Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is deze eis in het koopcontract rechtsgeldig?
Moderator: moderatorteam
- lunayvita
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Re: Is deze eis in het koopcontract rechtsgeldig?
Weet niet hoe te quoten, maar diegene met de opmerking: ik koop een auto en niemand heeft er verder wat over te zeggen als ik een grotere motor erin zet.....
Nou als er dan wat met je auto gebeurt hoef je ook niet bij de dealer terug te komen.....
Kwestie van vertrouwen want het werkt wel 2 kanten op het kan niet zo zijn dat de koper alles mag wat niet afgesproken is maar heeft tie er wat aan (ff niet iets erfelijks) dat de verkoper wel kan bloeden.
Nou als er dan wat met je auto gebeurt hoef je ook niet bij de dealer terug te komen.....
Kwestie van vertrouwen want het werkt wel 2 kanten op het kan niet zo zijn dat de koper alles mag wat niet afgesproken is maar heeft tie er wat aan (ff niet iets erfelijks) dat de verkoper wel kan bloeden.

Je mag er best een grotere motor in zetten en je mag ook bij de dealer terugkomen hoor als er wat gebeurt. Die zal gewoon een rekening sturen.lunayvita schreef:Weet niet hoe te quoten, maar diegene met de opmerking: ik koop een auto en niemand heeft er verder wat over te zeggen als ik een grotere motor erin zet.....
Die zal daar zelfs heel blij mee zijn, want dan kan hij ene hele grote rekening sturenjvanringen schreef:Je mag er best een grotere motor in zetten en je mag ook bij de dealer terugkomen hoor als er wat gebeurt. Die zal gewoon een rekening sturen.lunayvita schreef:Weet niet hoe te quoten, maar diegene met de opmerking: ik koop een auto en niemand heeft er verder wat over te zeggen als ik een grotere motor erin zet.....

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben gisteren voor de eerste beurt naar de dealer geweest met mijn auto. Bovenop de reguliere rekening als bonus 300 Euro extra vanwege 2 versleten remschijven aan de voorzijde. Ik rem zoveel mogelijk op de motor af en bovendien is dat hoogst ongebruikelijk met mijn lage kilometerstand. En ik had niet eens een grotere motor laten inbouwen, gewoon een standaard motortje af fabriek van 1000 cc. Gelukkig geen trekhaak erop laten zetten. Dat moet Beun de Haas maar doen, net als de vervolgbeurten.Neeltje schreef:Die zal daar zelfs heel blij mee zijn, want dan kan hij ene hele grote rekening sturenjvanringen schreef:Je mag er best een grotere motor in zetten en je mag ook bij de dealer terugkomen hoor als er wat gebeurt. Die zal gewoon een rekening sturen.lunayvita schreef:Weet niet hoe te quoten, maar diegene met de opmerking: ik koop een auto en niemand heeft er verder wat over te zeggen als ik een grotere motor erin zet.....
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Hier geen beunhaas, maar wel kleine garage om de hoek (letterlijk). Bij de dealer hebben ze mij, na de aankoop, niet meer gezien.Wolfsblut schreef:Ik ben gisteren voor de eerste beurt naar de dealer geweest met mijn auto. Bovenop de reguliere rekening als bonus 300 Euro extra vanwege 2 versleten remschijven aan de voorzijde. Ik rem zoveel mogelijk op de motor af en bovendien is dat hoogst ongebruikelijk met mijn lage kilometerstand. En ik had niet eens een grotere motor laten inbouwen, gewoon een standaard motortje af fabriek van 1000 cc. Gelukkig geen trekhaak erop laten zetten. Dat moet Beun de Haas maar doen, net als de vervolgbeurten.Neeltje schreef:Die zal daar zelfs heel blij mee zijn, want dan kan hij ene hele grote rekening sturenjvanringen schreef:Je mag er best een grotere motor in zetten en je mag ook bij de dealer terugkomen hoor als er wat gebeurt. Die zal gewoon een rekening sturen.lunayvita schreef:Weet niet hoe te quoten, maar diegene met de opmerking: ik koop een auto en niemand heeft er verder wat over te zeggen als ik een grotere motor erin zet.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ooit een hond weggedaan, duidelijk vermeld niet mee te fokken.
Uiteraard kwamen er (bewuste) oeps pups.
Tja. Had ik zekerheid willen hebben, moest ik de hond maar niet weggedaan hebben He. Ik vond het sneuer voor mezelf dan voor de hond. Tenslotte gaan er maar weinig honden dood aan een keer pups te hebben.
Tja. Had ik zekerheid willen hebben, moest ik de hond maar niet weggedaan hebben He. Ik vond het sneuer voor mezelf dan voor de hond. Tenslotte gaan er maar weinig honden dood aan een keer pups te hebben.
Waarom sneu voor jou dat er toch een nestje is gekomen?maart schreef:Ooit een hond weggedaan, duidelijk vermeld niet mee te fokken.
-
- Zeer actief
Vertrouwen in een mens dat je gegeven hebt dat beschadigd is. Dat valt niet meer te herstellen. Dus ja, best sneu .Neeltje schreef:Waarom sneu voor jou dat er toch een nestje is gekomen?maart schreef:Ooit een hond weggedaan, duidelijk vermeld niet mee te fokken.
Maar er zijn ergere zaken hoor

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom wilde je niet dat er mee gefokt werd?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien wel gewoon omdat hij er zelf ook niet mee wilde fokken om wat voor reden dan ook. Kan toch al genoeg reden zijn.Johnny Jones schreef:Waarom wilde je niet dat er mee gefokt werd?
Wat je zegt ben je zelfffff 

Maar is het dan niet verstandiger de hond te castreren als je dat niet wilt? Dat zou ik dan doen.bouvierpoedel schreef:Misschien wel gewoon omdat hij er zelf ook niet mee wilde fokken om wat voor reden dan ook. Kan toch al genoeg reden zijn.Johnny Jones schreef:Waarom wilde je niet dat er mee gefokt werd?
-
- Zeer actief
Beestje was verwaarloosd en ondervoed bij mij terug gekomen. ze had wat mij betreft genoeg ellende gekend, niet nog een risico van een dracht nodig. Dus op zoek gegaan naar iemand die niet wil fokken, die voor een actief leven is, dier op de eerste plaats zet, overeengekomen ook dat er niet gefokt zou worden... En dan wordt er toch gefokt.Johnny Jones schreef:Waarom wilde je niet dat er mee gefokt werd?
tja, ik zal nog van de oude stempel zijn dat een woord een woord is.
Nu soit, eind goed al goed hoor. Hond is gelukkig

Neeltje: het ging niet om een reeds volwassen hond dus nee, dan castreer ik niet.
- dagmar88
- Zeer actief
maart schreef:Beestje was verwaarloosd en ondervoed bij mij terug gekomen. ze had wat mij betreft genoeg ellende gekend, niet nog een risico van een dracht nodig. Dus op zoek gegaan naar iemand die niet wil fokken, die voor een actief leven is, dier op de eerste plaats zet, overeengekomen ook dat er niet gefokt zou worden... En dan wordt er toch gefokt.Johnny Jones schreef:Waarom wilde je niet dat er mee gefokt werd?
tja, ik zal nog van de oude stempel zijn dat een woord een woord is.
Nu soit, eind goed al goed hoor. Hond is gelukkig![]()
Neeltje: het ging niet om een reeds volwassen hond dus nee, dan castreer ik niet.
Waarom zou een dracht bij een hond die als pup verwaarloosd is "ellende" zijn, of meer risico dan bij andere teven?
Het is misschien niet netjes, maar op zich snap ik het best vanuit de bazen.
Als ze de intentie hadden te fokken bij de aankoop was het vast niet bij één nest gebleven. Als dan gaandeweg die teef uitgroeit tot een prettig/mooi/gezond exemplaar is het aan hen wat ze daar mee willen.
Het moet wel realistisch blijven.
Je kunt geen honden (her)plaatsen en toch je vinger in de pap willen houden. Dan heb je er maar op te vertrouwen dat zij de beste beslissingen maken voor hun hond.
-
- Zeer actief
maart schreef: Tja. Had ik zekerheid willen hebben, moest ik de hond maar niet weggedaan hebben He. Ik vond het sneuer voor mezelf dan voor de hond. Tenslotte gaan er maar weinig honden dood aan een keer pups te hebben.
maart schreef:Maar er zijn ergere zaken hoor
maart schreef:Nu soit, eind goed al goed hoor. Hond is gelukkig![]()

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Daarom ben ik nu met m’n dierenarts in overleg over ovary saving spay voor de toekomst. Dit jaar eerst met 2 oudere dames (3,5 en 8,5) voor een teef die ik dit jaar uit de fok heb gehaald komt deze optie te laat en waarschijnlijk wordt er met haar nog wel gefokt, al is het maar omdat ik haar uit de fok gehaald hebmaart schreef:

- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
Leuk voor de kinderen vind ik ook een goed argument, maar uiteraard niet als enige argument. Als je, zoals topicstarter aangeeft, dat weloverwogen doet met gezonde fokdieren en met inachtneming van de regels voor het maken van een goede combi, waarom niet?Paisley schreef:Ik snap niet dat veel mensen hier reageren dat een nestje fokken een slecht idee is als je het leuk lijkt voor jezelf en de kinderen.
Waarom moet je anders fokken; om lekker arrogant en snobistisch te lopen doen zoals de fokker van dèze pup? Alsof het gaat om 'rasverbetering', doe me een lol. Het merendeel van de honden wordt gewoon gefokt omdat er vraag is naar leuke huishonden, daar hoef je niet interessant om te lopen doen met in elkaar gebeunde websites, een logotje op je auto en andere interessant doenerige flauwekul.
Eigen kinderen zijn ook rasverbetering zeker...
Veel kinderen zijn tegenwoordig ver van de natuur verwijderd. Ze weten niet dat melk van een koe komt en dat die eigenlijk voor een kalfje bestemd is. Ik ben blij dat mijn kinderen opgegroeid zijn in een landelijke omgeving waar ze nog meer mee kregen van moeder natuur, en ja, ook van de wreedheid die dat soms met zich meebrengt. En dat zij ook meerdere keren gezien hebben hoe een teef gedekt wordt, hoe ze groeit en hoe een nestje pups groot wordt. Het zijn ervaringen die zij in hun leven meenemen en behoren tot de schatten die zij tot op hoge leeftijd zullen koesteren. Werelds geluk!
Zeg nou zelf: de geur van een pasgeboren puppy...dat blijft je je hele leven bij!
Dus ja; al die 'bladiebla' is belangrijk, maar 'leuk voor de kinderen' mag er ook zijn!
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Leuk voor de kinderen
Ja natuurlijk
Dood geboren pups , keizersnede , borstontsteking met enorme gaten , pups die later nog dood gaan
Ja hoor leuk voor de kinderen

Ja natuurlijk

Dood geboren pups , keizersnede , borstontsteking met enorme gaten , pups die later nog dood gaan

Fenneke en Baloe

- kipo
- Zeer actief
Dat gebeurt natuurlijk lang niet bij elk nest en daarbij kun je je kinderen toch niet behoeden voor alle ellende info de wereld.fenneke schreef:Leuk voor de kinderen![]()
Ja natuurlijk![]()
Mijn kinderen zijn er van begin tot eind bij geweest toen Pol werd ingeslapen, was ook niet leuk, maar hoort wel bij het leven.
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Het is niet een en al kommer en kwel. Soms wel maar meestal niet. En zoals ik al schreef: kennis maken met de wreedheden van de natuur hoort er ook bij.fenneke schreef:Leuk voor de kinderen![]()
Ja natuurlijk![]()
De speeltuin is ook leuk voor de kinderen. Gebroken armen, ruzie met andere kinderen, tand door de lip, zonnebrand...leuk voor de kinderen...?
Alles heeft twee kanten. We hoeven onze kinderen ook niet groot te laten worden op een roze wolk. Dat bereid ze ook niet voor op het 'echte' leven. Dus ja, als ik het over moest doen zeg ik nog steeds dat een nestje leuk is voor de kinderen. En als het niet leuk is, is het in ieder geval een belangrijke ervaring die je goed moet begeleiden maar die ook waardevol kan zijn.
Hebben al die fokkers hier zelf geen kinderen? En vinden die kinderen het leuk als er een nestje is? Of worden die kinderen tijdelijk uit huis geplaatst totdat het nest de deur uit is?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Prul
- Zeer actief
Dat de fokker het leuk vindt is toch ook onderdeel van de besluitvorming? Of doen die fokkers allemaal aan pure zelfopoffering? Alles ter meerdere eer en glorie van het ras? Waaraan zij hun eigen belangen helemaal ondergeschikt maken?Cleva schreef:Ik denk dat kinderen het allemaal best leuk zullen vinden maar waarom dat op welke wijze dan ook een factor in de besluitvorming is ontgaat me.
En dat het dan eindigt in gejank omdat ze er geen mogen houden.
Alleen maar leuk voor de kinderen is niet genoeg.
Maar het kan toch gewoon én én zijn?