Oh, maar ik zou een combinatie hierom ook niet laten schieten, hoor.Maeve schreef:Nou, ik zal wel een zeikerd zijn maar hoe het een en ander geregeld wordt vind ik dus toch ook niet onbelangrijk. De reu eigenaar bepaalt de prijs maar het is aan de fokker of die daarmee akkoord gaat hoor. Daarin mag je dan ook best een principiële max hebben. Al zou ik een combi niet laten schieten omdat de eigenaar niet over een afgesloten tuin beschikt, maar ik zou wel vragen of hij iets anders kan regelen waar de honden op redelijk rustig terrein hun gang kunnen gaan. En bij complete desinteresse "je betaalt maar en niet zeuren verder" zou ik toch uitkijken naar een andere reu denk ikveertje schreef:MonaToetje schreef:Overdrijven is ook een vak!
Het ging mij niet er niet alleen om dat je ergens op een veldje moet afspreken, maar als dekreu eigenaar hoor je ook een bepaalde extra service (of zou het fijn zijn als ze dat doen) te bieden aan de eigenaar van de teef, die een flinke klap geld betaald (in dit specifiek geval zelfs honderden euro's meer dan de topkennel/wat gebruikelijk is in NL)voor de dekking van jouw reu.
Dan is het gewoon prettig als je die dekking in een relaxte sfeer kunt laten plaatsvinden, zonder dat je er bang voor hoeft te zijn dat de honden worden afgeleid door vreemde honden, die daar misschien ook lopen en allerlei weersomstandigheden enz. Daarnaast is het ook fijn om te kunnen zien hoe de honden gehuisvest zijn.
Je betaald toch voor een dekking van die hond? Die zoveel kost omdat hij allerlei titels heeft behaald en zijn pa en ma kampioenen zus en zo zijn. En niet omdat je er een kopje koffie met gebakje krijgt.
En die flinke klap geld wordt gewoon weer doorberekend in de pupprijs toch
Maar waar m.i wel aan voorbij wordt gegaan is dat niet elke dekking volgens het boekje verloopt.
Ik zie me met de Whippets ook niet in de herfst/winter uren buiten op een veldje staan te wachten tot ze gedekt is.