Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat gebeurde er??
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Wat gebeurde er??
Ik zou ook zeker het hart eens grondig laten nakijken.
-
Persistence
- Zeer actief
Dit waren 'goedkope troep-hondensnoepjes', volgens mij zitten er in alle goedkopere snoepjes wel suiker toch? Ik heb de verpakking niet meer dus ik kan het niet meer controleren.ranetje schreef: In hondensnoepjes zit toch geen suiker?
Die narigheid samen met niet eten zou toch best een te laat suikergehalte kunnen opleveren?
Ben geen arts, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Wat die enting betreft..............
Je gaat maar een paar dagen.
Binnen de Benelux is de controle nog minder dan overigens in Europa.
Ik heb heel wat afgereisd met mijn honden en nog nooit een controle gehad, ook niet bij de dierenartsen die ik in het buitenland heb bezocht.
Mijn mening wijkt dus af van die van de meeste anderen.
Ik zou gewoon gaan.
Je houdt de hond daar waarschijnlijk toch aangelijnd, dus lijkt me geen groot probleem?
De vorige keer dat hij dit had, had hij wel voldoende gegeten. Dat strookt dus weer niet met elkaar.
Ik heb voor mezelf al besloten de enting morgen niet te laten zetten, ook omdat ik met 2 weken dan toch al te laat ben.
Moet de DA dan toch bellen om af te zeggen, en ga dan bespreken wat zij handig vinden om te onderzoeken.
Hart... zou hij dan niet altijd bij inspanning last ervan krijgen? Hij kan met gemak stukken rennen of naast de fiets.
Heb van een behulpzaam forumlid een filmpje ontvangen van een Exercise Induced Collapse (EIC), en dit komt veel overeen met Vic.
Ook als ik informatie erover lees komt dit overeen, alleen heb ik de temperatuur tijdens zo'n aanval niet bij hem opgemeten.
Morgen maar eens overleggen met de DA.
Vic was dit weekend eigenlijk erg energiek en vrolijk, en eet ook beter dankzij wat natvoer over zijn eten.
Of ik naar de Ardennen ga, dat weet ik nog niet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij iets aan het hart hoeft hij daar zeker niet altijd last van te hebben. Er kan ook sprake zijn van een korte ritmestoornis waardoor zo'n "aanval" die je ziet ontstaat. Of een storing in de prikkelgeleiding.
-
Persistence
- Zeer actief
Ben bij de dierenarts geweest en ze heeft naar zijn hart geluisterd, rug- en nekwervels bevoelt, getemperatuurd, gewoon even volledige check voor zover dat met de hand kan. Eigenlijk ziet ze een gezonde en actieve hond zo op het eerste gezicht, net als 2 maanden geleden toen we daar voor een herhalingsenting kwamen.
Ze kan de aanvallen niet direct verklaren, maar denkt niet aan een hypo aangezien hij niet voor echt lange tijd niet eet.
Misschien toch epilepsie, of iets anders neurologisch zoals EIC. EIC had ze zelf nog niet eerder meegemaakt.
Wat ik zelf al had bedacht, toch met wandelen thermometer en water meenemen en kijken of zijn temperatuur hoog is tijdens zo'n aanval. Ga voor mezelf opschrijven wanneer het gebeurde en wat de omstandigheden of triggers waren.
Omdat zijn ontlasting niet altijd goed is ga ik dat wel laten testen.
Bloedonderzoek ga ik later laten doen (als het vakantiegeld er is haha), maar ze vermoed niet dat hij lever of nierproblemen heeft.
Hij is trouwens 5 kilo aangekomen sinds hij bij mij is, wat goed is
Dus over dat eten zullen we maar niet zo moeilijk meer doen.
Enting rabies leek haar geen kwaad kunnen nu, maar omdat ik toch al te laat ben heb ik dat achterwege gelaten.
Ze kan de aanvallen niet direct verklaren, maar denkt niet aan een hypo aangezien hij niet voor echt lange tijd niet eet.
Misschien toch epilepsie, of iets anders neurologisch zoals EIC. EIC had ze zelf nog niet eerder meegemaakt.
Wat ik zelf al had bedacht, toch met wandelen thermometer en water meenemen en kijken of zijn temperatuur hoog is tijdens zo'n aanval. Ga voor mezelf opschrijven wanneer het gebeurde en wat de omstandigheden of triggers waren.
Omdat zijn ontlasting niet altijd goed is ga ik dat wel laten testen.
Bloedonderzoek ga ik later laten doen (als het vakantiegeld er is haha), maar ze vermoed niet dat hij lever of nierproblemen heeft.
Hij is trouwens 5 kilo aangekomen sinds hij bij mij is, wat goed is
Enting rabies leek haar geen kwaad kunnen nu, maar omdat ik toch al te laat ben heb ik dat achterwege gelaten.