Moet je eens mee gaan met forumwandelingen, dan kun je weer wat relativerenBarkley schreef: oh ongetwijdeld. En ik word af en toe onzeker van alle brave honden op het HF . Fred is een open reu en is geen kleine hond. Ik snap best dat andere mensen hem spannend vinden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen jullie?
Moderator: moderatorteam
-
Manuma
- Zeer actief
Re: Wat doen jullie?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Hij doet het tenminste een stuk beleefder dan Rani het zou doen, die komt gewoon aangebeuktManuma schreef:Ja ik ben daar echt benieuwd naar, want teven is eigenlijk altijd meteen dikke mik. Ook de flinke bazen of de gillende neurotenGollum schreef:
Mika en Rani zullen eerst tekeer gaan maar wanneer hij met een rustig boogje eromheen loopt krijgen ze even de kans om elkaars geur op te nemen en elkaar in te schatten. Ik denk dat Rani daarna heel graag wil spelenAls Manu los loopt blaft er nooit iemand naar hem.
Maar ook al weet ik dat, vind ik het toch wel vervelend als hij zomaar naar anderen toe gaat. Als een hond echt naast de baas loopt gaat hij er niet naar toe, dat niet. Ik ga eens eerst ademhalen voordat ik me al opvreet van frustratie. Wellicht houd ik dan wat meer haar op mijn hoofd over.
Gollum maakt soms ook op Manu's manier contact, dat boogje is juist beleefd vind ik. Als een hond er geen trek in heeft merkt ze dat snel genoeg.
Volgens mij heb jij hele leuke honden en moet je je niet zo druk maken
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Triss doet dat ook wel eens als ze een hond ziet. Er naar toe rennen, dan halverwege bedenken dat ze de hond niet kent of dat hij toch best wel groot is, op een meter of tien blijven staan, en de situatie bekijken. Ze wandelt dan of rustig door naar de vreemde hond, of komt weer net zo hard terug rennen naar ons.
Zelf houdt ze er absoluut niet van als honden ineens op haar af komen stormen, eigenlijk wil ze dan vluchten, blijft vaak toch staan en als de honden te opdringerig zijn snauwt ze ze af. Vaak als het allemaal goed blijkt te zijn, wil ze daarna wel spelen.
Zelf houdt ze er absoluut niet van als honden ineens op haar af komen stormen, eigenlijk wil ze dan vluchten, blijft vaak toch staan en als de honden te opdringerig zijn snauwt ze ze af. Vaak als het allemaal goed blijkt te zijn, wil ze daarna wel spelen.

Groetjes Marja
-
*Wolf*
- Zeer actief
Dat vraag ik me dus af. Ikzelf heb juist het tegenovergestelde ervaren. Ik heb/had een ontzettende takketeef, een loeder (tuurlijk een x huskyRi@ schreef: Ik denk als ik hem eerst een half jaar aan de lange lijn zou laten en dan los laat omdat hij aan de lange lijn zich goed gedraagt we het wel kunnen vergeten met loslopen.
En guess what? Sinds ze weer los mag is ze een engeltje, de best luisterende hond ooit
Ook met mijn reu merk ik dat een tijdje aangelijnd blijven hem goed doet, dat ie dan als minder geneigd is er meteen als een speer vandoor te gaan naar een andere hond, dat ie toch even twijfelt na een commando, genoeg om hem dan aan te lijnen. Eigenlijk zou hij ook drie weken of zo aan de lange lijn moeten, maar ja, hij heeft zoveel energie...
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Zullen we een keer samen wandelen? Dat relativeert....Barkley schreef:oh ongetwijdeld. En ik word af en toe onzeker van alle brave honden op het HF . Fred is een open reu en is geen kleine hond. Ik snap best dat andere mensen hem spannend vinden.mijke schreef:Dat klinkt alsof je je misschien iets te veel aantrekt van andere mensen. Fred doet niet vervelend naar andere honden toch? Ik zou daarvoor zijn loslopen niet beperken. Je doet je best je hond bij je te houden indien nodig, maar je loopt wel in losloopgebied en als het écht zo'n halszaak is voor die andere hond dan hoort die andere hond daar niet te lopen. Daar ben ik opzich wel makkelijk in.Barkley schreef:Tja. Ik zou graag willen dat ik Fred genoeg onder controle had maar als er andere honden zijn vergeet hij zijn oren nog wel eens. Heb ik een piepballetje bij me dan win ik het meestal. Zo niet dan heeft 'ie wel eens maling aan me. En daardoor loop ik steeds minder graag met Fred in losloopgebieden terwijl ik weet dat hij graag los loopt en ook vaak beleefd met andere honden kan spelen.
Ik heb er dan geen plezier meer in door het idee dat andere mensen last ondervinden van Fred en loop dan niet meer ontspannen en dat heeft zijn weerslag weer op hem.
Mijn ervaring is dat alles los en genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan en niet stil staan het beste werkt. Uitzonderingen daargelaten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat is hier precies omgekeerd, hier zijn juist veel meer losloopgebieden (of gebieden waar loslopen wordt gedoogd) dan aanlijngebieden. En als ik in het dichtstbijzijnde bos in het aanlijngebied wil lopen, moet ik eerst een heel stuk door het losloopgebied. Uiteraard ga ik daar niet met Amy op een drukke zondagmiddag aangelijnd wandelen, meestal als wij er wandelen komen we sowieso maar twee of drie andere honden tegen._Tiny_ schreef:Aan de manier waarop een hond aangerend komt zie ik meestal wel wat de intenties zijn. Is het een joehoeee, wie ben jijjj, mag ik even ruikennnn galop zit ik er niet mee. Komt het al tongelend en op stramme poten aan ben ik ook niet meer vriendelijk.
Verder eens met Kruimel. Ik ben het ook wel eens zat om mijn hond in losloopbos te moeten aanlijnen voor aanlijnhonden. Als je honden hebt die los kunnen en honden die vast moeten ga je maar 2 keer naar het bos. Waarom moet jouw logistiek probleem ook opeens mijn probleem worden? Ik kom daar speciaal voor het loslooen en zoveel keus heb ik niet. De losloopgebieden zijn hier klein en schaars terwijl de aanlijngebieden hier talrijk en uitgestrekt zijn. Ga daar maar lopen
Ik zeur er in een losloopgebied ook nooit over als mensen hun hond niet aanlijnen terwijl ik met een aangelijnde hond loop, want inderdaad, het is losloopgebied - ik ga dus gewoon een andere kant op en het is opgelost. Dat doe ik in een aanlijngebied trouwens ook, ik heb helemaal geen zin om die discussie steeds aan te gaan en iedereen inclusief wijzelf hebben een leukere wandeling als we gewoon een ander pad in slaan op zo'n moment.
-
blondie
- Zeer actief
Daar vind ik ook niets van, dan heb ik de mijne (de reu dan) al lang aangelijnd en stap ik rustig door. Jol laat ik lekker gaan, die reageert er toch wel prima op. Bij Aki ga ik het niet uitproberen of afwachten. Daar ben ik eerlijk inmijke schreef:Helemaal niks vind ik daar vanManuma schreef:Wat vinden jullie ervan als een hond op jouw hond af rent in een galopje en vervolgens over gaat in een rustige stap en met een boog om jouw hond aan zijn kont gaat ruiken?Het enige wat ik echt vervelend vind is als een hond met overduidelijk onaardige intenties op stramme poten komt lopen patsen en agressief doen zonder aanleiding. Al het andere vind ik gewoon dikke prima.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Helpt zeker hoor! En zo te lezen heb je een prima hond hoor, niet de beukende lomperik die ze hier bedoelen.Manuma schreef:Moet je eens mee gaan met forumwandelingen, dan kun je weer wat relativerenBarkley schreef: oh ongetwijdeld. En ik word af en toe onzeker van alle brave honden op het HF . Fred is een open reu en is geen kleine hond. Ik snap best dat andere mensen hem spannend vinden.
Mijn hond is sociaal en stormt niet op honden af, maar ik loop in een losloopgebied om haar los te laten en niet om bij élke hond haar aan te lijnen...
Blijf ik bezig met iets wat niet mijn probleem is, even grof gezegd (maar heb dus geen lompe stuiterhond).
Wil ik geen contact dan loop ik in een aanlijngebied en verwacht ik wel dat mensen dat ook doen.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk: als Ayleen grof en lomp was, bijvoorbeeld beuken, dan zou ik er anders in staan
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen vindt het niet zo prettig (al denk ik met een stoere reu als Manu misschien wel weer haha).Manuma schreef:Wat vinden jullie ervan als een hond op jouw hond af rent in een galopje en vervolgens over gaat in een rustige stap en met een boog om jouw hond aan zijn kont gaat ruiken?
Vind het trouwens wel prima gedrag hoor, ligt er meer aan dat ze een tuttebel is.
Maar ach, ik zie ook elke dag mensen die ik niet zo prettig vind en ik ben ook niet getraumatiseerd haha
Ik maak me liever druk om belangrijke dingen.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik loop vaak met een aangelijnde en een losse hond. Ik hoop altijd dat tegemoetkomers hun hond niet aanlijnen want dan kan Lucca met hun hond kennismaken en eventueel spelen. Dat vindt ze vaak leuk. Ik hoop ook dat die andere hond Dalí dan links laat liggen want dat vindt hij prettiger, maar als dat niet zo is is dat mijn (ons
) probleem. En soms komen we spontaan heel relaxte mensen tegen die niet onder de indruk zijn en met wie ik een stukje oploop en dan kan Dalí ook rustig kennismaken en redelijk normaal sociaal doen.

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik vind er ook vrij weinig van. Ik vind het boogje van Manu dan juist beleefd en ja, het blijft een hond he. Rex zou ook even aan hem snuffelen en dan proberen of ie met ‘m wil spelen denk ik. Mijn hond is ook echt niet perfect. Ben ik zelf ook niet.Manuma schreef:Ja, het stomme is dus dat ik dat zelf ook in de gaten houd. Hoe zo'n eigenaar reageert als een hond op ons af komt.veertje schreef: Dat hangt er vanaf wat jij doetAls jij in de stress schiet en gaat roepen dat ie NU! HIER! moet komen, ja dan ben ik daar niet zo blij mee, want dan verwacht ik dat het niet goed gaat. Loop jij gewoon door dan ben ik daar niet zo van onder de indruk en laat het gewoon begaan
En ik vind dus dat het niet mag en/of hoort want op het hondenforum staat daar een flinke straf opDus ik sta me best wel druk te maken ja
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het soms helemaal niet erg als een hond met stramme pootjes in slow motion komt en de haren en staart recht omhoog heeft. Dat betekent vaak niks en juist Bas is er dan meestal wel van gecharmeerd. Cleo deed dat altijd en ze zou nooit wat doen. Dat is gewoon een houding en veel honden hebben er echt geen problemen mee. Eigenlijk doen al mijn honden dat altijd. Bas loopt ook altijd in hoge houding op stramme pootjes. Gewoon om te laten weten dat ze respect wil en niet omver gebeukt wil worden. Ze gaat dan echt nooit ruzie maken of aanvallen oid.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Barkley schreef:Tja. Ik zou graag willen dat ik Fred genoeg onder controle had maar als er andere honden zijn vergeet hij zijn oren nog wel eens. Heb ik een piepballetje bij me dan win ik het meestal. Zo niet dan heeft 'ie wel eens maling aan me. En daardoor loop ik steeds minder graag met Fred in losloopgebieden terwijl ik weet dat hij graag los loopt en ook vaak beleefd met andere honden kan spelen.
Ik heb er dan geen plezier meer in door het idee dat andere mensen last ondervinden van Fred en loop dan niet meer ontspannen en dat heeft zijn weerslag weer op hem.
Ik denk dat dat last ondervinden heel erg meevalt hoor. Er wordt hier altijd erg gemopperd maar in het dagelijks leven hoor ik nooit iemand klagen als Jack komt buurten of Shira en Nola. Ze vinden ze meestal leuk en maken dan gelijk even een praatje. En ze zijn alle drie best druk en Shira en Nola ook erg groot. Je ziet het ook altijd wel aan iemand als het echt niet de bedoeling is dat de honden daar heen gaan. Dan doe ik ook veel moeite om ze tegen te houden en loop ik snel de andere kant met ze op.
Ik vind het veel leuker als honden een beetje met elkaar kunnen spelen onderweg. Maar het is ook gewoon wat voor honden je zelf hebt. Met Buck was ik er ook niet altijd blij mee en straalde ik non verbaal denk ik ook wel uit dat iedereen liefst moest oprotten
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik roep de honden bij me (of houd de aandacht vast met een bal) zodat we kunnen passeren. Als ik mensen echt hun hond bewust aan zie lijnen, dan lijn ik in ieder geval Alfy aan want die staat niet altijd even goed onder appèl en wil dan wel eens kennis gaan maken. Wij hebben zelf Pia altijd aangelijnd en ik vind het geen probleem als er loslopende honden bij onze andere honden komen buurten - dat gaat eigenlijk altijd wel prima. Maar om te voorkomen dat ze op Pia af komen lopen wij meestal net een andere route. Zeker op de Soesterduinen kan je elkaar vaak ruim passeren
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
laeken schreef:Ik vind het soms helemaal niet erg als een hond met stramme pootjes in slow motion komt en de haren en staart recht omhoog heeft. Dat betekent vaak niks en juist Bas is er dan meestal wel van gecharmeerd. Cleo deed dat altijd en ze zou nooit wat doen. Dat is gewoon een houding en veel honden hebben er echt geen problemen mee. Eigenlijk doen al mijn honden dat altijd. Bas loopt ook altijd in hoge houding op stramme pootjes. Gewoon om te laten weten dat ze respect wil en niet omver gebeukt wil worden. Ze gaat dan echt nooit ruzie maken of aanvallen oid.
Ik heb daar ook nooit problemen mee gehad. Beetje uiterlijk vertoon en puntje bij paaltje is er niks aan de hand.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Lastige kwestie, ik weet het eigenlijk niet goed. Ik kan mijn reu niet goed terugroepen, maar let wel goed op en hou het zeker in de gaten als hij op een afgelijnde hond afgaat. Hij maakt wel netjes kennis, met een boogje en snuffelen etc., maar kan zich wel vervelend gedragen t.o. jonge ongecastreerde reuen.
En een reactieve hond aanlijnen is geen optie op een smal pad weer je elkaar moet passeren. Dan is los nog beter, ook al is de andere hond aangelijnd. Laatst was dat het geval, m'n hond los laten lopen dus en ik zag vanaf een afstandje dat hij een dreun met het handvat van de rollijn kreeg. Ik liep erheen en vroeg de man wat er aan de hand was. Bleek dat mijn reu een typische patshouding had aangenomen en zijn reu was al een paar keer aangevallen en kon sinds de laatste aanval niet meer loslopen (iets met het bewegingsapparaat). Ik gaf de man helemaal gelijk en was er zelfs blij om: ik zag mijn reu met grote verbaasde ogen kijken, dit had ie nooit verwacht. En volgens mij heeft ie er wat van geleerd want hij is ineens veel behoedzamer bij aangelijnde honden.
Maar eigenlijk geeft het verder nooit problemen. Zoals iemand al zei: met een agressieve hond ga je niet in losloopgebied aangelijnd lopen. Ikzelf ga ook niet met mijn reu aangelijnd in losloopgebied lopen, dat is één grote stressvolle situatie want dat trekt ie echt niet.
En een reactieve hond aanlijnen is geen optie op een smal pad weer je elkaar moet passeren. Dan is los nog beter, ook al is de andere hond aangelijnd. Laatst was dat het geval, m'n hond los laten lopen dus en ik zag vanaf een afstandje dat hij een dreun met het handvat van de rollijn kreeg. Ik liep erheen en vroeg de man wat er aan de hand was. Bleek dat mijn reu een typische patshouding had aangenomen en zijn reu was al een paar keer aangevallen en kon sinds de laatste aanval niet meer loslopen (iets met het bewegingsapparaat). Ik gaf de man helemaal gelijk en was er zelfs blij om: ik zag mijn reu met grote verbaasde ogen kijken, dit had ie nooit verwacht. En volgens mij heeft ie er wat van geleerd want hij is ineens veel behoedzamer bij aangelijnde honden.
Maar eigenlijk geeft het verder nooit problemen. Zoals iemand al zei: met een agressieve hond ga je niet in losloopgebied aangelijnd lopen. Ikzelf ga ook niet met mijn reu aangelijnd in losloopgebied lopen, dat is één grote stressvolle situatie want dat trekt ie echt niet.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kibo loopt nooit los maar Djenna op bepaalde plekken wel.
Haar roep ik altijd even bij me, ook als het gaat om fietsers, kindjes of mensen zonder hond.
Dan weet ik zeker dat ze niet even gezellig gaat buurten.
Als een eigenaar aangeeft dat de hond niks doet dan mag ze buurten maar meestal negeert ze honden.
Zelf maak ik wel regelmatig mee dat slecht luisterende fikkies willen buurten bij kibo, maar als die zijn tetter opentrekt dan worden ze vrij snel terug gehaald.
Haar roep ik altijd even bij me, ook als het gaat om fietsers, kindjes of mensen zonder hond.
Dan weet ik zeker dat ze niet even gezellig gaat buurten.
Als een eigenaar aangeeft dat de hond niks doet dan mag ze buurten maar meestal negeert ze honden.
Zelf maak ik wel regelmatig mee dat slecht luisterende fikkies willen buurten bij kibo, maar als die zijn tetter opentrekt dan worden ze vrij snel terug gehaald.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- janeway
- Zeer actief
Ik heb hier geleerd dat ik dan mijn hond aanlijn. Maar veel mensen weten de ongeschreven regel niet. Dus laten hond loslopen. Koda gaat erg zijn neus achterna en als ik niet zoveel puf heb (want regelmatig erg ziek en een knie die het niet doet) Lijn ik hem aan totdat iemand voorbij is met zijn/haar hond. Dan gaat ie weer los en kan ie snuffelen en komt hij ook als ik roep. Met andere honden loopt hij gerust mee en ik kan daar niet altijd achteraan gaan.
Dus als ik jou zie aankomen met je koppeltje losse en vaste honden gaat die van mij ook aan de lijn.
Dus als ik jou zie aankomen met je koppeltje losse en vaste honden gaat die van mij ook aan de lijn.
-
laeken
- Zeer actief
Precies. Toch lees ik altijd dat mensen er totaal van in de stress schieten. En dat terwijl ik echt niet anders ken. Ik heb nog nooit een hond gehad die in lage houding kennis maakte en al op voorhand deemoedig en kwispelend op de andere hond af ging. Ik heb ook liever dat mijn honden strak lopen en de staartjes hoog dragen. Ze passen zich echt wel meteen aan aan wie ze tegenover zich hebben. Neem Bas. Die loopt altijd met stijve poten en een hoge staart op honden af. Dan ruikt ze, kwispelt ze met een strakke staart en als de andere hond dominant over haar wil zijn dan zakt haar staartje meteen en loopt ze rustig weg. Het gaat altijd goed mits de andere hond sociaal is.veertje schreef:laeken schreef:Ik vind het soms helemaal niet erg als een hond met stramme pootjes in slow motion komt en de haren en staart recht omhoog heeft. Dat betekent vaak niks en juist Bas is er dan meestal wel van gecharmeerd. Cleo deed dat altijd en ze zou nooit wat doen. Dat is gewoon een houding en veel honden hebben er echt geen problemen mee. Eigenlijk doen al mijn honden dat altijd. Bas loopt ook altijd in hoge houding op stramme pootjes. Gewoon om te laten weten dat ze respect wil en niet omver gebeukt wil worden. Ze gaat dan echt nooit ruzie maken of aanvallen oid.
Ik heb daar ook nooit problemen mee gehad. Beetje uiterlijk vertoon en puntje bij paaltje is er niks aan de hand.
-
laeken
- Zeer actief
Nanna schreef:Het hangt van de hond af. Ik hoef geen stramme fixerende vechthond op mijn honden af hebben lopen
Ik ga iets heel ergs zeggen.....ik heb liever een stramme stijf lopende borstelende vechthond dan zo'n hele wilde kwispelende druktemaker want dan gaan mijn hondjes beginnen met grauwen en snauwen. En die drukke zgn lieve kwispels zijn meestal tikkende tijdbommen. Een pitbull die de moeite neemt een taal te spreken ipv opgewonden kwispelend aan te komen rennen vertrouw ik 10 keer meer met mijn hondjes. Immers, die hond gaat de conversatie aan en zegt, sol niet met me, daag me niet uit en laat me even ruiken. Mijn hondjes dimmen dan zeker, geven het heerschap zijn zin en lopen dan snel onderdanig weg.
De stoomwals die wild kwispelt en maar wat doet gaan ze corrigeren, wegsnauwen en misschien dus op die manier triggeren om in de jacht of vechtmodus te schieten.
Ooit hadden we dat met Cleo. Super drukke ongemanierde pitbullteef die op ons af vloog. Druk kwispelend en Cleo's signalen straal negerend. Ging goed want Cleo was duidelijk en niet agressief. Ze gingen zelfs spelen. Echter die hond bleef beklikken, uitdagen tot spel en niet "praten" met Cleo. De situatie werd steeds grimmiger. Cleo werd korter en korter en die hond negeerde alles door te kwispelen en door te gaan. Uiteindelijk moesten we de honden scheiden en weg gaan want die pitbull kwam meer en meer op het punt dat er een gevecht ging komen. Met een stramme stijfpoot met een grote borstel was het met Cleo prima gegaan. Pardon dat ik in de weg loop sjaggerijn! Dag en doei en weg was ze geweest. Net als mijn huidige honden.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Manuma schreef:Ja, het stomme is dus dat ik dat zelf ook in de gaten houd. Hoe zo'n eigenaar reageert als een hond op ons af komt.veertje schreef: Dat hangt er vanaf wat jij doetAls jij in de stress schiet en gaat roepen dat ie NU! HIER! moet komen, ja dan ben ik daar niet zo blij mee, want dan verwacht ik dat het niet goed gaat. Loop jij gewoon door dan ben ik daar niet zo van onder de indruk en laat het gewoon begaan
En ik vind dus dat het niet mag en/of hoort want op het hondenforum staat daar een flinke straf opDus ik sta me best wel druk te maken ja
Izzie doet van alles wat van het hondenforum niet mag. Ze rent met sprongetjes op andere honden af (ze buigt altijd op tijd af), ze gaat zelfs af en toe liggen bij het ontwaren van een tegenligger
En het gaat altijd goed. Ik heb niet eerder een hond gehad die zo sociaal was met andere honden en de hondentaal (in mijn leken-ogen) zo goed lijkt te beheersen. Ik laat haar meestal begaan en zoek regelmatig drukkere honden uitlaat plekken op omdat Izzie het heerlijk vindt om met andere honden te spelen. Ze is wel eens benaderd door een SPA waarbij ik mijn hart vast hield (óók door de verhalen hier op het forum
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
De keren dat er een andere hond zonder aanleiding van Oors kant op klapte waren het telkens van die stram stijf lopende figuren. Dus het zal best dat het bij veel hondjes 'slechts' en houding is, ik ontwijk ze lekker toch.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik vertrouw in die zin op mijn honden. Er komt regelmatig een stram lopende hond met staart recht omhoog op ze af waar ze geen moeite mee hebben. En dan is het ook ok.
Maar de hond van een kennis fixeert en tongelt erbij; van die hond zijn ze als de dood (een van de weinige honden waar Lily bang van is). Dan ga ik dus geen ontmoeting uitlokken en loop een andere kant op. Ik geloof dat zij die hondentaal beter begrijpen dan ik. Die hond heeft overigens al de nodige confrontaties gehad met andere honden.
Maar de hond van een kennis fixeert en tongelt erbij; van die hond zijn ze als de dood (een van de weinige honden waar Lily bang van is). Dan ga ik dus geen ontmoeting uitlokken en loop een andere kant op. Ik geloof dat zij die hondentaal beter begrijpen dan ik. Die hond heeft overigens al de nodige confrontaties gehad met andere honden.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb het ook nog steeds vaak mis. Dan staat een hond op afstand te fixeren met stramme poten en hoge staart en zie ik Manu patsen. Die gaat ook groots terugdoen en dan lopen ze langzaam op elkaar af.
Ik roep hem daar nooit uit want hij is als resultaat dan meerdere keren van achter gegrepen.
Lopen die honden op elkaar af en gaan ze ineens kwispelen en rennen of zelfs spelen.
Bij mij gaan er alarmbellen af als Manu langzaam gaat lopen en tongelen. Hij draait dan ook wat met zijn ogen en beweegt zijn kop langzaam. Dan gaan we dus terug of ver omlopen.
Manu kan ook patsen, ik vind dat vaak heel vervelend. Wel heb ik meerdere ervaringen gehad dat een vriendin zei dat haar hond meerdere keren is lastiggevallen door de tegemoetkomende hond en als Manu erbij is, is die hond beleefd.
Toen ik nog bij de auto stond met de honden zag ik een andere hond op Sultan klappen. Veel lawaai, geen schade. Toen we aan het lopen waren kwamen we die hond weer tegen en deed ie onderdanig naar Manu en liep zo voorbij zonder enige spanning. Ik laat dus ook veel afhangen van wat hij ervan vindt.
Ik roep hem daar nooit uit want hij is als resultaat dan meerdere keren van achter gegrepen.
Lopen die honden op elkaar af en gaan ze ineens kwispelen en rennen of zelfs spelen.
Bij mij gaan er alarmbellen af als Manu langzaam gaat lopen en tongelen. Hij draait dan ook wat met zijn ogen en beweegt zijn kop langzaam. Dan gaan we dus terug of ver omlopen.
Manu kan ook patsen, ik vind dat vaak heel vervelend. Wel heb ik meerdere ervaringen gehad dat een vriendin zei dat haar hond meerdere keren is lastiggevallen door de tegemoetkomende hond en als Manu erbij is, is die hond beleefd.
Toen ik nog bij de auto stond met de honden zag ik een andere hond op Sultan klappen. Veel lawaai, geen schade. Toen we aan het lopen waren kwamen we die hond weer tegen en deed ie onderdanig naar Manu en liep zo voorbij zonder enige spanning. Ik laat dus ook veel afhangen van wat hij ervan vindt.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
in losloopgebied roep ik ze altijd bij me als er aangelijnde honden langslopen, Kyra gaat hoe dan ook vast, bij zowel aangelijnde als loslopende honden. Sookie ook als de andere hond ook vastzit. Die doet zelf niks maar de andere hond zit niet voor niks vast denk ik dan maar. Ik vind het ook niet leuk als er allerlei hondjes bij Kyra komen snuiven terwijl zij lelijk gaat doen tegen ze. Maar ik wil Kyra ook het loslopen niet afpakken dus als het kan en we zijn voorbij de andere honden dan gaat ze weer lekker los. Ik heb mazzel dat ik niet zo heel veel andere honden tegen kom en altijd op overzichtelijke plekken wandel.
-
Stapper
- Zeer actief
Ik probeer alles op tijd te zien en mijn hond aan te lijnen. Gaat heel vaak goed. Soms voorzie ik het niet en dan gaat Bente met een rotvaart op andere honden af (en bij welke vorm van opwinding) borsteld ze. Maar een paar meter ervoor stopt ze en gaat op een nette manier kennismaken. Bente is grotendeels zwart, groot en borstelt en kan op een speelse manier grommen maar geen enkele hond is ooit onder de indruk. Ik merk ook dat ze onaangelijnd dichter bij mij loopt en het makkelijker gaat. Dus ik vraag (als ik dichtbij genoeg ben) of dit mag. Bij honden die hond agressief zijn gaat ze direct achter me lopen of geeft aan een andere kant op te willen. Mijn nieuwe voornemen dit jaar is om mijn hond meer te vertrouwen en niet aan elke keer in de stress te schieten. Wij mensen over analyseren soms en moeten meer overlaten aan de honden zelf. Loop jij met een hond in een aanlijngebied zal dat blijkbaar kunnen. Punt.. ik hoef er dan niet over na te denken.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Helaas gebeurd dit wel.Cleva schreef:Verreweg de meeste honden die niet los mogen lopen in losloopgebied zijn prima vriendelijk maar luisteren gewoon niet zo goed.
Mensen met agressieve honden gaan echt niet tussen de andere honden rondkeutelen.
Niet door verantwoordelijke eigenaren.
Maar er loopt wat rond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Pienda
- Zeer actief
Bestaat "gewoon" een houding wel als we het hebben over communiceren dmv lichaamstaal? Mijn honden houden er niet van om zo benaderd te worden. De een kan er boos van worden en de ander durft dan niet meer te bewegen. Ben er overigens ook nog nooit zoeen tegen gekomen die na zo'n benadering gewoon vriendelijk doet.Cleva schreef:Dank u.laeken schreef: Dat is gewoon een houding .
Als iedereen dat nu eens een keer zou begrijpen.
Grote honden die met veel gestuiter en lawaai op ons af komen rennen gaat dan wel altijd goed. Dus tja, ik denk zomaar dat honden gewoon voorkeuren hebben. Tzijn net mensen.
Als ik overigens de situatie tegenkom die wordt beschreven lijn ik mijn teef aan en mag de reu loslopen. Ik lijn de teef ook aan als ik kleine keffertjes tegenkom en vind het dan geen probleem dat de andere honden dan niet aangelijnd worden. Dan moet ik maar in een aanlijngebied gaan lopen toch?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee. Bij een houding hoort een emotie. En blijkbaar zijn de meeste honden prima in staat om subtiele verschillen tussen verschillende hoge en stramme houdingen te lezen. Maar het is natuurlijk niet "maar een houding". Ze vertellen er wat mee. Ze lopen zo niet rond omdat het er wel cool uitziet.Pienda schreef:Bestaat "gewoon" een houding wel als we het hebben over communiceren dmv lichaamstaal?Cleva schreef:Dank u.laeken schreef: Dat is gewoon een houding .
-
Pienda
- Zeer actief
Dat denk ik dus ook.sirene schreef:Nee. Bij een houding hoort een emotie. En blijkbaar zijn de meeste honden prima in staat om subtiele verschillen tussen verschillende hoge en stramme houdingen te lezen. Maar het is natuurlijk niet "maar een houding". Ze vertellen er wat mee. Ze lopen zo niet rond omdat het er wel cool uitziet.Pienda schreef:Bestaat "gewoon" een houding wel als we het hebben over communiceren dmv lichaamstaal?Cleva schreef:Dank u.laeken schreef: Dat is gewoon een houding .