Al jaren goldens de voordelen kan ik mij wel in vinden . heel sociaal met andere honden (ook zelfde geslacht, ik heb reuen) en mensen. Ik heb met allemaal training gedaan, de 1 ging makkelijker da n de ander (kan ook ervaring van mijn kant zijn), maar echt moeilijk was er geen 1. Voermijd en bezitsagressie heb ik nooit gehad (ze pakken hier zonder probleem dingen van elkaar af). Je kunt ze makkelijk mee nemen, want iedereen vindt ze lief.Anne&Taar schreef:Ik ga hier dan maar verder._Leonie schreef:Ik brei hier op verder.Belle schreef:Golden retrievers:
Voordelen: lief tegen alles en iedereen, (vrijwel) nooit gedonder met andere honden, altijd blij (je hoeft ze maar aan te kijken of hun naam te noemen of ze kwispelen al). In huis heel rustig en buiten lekker bezig. Knuffelkonten.
Nadelen: Ik vind ze lastig te trainen, ze doen voordat ze denken. Ze vreten alles wat los en vast zit. Soms te gek op mensen, ze denken dat iedereen in het park er speciaal is voor hen.
Voordelen:
Alles wat hierboven staat. Je hebt er echt een fijne hond aan en inderdaad, nooit gedonder. Al kan dat misschien met een reu anders zijn.
Mensen vinden Goldens ook vrijwel nooit eng en dat is ideaal als je haar ergens mee naar toe wil nemen.
Ik vind mijn Golden Retriever erg makkelijk te trainen. Het doen voor denken herken ik zelf niet bij Ayleen.
Nadelen:
Modder. Water. Sloten. Gorigheid. Verharen. En Ayleen had behoorlijke voedselnijd. Gelukkig met de juiste tips er behoorlijk uit kunnen krijgen. Is iets wat ik vaker bij Goldens hoor.
De meeste dingen herken ik, maar hier heb ik juist altijd honden gehad die zeer makkelijk te trainen waren. Voordeel (en tevens t grootste nadeel) is de extreme voergerichtheid. Ik heb een jacht- en een showlijn, de eerste is veel meer eager om te sporten, maar beiden zijn ze extreem baasgericht, lopen eigenlijk altijd los. Voernijd en bezitsagressie, enkel jegens honden, hebben ze ook in milde mate. Ik vind het in het dagelijks leven heel fijne honden, alle retrievers die ik tot nu had negeerden andere honden en waren zeer vriendelijk naar mensen, nooit gezeur, ideaal.
Nadeel : veel zand en haren binnen ? Ik heb er een paar (gehad) die in viezigheid rolden.
Ik wil nooit meer een ander ras.