Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor- en nadelen van je rashond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen van je rashond

Ongelezen bericht door Elvira »

Anne&Taar schreef:
_Leonie schreef:
Belle schreef:Golden retrievers:

Voordelen: lief tegen alles en iedereen, (vrijwel) nooit gedonder met andere honden, altijd blij (je hoeft ze maar aan te kijken of hun naam te noemen of ze kwispelen al). In huis heel rustig en buiten lekker bezig. Knuffelkonten.

Nadelen: Ik vind ze lastig te trainen, ze doen voordat ze denken. Ze vreten alles wat los en vast zit. Soms te gek op mensen, ze denken dat iedereen in het park er speciaal is voor hen.
Ik brei hier op verder.

Voordelen:
Alles wat hierboven staat. Je hebt er echt een fijne hond aan en inderdaad, nooit gedonder. Al kan dat misschien met een reu anders zijn.
Mensen vinden Goldens ook vrijwel nooit eng en dat is ideaal als je haar ergens mee naar toe wil nemen.
Ik vind mijn Golden Retriever erg makkelijk te trainen. Het doen voor denken herken ik zelf niet bij Ayleen.

Nadelen:
Modder. Water. Sloten. Gorigheid. Verharen. En Ayleen had behoorlijke voedselnijd. Gelukkig met de juiste tips er behoorlijk uit kunnen krijgen. Is iets wat ik vaker bij Goldens hoor.
Ik ga hier dan maar verder.
De meeste dingen herken ik, maar hier heb ik juist altijd honden gehad die zeer makkelijk te trainen waren. Voordeel (en tevens t grootste nadeel) is de extreme voergerichtheid. Ik heb een jacht- en een showlijn, de eerste is veel meer eager om te sporten, maar beiden zijn ze extreem baasgericht, lopen eigenlijk altijd los. Voernijd en bezitsagressie, enkel jegens honden, hebben ze ook in milde mate. Ik vind het in het dagelijks leven heel fijne honden, alle retrievers die ik tot nu had negeerden andere honden en waren zeer vriendelijk naar mensen, nooit gezeur, ideaal.
Al jaren goldens de voordelen kan ik mij wel in vinden . heel sociaal met andere honden (ook zelfde geslacht, ik heb reuen) en mensen. Ik heb met allemaal training gedaan, de 1 ging makkelijker da n de ander (kan ook ervaring van mijn kant zijn), maar echt moeilijk was er geen 1. Voermijd en bezitsagressie heb ik nooit gehad (ze pakken hier zonder probleem dingen van elkaar af). Je kunt ze makkelijk mee nemen, want iedereen vindt ze lief.
Nadeel : veel zand en haren binnen ? Ik heb er een paar (gehad) die in viezigheid rolden.
Ik wil nooit meer een ander ras.
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Chihuahua:

Voordeel: Ze zijn klein, lief, schattig. Aanhankelijk en baasgericht.
Nadeel: Ze zijn klein, dus soms ben je ze gewoon echt effe kwijt en moet je zoeken als ze weer eens liggen te snurken op een godvergeten plek waar ze nooit liggen. Ook niet handig in combinatie met grotere honden want het is toch allemaal wat breekbaarder. Verder niet echt nadelen, ja de gezondheid bij de mijne. Bij vreemden zie ik nog weleens echte krengen die overal in hangen en ontzettend blaffen en dat wordt soms nog aangemoedigd ook.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mixjes
Geen bewuste keus , ze kwamen op mijn pad toen ik plek had.
Ze zijn klein en hanteerbaar, vrolijk en ondanks de leeftijd geregeld nog dol dwaze pups.
Ze ik begrijp hun en hun begrijpen mij daar heb je geen koekje of geweld bij nodig we zijn een team.

Nadelen ze hebben lang haar ik hou eigenlijk niet van langhaar honden maar ja die komen op mijn pad en ik wil ze niet meer missen.
En ze blaffen als de bel gaat maar als mensen gewoon gaan zitten is het gelukkig over.
Met bijna alle honden kunnen ze goed maar sommige grote die op hun af rennen dan gaan ook blaffen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”