Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gaat niet zo goed met Toots.
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Gaat niet zo goed met Toots.
Fijn dat het beter lijkt tegaan, hopelijk gaat de medicatie zijn werk nog lang doen en mag Toots nog heel veel rondjes lopen die hij zelf wil.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Dat klinkt helemaal niet zakkig. Ik had hem toch graag minimaal 15 zien worden maar wel op een fijne manier. Dat gaat hem niet worden. We gaan nu voor een fijne laatste tijd. Meer zit er niet in. We gaan hem lekker verwennen meer dan anders. Hem goed in de gaten houden. En gaat hij dusdanig achteruit dat ik hem niet meer alleen durf ta laten uit angst dat hij stikt of dat hij een infarct krijgt gaan we afscheid nemen. Niet zoals ik me had voorgesteld. Maar zo is het en dat kan ik maar beter accepteren en inzien.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Poeh is allemaal nogal wat zeg. Lijkt me vreselijk om je hond te zien flauw vallen. Gelukkig nu weer beetje rust. Over de epilepsie; de hond hoeft dan niet per sé urine of ontlasting te laten lopen. Mijn hond heeft af en toe een partiële epileptische aanval en laat dan ook niets lopen. Duurt altijd maar paar minuten.
Sterkte.
Sterkte.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Bij Toots duurde het iig nog geen minuut. Daarna moest hij een paar minuutjes echt even rustig blijven van mij. En toen stond hij alweer op de leuning van de bank naar buiten te kijken.
Ik ga er van uit dat het een epileptische aanval is daar houd de da het ook op. Maar ze vond het wel vreemd ivm geen urine en ontlasting. Wat dus jaren geleden wel gebeurd is. Maar omdat hij bij bewust zijn is gebleven en stuiptrekkingen had spartelen en ik hield mijn hand onder zijn kopie anders zou die dat bezeerd hebben op de betonnen vloer in de loods. en het zo snel voorbij was heeft het daar het meest van weg. Maar 100 procent zeker zijn we niet.
Maar zowel het flauwvallen als de epileptische aanvallen kunnen vaker voor gaan komen. Daar moest ik rekening mee houden en. Ik we moeten zijn ademhaling gaan tellen af en toe om in de gaten te houden of dat stabiel blijft en aan de hand daarvan kunnen we wat veranderingen mocht dat gaan schommelen aanbrengen in de medicatie.
Ik ga er van uit dat het een epileptische aanval is daar houd de da het ook op. Maar ze vond het wel vreemd ivm geen urine en ontlasting. Wat dus jaren geleden wel gebeurd is. Maar omdat hij bij bewust zijn is gebleven en stuiptrekkingen had spartelen en ik hield mijn hand onder zijn kopie anders zou die dat bezeerd hebben op de betonnen vloer in de loods. en het zo snel voorbij was heeft het daar het meest van weg. Maar 100 procent zeker zijn we niet.
Maar zowel het flauwvallen als de epileptische aanvallen kunnen vaker voor gaan komen. Daar moest ik rekening mee houden en. Ik we moeten zijn ademhaling gaan tellen af en toe om in de gaten te houden of dat stabiel blijft en aan de hand daarvan kunnen we wat veranderingen mocht dat gaan schommelen aanbrengen in de medicatie.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Micron is ook enkele keren flauw gevallen. Gelukkig komt dat niet vaak voor en vermijden we nu , indien mogelijk, die situaties. Zo tillen we hem als we een hoge duintop op klimmen. De eerste keer schrokken we ons dood , wij hadden het eigenlijk niet eens door maar Abra wilde perse terug lopen en daar lag Micron toen in het hoge gras. Hij was toen al weer aan het bijkomen en wilde ook gewoon weer verder gaan. Hij heeft het nu de afgelopen jaren zo'n vijf keer gehad in totaal en de laatste keer was een maand of drie geleden, toen kwam hij een loopse teef tegen en die opwinding wordt hem dan even teveel. Maar gelukkig heeft hij er niet op regelmatige basis last van want iedere keer schrik je je weer dood. Ik heb meegemaakt dat een hondje die hier ook soms last van had zomaar dood neerviel. Hoe vreemd het wellicht ook klinkt als Micron zo zou gaan zou ik dat nog de mooiste manier vinden. Zo hop weg binnen een tel. Een betere manier zou ik niet kunnen bedenken.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou het flauwvallen is bij Toots niet mee gevallen dat bijkomen heeft echt lang geduurd. Hij moest ook aan de zuurstof en dat was gewoon echt eng. En de dag ervoor die epileptische aanval. Ik vind het geen fijne gedachte als hij zo in paniek zou raken als er niemand bij hem is. Het flauwvallen zoals bij de dierenarts kan hem thuis fataal worden omdat wij geen zuurstof hebben. En met zuurstof heeft het denk 20 min geduurd voordat hij zelfstandig zijn koppee omhoog kon houden en ook nog 2 uur in de cabine voordat hij een beetje normaal op zijn pootjes kon staan. Ik vind dat geen fijn idee als hij alleen zou zijn.
- Tineke
- Zeer actief
Nee dat is zeker niet fijn en dat lijkt me inderdaad vreselijk beangstigend om mee te maken. Bij Micron is dat dus echt anders en beduidend minder ernstig en lang.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nou lang niet bij elk insult laat een hond alles lopen hoor. Onze honden hebben in het verleden vaak ( te vaak) insulten gehad en alleen bij Falco, die steeds clusteraanvallen kreeg, kwam dat voor.
Oude honden krijgen wel vaker niet te duiden momentjes dat ze even wegraken. Hartproblemen kunnen de oorzaak zijn dus ik zie toch wel verband.
Sterkte, hopelijk hebben jullie nog een heel fijne tijd samen.
Oude honden krijgen wel vaker niet te duiden momentjes dat ze even wegraken. Hartproblemen kunnen de oorzaak zijn dus ik zie toch wel verband.
Sterkte, hopelijk hebben jullie nog een heel fijne tijd samen.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Gelukkig gaat het weer beter met hem, hopelijk gaat het zo nog een hele tijd prima met hem!
Bij Joris was de conclusie ook hartproblemen. Er komt een hartfilmpje en aangepaste medicatie.
Bij Joris was de conclusie ook hartproblemen. Er komt een hartfilmpje en aangepaste medicatie.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het lijkt echt weer goed te gaan hij heeft de dag na dokters bezoek nog gehoest maar sinds toen niet meer. Hij heeft ook al zijn streken weer. En loopt kwiek mee rent en doet. Ik laat hem nu ook gewoon in het park weer los. Hij heeft daar te vel plezier in om het hem te ontnemen. Af en toe neemt hij een sprintje en anders gaat hij overal snuffelen. Gister heeft hij nog een dobber an de stuipen op het lijf gejaagd. Dus als je niet beter weet dan is het net een gezonde jonge hond.
@Veertje. Goed dat juice er naar laten kijken. Het hartfilmpje daar zien ze alles op. De cardioloog kan het ook allemaal goed uitleggen. Ik hoop dat het mee valt een lekkende hartklep hebben trouwens veel kleine hondjes. Toots had ook een vergroot hart. En was dus blij dat we geweest zijn.
@Veertje. Goed dat juice er naar laten kijken. Het hartfilmpje daar zien ze alles op. De cardioloog kan het ook allemaal goed uitleggen. Ik hoop dat het mee valt een lekkende hartklep hebben trouwens veel kleine hondjes. Toots had ook een vergroot hart. En was dus blij dat we geweest zijn.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 26 mar 2018 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Gewoon samen genieten!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Neeltje schreef:Gewoon samen genieten!
Idd.
Gelukkig gaat het nu echt heel goed. Wat een verschil met die plaspillen.
Natuurlijk weten we niet voor hoelang het goed gaat.
Maar Toots is niet meer benauwd geweest. En heeft ook geen last meer van hartritme stoornissen. Hij moet wat vaker een plasje doen. En dat is geen probleem.
- Tineke
- Zeer actief
toots schreef:Neeltje schreef:Gewoon samen genieten!
Idd.
Maar Toots is niet meer benauwd geweest. En heeft ook geen last meer van hartritme stoornissen. Hij moet wat vaker een plasje doen. En dat is geen probleem.
Wat fijn , heerlijk van genieten

-
Neeltje
Perfect!toots schreef:Neeltje schreef:Gewoon samen genieten!
Idd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Helaas heeft Toots het weer benauwd gehad een aantal keer sinds zaterdag avond. En vanmorgen had hij het echt wel heel benauwd. Na overleg met da besloten een klein beetje over te doseren met furosoral. Hij kreeg 2 keer een halve tablet. Een tablet is 10mg en vanaf vandaag krijgt hij 3 keer een halve. Hij mag eigenlijk 12 MG ivm zijn gewicht per dag daarom kreeg hij eerst voor 2 keer per dag. Maar meestal wordt voor 3 of 4 keer daags voorgeschreven maar Toots weegt maar 3 kg. Het ging zo onwijs goed. Zo jammer nu.
We mogen wel weer minderen met furosoral als het beter gaat omdat het middel slecht is voor zowel nieren als darmen.
We mogen wel weer minderen met furosoral als het beter gaat omdat het middel slecht is voor zowel nieren als darmen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nee het komt niet door de warmte.zo warm is het nog niet geweest btw
Toots heeft serieus hartfalen en het gaat gewoon ontzettend snel allemaal..
Gister in de middag ging het juist wel goed. Hij geniet echt van mooi weer. Maar gister avond ging het weer minder en sinds vanmorgen echt heftig
Al ging het de rest van de dag wel aardig maar baasje kwam eerder thuis om 17:00 uur en ik was nog even weg boodschappen doen enz dus meneer Toots ging weer uit zijn plaat. Gelukkig geen aanval hoor. Maar wel weer veel hoesten en benauwd.
Toots heeft serieus hartfalen en het gaat gewoon ontzettend snel allemaal..
Gister in de middag ging het juist wel goed. Hij geniet echt van mooi weer. Maar gister avond ging het weer minder en sinds vanmorgen echt heftig
Al ging het de rest van de dag wel aardig maar baasje kwam eerder thuis om 17:00 uur en ik was nog even weg boodschappen doen enz dus meneer Toots ging weer uit zijn plaat. Gelukkig geen aanval hoor. Maar wel weer veel hoesten en benauwd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb het idee dat het extra halve tabletje weinig uit maakt. Hij heeft de afgelopen nachten bij ons op de kamer geslapen omdat we die benauwdheid eng vinden en hem in de gaten willen houden. Overdag gaat het goed maar savond's en snachts echt minder.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat het 's avonds en 's nachts minder gaat is normaal. Inge O heeft het me toen ik met Shib tegen hetzelfde aan liep precies uitgelegd. Het had te maken met dat de hond dan in rust is waardoor het hart minder hard pompt waardoor er meer vocht achter de longen komt als ik me niet vergis.toots schreef:Ik heb het idee dat het extra halve tabletje weinig uit maakt. Hij heeft de afgelopen nachten bij ons op de kamer geslapen omdat we die benauwdheid eng vinden en hem in de gaten willen houden. Overdag gaat het goed maar savond's en snachts echt minder.
Knuffel voor jullie, want het is echt zo moeilijk

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Oh wat is dit herkenbaar. 's Morgens was ook hier het hoesten het ergst. De plaspillen hielpen wel daarbij. Youri heeft nog vier jaar gelukkig geleefd na start medicatie. Wij lieten hem ook niet meer alleen. Uiteindelijk is een maag-darmvirus hem fataal geworden, dat kon hij er niet bij hebben.
Sterkte!
Sterkte!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb niet de puf om een topic te openen nu maar Toots is net ingeslapen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach
wat kan het dan ineens hard gaan hè? en dan sta je voor die beslissing, je kan geen kant meer op
Heel veel sterkte gewenst
Heel veel sterkte gewenst
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ah wat kl#te dat het toch zo snel is gegaan. Heel veel sterkte gewenst. Wat zullen jullie die kleine grote man gaan missen.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Het is zo vreselijk slepend en oneerlijk. 
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ach neetoots schreef:Ik heb niet de puf om een topic te openen nu maar Toots is net ingeslapen.
Heel veel sterkte
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel veel sterkte....
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heel veel sterkte!
Dat is echt snel gegaan
Dat is echt snel gegaan
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Heel veel sterkte met het verlies van Toots 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat Nanna schrijft. Met Plato ook afgelopen augustus door zijn hart in 3 dagen tijd voor deze beslissing komen te staanNanna schreef:Ach gut...toots schreef:Ik heb niet de puf om een topic te openen nu maar Toots is net ingeslapen.
Maar je hebt gelijk. Toots laten stikken was niet eerlijk geweest. Heel veel sterkte
Sterkte
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik weet dat het de beste keuze is geweest. Maar jee wat een moeilijke.
We zijn er hier beiden kapot van.
Het kleine stoere mannetje is niet meer.
We zijn er hier beiden kapot van.
Het kleine stoere mannetje is niet meer.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Hele dikke knuffel. Beter voor Toots maar wat een gemis moet het zijn. Vreselijk.