Geen idee of er echt onderzoek naar gedaan is. De verklaring is dat na een loopsheid bepaalde hormonen een spier richting uitgang strakker maakt. Als ik het tenminste goed begrepen heb.ranetje schreef:Interessant.joyce83 schreef:Lange tijd stil gebleven. Maar in elk geval met AB was de E-coli weg. Daarna AB blijven geven in afwachting van antwoord hoe nu verder van Utrecht. Deze hebben een hele tijd niks laten weten, ondanks diverse herinneringsmails van mijn dierenarts.
Gisteren ineens telefoon, of we morgen (vandaag dus) met haar konden komen..... Tja dan maar doen natuurlijk want we weten het anders ook niet. Tja wat zal ik zeggen.... conclusie is dat onze dierenarts zelf ook goed had gezien dat er geen zichtbare afwijkingen waren bij het nemen van een echo. We zullen volgende week de resultaten van de punctie en van het bloedonderzoek krijgen. Nou schiet mij maar lek.... Hopelijk krijgen we dus weer te horen of ze met AB geen e-coli heeft.
Afhankelijk van uitslagen zal het dus waarschijnlijk worden stoppen met AB, dan indien klachten weer toenemen na stoppen AB dan weer punctie om te kijken of de bacterie terug is. Grote kans dat het vanzelf stopt als ze loops wordt en vandaag meenden ze te zien dat het eraan zat te komen. Wel nog jong met 6 maanden maar goed dan zijn we hopelijk van de kloterij af. Het advies mocht alles over zijn na loopsheid is om haar niet te steriliseren omdat het dan vaak terug komt.
Hebben ze daar onderzoek naar gedaan?
Wie weet is het nu gewoon over na langdurige AB
Ik mag tot nu toe ook niet meer klagen wat mijn hond betreft
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaring met e-coli bacterie in urine?
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: ervaring met e-coli bacterie in urine?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
OK dank jejoyce83 schreef:Geen idee of er echt onderzoek naar gedaan is. De verklaring is dat na een loopsheid bepaalde hormonen een spier richting uitgang strakker maakt. Als ik het tenminste goed begrepen heb.

- joyce83
- Zeer actief
Ik kwam deze uitleg tegen
In geval van vaginitisklachten met vaginaal uitvloeiing vóór de eerste loopsheid (juveniele vagintis), bestaat een grote kans dat deze klachten niet tot nauwelijks reageren op behandeling als de teef vóór de eerste loopsheid wordt 'gesteriliseerd'.
In geval van een blaasontsteking v��r de eerste loopsheid, bestaat een grote kans dat deze regelmatig terugkomt als de teef v��r de eerste loopsheid wordt 'gesteriliseerd'. Het vermoeden bestaat, dat het doormaken van een loopsheid een verbetering van de glycosaminoglycaanlaag in de blaas en een betere functie van de sluitspier geeft. De glycosaminoglycaanlaag is een beschermend slijmlaagje aan de binnenkant van de blaas, waarmee de binnenbekleding van de blaas beschermd is tegen het invreten van de geconcentreerde en zure urine.
N.B. Het cystitis/vaginitis/pyelonefritiscomplex verdwijnt meestal na de eerste loopsheid.
staat op http://www.dierenartsabc.nl/hond_geboor ... ngteef.php
In geval van vaginitisklachten met vaginaal uitvloeiing vóór de eerste loopsheid (juveniele vagintis), bestaat een grote kans dat deze klachten niet tot nauwelijks reageren op behandeling als de teef vóór de eerste loopsheid wordt 'gesteriliseerd'.
In geval van een blaasontsteking v��r de eerste loopsheid, bestaat een grote kans dat deze regelmatig terugkomt als de teef v��r de eerste loopsheid wordt 'gesteriliseerd'. Het vermoeden bestaat, dat het doormaken van een loopsheid een verbetering van de glycosaminoglycaanlaag in de blaas en een betere functie van de sluitspier geeft. De glycosaminoglycaanlaag is een beschermend slijmlaagje aan de binnenkant van de blaas, waarmee de binnenbekleding van de blaas beschermd is tegen het invreten van de geconcentreerde en zure urine.
N.B. Het cystitis/vaginitis/pyelonefritiscomplex verdwijnt meestal na de eerste loopsheid.
- ranetje
- Zeer actief
Dank je weljoyce83 schreef:Ik kwam deze uitleg tegen

Castratie vóór de eerste loopsheid.
Dat was ik toch al niet van plan dus dat scheelt

- joyce83
- Zeer actief
Maandag belde mijn eigen dierenarts, ze heeft in haar vakantie elke dag naar de assistentes gebeld of ze al iets van Utrecht hadden gehoord. Op de dag dat ze zoiets had van ik stuur ze ergens anders heen werden wij dus gebeld. Ze was toch wel een beetje boos dat er geen goede terugkoppeling is geweest met haar. Dan hadden wij waarschijnlijk pas een afspraak gemaakt als ze rond de 7 tot 10 dagen van de AB af zou zijn geweest of hadden we eerst punctie laten doen bij eigen dierenarts en als er dan nog steeds e-coli zou zijn dan naar Utrecht gegaan.
De rekening is nu ook binnen gekomen, rond de 500 euro. Die prijs zou ik ook ongeveer bij eigen dierenarts kwijt zijn geweest.
Uit de bloedwaardes kwamen geen rare dingen, wel had ze weer een iets te lage concentratie van de urine 1015 en deze zien ze het liefst 1025/1030. Dit zou ze graag verder onderzocht zien door meerdere plasjes in het weekend op te vangen. Al vraag ik mij af wat ze dan willen controleren. Heb nu regelmatig urine ingeleverd en ook via punctie en deze was altijd iets te laag. Wat verwachten ze dan bij meerdere monsters?
We mogen nu stoppen van hun met AB, dan punctie bij eigen dierenarts om te kijken of de bacterie weg blijft (DUIMEN!!!!)
Opties:
- AB heeft nu wel zijn werk gedaan en de bacterie is weg
- het gaat over na de loopsheid (ik vraag mij af of daarna misschien ook de concentratie wat beter kan worden uit zichzelf?)
- ze heeft een afwijking in het laatste gedeelte. Dat kunnen ze via scopie zien.
Mijn gevoel nu is idd eerst afwachten of het terug komt (hopen van niet). Komt de e-coli terug dan als het geen kwaad kan wachten tot ze loops geworden is. Mocht het daarna nog steeds zijn dan eventueel weer verder onderzoek.
Vragen welke ik nu heb:
- bij bloedwaardes zijn de nieren goed, kan het dan nog steeds iets van de nieren zijn dat de concentratie laag is? Zo ja hoe wordt dit dan verder uitgezocht
- kan na loopsheid de concentratie verbeteren?
- wat te doen als de e-coli terug komt na stoppen AB. Is het veilig om tot de loopsheid dan AB in te blijven zetten.
De rekening is nu ook binnen gekomen, rond de 500 euro. Die prijs zou ik ook ongeveer bij eigen dierenarts kwijt zijn geweest.
Uit de bloedwaardes kwamen geen rare dingen, wel had ze weer een iets te lage concentratie van de urine 1015 en deze zien ze het liefst 1025/1030. Dit zou ze graag verder onderzocht zien door meerdere plasjes in het weekend op te vangen. Al vraag ik mij af wat ze dan willen controleren. Heb nu regelmatig urine ingeleverd en ook via punctie en deze was altijd iets te laag. Wat verwachten ze dan bij meerdere monsters?
We mogen nu stoppen van hun met AB, dan punctie bij eigen dierenarts om te kijken of de bacterie weg blijft (DUIMEN!!!!)
Opties:
- het gaat over na de loopsheid (ik vraag mij af of daarna misschien ook de concentratie wat beter kan worden uit zichzelf?)
- ze heeft een afwijking in het laatste gedeelte. Dat kunnen ze via scopie zien.
Mijn gevoel nu is idd eerst afwachten of het terug komt (hopen van niet). Komt de e-coli terug dan als het geen kwaad kan wachten tot ze loops geworden is. Mocht het daarna nog steeds zijn dan eventueel weer verder onderzoek.
Vragen welke ik nu heb:
- bij bloedwaardes zijn de nieren goed, kan het dan nog steeds iets van de nieren zijn dat de concentratie laag is? Zo ja hoe wordt dit dan verder uitgezocht
- wat te doen als de e-coli terug komt na stoppen AB. Is het veilig om tot de loopsheid dan AB in te blijven zetten.
- ranetje
- Zeer actief
Je kunt haar D-Mannose blijven geven om de E-coli onder controle te houden.joyce83 schreef:Opties:
Vragen welke ik nu heb:
Verkrijgbaar bij elke goede drogist.
Als ze veel drinkt blijft de concentratie van de urine wat laag, maar ik zou daar nog even niet mee zitten.
Een te lage concentratie kan wijzen op diabetes insipidus, maar dat komt niet zo heel veel voor.
Bovendien zit ze niet zo vreselijk laag.
Ik zou even afwachten tot na de eerste loopsheid, zeker als je aan de hond zelf geen problemen opmerkt.
Een afwijking in de blaas kan, maar dat is op een echo ook te zien.
Aangezien ze puncties hebben gedaan neem ik aan dat ze een afwijking in de blaas gezien zouden hebben?
Zorg dat haar afweer zo goed mogelijk is en wacht af zou ik zeggen.

Dat is wat ik zelf ook doe omdat mijn pup zich verder goed en actief gedraagt en nu (gelukkig!) zindelijk is

- joyce83
- Zeer actief
Ja dat is mijn gevoel ook. Ik blijf haar gewoon ondersteunen met D-Mannose en vitamine C. Ze drinkt op zich de laatste tijd niet meer zoveel, krijgt nu wel twee keer per dag KVV en 1x brok. Dat scheelt ook in het drinken merk ik.
- ranetje
- Zeer actief
joyce83 schreef:Ja dat is mijn gevoel ook. Ik blijf haar gewoon ondersteunen met D-Mannose en vitamine C. Ze drinkt op zich de laatste tijd niet meer zoveel, krijgt nu wel twee keer per dag KVV en 1x brok. Dat scheelt ook in het drinken merk ik.

Mijn hond krijgt ook kvv.
In het begin maakte dat voor het drinken geen verschil, maar de waterbak gaat nu niet meer leeg.
Ze kan er zelfs langslopen zonder te gaan drinken

- joyce83
- Zeer actief
er is dus hoopranetje schreef:joyce83 schreef:Ja dat is mijn gevoel ook. Ik blijf haar gewoon ondersteunen met D-Mannose en vitamine C. Ze drinkt op zich de laatste tijd niet meer zoveel, krijgt nu wel twee keer per dag KVV en 1x brok. Dat scheelt ook in het drinken merk ik.![]()
In het begin maakte dat voor het drinken geen verschil, maar de waterbak gaat nu niet meer leeg.
Ze kan er zelfs langslopen zonder te gaan drinken

Fijn dat het bij jullie nog steeds goed gaat!
- ranetje
- Zeer actief
Ja hoor er is zeker hoopjoyce83 schreef:er is dus hoopranetje schreef:joyce83 schreef:Ja dat is mijn gevoel ook. Ik blijf haar gewoon ondersteunen met D-Mannose en vitamine C. Ze drinkt op zich de laatste tijd niet meer zoveel, krijgt nu wel twee keer per dag KVV en 1x brok. Dat scheelt ook in het drinken merk ik.![]()
Ze kan er zelfs langslopen zonder te gaan drinken![]()
Fijn dat het bij jullie nog steeds goed gaat!

Ik ben ook blij dat het nog steeds goed gaat.
Van een fokker (ander ras) hoorde ik dat zij het vaker had meegemaakt bij pups die ze had gefokt.
Bij allemaal kwam het goed na de eerste loopsheid en bij de meeste na een lange AB kuur al daarvoor.
Als je de weerstand wil verhogen kan je nog Echinacea geven.
Kan geen kwaad.
- joyce83
- Zeer actief
Ondertussen weer wat gedaan.
Afgelopen vrijdag moest ze terug voor een punctie. We zijn gestopt met de AB en nu gaan we kijken of de e-coli er nog is. Dit keer de arts welke ook naar haar blaas en nieren al eens gekeken had met de echo of er afwijkingen waren. Hij heeft stiekem nu nog een keer naar de nieren gekeken (was eigenlijk alleen een punctie ingepland). Op het oog zag hij geen gekke dingen. Maar vermoeden is wel dat er iets met de nieren is wat ik van hem begreep. Het vele drinken, vele plassen en de lagere waardes soortgelijk gewicht zouden dat aangeven.
Heb toevallig ma-di-wo gekeken hoeveel ze dronk. Dat was 1.5 / 850ml en 1 liter. In Utrecht zeiden ze dat 2 liter veel zou zijn, hij vond eigenlijk over de liter teveel. Wat ik begreep is 50 ml per kg wat ze mogen hebben. Nou ze is 20 kg dus is dan een liter raar? en de ene drinkt toch soms wat meer als de ander? En ze zit toch rond die liter? (oke met een uitschieter bij 30 graden).
Donderdag heb ik de hele dag urine opgevangen om een dagcurve te maken. Ze is 15x
gaan zitten plassen. Variërend van kleine plasjes naar normale plassen, ik heb er 11 opgevangen. Van de punctie en urine moeten we nog de uitslag krijgen.
Wat hij mij aan gaf is de vraag waar komt het vandaan. Is er iets met de nieren of geven de hersenen een verkeerd signaal af waardoor ze veel drinkt en dus veel plast. Misschien een optie om het water te reduceren en kijken wat ze daarop doet, dus dat ze maximaal een liter krijgt per dag. Erg onhandig dus met twee honden.... Dit zou dan eventueel ook de nieren kunnen recetten en de hersenen en dan hopen dat het weer goed is.
Nu dus nog meer vragen vanuit mij...
- Een hond met blaasontsteking drinkt meer en plast veel is mij altijd gezegd. Is het dan niet logisch dat ze nu zoveel plast (ik ga voor het gemak er weer vanuit dat ze blaasontsteking heeft, zonder blaasontsteking een ander verhaal natuurlijk)
- door de blaasontsteking zijn we altijd veel naar buiten gegaan en pas naar binnen bij een plas. Zou het dus geen gewoonte kunnen zijn om vaak te plassen.
- als ze vermoedens hebben van nierproblemen, kan dit dan niet uitgesloten/bevestigd worden en hoe dan?
Ik heb hem gezegd dat Utrecht meer zoiets had van loopsheid afwachten dan zal de blaasontsteking hopelijk weg gaan (deze zitten dus op stuk blaasontsteking) hij geeft aan dat die spieren erachter niks te maken hebben met de hoeveelheid van drinken.. Ook wel logisch. Echter die drie dagen waren erg warme dagen. We hebben een stuiterbal eerste klas welke geregeld de gekke 5 minuten door de tuin rent en dan de tong op half 7 heeft hangen. Neem aan dat ze dan ook iets meer drinken als ze actief zijn en vooral ook bij warm weer.
Tips dus voor iedereen met honden met gezondheidsklachten.
- zorg dat je weet hoeveel je hond drinkt. Noteer dit voor een aantal dagen en schrijf ook op hoe warm het was en wat de hond die dag heeft gedaan.
- tel het aantal keren van plassen. Probeer ook te kijken of het markeren is of echt plassen (oke reuen bijhouden is wat lastiger)
- Heb je een hond met blaasontsteking probeer dan ook te kijken of er verschil is met en zonder AB.
Al met al kwam ik dus van de dierenarts terug
Bij de dierenarts ging ze al snel op de grond liggen. Bij thuiskomst spuugde ze. En in de avond wilde ze niet eten
Zaterdag wilde ze haar eten niet hebben (vlees) wel een snoepje.. alle kleine beetjes wat erin gingen (ook water) kwam er weer uit. Erg futloos, liet zich vallen waar ze stond maar toch hier en daar een klein speel momentje. Echter in de avond wilde ze ook geen snoepje meer (nee we hebben niet de hele dag lekkers gevoerd, misschien 4 snoepjes op de hele dag). Dus plan de campagne als ze morgen weer zo'n dag heeft dan maandag even advies vragen. Godzijdank at ze zondag ochtend toch wat vlees, maar mevrouw bliefde alleen de pens welke met lange tanden gegeten werd. Dus daar een hele kleine portie van gegeven. in de middag ook weer een klein beetje erin en in de avond hadden Juul en ik zoiets van
ze draait door. Ze vloog door de tuin, binnen was ze niet te houden, we zijn beide gedwongen tot spelen.
Vervelend is wel dat ik dus na dat dierenarts bezoek gelijk in paniek raak als ze een dag wat minder fit is. Ik hoop echt zo erg dat dalijk deze hele onzin over is. We zijn verdorie en hoop geld kwijt en een hoop zorgen en nog niks concreet.
Afgelopen vrijdag moest ze terug voor een punctie. We zijn gestopt met de AB en nu gaan we kijken of de e-coli er nog is. Dit keer de arts welke ook naar haar blaas en nieren al eens gekeken had met de echo of er afwijkingen waren. Hij heeft stiekem nu nog een keer naar de nieren gekeken (was eigenlijk alleen een punctie ingepland). Op het oog zag hij geen gekke dingen. Maar vermoeden is wel dat er iets met de nieren is wat ik van hem begreep. Het vele drinken, vele plassen en de lagere waardes soortgelijk gewicht zouden dat aangeven.

Heb toevallig ma-di-wo gekeken hoeveel ze dronk. Dat was 1.5 / 850ml en 1 liter. In Utrecht zeiden ze dat 2 liter veel zou zijn, hij vond eigenlijk over de liter teveel. Wat ik begreep is 50 ml per kg wat ze mogen hebben. Nou ze is 20 kg dus is dan een liter raar? en de ene drinkt toch soms wat meer als de ander? En ze zit toch rond die liter? (oke met een uitschieter bij 30 graden).
Donderdag heb ik de hele dag urine opgevangen om een dagcurve te maken. Ze is 15x

Wat hij mij aan gaf is de vraag waar komt het vandaan. Is er iets met de nieren of geven de hersenen een verkeerd signaal af waardoor ze veel drinkt en dus veel plast. Misschien een optie om het water te reduceren en kijken wat ze daarop doet, dus dat ze maximaal een liter krijgt per dag. Erg onhandig dus met twee honden.... Dit zou dan eventueel ook de nieren kunnen recetten en de hersenen en dan hopen dat het weer goed is.
Nu dus nog meer vragen vanuit mij...
- Een hond met blaasontsteking drinkt meer en plast veel is mij altijd gezegd. Is het dan niet logisch dat ze nu zoveel plast (ik ga voor het gemak er weer vanuit dat ze blaasontsteking heeft, zonder blaasontsteking een ander verhaal natuurlijk)
- door de blaasontsteking zijn we altijd veel naar buiten gegaan en pas naar binnen bij een plas. Zou het dus geen gewoonte kunnen zijn om vaak te plassen.
- als ze vermoedens hebben van nierproblemen, kan dit dan niet uitgesloten/bevestigd worden en hoe dan?
Ik heb hem gezegd dat Utrecht meer zoiets had van loopsheid afwachten dan zal de blaasontsteking hopelijk weg gaan (deze zitten dus op stuk blaasontsteking) hij geeft aan dat die spieren erachter niks te maken hebben met de hoeveelheid van drinken.. Ook wel logisch. Echter die drie dagen waren erg warme dagen. We hebben een stuiterbal eerste klas welke geregeld de gekke 5 minuten door de tuin rent en dan de tong op half 7 heeft hangen. Neem aan dat ze dan ook iets meer drinken als ze actief zijn en vooral ook bij warm weer.
Tips dus voor iedereen met honden met gezondheidsklachten.
- zorg dat je weet hoeveel je hond drinkt. Noteer dit voor een aantal dagen en schrijf ook op hoe warm het was en wat de hond die dag heeft gedaan.
- tel het aantal keren van plassen. Probeer ook te kijken of het markeren is of echt plassen (oke reuen bijhouden is wat lastiger)
- Heb je een hond met blaasontsteking probeer dan ook te kijken of er verschil is met en zonder AB.
Al met al kwam ik dus van de dierenarts terug

Bij de dierenarts ging ze al snel op de grond liggen. Bij thuiskomst spuugde ze. En in de avond wilde ze niet eten

Vervelend is wel dat ik dus na dat dierenarts bezoek gelijk in paniek raak als ze een dag wat minder fit is. Ik hoop echt zo erg dat dalijk deze hele onzin over is. We zijn verdorie en hoop geld kwijt en een hoop zorgen en nog niks concreet.
- ranetje
- Zeer actief
Als hij denkt dat er iets met de nieren is zou hij kunnen denken aan diabetes insipidus.
Daarvoor kan je een "dorst test" doen, maar volgens mij niet zoals hij dat voorstelt?
Het schijnt ook via bloedonderzoek te vinden te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Warm weer en ook nog actief = veel drinken
Blaasontsteking = meer drinken dan gewoonlijk en uiteraard meer plassen
Dat klopt.
De hoeveelheden die ze drinkt vind ik eigenlijk niet extreem?
Is dat samen met brokken of met kvv?
Natuurlijk hebben de spieren op zich niets te maken met de hoeveelheid drinken, maar als de blaas vol zit hebben die spieren wel meer moeite met dichthouden van de blaas.
Bovendien heeft de hormoonhuishouding wel wat te maken met die spierfunctie.
Dat ze niet lekker is en spuugt kan op verschillende dingen wijzen.
Maag/darm stoornis (hoe is de poep?), dan is het een toevallige bijkomstigheid en gaat weer over.
Giardia (als de poep gevarieerd is in stevigheid) dat moet dan behandeld worden.
Vraag eens aan de DA (of Utrecht) of ze eens duidelijk willen opschrijven waar ze aan denken en hoe ze dat verder willen bekijken.
En zet er bij dat jouw geldvoorraad niet oneindig is
Kan je mailen met je DA?
(ik wel n.l. en het is heel prettig om zo'n uitleg nog eens na te lezen.)
Hoe zag de blaas met inhoud er uit.
Bezinksel te zien of niet?
Kan me voorstellen dat je hier stapelgek van wordt.
Daarvoor kan je een "dorst test" doen, maar volgens mij niet zoals hij dat voorstelt?
Het schijnt ook via bloedonderzoek te vinden te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Warm weer en ook nog actief = veel drinken
Blaasontsteking = meer drinken dan gewoonlijk en uiteraard meer plassen
Dat klopt.
De hoeveelheden die ze drinkt vind ik eigenlijk niet extreem?
Is dat samen met brokken of met kvv?
Natuurlijk hebben de spieren op zich niets te maken met de hoeveelheid drinken, maar als de blaas vol zit hebben die spieren wel meer moeite met dichthouden van de blaas.
Bovendien heeft de hormoonhuishouding wel wat te maken met die spierfunctie.
Dat ze niet lekker is en spuugt kan op verschillende dingen wijzen.
Maag/darm stoornis (hoe is de poep?), dan is het een toevallige bijkomstigheid en gaat weer over.
Giardia (als de poep gevarieerd is in stevigheid) dat moet dan behandeld worden.
Vraag eens aan de DA (of Utrecht) of ze eens duidelijk willen opschrijven waar ze aan denken en hoe ze dat verder willen bekijken.
En zet er bij dat jouw geldvoorraad niet oneindig is

Kan je mailen met je DA?
(ik wel n.l. en het is heel prettig om zo'n uitleg nog eens na te lezen.)
Hoe zag de blaas met inhoud er uit.
Bezinksel te zien of niet?
Kan me voorstellen dat je hier stapelgek van wordt.
- joyce83
- Zeer actief
Dank je wel Ranetje. Mailen zal denk ik wel verstandig zijn.
Ik heb even gezocht en kwam dit tegen http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/h ... inspisidus Dierenarts vroeg idd wel of ze in Utrechts iets hebben gezegd over hormoon. Maar daar heb ik niks over gehoord.
Giardia heb ik ook even aan gedacht. Ze heeft bij mij vaak vaste ontlasting maar bij mijn man soms zachte. Was ook eraan aan het denken om een test te laten doen. Ze heeft niet standaard slechte ontlasting. Ik kijk even als ze weer aan het eten is wat het dan gaat doen. Anders toch een test.
Ik vind de hoeveelheden drinken ook niet echt belachelijk hoog. Wel 15x plassen op een dag is wel erg overdreven. Dag erna heeft ze echter weer minder vaak geplast.
Bezinksel heb ik niks over gehoord. Hij heeft naar de blaas gekeken voor de punctie, mag hopen dat hij daar ook wat van gezegd zou hebben als dat er in zou zitten.
ik ga maar eens een lijst met vragen opstellen, of misschien niet teveel vragen maar concrete antwoorden willen hebben lijkt mij misschien handiger.
Ik heb even gezocht en kwam dit tegen http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/h ... inspisidus Dierenarts vroeg idd wel of ze in Utrechts iets hebben gezegd over hormoon. Maar daar heb ik niks over gehoord.
Giardia heb ik ook even aan gedacht. Ze heeft bij mij vaak vaste ontlasting maar bij mijn man soms zachte. Was ook eraan aan het denken om een test te laten doen. Ze heeft niet standaard slechte ontlasting. Ik kijk even als ze weer aan het eten is wat het dan gaat doen. Anders toch een test.
Ik vind de hoeveelheden drinken ook niet echt belachelijk hoog. Wel 15x plassen op een dag is wel erg overdreven. Dag erna heeft ze echter weer minder vaak geplast.
Bezinksel heb ik niks over gehoord. Hij heeft naar de blaas gekeken voor de punctie, mag hopen dat hij daar ook wat van gezegd zou hebben als dat er in zou zitten.
ik ga maar eens een lijst met vragen opstellen, of misschien niet teveel vragen maar concrete antwoorden willen hebben lijkt mij misschien handiger.
- ranetje
- Zeer actief
Maak inderdaad een lijstje vragen en schrijf het antwoord op of mail zodat je de antwoorden op schrift hebt.joyce83 schreef:Dank je wel Ranetje. Mailen zal denk ik wel verstandig zijn.
Alles onthouden gaat mij ook niet zo goed af, zeker als de een wat anders zegt dan de ander

Je kunt thuis beter nadenken en alles nog eens nalezen

Sterkte!
En blijf maar vertellen en je vragen stellen.
Misschien kunnen we meedenken over verdere vragen aan de DA.
- joyce83
- Zeer actief
Dat is wel de reden dat ik het hier wat bij blijf houden. Kan ik altijd voor mezelf nalezen en hier en daar komen idd tips waarbij ik denk goh ik zat er toevallig ook aan te denken, dus niet zo heel raar schijnbaar.
Merk dat ik thuis diegene ben die constant alles op zoekt, door denkt, door heeft als er iets niet klopt met een van de honden. Gelukkig geeft mijn man wel eens dingen aan maar het denkwerk ligt weer bij mij.
Merk dat ik thuis diegene ben die constant alles op zoekt, door denkt, door heeft als er iets niet klopt met een van de honden. Gelukkig geeft mijn man wel eens dingen aan maar het denkwerk ligt weer bij mij.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is hier niet anders
Alleen wordt er ook niets aangegeven ..........

Alleen wordt er ook niets aangegeven ..........
- joyce83
- Zeer actief
Bedankt voor al je opgevangen urines. Het goede nieuw is dat het soortelijk gewicht van deze monsters beter is dan het ooit geweest is.!!!! varierend van 1.018 tot 1.032 dus dat is super!!
We wachten even de kweek af en dan neem ik contact met je op!
Toch even een traantje gelaten nadat ik deze mail kreeg. Vooral nadat ik wat verder ben gaan lezen over nierproblemen snap ik helemaal dat ze in die richting denken. Nu maar even afwachten wat de uitslag van de punctie is.
Toch even een traantje gelaten nadat ik deze mail kreeg. Vooral nadat ik wat verder ben gaan lezen over nierproblemen snap ik helemaal dat ze in die richting denken. Nu maar even afwachten wat de uitslag van de punctie is.
- ranetje
- Zeer actief
joyce83 schreef:Bedankt voor al je opgevangen urines. Het goede nieuw is dat het soortelijk gewicht van deze monsters beter is dan het ooit geweest is.!!!! varierend van 1.018 tot 1.032 dus dat is super!!

Is ze alweer een beetje opgeknapt?
- joyce83
- Zeer actief
Nou en hoe. Juul en ik zaten op de bank rustig op de bank
en Jitske
en we gaan nog niet naar bed nog laaannnge niet nog laaaange niet.
gezicht Juul:

gezicht Juul:

- ranetje
- Zeer actief
joyce83 schreef:Nou en hoe. Juul en ik zaten op de bank rustig op de banken Jitske
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en we gaan nog niet naar bed nog laaannnge niet nog laaaange niet.
gezicht Juul:![]()

- joyce83
- Zeer actief

- ranetje
- Zeer actief
Hoerajoyce83 schreef:Gisteren onze dierenarts aan de telefoon. Eindelijk de uitslag binnen van de punctie op 11 mei. Ze hebben geen e-coli bacterie aangetroffen in de urine.

je hebt net als wij het ergste achter de rug denk ik.
Toppie

- joyce83
- Zeer actief
Nu natuurlijk de volgende twijfel. Wanneer laat je de urine weer controleren.... Valt mij op dat ze redelijk vaak plast (maar dat heeft ze dus altijd gedaan). Soms ook kleine plasjes. De nacht en als ze alleen thuis zijn is ze gewoon zindelijk. Wat mij tegenhoud om te testen is dat ik geen zin heb in weer die rompslomp, 2 dat ik niet weet wanneer het weer in de verzekering valt. omdat de eerste dingen binnen de eerste 30 dagen waren valt ze met deze blaasontsteking buiten de verzekering. Als het weg zou zijn zou ze op een gegeven moment wel weer verzekerd zijn hiervoor.
Als ze in de nacht ineens weer onzindelijk zal worden dan ga ik zeker laten controleren. Bovenstaande is natuurlijk geen reden om geen goede zorg te geven.
Als ze in de nacht ineens weer onzindelijk zal worden dan ga ik zeker laten controleren. Bovenstaande is natuurlijk geen reden om geen goede zorg te geven.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Fijn dat ze geen e-coli meer heeftjoyce83 schreef:Nu natuurlijk de volgende twijfel. Wanneer laat je de urine weer controleren.... Valt mij op dat ze redelijk vaak plast (maar dat heeft ze dus altijd gedaan). Soms ook kleine plasjes. De nacht en als ze alleen thuis zijn is ze gewoon zindelijk. Wat mij tegenhoud om te testen is dat ik geen zin heb in weer die rompslomp, 2 dat ik niet weet wanneer het weer in de verzekering valt. omdat de eerste dingen binnen de eerste 30 dagen waren valt ze met deze blaasontsteking buiten de verzekering. Als het weg zou zijn zou ze op een gegeven moment wel weer verzekerd zijn hiervoor.

Bij de meeste verzekeringen worden dingen waar ze voor aanvang van de verzekering last van hadden, voor altijd uitgesloten helaas!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
Ik laat niet meer testenjoyce83 schreef:Nu natuurlijk de volgende twijfel. Wanneer laat je de urine weer controleren.... Valt mij op dat ze redelijk vaak plast (maar dat heeft ze dus altijd gedaan). Soms ook kleine plasjes. De nacht en als ze alleen thuis zijn is ze gewoon zindelijk. Wat mij tegenhoud om te testen is dat ik geen zin heb in weer die rompslomp, 2 dat ik niet weet wanneer het weer in de verzekering valt. omdat de eerste dingen binnen de eerste 30 dagen waren valt ze met deze blaasontsteking buiten de verzekering. Als het weg zou zijn zou ze op een gegeven moment wel weer verzekerd zijn hiervoor.
Pas als ze binnen weer een plas zou laten lopen (dat deed ze altijd in de mand van Ita

Ik kijk wel steeds als ze plast naar de kleur en de hoeveelheid.
- joyce83
- Zeer actief
Nou een update.
Tot op heden geen extra dierenartsbezoeken meer gedaan. Mevrouw is beter gaan eten, maar nog steeds kieskeurig. Al heb ik toevallig door proefpakjes nu twee smaken gevonden die ze lekker vind volgens mij. Zelfs bij 1 (prins super active) heeft ze wel eens de brok gegeten terwijl het vlees ook nog in de bak lag. En ze had nog een andere zak voer gewonnen bij een jonge hondendag welke ze ook lekker vond, Biomill. Ik merk het verschil nu die zakjes op zijn en ze weer de brokken krijgt wat de andere ook krijgt. Langzamer eten namelijk. Dus maar eens met man over hebben of ze dan toch op de andere brok over gaat of niet.
Ze is in de nacht nog steeds zindelijk en overdag ook, niet meer in huis geplast (maar de deuren staan veel open). Maar ze is nog steeds een fladderaar en als ze bedenkt dat ze moet plassen dan plast ze waar ze staat. Was een keer mee geweest naar de club ivm vergadering en toen heeft ze 3x binnen in het clubgebouw geplast (Jitske kan goed overdrijven). Ze had veel gedronken, kon niet naar buiten dus tja dan doe je het maar daar. Met wandelen plast ze nog steeds vaak, ik merk vooral als ze bezig/druk is dat ze dan sneller moet plassen. Wel heeft ze af en toe nog slijm achter aan haar kont, maar dat had ze ook altijd terwijl ze nog op AB stond.
Ze heeft wel haar kont een tijd wat dikker gehad, niet loops geworden of ze heeft een stille loopsheid gehad. Of haar hormonen zijn aan het schommelen geweest. Op de jonge hondendag zag ik zelf wel dat ze qua bouw een stuk volwassener oogde dan haar zusje en leeftijdsgenoten. Heb ook het vermoeden dat ze nu ver uitgegroeid is. Ze heeft wel een keer een flinke sliert doorzichtig slijm aan haar kont gehad. Waarschijnlijk een opschonen van binnen? Ze plast in elk geval geen kleine plasjes, alleen wel wat vaker.
Maar het is een heerlijk ding, wat een verschil met onze vorige boxer. In september starten we weer met de lessen, ze gaat wat te doen krijgen. Nu even een periode vast elke week mantrailen, daarbij nog een gehoorzaamheidscursus en daarbij nog 5 weekje balans. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Denk dat ze vooral snel afgeleid is, maar ach dat krijgen we ook wel onder de knie
Tot op heden geen extra dierenartsbezoeken meer gedaan. Mevrouw is beter gaan eten, maar nog steeds kieskeurig. Al heb ik toevallig door proefpakjes nu twee smaken gevonden die ze lekker vind volgens mij. Zelfs bij 1 (prins super active) heeft ze wel eens de brok gegeten terwijl het vlees ook nog in de bak lag. En ze had nog een andere zak voer gewonnen bij een jonge hondendag welke ze ook lekker vond, Biomill. Ik merk het verschil nu die zakjes op zijn en ze weer de brokken krijgt wat de andere ook krijgt. Langzamer eten namelijk. Dus maar eens met man over hebben of ze dan toch op de andere brok over gaat of niet.
Ze is in de nacht nog steeds zindelijk en overdag ook, niet meer in huis geplast (maar de deuren staan veel open). Maar ze is nog steeds een fladderaar en als ze bedenkt dat ze moet plassen dan plast ze waar ze staat. Was een keer mee geweest naar de club ivm vergadering en toen heeft ze 3x binnen in het clubgebouw geplast (Jitske kan goed overdrijven). Ze had veel gedronken, kon niet naar buiten dus tja dan doe je het maar daar. Met wandelen plast ze nog steeds vaak, ik merk vooral als ze bezig/druk is dat ze dan sneller moet plassen. Wel heeft ze af en toe nog slijm achter aan haar kont, maar dat had ze ook altijd terwijl ze nog op AB stond.

Ze heeft wel haar kont een tijd wat dikker gehad, niet loops geworden of ze heeft een stille loopsheid gehad. Of haar hormonen zijn aan het schommelen geweest. Op de jonge hondendag zag ik zelf wel dat ze qua bouw een stuk volwassener oogde dan haar zusje en leeftijdsgenoten. Heb ook het vermoeden dat ze nu ver uitgegroeid is. Ze heeft wel een keer een flinke sliert doorzichtig slijm aan haar kont gehad. Waarschijnlijk een opschonen van binnen? Ze plast in elk geval geen kleine plasjes, alleen wel wat vaker.
Maar het is een heerlijk ding, wat een verschil met onze vorige boxer. In september starten we weer met de lessen, ze gaat wat te doen krijgen. Nu even een periode vast elke week mantrailen, daarbij nog een gehoorzaamheidscursus en daarbij nog 5 weekje balans. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Denk dat ze vooral snel afgeleid is, maar ach dat krijgen we ook wel onder de knie

-
- Zeer actief
Dit herken ik van een van mijn vorige honden, het is een ontsteking van de vulva, volgens mij noemen ze het vaginitis. goed te behandelen met medicatie
- joyce83
- Zeer actief
Stoffeltje, ze heeft echt heel lang antibiotica gehad en toen bleef dit ook. Weet jij toevallig welke medicatie?
Vaginitis heb ik ook een paar keer bij dierenarts aangegeven, dit zou als het goed is ook weer verdwijnen na de loopsheid.
Vaginitis heb ik ook een paar keer bij dierenarts aangegeven, dit zou als het goed is ook weer verdwijnen na de loopsheid.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou me om de vaginitis niet druk maken, deze verdwijnt vanzelf
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
- Zeer actief
het advies wat ik kreeg van mijn DA was om het even aan te zien omdat het vaak vanzelf over gaat en het ging inderdaad vanzelf overjoyce83 schreef:Stoffeltje, ze heeft echt heel lang antibiotica gehad en toen bleef dit ook. Weet jij toevallig welke medicatie?