Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En waar zijn de honden..
Moderator: moderatorteam
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Re: En waar zijn de honden..
Ik loop ook gewoon in het bos in de regen, maar ik vraag me wel af in wat voor bossen jullie lopen dat je droog blijft en beschermt wordt door bladeren. Hier werkt dat ook wel hoor, de eerste 10 minuten. Maar daarna word ik toch echt gewoon nat.. 
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Hier ook ja! Ook aan zijn snuit. Zie hem dan ook heel doelgericht op mij of mijn man aflopen, richting broekspijp, hoppa, even vegen. Mafkees.Gollum schreef:Gollum vind de druppels op haar oren heel vervelend en probeert ze steeds af te vegen aan mijn broek of aan het natte gras![]()
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
hahaha! Het is vaak ook zo nutteloos als mijn broek ook al nat is van de regenSoooof schreef:Hier ook ja! Ook aan zijn snuit. Zie hem dan ook heel doelgericht op mij of mijn man aflopen, richting broekspijp, hoppa, even vegen. Mafkees.Gollum schreef:Gollum vind de druppels op haar oren heel vervelend en probeert ze steeds af te vegen aan mijn broek of aan het natte gras![]()
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik trek een lange jas aan en regenlaarzen, dikke sjaal om mijn hoofd. Dan valt het mee. Kleren blijven droog en haar en gezicht kunnen worden afgedroogd. Natte sokken uit en dikke huissokken aan.Soooof schreef:Ik loop ook gewoon in het bos in de regen, maar ik vraag me wel af in wat voor bossen jullie lopen dat je droog blijft en beschermt wordt door bladeren. Hier werkt dat ook wel hoor, de eerste 10 minuten. Maar daarna word ik toch echt gewoon nat..
Alleen een deel van het bos rond de volkstuin was niet eens begaanbaar; een deel van het pad was zo ondergelopen, daar stond het zo'n 20 cm. hoog. En mijn hondje is maar 38 cm. hoog. De regen mag haar dan wel niet deren, maar van zwemmen houdt ze niet.
Gelukkig schijnt hier nu een lekker zonnetje.
- Bonnie F
- Zeer actief
Zappa heeft een grotere hekel aan wind dan aan regen. Maar dat is een mutserig dingetje. Harde wind is gewoon eng!
Keiharde regen is ook eng. Het mooiste weer is van dan droge koude knisperende weer. Zo rond het vriespunt. Dan wordt hij weer puppy-achtig springerig. Echt om van te genieten dus.
Keiharde regen is ook eng. Het mooiste weer is van dan droge koude knisperende weer. Zo rond het vriespunt. Dan wordt hij weer puppy-achtig springerig. Echt om van te genieten dus.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ze is van ellende zelf maar weer een wollig regendekentje aan het kwekenKruimel53 schreef:Naaah, heeft Gula niet eens d'r regendekentje aanLothian schreef:Dit is live vanuit de paardenwei: https://flic.kr/p/Y7nwmA
Soms alleen poep- en plasrondjes, soms heel wat meer. Hangt een beetje van mijn zin af.
Maar in mijn ervaring zijn er maar weinig dagen in het jaar waarop het de hele dag regent.ik kom d'r weer halen hoor!

- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn honden hebben allebei echt een schijthekel aan regen. Een tijdje geleden stond mijn man buiten in de regen, regenjas aangedaan e.d. en de honden stonden nog binnen, met alleen hun koppie om de hoek "Wij komen niet hoor". Dus kwam manlief al vloekend maar weer naar binnen.
Als we aan het lopen zijn en het gaat onverwacht toch regenen dan komen ze ook naast me sjokken alsof ik ze allebei net in elkaar geslagen heb. Dus met regen zijn wij binnen op de bank met een dekentje
Als we aan het lopen zijn en het gaat onverwacht toch regenen dan komen ze ook naast me sjokken alsof ik ze allebei net in elkaar geslagen heb. Dus met regen zijn wij binnen op de bank met een dekentje
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Gewone wandeling met plu.
Ziggy heeft zoiets van méh kwilniehhhh en Ras heeft plezier erin.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou komt niet eens zijn bench uit als hij de regen op de ruit hoort tikken en Lotus is er ook niet gek op dus meer dan een plasrondje zit er niet in.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva haaaaaaaat regen. Tot in het diepst van dr zieltje. De andere 3 maakt het vrij weinig uit.
- Rebble
- Zeer actief
Daar heb ik dan weer een hekel aan, paraplu's. Loop je te kutten met in 1 hand een riem en in de andere hand een paraplu terwijl je nog steeds nat wordt en je de hele weg uit loopt te vogelen hoe je je plu moet houden zonder dat de wind eronder komt. Ik loop nooit met een paraplu, ook zonder hond neem ik zo'n ding niet mee trouwens.Ptje schreef:Gewone wandeling met plu.

- Ingding
- Zeer actief
Er wordt hier gedaan alsof ze zwaar mishandeld worden als ik ze de regen mee in neem dus het blijft bij een P&P rondje 
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Indy vind er al geen drol aan als het regent. Die steekt haar neus buiten de deur en wil het liefst gelijk terug. Die doe ik echt geen plezier om te gaan lopen in de regen.
De heren geven er niet zo om.
Maar ik wel! Dus als het stortregent blijft het hier bij een plas en poep rondje. Sorry voor de heren.
De heren geven er niet zo om.
Maar ik wel! Dus als het stortregent blijft het hier bij een plas en poep rondje. Sorry voor de heren.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen wil dan niet naar buiten, maar als we eenmaal aan het wandelen zijn is het prima.
Ik vind soms in de regen wandelen heerlijk, maar kan net zo genieten van m'n kop thee binnen op de bank.
Ik vind soms in de regen wandelen heerlijk, maar kan net zo genieten van m'n kop thee binnen op de bank.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maakt niet uit ik heb er een pleurisheklel aan om bij iedere wandelbeurt nat en verzopen te worden. Dus dan gaat wat de hond er van vind niet op.
Heb er ook geen zin in om met een zooitje zeiknatte honden in huis te zitten .
Heb er ook geen zin in om met een zooitje zeiknatte honden in huis te zitten .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik heb een echte waterrat. Als het regent gaat ze ook gewoon op eigen initiatief in de tuin liggen. 
Ik vind door de regen lopen trouwens ook helemaal niet erg, als je er maar op gekleed bent.
Oh en de hond droog maken doe ik sowieso al 80% van het jaar, met die korte pootjes is ze standaard voor de helft nat bij thuiskomst.
Ik vind door de regen lopen trouwens ook helemaal niet erg, als je er maar op gekleed bent.
Oh en de hond droog maken doe ik sowieso al 80% van het jaar, met die korte pootjes is ze standaard voor de helft nat bij thuiskomst.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 18 sep 2017 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Normaal liepen we gewoon net als het niet regent, maar nu Ruby ouder is wil ze alles snel doen om vervolgens naar huis te trekken, ik kom trouwens de meeste honden die ik normaal tegen kom ook nu wel tegen met slecht weer.
Alleen niet die je alleen in de zomer ziet, maar hier zijn veel flats dus kunnen mensen hun hond niet eff in de tuin gooien
Alleen niet die je alleen in de zomer ziet, maar hier zijn veel flats dus kunnen mensen hun hond niet eff in de tuin gooien
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Er zijn er twee die het niks uitmaakt de rest krijg ik mooi niet mee. Dus 2 krijgen hun normale wandeling en de rest een korte. Als We overvallen worden Door regen of als ze van mij moeten omdat het al een paar dagen regent lopen ze erbij alsof ze zwaar mishandelt worden. Arme hondjes lol
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
De Herders interesseert het bar weinig hoe het weer zich gedraagt. De Poedel doet ook nooit zo moeilijk. De Chinezen vinden het walgelijk, maar laten zich wel vermurwen als het bijvoorbeeld om training gaat, en zijn door het dolle als ze weer binnen zijn. De Golden (pup, 12 weken) vindt het FAN-TAS-TISCH en gaat er zelfs met gemak in liggen slapen.
Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig, mede omdat ik weet dat ze daarna allemaal weer mee naar binnen moeten. Dus als het enigszins kan, zal ik het verkiezen om te wachten met een uitgebreide uitlaat-ronde tot het droog is. 
- krullie
- Zeer actief
we doen gewoon wat we altijd doen.
hop naar het bos.
voor de hond maakt het niet uit, die is ook met droog weer zo zeiknat.
dus hup stampen met die laarzen.
zeem erover, badjas aan en hop naar huis...
moet wel want anders doet hij hier stijle wandrace na een dag of 2..
hop naar het bos.
voor de hond maakt het niet uit, die is ook met droog weer zo zeiknat.
dus hup stampen met die laarzen.
zeem erover, badjas aan en hop naar huis...
moet wel want anders doet hij hier stijle wandrace na een dag of 2..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wij doen wat we altijd doen.
Regenpak aan en gaan
Maakt niet uit of het regent en/of stormt.
Alleen als het net met bakken naar beneden komt als ik weg wil wacht ik even tot het wat minder heftig is.
Regenpak aan en gaan
Maakt niet uit of het regent en/of stormt.
Alleen als het net met bakken naar beneden komt als ik weg wil wacht ik even tot het wat minder heftig is.