Wat heb ik precies gezegd waarvan je vindt dat ik dat niet kan beoordelen over internet en in berichten? Want ik zeg niks meer dan dat het een mismatch is. En 3 ADHD kinderen en een bijtgrage teckel vind ik een mismatch. Dat die teckel bijt komt toch alleen maar doordat hij de kans krijgt en in die situaties komt? Ik begrijp niet helemaal waar je precies over valt. Dat ik zeg dat het niet aan de hond ligt maar aan de match hond baas?M@scha schreef:oh ik denk dat de thuissituatie in alle gevallen grote invloed heeft. maar dat maakt het niet in kannen en kruikenlaeken schreef:Ik denk dat dat wel kan gezien de situaties waarin de hond dit gedrag vertoont en hoe hij dat doet. En ik heb totaal geen zin om deze teckel de schuld te geven van bijtgedrag in een gezin met 3 ADHD kinderen die hem schijnbaar op de kop kussen en meer. Dan bijten mijn honden ook. Dus tja.....M@scha schreef:Dat kan allemaal zo zijn laeken. Het kan ook allemaal niet zo zijn.
Ik vind je erg stellig. Een beetje zoals sommige gt’s die door de telefoon een diagnose kunnen stellen
Dat het een slechte combi is lijkt me een feit. Hoe dat komt kan ik van het scherm niet aflezen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht goede gedragstherapeut in zeeland, ivm bijt incident
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Gezocht goede gedragstherapeut in zeeland, ivm bijt inci
-
- Zeer actief
Ik blijf erbij dat een hond die zijn baasjes of de kinderen bint een vertrouwens-kwestie is. Waarom zou een hond anders bijten? Dominante honden bijten niet. Die geven super veel signalen af. Bange honden bijten ineens recht in je smoel en hakken in de rondte. Wat deze hond doet nadat hij straf krijgt als hij kindje bijt en wat hij ook doet als hij bang is bij de dierenarts. En verder is de hond super lief alleen moet je hem niet onder druk zetten. Ik leest dat toch echt heel erg duidelijk. Spijt me. Eenkennig onzeker en snel in agressie.
-
- Zeer actief
Eens. Een ander huis, andere mensen en andere regels kunnen al veel veranderen. En honden leven in het nu en niet in het verleden. Ze zullen vast hun oude baasje missen, maar zijn flexibel genoeg om zich aan te passen aan een nieuwe situatie.Cleva schreef: Inslapen is echt een brug te ver maar herplaatsen kan het beste kadootje zijn dat je je hond kan geven. Daar is echt niets mis mee.
Kijk naar alle prachthonden op dit forum die door iemand weg zijn gedaan.
Hein is om soortgelijke redenen weggedaan, die kon ook niet in een gezin maar bij mij is hij juist een enorme allemansvriend geworden. Niet eens zozeer omdat ik zo geweldig ben maar het is een andere situatie en het is bijna de norm dat een hond als een blad aan een boom omslaat als je hem herplaatst.
Het is geen nederlaag als het ook met GT niet gaat lukken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
- Aantal honden: 2
Gister nog eens mijn eigen dierenarts langs geweest, want ik had toch het idee, dat er iets met zn pootje mis was....
Na zelf gekeken te hebben, leek de voetzool gescheurd, en tussen de teentjes vuurrood, en opgezwollen...om bij het pootje in de buurt te komen begon hij al te grommen.
Ik denk dat hem dat dwars heeft gezeten, en dat onze dochter voordat ze hem een kusje wilde geven , tegen het pootje heeft gestoten.
Ik ben zoooo opgelucht dat ik iets heb gevonden!!!,
Dat hij een rotzakje tegen vreemde is daar is mee te leven, maar tegen ons was toch echt een dingetje.
Heeft nu pijnstillers, antibiotica en zalfje voor erop.
Duimen jullie mee , dat het hiermee opgelost is???
Na zelf gekeken te hebben, leek de voetzool gescheurd, en tussen de teentjes vuurrood, en opgezwollen...om bij het pootje in de buurt te komen begon hij al te grommen.
Ik denk dat hem dat dwars heeft gezeten, en dat onze dochter voordat ze hem een kusje wilde geven , tegen het pootje heeft gestoten.
Ik ben zoooo opgelucht dat ik iets heb gevonden!!!,
Dat hij een rotzakje tegen vreemde is daar is mee te leven, maar tegen ons was toch echt een dingetje.
Heeft nu pijnstillers, antibiotica en zalfje voor erop.
Duimen jullie mee , dat het hiermee opgelost is???
- dagmar88
- Zeer actief
ruudstofferboa schreef: Duimen jullie mee , dat het hiermee opgelost is???

- dagmar88
- Zeer actief
Precies. Niko hapte naar het oudste kind. Hij had geen eigen rustige plek in huis, te weinig regels en als het meisje lekker aan het spelen was en per ongeluk op hem stapte ging het mis. Mama was vooral heel moe en met de baby bezig.Persistence schreef:Eens. Een ander huis, andere mensen en andere regels kunnen al veel veranderen. En honden leven in het nu en niet in het verleden. Ze zullen vast hun oude baasje missen, maar zijn flexibel genoeg om zich aan te passen aan een nieuwe situatie.Cleva schreef: Inslapen is echt een brug te ver maar herplaatsen kan het beste kadootje zijn dat je je hond kan geven. Daar is echt niets mis mee.
Kijk naar alle prachthonden op dit forum die door iemand weg zijn gedaan.
Hein is om soortgelijke redenen weggedaan, die kon ook niet in een gezin maar bij mij is hij juist een enorme allemansvriend geworden. Niet eens zozeer omdat ik zo geweldig ben maar het is een andere situatie en het is bijna de norm dat een hond als een blad aan een boom omslaat als je hem herplaatst.
Het is geen nederlaag als het ook met GT niet gaat lukken.
Hier in de buurt speelt hij met hele hordes gillende jongetjes, die ruzie maken wie de bal mag gooien en hem zonder pardon opzij duwen

Het is alleen een snepper wanneer hij zich in het nauw gedreven voelt en dat is binnen nogal snel. Is ie het buiten beu dan loopt hij weg en gaat wat anders doen.
-
- Zeer actief
Duimen draaien voor jullie
-
- Zeer actief
Maar als hij pijn had aan zijn pootje en daarom bijt is het probleem er toch nog steeds? Stel dat hij kiespijn krijgt? Of oorontsteking. Dan bijt hij weer ineens.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Gaat er maar vanuit dat het hiermee niet is opgelost, ik blijf erbij dat er een hoop signalen gemist zijn betreft wat je hond wel en niet ''tof'' vind.ruudstofferboa schreef: Duimen jullie mee , dat het hiermee opgelost is???

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik denk dit eigenlijk ook.Lizzie. schreef:Gaat er maar vanuit dat het hiermee niet is opgelost, ik blijf erbij dat er een hoop signalen gemist zijn betreft wat je hond wel en niet ''tof'' vind.ruudstofferboa schreef: Duimen jullie mee , dat het hiermee opgelost is???
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ookLizzie. schreef:Gaat er maar vanuit dat het hiermee niet is opgelost, ik blijf erbij dat er een hoop signalen gemist zijn betreft wat je hond wel en niet ''tof'' vind.ruudstofferboa schreef: Duimen jullie mee , dat het hiermee opgelost is???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik sluit me bij de voorgaande reacties aan. Als je normale terughoudendheid als vreemd gedrag beschrijft, vraag ik me sterk af in hoeverre je de signalen van je teckel herkent en respecteert. Een gt om jou en je kinderen daarbij te helpen lijkt me verstandig
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Voor de ene Teckel kan dat geen probleem zijn, maar voor de andere is juist dat impulsieve een bedreiging waar hij niet mee om wil/kan gaan.ruudstofferboa schreef: Heb ook al contact gehad met een GT, en ga er zeker goed over nadenken, wat we willen en kunnen.
De leeftijd van de kinderen is op zich geen probleem om het te begrijpen, maar ze hebben wel alle 3 ADHD, wat ook inhoud dat ze vaak impulsief en zonder er goed over na te denken handelen....en wat minder goed leerbaar zijn in dit soort dingen.
Dat maakt het een stuk moeilijk!!
Inslapen vind ik zo rigoureus, maar wie zou dit hondje nou een nieuwe kans willen geven??
Ik denk niet dat ze er voor in de rij staan, en ikzou iemand van dit forum wel durven vertrouwen maar wil niet dat hij van hand tot hand gaat..... dan nog liever inslapen.
Ik heb er slapeloze nachten van.....
En dan wordt er gewaarschuwd (grommen) en als dat niet wordt geaccepteerd is de volgende actie bijten.
Dat is een Teckel.
Mijn Teckels werden altijd "schattig" genoemd, maar dat vond ik een woord dat absoluut niet bij ze paste.
Een teckel was een ware mensenvriend, die kon je dubbelvouwen en nòg vond hij het leuk.
De anderen waardeerden dat zeker niet en mensen (vreemden en bij eentje ook de huisgenoten) moesten zich niet met ze bemoeien, dan was er niets aan de hand.
Wil je een hond die ook voor de kinderen leuk is dan loop je met een Teckel gewoon risico op flinke problemen, zeker als je de hond niet goed "leest".
Ik ga mee met het advies van Nanna.

Zoek een goede nieuwe mand voor hem, liefst via de rasvereniging.
En zorg dat hij terecht komt op een rustige plek bij iemand die goed bekend is met het gedrag van dit type "monstertjes".
Beter voor hem en veiliger voor de kinderen.
Hij kan daar een geweldig leven hebben, dus inslapen lijkt me niet echt noodzakelijk (zoals ik er nu over denk na je verhaal).
Zelf door blijven modderen lijkt me erg onverstandig.
Het zere pootje kan bijdragen, maar dat het over is als dat pootje weer is genezen betwijfel ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het poepen en plassen 's nachts? Hebben jullie dat kunnen oplossen?
Ik vraag me af of daar een relatie ligt, dus of de hond teveel stress ervaart om bepaalde redenen en daardoor ongewenst gedrag gaat vertonen zoals onzindelijkheid en uitvallen.
Wat betreft druk en impulsief gedrag van medebewoners, kan ik me voorstellen dat dat voor sommige honden enorm stressvol is. Ondanks dat Alfil een echte mensenhond is, wordt hij erg opgewonden van dat gedrag, wat kan omslaan in snappen om dat gedrag af te kappen (gelukkig zijn mijn kinderen vrij rustig en voelen de honden behoorlijk goed aan). Lily gaat daar heel anders mee om; die trekt zich terug op een rustig plekje om vervolgens lekker te liggen pitten. Het ligt er maar net aan wat voor soort hond je hebt.
Wat heeft de GT overigens geadviseerd? Via een schermpje kunnen we hier onze mening geven, maar het is uiteindelijk veel beter als iemand de situatie 'live' bekijkt.
Ik vraag me af of daar een relatie ligt, dus of de hond teveel stress ervaart om bepaalde redenen en daardoor ongewenst gedrag gaat vertonen zoals onzindelijkheid en uitvallen.
Wat betreft druk en impulsief gedrag van medebewoners, kan ik me voorstellen dat dat voor sommige honden enorm stressvol is. Ondanks dat Alfil een echte mensenhond is, wordt hij erg opgewonden van dat gedrag, wat kan omslaan in snappen om dat gedrag af te kappen (gelukkig zijn mijn kinderen vrij rustig en voelen de honden behoorlijk goed aan). Lily gaat daar heel anders mee om; die trekt zich terug op een rustig plekje om vervolgens lekker te liggen pitten. Het ligt er maar net aan wat voor soort hond je hebt.
Wat heeft de GT overigens geadviseerd? Via een schermpje kunnen we hier onze mening geven, maar het is uiteindelijk veel beter als iemand de situatie 'live' bekijkt.
-
- Zeer actief
Even een update....
We hebben contact gehad met GT en daar komt goed naar voren dat het gedrag best goed om te buigen kan zijn, maar het probleem zit hem in onze kinderen,(vooral de jongste), ze snapt het probleem, maar ze kan door haar adhd , haar eigen gedrag niet of nauwelijks ombuigen.
Dit blijft dus voor Bruno constant een trigger, hij heeft haar vandaag , nadat ze hem aan het uitlokken was(wij waren de auto aan het uitpakken vd vakantie en hadden er dus geen zicht op) weer gebeten in haar arm, zijn tanden zijn erlangs geschramt , geen diepe wond , maar het had zo anders kunnen aflopen.
Het is gewoon de combi van Bruno en onze jongste dochter wat geen goede combi is!!!
Daarnaast is hij ook niet makkelijk, durft buiten te happen naar mensen en kinderen, en er zijn maar weinig honden , die hij niet gelijk wil aanvliegen.....
Wij zijn ook op het punt dat herplaatsen het beste is voor beide partijen, maar zijn bang dat hij vanwege zijn problemen toch van hand tot hand gaat of erger.
Mocht er iemand serieuze interesse hebben of iemand betrouwbaar weten, met goede kennis van dit soort gedrag dan zou ik graag eens kennismaken, want ik ben bang dat het op deze manier bij ons thuis misgaat.....
We gaan dus rustig op zoek naar een nieuw huisje voor Bruno, reu 1,5 jaar ruwhaar standaard teckel ong 7 kilo.

Ik hoor het graag bij interesse!!
We hebben contact gehad met GT en daar komt goed naar voren dat het gedrag best goed om te buigen kan zijn, maar het probleem zit hem in onze kinderen,(vooral de jongste), ze snapt het probleem, maar ze kan door haar adhd , haar eigen gedrag niet of nauwelijks ombuigen.
Dit blijft dus voor Bruno constant een trigger, hij heeft haar vandaag , nadat ze hem aan het uitlokken was(wij waren de auto aan het uitpakken vd vakantie en hadden er dus geen zicht op) weer gebeten in haar arm, zijn tanden zijn erlangs geschramt , geen diepe wond , maar het had zo anders kunnen aflopen.
Het is gewoon de combi van Bruno en onze jongste dochter wat geen goede combi is!!!
Daarnaast is hij ook niet makkelijk, durft buiten te happen naar mensen en kinderen, en er zijn maar weinig honden , die hij niet gelijk wil aanvliegen.....
Wij zijn ook op het punt dat herplaatsen het beste is voor beide partijen, maar zijn bang dat hij vanwege zijn problemen toch van hand tot hand gaat of erger.
Mocht er iemand serieuze interesse hebben of iemand betrouwbaar weten, met goede kennis van dit soort gedrag dan zou ik graag eens kennismaken, want ik ben bang dat het op deze manier bij ons thuis misgaat.....
We gaan dus rustig op zoek naar een nieuw huisje voor Bruno, reu 1,5 jaar ruwhaar standaard teckel ong 7 kilo.

-
- Zeer actief
Het plassen en poepen is gelukkig opgelost! nu de rest nog....Alfilillo schreef:Hoe is het eigenlijk afgelopen met het poepen en plassen 's nachts? Hebben jullie dat kunnen oplossen?
- Zamunda
- Zeer actief
Toch begrijp ik echt niet hoe jullie dochter en Bruno weer in die situatie laten komen, terwijl je het zelf juist heel logisch lijkt te vinden. Jullie waren aan het uitpakken 'dus' er geen zicht op, maar dat is wat mij betreft helemaal geen logisch gevolg. Je kunt toch de één bij je houden, of de hond wegsluiten? Waarom houden jullie ze niet gescheiden tenzij onder toezicht?ruudstofferboa schreef:Even een update....
Ik weet niet hoe makkelijk het is om deze teckel te herplaatsen, er zal vast een plek voor hem zijn maar ik denk dat het nu wel extra lastig is omdat er heel veel teckels herplaatst moeten worden van die ene fokker.
Heeft het zin om je (nogmaals) aan te raden dat jullie zorgen dat dochter en Bruno absoluut niet meer zonder toezicht bij elkaar zijn zolang Bruno nog bij jullie zit? En dat jullie zorgen dat dochter hem met rust laat?
-
- Zeer actief
Ik snap wat je bedoelt we hadden de honden naar buiten in de tuin gedaan kids binnen en wij de auto inladen, de jongste is stiekem naar buiten geglipt en voordat we het wisten was het gebeurt, ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar zo makkelijk als jij het schetst , gaat het niet in de werkelijkheid. Zeker dat ze ook regelmatig een uur eerder thuis is als wij klaar met werken. Dat is voor ons niet anders op te lossen....Zamunda schreef:Toch begrijp ik echt niet hoe jullie dochter en Bruno weer in die situatie laten komen, terwijl je het zelf juist heel logisch lijkt te vinden. Jullie waren aan het uitpakken 'dus' er geen zicht op, maar dat is wat mij betreft helemaal geen logisch gevolg. Je kunt toch de één bij je houden, of de hond wegsluiten? Waarom houden jullie ze niet gescheiden tenzij onder toezicht?ruudstofferboa schreef:Even een update....
Ik weet niet hoe makkelijk het is om deze teckel te herplaatsen, er zal vast een plek voor hem zijn maar ik denk dat het nu wel extra lastig is omdat er heel veel teckels herplaatst moeten worden van die ene fokker.
Heeft het zin om je (nogmaals) aan te raden dat jullie zorgen dat dochter en Bruno absoluut niet meer zonder toezicht bij elkaar zijn zolang Bruno nog bij jullie zit? En dat jullie zorgen dat dochter hem met rust laat?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat snap ik ook niet. Misschien omdat ik met mijn type nooit ergens risico wil nemen dus waar geen aandacht genoeg is gaan de honden naar buiten. Kan dat niet dan in de bench. Al is t maar voor 5 min. Het is gewoon iets waar je even bij na moet denken maar daarna wordt t gewoon normaal.Zamunda schreef:Toch begrijp ik echt niet hoe jullie dochter en Bruno weer in die situatie laten komen, terwijl je het zelf juist heel logisch lijkt te vinden. Jullie waren aan het uitpakken 'dus' er geen zicht op, maar dat is wat mij betreft helemaal geen logisch gevolg. Je kunt toch de één bij je houden, of de hond wegsluiten? Waarom houden jullie ze niet gescheiden tenzij onder toezicht?ruudstofferboa schreef:Even een update....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat is niet leuk. Dit hadden jullie vast niet in gedachten toen jullie aan een leuk gezinshondje begonnen. Ik weet zeker dat er voor dit kereltje wel een laconieke teckelbaas te vinden is die het gedrag kan ombuigen. Hij is nog jong genoeg.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Misschien dat de fokker een andere geschikte baas vinden.

-
- Zeer actief
Dat niet alleen, maar hier wordt echt helemaal niemand gelukkig van, nog de hond, nog de ouders, nog het kind..... wat doe je dan nog.......... juist andere plaats waar de hond happy kan zijn en dan kun je later misschien eens kijken voor een minder gevoelig type als de kinderen groter en wijzer zijn en begrijpen dat je honden niet moet uitlokken 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar tot ie herplaatst is wel de enige oplossingNanna schreef:Inderdaad, herplaatsen.
Bench in bench uit en met sluizen en waarschuwingssystemen gaan werken is voor bijna niemand haalbaar. Laat staan dat het wat te maken heeft met het leuk een gezinshond er op nahouden.
Je dochter veilig houden heeft de hoogste prioriteit.

- Zamunda
- Zeer actief
Ik begrijp echt dat het heel lastig is en dat het geen situatie is die je eeuwig vol wil/kunt houden, maar 'niet anders op te lossen' ben ik het niet mee eens. Als je écht bang bent dat je hond serieuze schade kan toedienen aan je kind dan laat je niet één van beide aan de aandacht ontglippen, hoe onhandig en lastig dat ook is. Dan maar de hond aan de riem bij je houden, of wel in de tuin maar dan de deuren op slot (en sleutels bij je houden) zodat dochter de tuin niet in kan.ruudstofferboa schreef:Ik snap wat je bedoelt we hadden de honden naar buiten in de tuin gedaan kids binnen en wij de auto inladen, de jongste is stiekem naar buiten geglipt en voordat we het wisten was het gebeurt, ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar zo makkelijk als jij het schetst , gaat het niet in de werkelijkheid. Zeker dat ze ook regelmatig een uur eerder thuis is als wij klaar met werken. Dat is voor ons niet anders op te lossen....
En als je dochter eerder thuis zal zijn dan jullie dan zou je - in het geval dat je serieuze schade vreest, wat hier dus het geval is - de hond die dagen bijvoorbeeld naar een oppas moeten doen. Of een afgesloten vertrek in huis maken waar dochter niet in kan.
Je schrijft zelf dat het heel anders af had kunnen lopen, wat mij betreft moet je dan alles op alles zetten om te voorkomen dat die twee zonder toezicht bij elkaar kunnen zijn totdat je Bruno hebt kunnen herplaatsen. Kun of wil (wat ook kan natuurlijk) je dat niet dan lijkt het me beter dat je hem zsm elders onderbrengt/naar het asiel brengt, om de veiligheid van je dochter te waarborgen (maar ook voor de hond is dit geen goede situatie).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat balen dit. Ik hoop voor Bruno dat er snel een geschikte plek voor hem gevonden wordt.