingetrapt :evil:
maar het ging dus goed, tot afgelopen zaterdag.
deze week mochten we eigenlijk weer gaan fietsen en had hij weer los gemogen.
ook op andere internet fora heb ik vragen gesteld over LPc en het bleek dat er toch heel wat honden waren, waarbij op jonge leeftijd LPC is geconstateerd. ook die honden zijn niet geopereerd en leven al jaren klachtvrij. met die verhalen ga je de beste man natuurlijk ook geloven.
maar blijkbaar heeft qyan al die tijd meer last gehad dan ikzelf heb kunnen zien en merken aan hem helaas :cry2:
Marja
Zeer actief

Ik denk helemaal niet dat je er bent ingetrapt. Want mijn ortopeed zegt precies het zelfde hoor.
Als de hond er geen last van heeft, opereren we niet, doet meer kwaad dan goed.

Ik ben er van overtuigd dat ze echt niet staan te liegen hoor, ze hebben toch ook het beste met je hond voor.
Als het hun alleen maar om het geld zou gaan hadden ze je hond allang geopereerd!!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”