Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar ga jij heen?
Moderator: moderatorteam
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Re: Waar ga jij heen?
Door dit topic krijg ik ook vakantiekriebels. Ik ben nog nooit op een van de waddeneilanden geweest en ik hoor veel te vaak hier hoe bizar dat is. Dus ik wil eens een nachtje naar een van de eilanden toe, met hond natuurlijk. Maar in mijn eentje gaan zie ik niet zitten, dus geen idee of het ook echt gaat gebeuren.
Zo'n vakantie in het buitenland met hond lijkt me ook echt geweldig. Lekker wandelen en genieten. Door dit forum zie ik ook echt mooie gebieden en foto's voorbij komen van vakanties met hond. Ik ben helemaal niet perse van vakantie en al helemaal niet van de toerist uithangen, maar gewoon genieten van de omgeving en het niks doen, geweldig. Wie weet ooit!
Hier zijn er vast meer die wel eens alleen op vakantie gaan met hond. Hoe doen jullie dat praktisch gezien? Hond ook wel eens alleen in het huisje? Ik heb maar een hond en geen auto, dus kan ook niet hond bij iemand laten of in de auto laten wachten. Ben ook daar wel benieuwd naar.
Zo'n vakantie in het buitenland met hond lijkt me ook echt geweldig. Lekker wandelen en genieten. Door dit forum zie ik ook echt mooie gebieden en foto's voorbij komen van vakanties met hond. Ik ben helemaal niet perse van vakantie en al helemaal niet van de toerist uithangen, maar gewoon genieten van de omgeving en het niks doen, geweldig. Wie weet ooit!
Hier zijn er vast meer die wel eens alleen op vakantie gaan met hond. Hoe doen jullie dat praktisch gezien? Hond ook wel eens alleen in het huisje? Ik heb maar een hond en geen auto, dus kan ook niet hond bij iemand laten of in de auto laten wachten. Ben ook daar wel benieuwd naar.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit jaar waarschijnlijk weer Spanje na 2 jaar Nederland.
In de buurt van Barcelona.
In de buurt van Barcelona.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, ik laat mijn honden gewoon alleen in het huisje. Ze slopen niet en liggen dan gewoon te slapen, ook op een plek die ze niet kennen is dat na een paar uurtjes geen enkel probleem. Wat dat betreft zijn ze wel makkelijkhakunamatata schreef:Door dit topic krijg ik ook vakantiekriebels. Ik ben nog nooit op een van de waddeneilanden geweest en ik hoor veel te vaak hier hoe bizar dat is. Dus ik wil eens een nachtje naar een van de eilanden toe, met hond natuurlijk. Maar in mijn eentje gaan zie ik niet zitten, dus geen idee of het ook echt gaat gebeuren.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Gewoon in je eentje gaan. En je kunt het vast wel zo uitzoeken dat je hond overal mee naar toe kan. In je eentje met je hond op pad heb je zo vaak je wilt aanspraak is mijn ervaring. En als je dat niet wilt dan hoeft het natuurlijk niet.hakunamatata schreef:Door dit topic krijg ik ook vakantiekriebels. Ik ben nog nooit op een van de waddeneilanden geweest en ik hoor veel te vaak hier hoe bizar dat is. Dus ik wil eens een nachtje naar een van de eilanden toe, met hond natuurlijk. Maar in mijn eentje gaan zie ik niet zitten, dus geen idee of het ook echt gaat gebeuren.
Ik ging vroeger, voor partner en kinderen, ook al in mijn eentje met hond naar de waddeneilanden, met een tentje.
Nu ( na partner en met grote kinderen) ga ik weer lekker vaak alleen op pad, nu met mijn campertje, maar ik vind het heerlijk, alleen met mezelf en de honden.
Gr. Aniek

- Jeannettebo
- Zeer actief
dogwalktrail heeft ook alleenreizende weken en zij kunnen een oproepje doen of je mee kan rijden met iemand, of je gat met de trein naar Zell am See, dan wordt je daar opgehaaldhakunamatata schreef:Door dit topic krijg ik ook vakantiekriebels. Ik ben nog nooit op een van de waddeneilanden geweest en ik hoor veel te vaak hier hoe bizar dat is. Dus ik wil eens een nachtje naar een van de eilanden toe, met hond natuurlijk. Maar in mijn eentje gaan zie ik niet zitten, dus geen idee of het ook echt gaat gebeuren.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ja, het enige lastige vind ik bagage. Twee honden en een tas/koffer meeslepen is moeilijk.hakunamatata schreef:Door dit topic krijg ik ook vakantiekriebels. Ik ben nog nooit op een van de waddeneilanden geweest en ik hoor veel te vaak hier hoe bizar dat is. Dus ik wil eens een nachtje naar een van de eilanden toe, met hond natuurlijk. Maar in mijn eentje gaan zie ik niet zitten, dus geen idee of het ook echt gaat gebeuren.
Verder moet je gewoon een geschikt huisje vinden. Dus eentje waar je de hond even veilig achter kan laten ivm boodschappen. Iets bij een bushalte. Iets op loopafstand van strand/bos. Etc.
Ik vind het heerlijk in mijn eentje in een vakantiehuisje!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
geen vakantie, maar 'gewoon' weer korte meerdaagse tripjes met de camper in dit mooie land
En binnenkort weer eens naar Nederland want appartement is verkocht en moet worden leeggehaald

En binnenkort weer eens naar Nederland want appartement is verkocht en moet worden leeggehaald

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep. Honden blijven in de benches in t huisje/tent als ik boodschappen moet doen of ergens naar toe ga waar ze niet mee kunnen. Hier dan wel een auto waar ze eventueel ook in kunnen blijven nog.hakunamatata schreef:Door dit topic krijg ik ook vakantiekriebels. Ik ben nog nooit op een van de waddeneilanden geweest en ik hoor veel te vaak hier hoe bizar dat is. Dus ik wil eens een nachtje naar een van de eilanden toe, met hond natuurlijk. Maar in mijn eentje gaan zie ik niet zitten, dus geen idee of het ook echt gaat gebeuren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Wij willen naar Noorwegen, met hond.
De bedoeling is om een rondreis te maken met de auto, en dan overal een dag of 2/3 te blijven.
Wij zijn absoluut geen kampeerders dus we willen wel van huisje naar huisje.
Misschien iemand tips?
De bedoeling is om een rondreis te maken met de auto, en dan overal een dag of 2/3 te blijven.
Wij zijn absoluut geen kampeerders dus we willen wel van huisje naar huisje.
Misschien iemand tips?

- Simone-H
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Terschelling.
Ik ga 2 keer drie weken naar Terschelling. De eerste keer in het voorjaar, later in september nog een keer.
Nu naar een andere camping als de afgelopen jaren.
Ik vind het er heerlijk, lekker fietsen, wandelen, bootjes kijken.
Ik ben alleen, met Pepper. De eerste keer was Pepper nog jong, nog geen negen maanden. Dat was wel spannend, vooral omdat zij mijn eerste hond is en ik geen idee had hoe dit zou zijn. Afgezien van een paar kleinigheidjes zoals smorgens om 8uur in pyama over de camping rennen om Pepper te zoeken die ontsnapt was, ging het prima.
Ik heb een bench mee waar ze in komt als ik haar alleen moet laten. (Zou nu misschien niet meer nodig zijn, maar ze is die bench nu gewend dus laat het maar zo). Als het warm is zet ik de bench in het koelste vertrek van de caravan, meestal de slaapkamer. Met boodschappen doen gaat ze mee en blijft ze in de auto. We maken daar dan ook meteen een wandeling.
Het reizen en logeren in een caravan alleen met een hond is wel wat ingewikkelder. Je moet overal zelf op letten. En alles zelf meenemen. Maar het is ook heel erg leuk. Ik heb het jaren helemaal alleen gedaan, maar met Pepper is het veel gezelliger.
Wat een beetje lastiger is dat als je ergens bent en even in een winkel wat wilt halen waar een hond niet welkom is, gaat dat dus niet door.
Ik ga 2 keer drie weken naar Terschelling. De eerste keer in het voorjaar, later in september nog een keer.
Nu naar een andere camping als de afgelopen jaren.
Ik vind het er heerlijk, lekker fietsen, wandelen, bootjes kijken.
Ik ben alleen, met Pepper. De eerste keer was Pepper nog jong, nog geen negen maanden. Dat was wel spannend, vooral omdat zij mijn eerste hond is en ik geen idee had hoe dit zou zijn. Afgezien van een paar kleinigheidjes zoals smorgens om 8uur in pyama over de camping rennen om Pepper te zoeken die ontsnapt was, ging het prima.
Ik heb een bench mee waar ze in komt als ik haar alleen moet laten. (Zou nu misschien niet meer nodig zijn, maar ze is die bench nu gewend dus laat het maar zo). Als het warm is zet ik de bench in het koelste vertrek van de caravan, meestal de slaapkamer. Met boodschappen doen gaat ze mee en blijft ze in de auto. We maken daar dan ook meteen een wandeling.
Het reizen en logeren in een caravan alleen met een hond is wel wat ingewikkelder. Je moet overal zelf op letten. En alles zelf meenemen. Maar het is ook heel erg leuk. Ik heb het jaren helemaal alleen gedaan, maar met Pepper is het veel gezelliger.
Wat een beetje lastiger is dat als je ergens bent en even in een winkel wat wilt halen waar een hond niet welkom is, gaat dat dus niet door.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Leonie.
- Zeer actief
Precies. Het is veel gezelliger en leuker, maar ook veel onpraktischerSimone-H schreef:Maar het is ook heel erg leuk. Ik heb het jaren helemaal alleen gedaan, maar met Pepper is het veel gezelliger.

Heel veel plezier alvast op Terschelling, ik vind het er ook zo heerlijk!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Net geboekt, wij gaan eind zomer naar Arran (Schots eiland).
Zin in. Lekker wandelen en slapen
ben ik wel aan toe LOL

Zin in. Lekker wandelen en slapen

Wat gruwelijk idyllischsbientje schreef:Net geboekt, wij gaan eind zomer naar Arran (Schots eiland).
![]()
Zin in. Lekker wandelen en slapenben ik wel aan toe LOL

- Leonie.
- Zeer actief
Wauw!!!sbientje schreef:Net geboekt, wij gaan eind zomer naar Arran (Schots eiland).
![]()
Zin in. Lekker wandelen en slapenben ik wel aan toe LOL
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha ja het is echt weer zon airbnb parel. Kwam m gisteren tegen en meteen maar geboekt. 

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Twee weekjes voorjaar in NL en een weekje najaar in Frankrijk.
We wilden eigenlijk weer naar Madeira maar dat schuiven we een jaartje op.
Er zitten te weinig vrije dagen in een jaar.
En dan te bedenken dat ik collega's heb die geen flauw idee hebben wat ze met vrije tijd aan moeten.
En dan te bedenken dat ik collega's heb die geen flauw idee hebben wat ze met vrije tijd aan moeten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er dit jaar 38, best veel vind ik. Maar ik maak ze ook gewoon lekker op hoor, kost me geen moeiteBarkley schreef:Twee weekjes voorjaar in NL en een weekje najaar in Frankrijk.

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik ben afgelopen jaar vanuit Yellowstone naar Cody (WY) doorgereden en toen naar South Dakota (Custer) en Colorado. Voordat ik in Yellowstone was Idaho falls gezien. We vlogen op Salt Lake dus ook Utah wel gexien, maar toch weer een heel ander rondje.Lothian schreef:Ik ben er twee keer eerder geweest maar nooit met mijn man en hij wil nu ook graag eens die kant op. We zitten dus vooral nog even te puzzelen waar we heen kunnen zonder dat ik teveel overlap heb met vijftien jaar geleden. First world problemstycha schreef:Leuk! Als je tips nodig hebt weet je me te vindenLothian schreef:De Verenigde Staten, waarschijnlijk Yellowstone. Sorry hondjes!Hoe ga je? Auto of camper?
Yellowstone gaan we dit jaar ook naar toe, voor de eerste keerUtah, Nevada en California heb ik al gehad zeg maar maar we kunnen rondom Yellowstone vast ook veel mooie dingen vinden. Misschien richting Seattle.
Ik denk dat we met een camper gaan. Dat heb ik nog nooit gedaan, we hebben altijd gekampeerd in minitentjes. Maar het lijkt me wel relaxed. Dus nog even uitzoeken of we dat nog een beetje goedkoop kunnen regelen.
Er is zoveel mogelijk. Eerder heb ik gereisd in California, Utah, Arizona, Nevada. Steeds weer andere landschappen.
Als ik de mogelijkheid heb ga ik die kant weer op, maar wij plannen nooit ver vooruit, dus voorlopig geen idee wat het gaat worden.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ik heb nog geen idee, maar eigenlijk heb ik wel heel erg zin om mijn kont in een of ander fout all-in resort te laten ploffen en gewoon even een week niks maar dan ook echt niks aan mijn hoofd te hebben.
Het liefst met wat zon en een zwembad voor de kinderen. Dus als iemand tips heeft
Het liefst met wat zon en een zwembad voor de kinderen. Dus als iemand tips heeft

Groetjes,
Wendy
Wendy
- Hylos
- Zeer actief
Geen idee hoe ver je wilt reizen. Maar mocht je het dichtbij willen zoeken.maitestar schreef:Ik heb nog geen idee, maar eigenlijk heb ik wel heel erg zin om mijn kont in een of ander fout all-in resort te laten ploffen en gewoon even een week niks maar dan ook echt niks aan mijn hoofd te hebben.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... -bentheim/
Ik ben hier 2 keer geweest. We huurden dan een luxe villa met sauna en whirlpool. Het park heeft vanalles en er is een soort welnessding met zwembad bij.
Maar toch een bossige omgeving, erg leuk voor honden ook.
De Lidl zit ook nog eens om de hoek.

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Het zijn er teveel om allemaal op te reageren, maar dankjewel allemaal voor de reacties op mijn vraag.
Conclusie is dat ik het eigenlijk gewoon een keer moet doen!
Suze is ook gewoon een makkelijk hondje dat desnoods op de arm een winkel in kan, dus eigenlijk hoeft dat ook geen probleem te zijn als eventjes alleen blijven niet wil. Volgens mij is de grootste drempel dat ik daar dan in m'n uppie ben. Ik moet gewoon eens een weekendje naar een van de waddeneilanden gaan en waarschijnlijk geniet ik dan met volle teugen! Maar als er iemand is die mee wil

Suze is ook gewoon een makkelijk hondje dat desnoods op de arm een winkel in kan, dus eigenlijk hoeft dat ook geen probleem te zijn als eventjes alleen blijven niet wil. Volgens mij is de grootste drempel dat ik daar dan in m'n uppie ben. Ik moet gewoon eens een weekendje naar een van de waddeneilanden gaan en waarschijnlijk geniet ik dan met volle teugen! Maar als er iemand is die mee wil

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Leonie.
- Zeer actief
Dit zit er weer prima perfect uit.Nanna schreef: We gaan ook heerlijk weer drie weken, één week naar het huisje op de berg op het Tigerpad en twee weken naar dit huisje. Je loopt zó het bos in en na een half uurtje sta je op het strand. Ge-fucking-weldig.![]()
Als ik er toevallig ook ben gaan we wandelenhakunamatata schreef: Ik moet gewoon eens een weekendje naar een van de waddeneilanden gaan en waarschijnlijk geniet ik dan met volle teugen! Maar als er iemand is die mee wil

-
- Zeer actief
Ja hoor. Het is ook helemaal niet zo erg in je eentje, lekker wandelen en doen wat jij wil. Alleen in m'n eentje eten vind ik altijd zo ongezellig. Ik voel me altijd zo sneu als mensen dan naar je kijken. Ach gossie dat meissie is helemaal alleen.hakunamatata schreef:Het zijn er teveel om allemaal op te reageren, maar dankjewel allemaal voor de reacties op mijn vraag.![]()
Vorig jaar in m'n eentje gewandeld in Luxemburg, en na het zoveelste stel dat vroeg: ben je hier HE-LE-MAAL AL-LÉÉN?

"Eindelijk wel, ik heb m'n vriend net vermoord achter die rotsen daar".

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij gaan eigenlijk zelden met vakantie, teveel gedoe vanwege de zorg voor de paarden en de honden. Voor een korte vakantie wil mijn dochter wel voor al het vee zorgen, maar inmiddels is het alweer twee jaar geleden dat Jan en ik samen een weekje naar Barcelona gingen. Vorig jaar zijn we in onze vakantie druk geweest met de extra grond die we bij ons huis kregen, dit jaar hopen we onze vakantie te besteden aan een nieuwe pup!
Gelukkig is het nergens zo fijn als thuis!
Gelukkig is het nergens zo fijn als thuis!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
In februari gaan we een weekje naar de Ardennen met kids en honden, heerlijk wandelen en in de hot tub lekker bubbelen buiten, huisje met omheinde tuin.ZIjn er nog nooit geweest dus ben benieuwd.
In Mei gaan we een weekje in het vakantie huisje van mijn moeder aan het Veerse meer, ook met hondjes.
In de zomer gaan we 2 weken naar Spanje met de auto, hondjes naar pension.
Heerlijke strand en niks doen vakantie, dan zijn we weer voor een heel jaar opgeladen
In Mei gaan we een weekje in het vakantie huisje van mijn moeder aan het Veerse meer, ook met hondjes.
In de zomer gaan we 2 weken naar Spanje met de auto, hondjes naar pension.
Heerlijke strand en niks doen vakantie, dan zijn we weer voor een heel jaar opgeladen

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
in de zomer naar ruhpolding. verder zal er hier en daar wel een lang weekend eifel/ardennen blijven plakken

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jaaaa vanavond geboekt
Een week naar dit schattige huisje in Auvergne, direct aan een riviertje:
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/30214
En een week naar dit huisje in de Limousin:
https://www.micazu.nl/vakantiehuis/fran ... des-21534/
Beide rustig gelegen middenin het groen met talloze wandelmogelijkheden en grote tuin. Zó'n zin in

Een week naar dit schattige huisje in Auvergne, direct aan een riviertje:
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/30214
En een week naar dit huisje in de Limousin:
https://www.micazu.nl/vakantiehuis/fran ... des-21534/
Beide rustig gelegen middenin het groen met talloze wandelmogelijkheden en grote tuin. Zó'n zin in

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wij hebben ook geboekt, met de zomer gaan we 10 dagen naar Almeria in zuid Spanje voor mij voor t eerst naar een of ander all inclusive hotel. Ben erg benieuwd
Joep gaat all inclusive bij mijn o ouders logeren 
Met de kerst gaan we ook naar Spanje, de ouders van mijn vriend hebben veel familie/vrienden daar wonen en volgens mij gaan we dan die mensen bezoeken.

Met de kerst gaan we ook naar Spanje, de ouders van mijn vriend hebben veel familie/vrienden daar wonen en volgens mij gaan we dan die mensen bezoeken.
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij hebben het nog niet 100 procent vast. We gaan iig 3 weken met de camper op pad. Zoals we nu besproken hebben iig Tsjechië, Polen en hopelijk Slowakije. Een heeeel ander gebied dan dat wij normaliter doen. Zijn toch wel erg verknocht aan Scandinavië maar mijn vriend wil heel graag een keer naar Tsjechië en is misschien ook wel leuk eens iets anders.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.