Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is het vervelendst aan een hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Wat is het vervelendst aan een hond?

Ongelezen bericht door Barkley »

verlatingsangst - het isolerende gevoel dat daar soms mee gepaard gaat
kwijl tot aan het plafond. Of van de achterbank tot aan het dashboardkastje
De zorgen als er iets aan de hand is
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

De laatste pis ronde, kan nooit eens vroeg mijn bed in.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Pfoe ja, ik ga met nummer 1 in herhaling en nummer 2 ook...

1. Overlijden en gezondheidszorgen. Je wilt ze niet missen.... en je mist ze zo erg als ze er niet meer zijn... :cry:
2. Gebondenheid; niet lang weg kunnen blijven, niet overal heen kunnen, oppas regelen en ook niet alle oppas is mij goed genoeg, etc... En ik zit er dubbel mee met een hond die geen vreemden verdraagt; ik kan niet weg nu hij gezondheidstechnisch dat niet trekken kan, maar OOK geen bezoek ontvangen omdat hij vreemden niks vind... ai.
3. Lawaaiigheid. Wat kan IK slecht tegen gekef en gezeur de hele tijd. Nu heb ik ook wel een vocaal gevalletje hoor, maar oi. Ik ben gek op honden, maar wat zou ik graag willen dat ze hun snaveltjes houden als er geen bijzondere reden is. Wat dat betreft was Branco fantastisch. ;)
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als het slecht weer is toch naar buiten moeten.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

1 Mijn huis is altijd goor
2 Ik ben beperkt in handel en wandel, als ik alleen ben heb ik er geen moeite mee maar in relationele sfeer voelt het als een consessie.
3 Ik kan niets anders bedenken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef: Ik ben denk ik veel te nuchter, meer dan goed voor me is.
:wink: Denk alleen maar gezond.

Als honden 40 werden nam ik er geen.

-niets kan ongepland.
-het zijn vuillakken
-als je er een paar hebt denken mensen dat ieder gesprek daar over moet gaan :mrgreen:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik haat stofzuigen en ik val op Ultiem Verharende Vachtjes. Da's geen fijne combinatie.
Maar ik moest echt nadenken, Izzie heeft gewoon geen nadelen :pffff:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Waarom ik toch weer aan een hond begonnen ben :19: ik ben echt weken verdrietig en van slag als ze dood gaan, functioneer wel maar ieder vrij momentje denk ik eraan.

Op 2 toch wel het uitlaten als ik in de avond lekker gedoucht op de bank zit en het is tijd voor de laatste ronde. Ik ga rustig in ochtendjas en klompen naar buiten, Kier plast en wil ook gelijk weer naar binnen, maar toch.

En 3 het altijd in de rui zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna schreef:Mijn top drie:

1. Je kunt maar niet weg wanneer of waarheen je wilt
2. Het kan erg duur uitvallen als het gezondheidstechnisch tegenzit
3. Het verdriet als ze doodgaan :(:
Dit zo'n beetje hetzelfde.
Maar ook jagen, miepen, in de weg lopen, vies huis, zorgen om gezondheid, schuldgevoel als ik te lang werk en loopsheid (zit nu steeds te stressen of Millie weer op vakantie loops zal zijn) vind ik maar niks. Eigenlijk hebben honden veel meer na- dan voordelen :engel:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

:jank: Wil iemand mijn hond hebben? :ugh:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Het valt mij op dat bijna iedereen opschrijft dat ze zoveel extra moeten schoonhouden in huis. Maar wat dan? Hier vliegen eens wat meer haren door de lucht dan voordat Oor er was, maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik maak Oor zelf schoon na een wandeling dus modder en zand ligt hier eigenlijk nooit. Van mijn schoenzolen komt meer zooi. Ben ik nou zo gezegend met een schone hond, of is jullie extra schoonmaakwerk zo overtrokken? :denken:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

mijke schreef:Het valt mij op dat bijna iedereen opschrijft dat ze zoveel extra moeten schoonhouden in huis. Maar wat dan? Hier vliegen eens wat meer haren door de lucht dan voordat Oor er was, maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik maak Oor zelf schoon na een wandeling dus modder en zand ligt hier eigenlijk nooit. Van mijn schoenzolen komt meer zooi. Ben ik nou zo gezegend met een schone hond, of is jullie extra schoonmaakwerk zo overtrokken? :denken:
Denk als je kind straks gaat kruipen je ineens meer haar ziet ronddwarrelen Afbeelding
Maar qua zand etc heb je denk ik gelijk: Ayleen is een moddermonster en met langer haar neemt ze meer zand mee dan een kortharige hond zoals Oor.

Voor mezelf: in de rui elke dag zuigen, bed en kleren met een roller afnemen voor het in de wasmachine gaat.
Dat vind ik wel eens vermoeiend. Vooral als er onverwachts visite komt zou ik het wel eens fijn vinden als er geen haar lag - al weet ik dat mensen niet moeten zeuren Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

:80: Sodemieters wat een zand! Ja ik zou ook absoluut nooit een hond met veel haar willen, ik vind Oor wat dat betreft perfect. En ik ben ook niet zo bang voor haar, ik vind het niet vies en het zit me niet in de weg. Ik kijk dus wel beter uit dan te trachten mijn bank, bed of kleding haarvrij te houden. Dat kan me gewoon echt niks schelen, en ik vind het trouwens wel meevallen ook. Alleen als de baby er straks is misschien een keer extra stofzuigen. Maar wat Heavy zegt, dat moet met kinderen straks sowieso wel denk ik :P
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Vroegtijdig sterfte
Het vuil dat ze elke dag opnieuw meebrengen
Tuin die in de zomer een en al rossen vlekken bevatten
Het moeten gaan wandelen maar moe of ziek zijn.
De zorgen of je het allemaal wel kan betalen als ze ernstig ziek worden en dure operatie moeten
De zorgen zelf als ze ziek zijn
Laatst gewijzigd door schelsey op 16 jan 2018 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Afscheid nemen :cry:
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

mijke schreef:Het valt mij op dat bijna iedereen opschrijft dat ze zoveel extra moeten schoonhouden in huis. Maar wat dan? Hier vliegen eens wat meer haren door de lucht dan voordat Oor er was, maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik maak Oor zelf schoon na een wandeling dus modder en zand ligt hier eigenlijk nooit. Van mijn schoenzolen komt meer zooi. Ben ik nou zo gezegend met een schone hond, of is jullie extra schoonmaakwerk zo overtrokken? :denken:
Langharige honden en elke dag in bos, elke dag slijk aan hun buik,poten, staart
Als ze dan binnen komen hangen de muren en de grond vol, ik spoel hen we af en droog hen met een handdoek maar dan duurt het een halve dag voor ze droog zijn, dus elke keer ze gaan liggen en terug opstaan ligt er een plasjee
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Dat ze zelfs met dit takkeweer rekenen op een lange wandeling..... :roll: Sorry jongens, het word toch echt het korte rondje.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Je hebt geen hond met stockhaar en je woont niet naast het strand.
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Volgens mij is deze nog niet genoemd. :D De "Hatseflats". Bowie is geen hond die veel kwijlt maar als er eens een sliert aan zijn mond hangt dan schudt hij met zijn kop en die kwijlslierten zitten dan tot op het plafond! Of op het raam of als je in het park loopt op mezelf of erger nog op een voorbijganger :(
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

schelsey schreef:
Langharige honden en elke dag in bos, elke dag slijk aan hun buik,poten, staart
Als ze dan binnen komen hangen de muren en de grond vol, ik spoel hen we af en droog hen met een handdoek maar dan duurt het een halve dag voor ze droog zijn, dus elke keer ze gaan liggen en terug opstaan ligt er een plasjee
Precies. Nou moet ik wel zeggen dat het hier ook vooral Mila en Amoz zijn die veel vuil (zand, modder, blaadjes, etc.) mee naar binnen nemen in hun vacht en ook het ergst zijn qua haren. Amy en Taartje zijn vrij schoon, Amy gaat ook wel eens in een modderplas liggen, maar dat is er dan al lang weer af als we bij de auto komen en Taartje doet zulke dingen niet ;-) Hier zijn het vooral bergjes zand die ze overal achterlaten waar ze hebben gelegen.
Maar Amy en Taartje compenseren dat wel hoor. Amy sloopt knuffels en gooit mijn hele huis vol witte pluis, Taartje snoept stiekem uit de kattenbakken en gooit daarbij kattengrit uit de bakken, dat ze vervolgens door het hele huis loopt. Ze slepen allebei met dekentjes, kussens en manden en reorganiseren wat dat betreft af en toe mijn halve inrichting.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

1. Afscheid nemen en het verdriet
2. Geen mooi/duur kleed in de kamer vanwege modder, kots/stront als hij ziek is
3. Het ruften. Jemig wat kan Davey ruften, je hoort ze niet en ineens hangt er een walm voor mijn neus. :kotz:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Onderschat de vuilopname kwaliteit van de ruwharige hond niet :wink:
Net als bij Jip ligt er altijd een enorme berg zand waar Murdock is geweest.
Ik ben altijd blij als hij weer is geplukt, dat scheelt aanzienlijk in de zooi die hij mee neemt!
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ligt aan je soort hond. Tobi is laag bij de grond en heeft halflange haren. De modder die daarin blijft hangen :schrik: Dat gaat er helaas echt niet allemaal uit bij de voordeur met een handdoek. En tel daar nu ook een kinderwagen bij op die uit de zeik regen komt .... gedoemd om elke dag te vegen of stofzuigen.

En ik irriteer me mateloos aan zand voelen als je op je sokken door huis loopt. Bah.
_Esmee
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ach, met een labrador hadden we net zo veel zand als nu met 2 markiesjes, maar de haren waren een stuk zichtbaarder en lastiger weg te krijgen. Daarbij rook je de labrador echt tien keer zo erg als nu de beide markiesjes. Ik vind het schoon moeten maken geen nadeel, aangezien je dat ook zonder hond moet doen
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Je mag Millie wel een dagje lenen om het uit te vinden.

Ik ben echt niet zo netjes, voor ik honden had maakte ik zelden schoon. Maar nu ligt er gewoon elke dag overal haar en zand.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha ik maakte ook bijna nooit schoon voor ik honden had :D Opzich heel logisch dat honden met meer vacht meer vuil meenemen :P
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik had liever geen hond als het zulk weer is als nu. Lekker in de regen wandelen. :ugh:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Dat ze niet kunnen zeggen wat er is. Hippie kan soms zo vragend kijken.
Dat ze niet kan zeggen of en waar ze eventueel pijn heeft.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Le Grand schreef:Volgens mij is deze nog niet genoemd. :D De "Hatseflats". Bowie is geen hond die veel kwijlt maar als er eens een sliert aan zijn mond hangt dan schudt hij met zijn kop en die kwijlslierten zitten dan tot op het plafond! Of op het raam of als je in het park loopt op mezelf of erger nog op een voorbijganger :(
Ik had kwijl al genoemd. Dico kwijlt namelijk echt vreselijk met spelen of een bal. Zo mag hij in huis dus geen trekspelletjes meer doen, want dan zit de vloer, muren, meubels en plafond zo onder de kwijlspetters en -slierten dat het lijkt of je een blender zonder deksel hebt aangezet :schrik: .

Vooral die dikke kwijlslierten veeg je niet even weg. En als hij buiten de bal heeft dan is het geen kwijl maar schuim, een melkopschuimer is er niks bij. En dan ff lekker schudden waardoor hijzelf, ik en de andere hond(en) onder zitten, ieuw!
Vooral Hippo was vaak het slachtoffer ->
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

afkoelen in zo'n blauwe drapsloot en geen druppel schoon water in de buurt en maar blij uitschudden. dat meurt zo ontzettend en we moesten de auto in.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”