Helemaal mee eens.Cleva schreef:(...)
Overigens vond ik de ouderwetse gestichten in het bos helemaal zo gek nog niet. Veel cliënten hadden het daar beter dan in de stad waar ze niet veilig over kunnen steken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffers worden in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
Re: Blaffers worden in beslag genomen
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Moet zeggen dat ik het wel een goed plan vind. Maar of het uit te voeren is ...
Wij (wooncorporatie) zouden een apart persoon kunnen aannemen om alleen de klachten over blaffende honden te behandelen. Zoveel komen er binnen. En het is vaak schrijnend hoe die blaffende hond er dan bij zit. Ze worden vaak niet uitgelaten en "lekker" de tuin of het balkon opgegooid. Vervolgens ontlasten ze daar en hebben de buren ook nog stankoverlast. Dus de honden zouden er vaak beter mee geholpen zijn als ze in beslag zouden worden genomen. Hoewel ik nergens in het artikel lees wat er dan met de hond zou gebeuren. Asiels zitten natuurlijk al overvol. Moet zeggen dat langsgaan bij de mensen en in gesprek gaan vaak al helpt om de overlast op te lossen of in ieder geval te verminderen. We werken heel goed samen met de politie die dan ook bij de mensen langsgaan. Dat maakt vaak wel indruk.
Wij (wooncorporatie) zouden een apart persoon kunnen aannemen om alleen de klachten over blaffende honden te behandelen. Zoveel komen er binnen. En het is vaak schrijnend hoe die blaffende hond er dan bij zit. Ze worden vaak niet uitgelaten en "lekker" de tuin of het balkon opgegooid. Vervolgens ontlasten ze daar en hebben de buren ook nog stankoverlast. Dus de honden zouden er vaak beter mee geholpen zijn als ze in beslag zouden worden genomen. Hoewel ik nergens in het artikel lees wat er dan met de hond zou gebeuren. Asiels zitten natuurlijk al overvol. Moet zeggen dat langsgaan bij de mensen en in gesprek gaan vaak al helpt om de overlast op te lossen of in ieder geval te verminderen. We werken heel goed samen met de politie die dan ook bij de mensen langsgaan. Dat maakt vaak wel indruk.
_Esmee
-
- Zeer actief
Het boek waar ik naar verwees gaat niet over bloedgroepen. Daar kwam van Herwerden begin jaren dertig pas mee op de proppen. De boeken die ik vermeldde heb ik gelezen en daarvan gaf ik in het kort iets weer. Voor mij geven deze boeken een goede beeldvorming die overigens niet alleen over Veenhuizen gaan. Tel daar nog maar eens een stuk of dertig gestichten bij op die grotendeels verspreid lagen over Drenthe, Overijssel en Groningen. Dat wil niet zeggen dat ik lui ben en er volgens jou vrijwel niets van weet. Ik heb echter geen zin om een uittreksel te maken waar ik tot morgenavond aan zit te typen. Dan kun je beter de boeken lezen.jvanringen schreef: Met de jaren 60 heeft mijn 'denkwijze' helemaal niks te maken; dat de eugenetica zoals die in de 19e en begin 20e eeuw beoefend werd een gepasseerd station is, komt omdat er inmiddels veel meer kennis is van de bouw en de rol van genen, maar ook van de wisselwerking tussen genen en de omgeving waarin het organisme verkeert. Dat wisten mevrouw van Herwerden en haar collega's niet, mevrouw van Herwerden deed nog onderzoek naar bloedgroepen en de relatie daarvan met allerlei uiterlijke kenmerken en ziektes. Waar overigens niks uit kwam.
Verder stoort het me dat je van alles debiteert over instellingen als Veenhuizen, maar er duidelijk vrijwel niks van weet.
Stel je eens op de hoogte van iets voordat je er van alles over roeptoetert. Luiwammes.
Aangezien jij zegt dat ik zomaar wat roeptoeter impliceert dat, dat jij meer kennis over dit onderwerp hebt. Ga dan de discussie aan, kom met argumenten over de brug en kraak niet steeds alles af, smartass.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
In Groningen is standaard ongeveer 80% van de hokken leeg, dus stuur ze maar deze kant op.tobi__ schreef:Hoewel ik nergens in het artikel lees wat er dan met de hond zou gebeuren. Asiels zitten natuurlijk al overvol.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Cleva schreef:Weet je Wolfsblut? Soms is het niet eigenzinnig of heldhaftig om tegen de stroom in te zwemmen. Soms is het gewoon de blunder van een debiel die niet weet waar de stroom überhaupt vandaan komt.Wolfsblut schreef:Ga dan de discussie aan, kom met argumenten over de brug en kraak niet steeds alles af, smartass.

Deze mag wat mij betreft op een tegeltje!

- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat hebben we hier gehad met een buurman, die liet zijn hond thuis maar die kon totaal niet alleen zijn. Dus zodra hij weg was begon de hond te gillen en te blaffen. De buurman heeft meerdere waarschuwingen gehad van de woningbouw om de naaste buurman meerdere keren geklaagd heeft. (wij wonen aan de andere kant van het blok en wij hoorden de hond ook. (blok van 9 huizen)) De laatste keer kwam er een meneer in net pak met papieren bij de buurman om te melden dat als er weer een klacht komt over de hond dat de hond in beslag wordt genomen. Sindsdien neemt hij de hond meemijke schreef:Cleva schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met andere bronnen van geluidsoverlast ?mijke schreef:De eigenaar van de honden moet niet bewijzen dat zijn honden stil zijn, maar de buren moeten bewijzen dat er overlast is. Dat moeten wij ook bij onze buren. Dat gebeurt dan op de manier van dat je de politie belt zodra er overlast is, en dan komen ze eerst bij ons luisteren hoe erg de overlast is. Dat die agenten dan keer op keer de overlast vaststellen geldt dan als bewijs. Als er geen overlast blijkt te zijn, is er dus ook geen bewijs. En 1 keer is daarvoor ook niet voldoende, wij hebben voor onze buren nu al ongeveer 10 keer midden in de nacht de politie gebeld, en pas de laatste keer kregen ze een lullige boete van E100,-. Dus met dat afpakken van die honden zal het ook zo'n vaart wel niet lopen.
Als er een woningbouwvereniging is dan kan die, na jarenlang een dossier te hebben opgebouwd, de overlastgever in principe via de rechter het huis uit zetten. Dat gebeurt eigenlijk nooit. Voor die tijd werken ze vaak samen met de wijkagent en gaat het zoals ik hierboven beschrijf. Pressiemiddelen zijn: een boete, en het in beslag nemen van geluidsapperatuur. Meer niet, volgens mij. Vandaar dat het doorgaans ook verdomd weinig effect heeft.

Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- Wolfdette
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onze Sammie (labrador, bijna 8 jaar) kan goed alleen thuis blijven. Toch heeft hij toen Mika doodging een periode gehad dat hij joelde als wij weg waren, hij moest wennen aan de nieuwe situatie. Ik kom hem elke dag tussen de middag een half uur uitlaten, mijn moeder is 4 dagen in de week aan het werk en loopt dan 's avonds en 's ochtends met hem, in het weekend ook en we gaan ook vaak met hem naar het bos. Maar ja, dat alleen zijn vond hij in het begin na Mika's dood moeilijk.
We weten bij hem dat hij soms door de zure appel heen moet, dus hebben we hem alleen gelaten, muziek aan, woonkamerdeur open, speeltjes bij hem. Dit heeft een paar weken zo geduurd en nu is hij eraan gewend. Gelukkig hebben wij tolerante buren (en een vrijstaand huis) die ons die tijd gunnen en niet direct de politie bellen (koopwoning dus woningbouw heeft geen zin)
Als mijn moeder gaat verhuizen (huis staat te koop) ben ik wel bang dat de buren misschien wat minder tolerant zijn als hij de eerste periode moet wennen... maar ja, misschien even langsgaan en uitleggen? En als ik hem meeneem naar Zutphen hetzelfde. We shall see. Maar dus niet alle honden die joelen zijn van mensen die niet naar hun dieren omkijken oid...
We weten bij hem dat hij soms door de zure appel heen moet, dus hebben we hem alleen gelaten, muziek aan, woonkamerdeur open, speeltjes bij hem. Dit heeft een paar weken zo geduurd en nu is hij eraan gewend. Gelukkig hebben wij tolerante buren (en een vrijstaand huis) die ons die tijd gunnen en niet direct de politie bellen (koopwoning dus woningbouw heeft geen zin)
Als mijn moeder gaat verhuizen (huis staat te koop) ben ik wel bang dat de buren misschien wat minder tolerant zijn als hij de eerste periode moet wennen... maar ja, misschien even langsgaan en uitleggen? En als ik hem meeneem naar Zutphen hetzelfde. We shall see. Maar dus niet alle honden die joelen zijn van mensen die niet naar hun dieren omkijken oid...
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat de regels aan gaan heb je in een woningstichting huurhuisje minder te vertellen dan iemand in een koophuis daarnaast. Jij klaagt over je koopburen en kan een lange adem worden en als hun klagen over jou in je huurhuisje je gelijk allerlei gezeik hebt en je hond weg moet doen of anders.
Je hoeft maar een zeikert van een buur te hebben die zelf de grootste overlast geeft maar die iedereen met rust laat . Als die gaat klagen bij de woningbouw gaan ze er gelijk vanuit dat het ook zo is en heb je een probleem.
Heb je meerdere honden dan word er al snel aangenomen dat het jouw honden zijn die op de stoep schijten en blaffen terwijl het meer de honden in de buurt zijn.
Je hoeft maar een zeikert van een buur te hebben die zelf de grootste overlast geeft maar die iedereen met rust laat . Als die gaat klagen bij de woningbouw gaan ze er gelijk vanuit dat het ook zo is en heb je een probleem.
Heb je meerdere honden dan word er al snel aangenomen dat het jouw honden zijn die op de stoep schijten en blaffen terwijl het meer de honden in de buurt zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff