Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs titerbepaling duurder dan vaccinatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Prijs titerbepaling duurder dan vaccinatie?

Ongelezen bericht door Hilde »

Maar bij je DA komen er waarschijnlijk consultkosten bij en bij een titersessie niet :)
Afbeelding
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Hilde schreef:Maar bij je DA komen er waarschijnlijk consultkosten bij en bij een titersessie niet :)
Nee das incl consult
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Dat is echt extreem goedkoop!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Hilde schreef:Dat is echt extreem goedkoop!
Hmm ik ging hierdoor twijfelen maar er staat bij incl. afname en consult. Moet er wel bij zeggen dat hij er zelf niet helemaal achter stond en dat hij het op verzoek van klanten en aanraden van zijn assistente deed. Maar dat was maanden terug, geen idee wat zijn idee er nu over is, ben er toen ook niet echt over doorgegaan omdat het voor Izzy destijds toch niet meer van toepassing was. Zal er binnenkort eens een telefoontje aan wagen.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij ons is het puppypakket (2 entingen met 3 weken tussentijd) 84€ en een gewone cocktail, eventueel inclusief L4 (maakt geen verschil qua prijs) 55€. Kennelhoest-enting kost 28€ indien samen met de cocktail en 55€ indien los gezet. Hondsdolheid is resp. 29.50€ en 55€ samen danwel los gezet. Blijkbaar zijn ze weer gestopt met titeren, die staat in ieder geval niet meer op de tarievenlijst.
Domor
Zeer actief

Ik ent wel L4 in principe, al hoewel ze deze winter nauwelijks op de boerderij zijn geweest en dus niet geënt (in de stad hebben we minder ratten). Kennelhoest doe ik niet aan en de rest laat ik titeren. Maar ik vind het vooral behoorlijk stevig geprijst. Als geld een issue is, laat ik ze liever dan met 12 weken titeren en op basis daarvan één keer enten. Maar de volgende pup wordt gewoon iedere 3 weken getiterd totdat de DHP erin kan en dan na 4 weken nog een keer controleren. L4 laat ik los zetten, die vind ik al zwaar genoeg zonder dat er nog eens 3 (of 4 of 5 andere ziektes worden ingespoten).

Maar 7 DHP-entingen voor 251,45€ (inclusief visite) vond ik, vergeleken met deze prijzen, dus flink goedkoop. Dat is 36€ per enting en scheelt dus 20€ met die van mij en dan ga je nog die kant op.
Rebble
Zeer actief

Kells schreef:
Domor schreef:Ik ent wel L4 in principe, al hoewel ze deze winter nauwelijks op de boerderij zijn geweest en dus niet geënt (in de stad hebben we minder ratten). Kennelhoest doe ik niet aan en de rest laat ik titeren. Maar ik vind het vooral behoorlijk stevig geprijst. Als geld een issue is, laat ik ze liever dan met 12 weken titeren en op basis daarvan één keer enten. Maar de volgende pup wordt gewoon iedere 3 weken getiterd totdat de DHP erin kan en dan na 4 weken nog een keer controleren. L4 laat ik los zetten, die vind ik al zwaar genoeg zonder dat er nog eens 3 (of 4 of 5 andere ziektes worden ingespoten).

Maar 7 DHP-entingen voor 251,45€ (inclusief visite) vond ik, vergeleken met deze prijzen, dus flink goedkoop. Dat is 36€ per enting en scheelt dus 20€ met die van mij en dan ga je nog die kant op.
Gelijk heb je! Ik heb mijn mail doorgespit om de rekening van het titeren terug te vinden. Die viel ook reuze mee. Ik betaalde 344,55 voor het zevental, incluis visite en paspoorten.
Ja, dan is die €42.50 van mijn da toch niet zo extreem goedkoop?

Wat kost titeren dan zo'n beetje bij andere da's? Ik dacht dat dit wel een redelijke prijs was voor bij een da. Ik had de sessie rond de €30,- verwacht.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Meeste dierenartsen rekenen gewoon consult + euro of 35, 40 voor de test. Dan is 40-45 voor een sessie dus al snel goedkoper. Er zijn ook dierenartsen die een prijs inclusief consult rekenen. Daarmee zal het verschil met een sessie veel kleiner of zelfs afwezig zijn.
Ik kan kiezen tussen 80 euro bij een dierenarts hier in de buurt of 45 voor een sessie hier in de buurt. Nou, dan is de keuze snel gemaakt ;)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hier was het inclusief consult 29,- per hond. Ik had al het gevoel dat ik gematst werd (zag er vast arm uit). En gelukkig een ervaren dierenarts, anders zou ik inderdaad naar een andere gaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Domor schreef:Bij ons is het puppypakket (2 entingen met 3 weken tussentijd) 84€ en een gewone cocktail, eventueel inclusief L4 (maakt geen verschil qua prijs) 55€. Kennelhoest-enting kost 28€ indien samen met de cocktail en 55€ indien los gezet. Hondsdolheid is resp. 29.50€ en 55€ samen danwel los gezet. Blijkbaar zijn ze weer gestopt met titeren, die staat in ieder geval niet meer op de tarievenlijst.
Zonde dat ze op die manier promoten om maar zoveel mogelijk tegelijk te vaccineren. Hoeveel slechter wil je het? Tegelijk ook nog maar even ontwormen zeker? ;-((

Suzanne
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Rebble schreef:
Kells schreef:
Domor schreef:Ik ent wel L4 in principe, al hoewel ze deze winter nauwelijks op de boerderij zijn geweest en dus niet geënt (in de stad hebben we minder ratten). Kennelhoest doe ik niet aan en de rest laat ik titeren. Maar ik vind het vooral behoorlijk stevig geprijst. Als geld een issue is, laat ik ze liever dan met 12 weken titeren en op basis daarvan één keer enten. Maar de volgende pup wordt gewoon iedere 3 weken getiterd totdat de DHP erin kan en dan na 4 weken nog een keer controleren. L4 laat ik los zetten, die vind ik al zwaar genoeg zonder dat er nog eens 3 (of 4 of 5 andere ziektes worden ingespoten).

Gelijk heb je! Ik heb mijn mail doorgespit om de rekening van het titeren terug te vinden. Die viel ook reuze mee. Ik betaalde 344,55 voor het zevental, incluis visite en paspoorten.

Wat kost titeren dan zo'n beetje bij andere da's? Ik dacht dat dit wel een redelijke prijs was voor bij een da. Ik had de sessie rond de €30,- verwacht.
Bij mijn dierenarts € 45 incl. consult. Een eventuele enting zou daar nog wel bovenop komen, maar was gelukkig niet nodig.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hepatitis komt Mss niet zo veel voor, maar is wel dodelijk he...
djinnie
Actief

Ongelezen bericht door djinnie »

Mijn pup is met (ik meen) 6 weken in het nest getiterd. Uitslag alles 3 en het advies om 3-4 weken later opnieuw te titeren. Toen met ongeveer 9 weken opnieuw getiterd. Uitslag alles 1 en advies om te enten. Omdat bij "mijn" kliniek de uitslag niet direct bekend is (je wordt gebeld, zij doen 2 keer per week de vaccicheck) is hij 3 dagen later geënt voor DHP. Advies: 3-4 weken daarna vaccicheck. Gedaan en toen bleek parvo 6 en distemper 5 te zijn, hepatits niet aangeslagen. Weekje over nagedacht en toen toch, helaas, nogmaals geënt voor DHP (op mijn verzoek met een ander merk, om de slagingskans te vergroten). 4 weken later controletiter: hepatitis 5, parvo 6, distemper 6. Vrijgegeven voor 3 jaar, maar omdat het een pup is, wil ik na zijn verjaardag nogmaals titeren. Dit keer heb ik me ingeschreven voor een titersessie bij Tannetje Koning. Ergens in mei.

Qua kosten dus 3 maal titerbepaling a 45 euro per keer. 2 maal DHP enting (wel met korting vanwege het titeren), rond de 30 euro?

Kennelhoest heeft hij vanwege oppas wel gehad, maar los van de rest (dan is het een verdomd prijzige enting). L4 niet gehad, weinig discussie over gehad.
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

~Suzanne~ schreef:
Domor schreef:Bij ons is het puppypakket (2 entingen met 3 weken tussentijd) 84€ en een gewone cocktail, eventueel inclusief L4 (maakt geen verschil qua prijs) 55€. Kennelhoest-enting kost 28€ indien samen met de cocktail en 55€ indien los gezet. Hondsdolheid is resp. 29.50€ en 55€ samen danwel los gezet. Blijkbaar zijn ze weer gestopt met titeren, die staat in ieder geval niet meer op de tarievenlijst.
Zonde dat ze op die manier promoten om maar zoveel mogelijk tegelijk te vaccineren. Hoeveel slechter wil je het? Tegelijk ook nog maar even ontwormen zeker? ;-((

Suzanne
Erg jammer inderdaad. Er zullen genoeg mensen zijn die om goedkoper uit te zijn dan maar zo veel mogelijk tegelijk laten zetten in plaats van het wat meer te spreiden.

Ik kwam ooit een keer met m'n konijn om te laten vaccineren. Tijdje daarvoor was ik met de honden geweest. 'O, je had je konijn ook de vorige keer mee kunnen nemen. Dan hadden we alles tegelijk gedaan, had je de kosten voor het tweede consult bespaard'. 'Dat weet ik, maar voor mijn konijn is een tripje naar de dierenarts best stresserend dus dat bezoek houd ik liever zo kort mogelijk. Ik vind het niet erg om het apart te doen, daar betaal ik met liefde een extra consult voor.' 'Ah zo. Wel prettiger voor je konijn ja'.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Tamara/Bayko
Zeer actief

Toen ik alweer wat jaartjes geleden Bayko en Cyntha voor het eerst liet titeren met Vaccicheck betaalde ik daar 75 euro per hond voor incl. consult. Vaccineren bleek bij beide niet nodig. Op de praktijk hadden ze destijds nog geen ervaring met de Vaccicheck, het ging op mijn verzoek. Aangezien ze speciaal voor mij een kit moesten bestellen en er van de twaalf stickjes dus maar twee gebruikt zouden worden lag de prijs nog relatief hoog. Inmiddels is er aanzienlijk meer vraag naar waardoor zo'n kitje gewoon in z'n geheel kan worden gebruikt. Hierdoor is de prijs ook gezakt. Ik meende een tijdje geleden gelezen te hebben dat het nu 58 euro is. Nog altijd wel iets duurder dan via de meeste titersessies dus, maar ik vind het best een nette prijs.
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Voor bepalen wanneer de pupenting gezet moet worden (indien hepatitis het eerste laag is) zou ik me niet laten leiden door hepatitis. En bij een hond van 10+ waarmee je niet meer naar het buitenland of grote shows gaat (of andere risico-acties doet) ook niet. In andere situaties zou ik ook de hepatitis gewoon op orde willen hebben.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Machie schreef:Hepatitis komt Mss niet zo veel voor, maar is wel dodelijk he...
Ik verbaas me er ook over dat daar zo gemakkelijk aan voorbij wordt gegaan. Het is niet voor niks nog steeds een basisvaccinatie.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Jerry is 1 jaar en 4 maanden. Hij zou nu volgens schema de DHP + L4 moeten krijgen. Dit kost bij mijn dierenarts € 54,50. Voor de DHP laat ik vandaag een Vaccicheck doen. Dit kost € 52,50. Een losse L4 enting kost € 22,50. Ik ben dus sowieso duurder uit, maar dit heb ik er graag voor over. Ik wil niet meer enten dan nodig is. Ik ben erg benieuwd wat er uit de Vaccicheck komt. Het is de eerste keer dat ik dit laat doen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

under the red sky schreef:
Ik verbaas me er ook over dat daar zo gemakkelijk aan voorbij wordt gegaan. Het is niet voor niks nog steeds een basisvaccinatie.
Ik ook. Zeker als je hond op evenementen komt waar veel andere honden komen vind ik die belangrijk. Ik verlies mn hond er liever niet aan. Dan maar een extra enting.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

DeDiana schreef:
Rebble schreef:
Kells schreef:

Bij mijn dierenarts € 45 incl. consult. Een eventuele enting zou daar nog wel bovenop komen, maar was gelukkig niet nodig.
Ik heb 58 betaald inclusief consult.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Machie schreef:
Ik ook. Zeker als je hond op evenementen komt waar veel andere honden komen vind ik die belangrijk. Ik verlies mn hond er liever niet aan. Dan maar een extra enting.
"Zomaar een enting extra" is schijnveiligheid. Als de vaccinatie niet aanslaat dan heb je wel heel fraai een stickertje in het paspoort maar is de hond niet daadwerkelijk beschermd. Dan toch maar liever eerst laten titeren.
Kijk, daar heb je ook weer soorten en maten in. Er zijn DA's die standaard het antwoord geven "de hond is nu voldoende beschermd, kom over een jaar weer terug om te titeren". Er er zijn DA's die vaker met dit bijltje hebben gehakt en op basis van ervaring (daar waar van toepassing) een hond voor meerdere jaren beschermd kunnen verklaren.
Mijn honden zijn een paar jaar terug getiterd. De 1 hoefde pas 5 jaar later terug te komen, de andere 6. Goed, ik ben niet te beroerd om ze dan zeg maar 4,5 jaar na dato opnieuw te laten titeren ;-) maar het hoeft zeker niet elk jaar. Bij onvoldoende bescherming gaat er een vaccinatie in. Waar mogelijk niet de hele cocktail maar alleen dat wat moet.

Suzanne
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
Machie schreef:
"Zomaar een enting extra" is schijnveiligheid. Als de vaccinatie niet aanslaat dan heb je wel heel fraai een stickertje in het paspoort maar is de hond niet daadwerkelijk beschermd. Dan toch maar liever eerst laten titeren.
Kijk, daar heb je ook weer soorten en maten in. Er zijn DA's die standaard het antwoord geven "de hond is nu voldoende beschermd, kom over een jaar weer terug om te titeren". Er er zijn DA's die vaker met dit bijltje hebben gehakt en op basis van ervaring (daar waar van toepassing) een hond voor meerdere jaren beschermd kunnen verklaren.
Mijn honden zijn een paar jaar terug getiterd. De 1 hoefde pas 5 jaar later terug te komen, de andere 6. Goed, ik ben niet te beroerd om ze dan zeg maar 4,5 jaar na dato opnieuw te laten titeren ;-) maar het hoeft zeker niet elk jaar. Bij onvoldoende bescherming gaat er een vaccinatie in. Waar mogelijk niet de hele cocktail maar alleen dat wat moet.

Suzanne
Ik reageerde op de voorbeelden waarbij pups niet zijn beschermd maar niet worden geënt omdat parvo en distemper nog hoog genoeg zijn.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Machie
Zeer actief

En natuurlijk doe je een controle titer. Maar nu lopen er honden rustig een half jaar met een hepatitis van 1. Mijn honden komen op shows en wedstrijden. Niet wenselijk als ze dan zo matig scoren op hepatitis. Dan liever een extra enting + titer.
Hilde
Zeer actief

Mijn jonge pup reageerde niet lekker op een andere enting, dus ik heb besloten hem niet een DHP te laten enten terwijl hij alleen hepatitis nodig heeft. Hij wordt volgende maand een jaar, dan ga ik titeren, eventueel enten en na een week of vier controleren. Nu is zijn immuunsysteem beter en sterker, dus nu zou ik wel DHP zetten als hepatitis nog op 0 staat.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
under the red sky schreef: Ik reageerde op de voorbeelden waarbij pups niet zijn beschermd maar niet worden geënt omdat parvo en distemper nog hoog genoeg zijn.
Pups komen niet op evenementen, dus is de kans op besmetting met Hepatitis nihil. Om de DHP te laten enten kun je gewoon beter even wachten tot de Parvo en Distemper ook zijn gedaald tot bijna 0.
als ze de deur niet uitkomen, zou ik me ook niet druk maken over parvo en distemper Afbeelding
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hepatitis komt zo weinig voor dat je met relatief weinig risico kunt wachten (bij pups) tot parvo en/of distemper op 0 staat voor je de DHP-enting geeft. Bij het reguliere schema wordt hepatitis ook niet voor 12 weken gegeven
Tamara/Bayko
Zeer actief

Célie schreef:
https://www.facebook.com/groups/1170151009673305/ en met deze link ? (de vorige is voor mobiele apparaten)
Dat Wilma's link voor mobiel is had ik al gezien, maar ook de jouwe geeft bij mij weer de volgende melding:

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
De door jou gevolgde link kan zijn verlopen of de pagina is wellicht alleen zichtbaar voor een doelgroep waarin jij niet bent opgenomen.

Ik vind het vreemd. De groep is openbaar toch, of alleen voor leden?
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Maar ik ben nooit lid geweest, dus hoe kunnen ze me dan blokkeren?

Ik wil wel lid worden maar dan moet ik toch eerst het scherm kunnen zien om me aan te melden als lid.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Kells schreef: Werkt deze link?
Nope :(:

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
De door jou gevolgde link kan zijn verlopen of de pagina is wellicht alleen zichtbaar voor een doelgroep waarin jij niet bent opgenomen.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Ik probeer het anders van de week wel even via een bevriend dierenarts die lid is. Misschien dat het dan lukt. Blijf het gek vinden dat ik steeds dit soort meldingen krijg. Daar heb ik bij andere FB-pagina's geen last van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”