Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op terras

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Honden op terras

Ongelezen bericht door smoekie »

Mwoah, weet niet of "gillen" er wel bij hoort. Persoonlijk vind ik van niet. Hier was "gillen" (niet verwarren met luidruchtig) iig uit den boze en heb ze van kleins af aan geleerd dat er gewoon niet "gegild" werd. Is echt niet zoveel moeite wat mij betreft. Heb een gruwelijke hekel aan gegil en kan persoonlijk dan ook niet snappen dat ouders "liefdevol" naar hun kinderen blijven kijken als deze écht aan het gillen zijn :denken:

Gisteren op Zandvoort idem. Nu zijn die van mij inmiddels een stuk ouder, maar zat er gisteren zoals ik wel vaker doe echt wel verbaasd naar te kijken hoe "makkelijk" ouders soms zijn hoor :schrik: Kinderen gillen, met zand naar andere kinderen gooiend met als gevolg andere jankende kinderen etc en maar vooral blijven zitten hoor, vooral niks "zeggen". Stel je voor dat je je kind even een klein beetje "opvoeding" geeft :hmmm: :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Heavy schreef:Ik snap dat gillen ook niet . Ja dat meisjes even gillen als er een jongen achter ze aankomt bij tikkertje dat snap ik nog wel . Maar gewoon voor de lol gillen op terras in speeltuin of supermarkt of strand :19: doeze dan op zangles ofzo

Op dat "gillen" doel ik dan ook niet. Nee gewoon echt gillen om het gillen. Oh veschrikkelijk :schrik: Hier pakte ik ze als ze dat al deden op en hop op de stoel. Niet gillen. Toch gillen? Hop op de stoel. Toch buiten gillen, hop naar binnen! Niet gillen. Gewoon niet. Zijn ze zó afgeleerd hoor.

Dat geren en gedoe in restaurants idem. Of het nu een "kindvriendelijk" restaurant is of niet, ik heb niets met kinderen die aan mijn tafel komen vragen "wat is dat"...."mag ik dat ook"....Hou je kinderen maar gewoon bij je. Geef ze een tekening en wat kleurtjes en klaar. En "mogen" ze rondhobbelen prima, maar laat ze andere niet "lastig" vallen :ok:

Ben wat dat betreft misschien een "rare' maar daar heb ik nooit goed tegen gekund dat was hier gewoon uit den boze. Heb dan ook nooit geen problemen met de kinderen gehad als we ergens heen gingen. Ook niet op vakantie. Heerlijk :cheer: :I: :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zit hooguit met Micron op een druk terras, de andere honden zouden daar trouwens ook niets aan vinden en op aandacht van vreemde zitten ze al helemaal niet te wachten.

Ik vind dat de eigenaar van deze zaak de mensen met de bijter daar zeker wel op aan kan spreken , ben je nu helemaal bedonderd dat soort klanten kun je toch missen als kiespijn. Daar stapt al je personeel straks voor op , dat schiet toch ook niet op.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Heavy schreef:Ik snap dat gillen ook niet . Ja dat meisjes even gillen als er een jongen achter ze aankomt bij tikkertje dat snap ik nog wel . Maar gewoon voor de lol gillen op terras in speeltuin of supermarkt of strand :19: doeze dan op zangles ofzo
NEE, snap je dat echt niet, ik zou willen soms dat ik de gne niet had om vanuit het diepst van mijn tenen eens te kunnen brullen/gillen krijten om even een stuk frustratie eruit te werken,( lijkt me heerlijk) maar goed ik zal wel raar zijn....... en ik doe het niet want t is genant en not done enzo....... maar wat zou het heerlijk zijn soms gewoon dat te kunnen doen...... in plaats van mijn nagels op te vreten enz :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is energie omleiden en dat leren ze heus wel in de loop van het leven, maar heel primair zou ik best even weer net als een kind soms willen gillen ......... HEERLIJK .... beetje jammer dat volwassenen dat niet meer snappen( durven, - gewenst vinden enz) omdat ze het hebben afgeleerd :wink: ..... ... maar goed ik vind dat dus gewoon kindergedrag, in de pubertijd gaat de energie de andere kant op en de hersenen zijn pas klaar als ze ongeveer 21 jaar zijn ....... en dan al ze ouder worden snappen ze het ook niet dat kinderen dat doen, :engel: maar goed dat is een andere discussie.
het ging over honden op een terras....... iets waar ik zelf dus niet aan doe, Van Gils niet omdat hij overal wat van vind en Zuri niet omdat die het eten bij de buren van tafel zou jatten als ze de kans kreeg, ik zou niet rustig zitten dan
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Mira zit netjes op een stoel. Whippets liggen niet op de grond. Ze gaat nog liever dood.
:LOL: Daar kwam ik bij de Walvis op Terschelling nog mee in de penarie. Tops ging meteen op een stoel zitten maar zo'n bedienjuf zei daar wat van. En ik nog van "ja, maar het is een Whippet en die zitten nooit op de grond". Ze zat me aan te kijken of ik getikt was.
Maar goed, ik wil er ook geen ruzie over dus Tops op de grond. Waar ze een half uur ijselijk bibberend heeft gestaan. Terwijl het 28 graden was :LOL:
Joh! :schrik: :LOL: Afbeelding
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”