Zamunda schreef:kipo schreef:Die breuk lijkt mij hoog in de bovenarm, in de rode U zie je de kop van de bovenarm met het schouderblad. In de gele cirkel de elleboog.
Ik heb op de 2 tekeningen dezelfde delen in dezelfde kleur gemerkt. Het ziet eruit alsof er een enorme verplaatsing van de delen is, ik zie Het onderste deel van de breuk niet op deze foto, maar ik zie dit niet aan elkaar groeien, eerlijk gezegd. Het is alleen - qua positionering - een volstrekt waardeloze foto, dus ik kan niet zien hoe de rest van de bovenarm loopt en eruit ziet.
Ah, ik had wel het idee dat er veel verplaatsing was (en dat dit inderdaad verre van fijn aan elkaar gaat groeien), maar dat het zó ver verplaatst was had ik niet gedacht. De vorm past inderdaad beter bij de kop van de humerus met een stuk schouderblad maar heel duidelijk vind ik het niet. Maar als het klopt, hoe is het mogelijk dat dat zo ver verplaatst dan? Kan dat echt?
Dat schouderblad is goed te herkennen, die vorm is heel specifiek, de rest is speculatie, want de positie is echt kut. Ik denk dat er veel verplaatsing is, de kennis van een kennis denkt van niet, maar we weten het niét. Pas als er goede foto's gemaakt kunnen worden, wordt denken weten.
Jonge dieren zijn veerkrachtig, na een aantal dagen wordt de pijn minder en gaan ze hoe dan ook een manier zoeken om met hun verwonding om te kunnen gaan. Ik ken een kat, aangereden, bekken gebroken, 1 achterpoot geamputeerd, 6 weken later geen genezing van het bekken, maar hij loopt, klimt, trap op of af is geen probleem.
Edit: positief is wel dat de breuk niet in en gewricht of groeischijf lijkt te zitten. Dat is voor de lange termijn wel heel fijn.