Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extreem rillen update.
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Extreem rillen update.
Van die fokker werd ik ook niet veel wijzer. Waarschijnlijk bedoelde hij dat meer in het algemeen en zal herpes een van de bedoelde overdraagbare aandoeningen zijn.
Ik zal nu even geduld moeten hebben tot het volgende urineonderzoek, komende dinsdag. Hij heeft wel weer doorgeslapen dus er zit verbetering in.
Tomas vannacht trouwens ook dus ik ben eindelijk zelf ook weer uitgerust.
Ik zal nu even geduld moeten hebben tot het volgende urineonderzoek, komende dinsdag. Hij heeft wel weer doorgeslapen dus er zit verbetering in.
Tomas vannacht trouwens ook dus ik ben eindelijk zelf ook weer uitgerust.
- Marie-Josée
- Erelid
Sancho's urine is nog niet helemaal in orde dus hij krijgt nog een sulfakuur van een week er achteraan. Hopelijk is die dan afdoende om deze ontsteking te bestrijden.
- Yeufke
- Zeer actief
Hè wat jammer. Hopelijk is het na die week dan ook klaar.
- Marie-Josée
- Erelid
We zijn evengoed nog niet uit de zorgen. Sancho moet nog steeds erg vroeg naar buiten ( gelukkig nu pas na vijven) en de urine die ik net opving is nog steeds troebel.
Dus ik laat die dadelijk nakijken en maak dan een afspraak voor verder onderzoek.
Dus ik laat die dadelijk nakijken en maak dan een afspraak voor verder onderzoek.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat naar dat het nog steeds niet goed isMarie-Josée schreef:We zijn evengoed nog niet uit de zorgen. Sancho moet nog steeds erg vroeg naar buiten ( gelukkig nu pas na vijven) en de urine die ik net opving is nog steeds troebel.
Ik hoop dat de DA kan vinden wat er aan de hand is.
- Marie-Josée
- Erelid
De echo liet een geïrriteerde verdikte blaaswand zien met nog wat bezinksel in de urine, en een vergrote prostaat met cyste.
De hoge koorts in februari is waarschijnlijk een prostaatontsteking geweest. Die had hem fataal kunnen worden dus het is maar goed dat hij meteen koortsverlagers heeft gekregen.
Maar het hele getob is daar waarschijnlijk het gevolg van.
Hij krijgt nu dieetvoer en Ypozane om de prostaat tot rust te brengen. Over drie weken controle.
Ik hoop dat het dan over is, de andere opties ( castratie dan wel chemische castratie) zijn wel ingrijpender.
De hoge koorts in februari is waarschijnlijk een prostaatontsteking geweest. Die had hem fataal kunnen worden dus het is maar goed dat hij meteen koortsverlagers heeft gekregen.
Maar het hele getob is daar waarschijnlijk het gevolg van.
Hij krijgt nu dieetvoer en Ypozane om de prostaat tot rust te brengen. Over drie weken controle.
Ik hoop dat het dan over is, de andere opties ( castratie dan wel chemische castratie) zijn wel ingrijpender.
- ranetje
- Zeer actief
In ieder geval lijk je wat te kunnen doen 
Heeft hij dan niet ook blaasontsteking?
Heeft hij dan niet ook blaasontsteking?
- Marie-Josée
- Erelid
Voor die blaasontsteking heeft hij al de tweede kuur achter de rug.Er zitten nu enkel nog wat onzuiverheden die met het dieetvoer minder zouden moeten worden ( dat geloof ik dan maar). Verder gaan met die kuren terwijl de prostaat zo onrustig is had volgens de dierenarts nu even geen zin.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Kan het niet zijn dat je hond een prostatitis heeft ipv blaasontsteking ? Dit was bij onze oudere hond ook zo. Dit in combi met struvietvorming ..... het schijnt dat prostatitis heeeeeeel pijnlijk is. Volgens mij is er dan ook een andere antibiotica nodig dan bij een blaasontsteking....
- Marie-Josée
- Erelid
Ja de prostaatontsteking is de oorzaak, daarom hebben verdere kuren voor de blaas geen zin en heeft hij nu Ypozane om de prostaat tot rust te brengen.
Arme hond, dat nachtelijke heen en weer rennen weken geleden was gewoon van de pijn.
Arme hond, dat nachtelijke heen en weer rennen weken geleden was gewoon van de pijn.
-
nomo
- Zeer actief
Hè wat sneu. Morris heeft nu 2x een prostaatontsteking gehad (laat dan niks merken
zie het aan de bloeddruppels) en daar heeft de Ypozane echt heel goed geholpen
Waar je wel rekening mee moet houden is dat het vaak wel een terugkerend iets is. Eenmaal last ervan krijgen veel honden het regelmatig weer. Bij Morris is het grotendeels gelinkt aan loopse teven. Alles in de buurt loops, dan speelt zijn prostaat weer op. Het zal hier vrees ik uiteindelijk wel uitdraaien op (chemische) castratie. Dierenarts zou nog kijken of hij iets kon vinden of het schadelijk is om regelmatig een kuur Ypozane te geven. Dat vind ik zelf een fijnere optie.
beterschap voor Sancho!
Waar je wel rekening mee moet houden is dat het vaak wel een terugkerend iets is. Eenmaal last ervan krijgen veel honden het regelmatig weer. Bij Morris is het grotendeels gelinkt aan loopse teven. Alles in de buurt loops, dan speelt zijn prostaat weer op. Het zal hier vrees ik uiteindelijk wel uitdraaien op (chemische) castratie. Dierenarts zou nog kijken of hij iets kon vinden of het schadelijk is om regelmatig een kuur Ypozane te geven. Dat vind ik zelf een fijnere optie.
beterschap voor Sancho!
- Marie-Josée
- Erelid
Als het echt een regelmatig terugkerend probleem blijft met zoveel risico voor zijn gezondheid dan is castratie wat mij betreft wel een optie.
Is er niets wat dit een beetje helpt voorkomen?
Is er niets wat dit een beetje helpt voorkomen?
-
nomo
- Zeer actief
Als hij er zoveel last van heeft zou ik ook niet twijfelen inderdaad. En met een cyste op zijn prostaat is het ook alweer een andere situatie. Bij Morris ziet het er allemaal prima uit nog gelukkig. Maar als het te vaak terugkomt ga ik ook voor castratie hoor. Dan is het jammer, maar helaas.
Voorkomen lijkt me lastig. Het is vaak toch hormoongestuurd. Dus dan is castratie de enige manier om het te voorkomen. Mocht je iets vinden wat zou kunnen werken om het te voorkomen zou ik het ook wel interessant vinden. Ik heb helaas niks kunnen vinden/gehoord.
Voorkomen lijkt me lastig. Het is vaak toch hormoongestuurd. Dus dan is castratie de enige manier om het te voorkomen. Mocht je iets vinden wat zou kunnen werken om het te voorkomen zou ik het ook wel interessant vinden. Ik heb helaas niks kunnen vinden/gehoord.
- Marie-Josée
- Erelid
Je hebt een plantaardig middel wat bij mannen met prostaatproblemen geadviseerd wordt. Geen idee of het helpt maar misschien werkt het dan ook wel bij honden.
- Marie-Josée
- Erelid
En nu heeft hij weer diarree. Zo'n gemene felgele galkleur. De dieetbrokken eet hij nauwelijks maar ik vraag me af of die niet mede de oorzaak zijn.
Ons eens zo gezonde stoere hondje is een zorgenkindje geworden
- ranetje
- Zeer actief
Als hij die dieetbrokken niet een zou ik hem op zijn gewone voer zetten.Marie-Josée schreef:En nu heeft hij weer diarree. Zo'n gemene felgele galkleur. De dieetbrokken eet hij nauwelijks maar ik vraag me af of die niet mede de oorzaak zijn.
Kwetsbare honden lopen eerder een virus op en er heerst weer het een en ander.
Dus misschien is dat het?
Geef je probiotica?
- Marie-Josée
- Erelid
Ik gaf probiotica in poedervorm tot we met het dieetvoer begonnen, dat was lastig met diedroge brokken. Nu foetel ik maar en heb er wat kippenbouillon over gedaan zodat het poeder blijft plakken.
Al hoeft meneer het nu nog niet
- ranetje
- Zeer actief
Claire lust ook geen dieetbrokken.Marie-Josée schreef:Ik gaf probiotica in poedervorm tot we met het dieetvoer begonnen, dat was lastig met die droge brokken. Nu foetel ik maar en heb er wat kippenbouillon over gedaan zodat het poeder blijft plakken.
Die kotst ze sneller uit dan ze er in gaan, dus daar begin ik niet meer aan.
Ik heb probiotica in poedervorm die je eerst moet oplossen in een beetje water ...............?
Zijn die brokken echt nodig?
- Marie-Josée
- Erelid
Of die brokken echt nodig zijn en echt helpen betwijfel ik stiekem ook hoor, maar er zaten nog onzuiverheden in de urine en kennelijk moeten die brokken dat oplossen. En als ik alles wat een dierenarts voorschrijft in twijfel trek kan ik waarschijnlijk beter thuis blijven
( doe ik daarom ook vaak).
Volgende week is er nog een controle van de urine en ik hoopte het tot dan tenminste vol te houden.
Sancho heeft net gelukkig toch zijn bak leeggegeten. Ik vond het wel tijd worden, zijn ruggengraat is niet echt aaibaar meer.
Het is zo lastig bij zo'n kleine hormonenbaal; misschien eet hij wel niet vanwege loopse dames en komt de diarree door het voer en niet van weer een infectie. Je overweegt van alles en weet nog niks.
Volgende week is er nog een controle van de urine en ik hoopte het tot dan tenminste vol te houden.
Sancho heeft net gelukkig toch zijn bak leeggegeten. Ik vond het wel tijd worden, zijn ruggengraat is niet echt aaibaar meer.
Het is zo lastig bij zo'n kleine hormonenbaal; misschien eet hij wel niet vanwege loopse dames en komt de diarree door het voer en niet van weer een infectie. Je overweegt van alles en weet nog niks.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
er is ook probiotica in paste vorm die krijg ik altijd voor de honden als ze darmproblemen hebben.
fidavet kaodyn heet het. Werkt hier heel erg goed.
fidavet kaodyn heet het. Werkt hier heel erg goed.
- ranetje
- Zeer actief
Wat voor onzuiverheden?Marie-Josée schreef:Of die brokken echt nodig zijn en echt helpen betwijfel ik stiekem ook hoor, maar er zaten nog onzuiverheden in de urine en kennelijk moeten die brokken dat oplossen. En als ik alles wat een dierenarts voorschrijft in twijfel trek kan ik waarschijnlijk beter thuis blijven( doe ik daarom ook vaak).
- Marie-Josée
- Erelid
Die onzuiverheden ( bezinksel leek het) waren op de echo te zien. Kennelijk zat er nog struviet. Vandaar de dieetbrokken.
- ranetje
- Zeer actief
Wat is de Ph waarde?Marie-Josée schreef:Die onzuiverheden ( bezinksel leek het) waren op de echo te zien. Kennelijk zat er nog struviet. Vandaar de dieetbrokken.
Als hij het dieet voer niet wil eten heb je meer aan zijn eigen voer met wat supplementen (en mogelijk is er nog AB nodig?)
Bijv. cranberry of D-mannose
bronBij de hond is blaasgruis van het type struviet vaak het gevolg van een bacteriële blaasontsteking. Na het geven van de juiste antibiotica, verdwijnt het blaasgruis vaak vanzelf.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik gaf al een hoge dosering vitamine C maar dat werd afgeraden bij de dierenarts omdat er daardoor kristalvorming in de urine ontstond.
Hij had al twee sulfakuurtjes gehad en een herhaling daarvan had kennelijk weinig zin.
Hij had al twee sulfakuurtjes gehad en een herhaling daarvan had kennelijk weinig zin.
- ranetje
- Zeer actief
Oh?Marie-Josée schreef:Ik gaf al een hoge dosering vitamine C maar dat werd afgeraden bij de dierenarts omdat er daardoor kristalvorming in de urine ontstond.
Ik moest dat juist geven vanwege een hoge Ph waarde.
Wat is de Ph waarde?
- Marie-Josée
- Erelid
Ik zal de PH waarde opvragen wanneer er weer controle gedaan wordt.
Tja ik dacht ook altijd van het aanzuren van de urine met vitamine C of cranberrie een goed idee was. Nu weet ik het even niet meer.
Tja ik dacht ook altijd van het aanzuren van de urine met vitamine C of cranberrie een goed idee was. Nu weet ik het even niet meer.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat hangt dus af waardoor de gruis ontstaat. Als het door een te lage pH-waarde komt, moet je inderdaad geen verzurende supplementen als vitamine C en cranberrie geven. Dat moet je alleen doen als de oorzaak een te hoge pH-waarde isMarie-Josée schreef:Ik zal de PH waarde opvragen wanneer er weer controle gedaan wordt.
- Marie-Josée
- Erelid
Aha, dus het is echt zaak om de PH waarde in de gaten te houden. Kan ik dat ook zelf, eigenlijk?
De prostaatontsteking zou de boosdoener moeten zijn van die voortslepende blaasproblemen.
Sancho moet er weer geregeld uit in de nacht dus het is nog steeds niet in orde.
Ik ga morgen een plasje inleveren ( als opvangen me lukt want hij is nu beducht op plastic bakjes ed.
)
De prostaatontsteking zou de boosdoener moeten zijn van die voortslepende blaasproblemen.
Sancho moet er weer geregeld uit in de nacht dus het is nog steeds niet in orde.
Ik ga morgen een plasje inleveren ( als opvangen me lukt want hij is nu beducht op plastic bakjes ed.
- Marie-Josée
- Erelid
Het is me uiteindelijk toch gelukt weer een plasje ter controle in te leveren. Meneer hield het gewoon op als ik met een bakje kwam
maar uiteindelijk is de nood soms toch te hoog
Ik zag al dat het nog niet helemaal helder was, er zit nog wat struviet in maar het is al weer minder. Hij mocht het dieetvoer nog even door gebruiken maar goed, dat is geen kunst want hij lust het eigenlijk
niet dus we kunnen nog maanden vooruit.
De PH is 7 en dus neutraal, ik vermoed dat ik dus weinig win met het toedienen van vitamine C?
Ik zag al dat het nog niet helemaal helder was, er zit nog wat struviet in maar het is al weer minder. Hij mocht het dieetvoer nog even door gebruiken maar goed, dat is geen kunst want hij lust het eigenlijk
De PH is 7 en dus neutraal, ik vermoed dat ik dus weinig win met het toedienen van vitamine C?