[/quote]Vorig jaar zat ik al aan een Kees puppy te denken en rond te informeren, het was ook mijn eerste vraag hier. Toen kwam Boy, toen zijn gezondheid in januari achteruit ging wou ik er al een puppy bij nemen maar dat kon Boy niet meer aan. Ik ben in die tijd wel blijven lezen en informeren.Jonas26 schreef:Lang nadenken, zoveel tijd zat er toch niet tussen hond 1, hond 2 en nu hond 3?
Veel geluk samen, het is een leukerdje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rico is thuis
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: Rico is thuis
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Gefeliciteerd met Rico

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Ach wat een beertje
Heel veel geluk met het mannetje 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
charley
De nacht is super gegaan.
Ik heb zijn bench naast mijn bed gezet en rond 23:30 heb ik hem erin gezet, hij heeft ongeveer 15 minuten gepiept en is toen op mijn sok in een hele diepe slaap gevallen. Vanochtend om 7:00 uur melde hij zich pas voor het eerst om een plasje te doen, ik had eerder en vaker verwacht. We gaan nu rustig beginnen met zijn bench training want overdags wil hij er echt niet in, hij slaapt het liefst op of tegen mijn voeten aan.
Weer 2 foto's van mijn grote, kleine vent.

in een diepe slaap tegen de bank aan

Ik heb zijn bench naast mijn bed gezet en rond 23:30 heb ik hem erin gezet, hij heeft ongeveer 15 minuten gepiept en is toen op mijn sok in een hele diepe slaap gevallen. Vanochtend om 7:00 uur melde hij zich pas voor het eerst om een plasje te doen, ik had eerder en vaker verwacht. We gaan nu rustig beginnen met zijn bench training want overdags wil hij er echt niet in, hij slaapt het liefst op of tegen mijn voeten aan.
Weer 2 foto's van mijn grote, kleine vent.

in een diepe slaap tegen de bank aan

Laatst gewijzigd door charley op 07 jun 2017 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Wat grappig dat zijn masker rond de ogen juist licht is, meestal is het andersom.
-
charley
Ik hoop ook stiekem dat hij qua kleur zo blijft. Mijn vader noemt Rico al hamsterwangmijke schreef:Wat grappig dat zijn masker rond de ogen juist licht is, meestal is het andersom.
-
charley
Toch even een klein vraagje.
Rico zijn pootjes (eigenlijk hele vacht) ruiken erg naar plas, wat kan ik hieraan doen? om hem nu helemaal met puppy shampoo te wassen vind ik ook zo wat.
Rico zijn pootjes (eigenlijk hele vacht) ruiken erg naar plas, wat kan ik hieraan doen? om hem nu helemaal met puppy shampoo te wassen vind ik ook zo wat.
-
Jonas26
- Zeer actief
Vorig jaar zat ik al aan een Kees puppy te denken en rond te informeren, het was ook mijn eerste vraag hier. Toen kwam Boy, toen zijn gezondheid in januari achteruit ging wou ik er al een puppy bij nemen maar dat kon Boy niet meer aan. Ik ben in die tijd wel blijven lezen en informeren.[/quote]Ah ok, geweldig vind ik hemcharley schreef:Jonas26 schreef:Lang nadenken, zoveel tijd zat er toch niet tussen hond 1, hond 2 en nu hond 3?
Veel geluk samen, het is een leukerdje

-
Neeltje
Je zou met wat babyshampoo de pootjes kunnen wassen, maar wat makkelijker is om een shampoo te kopen die je niet hoeft uit te spoelen. Dat gebruik ik bij Lotje ook ongeveer 1x per week om haar achterkantje op te frissen. Ik gebruik deze https://www.trim.nl/vachtverzorging/pet ... l-3262202/, maar hij is er ook van andere merken. Dan hoef je zijn pootjes alleen hiermee nat te maken en op te laten drogen.charley schreef:Toch even een klein vraagje.
-
charley
Bedankt voor de link, ga ik zo bestellen. Rico plast nog over zijn eigen pootjes heen lijkt wel en loopt er ook gewoon doorheen alsof het heel normaal is.Neeltje schreef:Je zou met wat babyshampoo de pootjes kunnen wassen, maar wat makkelijker is om een shampoo te kopen die je niet hoeft uit te spoelen. Dat gebruik ik bij Lotje ook ongeveer 1x per week om haar achterkantje op te frissen. Ik gebruik deze https://www.trim.nl/vachtverzorging/pet ... l-3262202/, maar hij is er ook van andere merken. Dan hoef je zijn pootjes alleen hiermee nat te maken en op te laten drogen.
-
Neeltje
Dat doen ze allemaal. Lotje denkt dat ze een reutje is en plast regelmatig met pootje omhoog, alleen gaat het dan meestal niet tegen de boom aan, maar over haar pootjes.charley schreef:Bedankt voor de link, ga ik zo bestellen. Rico plast nog over zijn eigen pootjes heen lijkt wel en loopt er ook gewoon doorheen alsof het heel normaal is.Neeltje schreef:Je zou met wat babyshampoo de pootjes kunnen wassen, maar wat makkelijker is om een shampoo te kopen die je niet hoeft uit te spoelen. Dat gebruik ik bij Lotje ook ongeveer 1x per week om haar achterkantje op te frissen. Ik gebruik deze https://www.trim.nl/vachtverzorging/pet ... l-3262202/, maar hij is er ook van andere merken. Dan hoef je zijn pootjes alleen hiermee nat te maken en op te laten drogen.
- mijke
- Zeer actief
Dat deed de kees van mijn moeder ook als pup, en met hun soort vacht blijft het er heerlijk in hangen. Shoosha heeft de eerste twee jaar van zijn leven naar pis gestonken, dus veel plezier alvastcharley schreef:Bedankt voor de link, ga ik zo bestellen. Rico plast nog over zijn eigen pootjes heen lijkt wel en loopt er ook gewoon doorheen alsof het heel normaal is.Neeltje schreef:Je zou met wat babyshampoo de pootjes kunnen wassen, maar wat makkelijker is om een shampoo te kopen die je niet hoeft uit te spoelen. Dat gebruik ik bij Lotje ook ongeveer 1x per week om haar achterkantje op te frissen. Ik gebruik deze https://www.trim.nl/vachtverzorging/pet ... l-3262202/, maar hij is er ook van andere merken. Dan hoef je zijn pootjes alleen hiermee nat te maken en op te laten drogen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou hem juist wel al helemaal wassen, hoe eerder hij daar aan went, hoe beter.charley schreef:Toch even een klein vraagje.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Gefeliciteerd met Rico
Ik gebruik baby billendoekjes. Werkt goed om snel viezigheid uit de vacht te poetsen maar de vacht wordt er niet vettig van.
Ik gebruik baby billendoekjes. Werkt goed om snel viezigheid uit de vacht te poetsen maar de vacht wordt er niet vettig van.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Zou ik ook doen. Meteen goede oefening.Brindlecardi schreef:Ik zou hem juist wel al helemaal wassen, hoe eerder hij daar aan went, hoe beter.charley schreef:Toch even een klein vraagje.
Rico zijn pootjes (eigenlijk hele vacht) ruiken erg naar plas, wat kan ik hieraan doen? om hem nu helemaal met puppy shampoo te wassen vind ik ook zo wat.Het zal later vast nog wel vaker nodig zijn.
Jong geleerd is oud gedaan
Ook bijvoorbeeld tandjes kijken, heb ik al vroeg geleerd / eraan laten wennen.
Zodat ik nu op latere leeftijd gemakkelijk een schrapertje over eventueel wat tandplak kan halen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat een schatje. Lekker alvast wassen hoor. Zal later bij dit ras ook nog wel gebeuren dus kan hij er mooi aan wennen. Zelfs evt bij de trimmer als dat later ook de bedoeling gaat zijn.
In de nacht slaapt hij dus goed in de bench? Evt voor op de dag ipv bench een puppyren dat hij een deel van de woonkamer heeft. Uiteindelijk zal hij toch los in huis komen neem ik aan.
In de nacht slaapt hij dus goed in de bench? Evt voor op de dag ipv bench een puppyren dat hij een deel van de woonkamer heeft. Uiteindelijk zal hij toch los in huis komen neem ik aan.
-
charley
Oké dan ga ik Zwitsal shampoo halen en Rico een babybadje geven
.
Ja vannacht ging het super in de bench. Het is inderdaad de bedoeling dat Rico gewoon los in huis gaat lopen. Hij zal nu alleen in de bench moeten als ik even boodschappen moet doen ivm onzindelijkheid en knagen/ slopen.crutz schreef:In de nacht slaapt hij dus goed in de bench? Evt voor op de dag ipv bench een puppyren dat hij een deel van de woonkamer heeft. Uiteindelijk zal hij toch los in huis komen neem ik aan.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
charley schreef:Oké dan ga ik Zwitsal shampoo halen en Rico een babybadje geven.
Ja vannacht ging het super in de bench. Het is inderdaad de bedoeling dat Rico gewoon los in huis gaat lopen. Hij zal nu alleen in de bench moeten als ik even boodschappen moet doen ivm onzindelijkheid en knagen/ slopen.crutz schreef:In de nacht slaapt hij dus goed in de bench? Evt voor op de dag ipv bench een puppyren dat hij een deel van de woonkamer heeft. Uiteindelijk zal hij toch los in huis komen neem ik aan.
Daarom een puppyren. Dan heeft hij meer ruimte dan de bench maar is wel alles veilig tegen slopen.
Zou gewoon een fatsoenlijke honden (puppy, is dat er???) shampoo halen ipv baby shampoo.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Inderdaad, geen zwitsal, daar zit een hoop parfum etc. in.crutz schreef:charley schreef:Oké dan ga ik Zwitsal shampoo halen en Rico een babybadje geven.
Daarom een puppyren. Dan heeft hij meer ruimte dan de bench maar is wel alles veilig tegen slopen.
Zou gewoon een fatsoenlijke honden (puppy, is dat er???) shampoo halen ipv baby shampoo.
-
charley
Bedankt dan ga ik kijken voor een puppyren, kan de bench gewoon boven blijven staancrutz schreef:Daarom een puppyren. Dan heeft hij meer ruimte dan de bench maar is wel alles veilig tegen slopen.
Ja er bestaat puppyshampoo, is milder en zachter zeggen ze.crutz schreef:Zou gewoon een fatsoenlijke honden (puppy, is dat er???) shampoo halen ipv baby shampoo.
- mijke
- Zeer actief
Ik was mijn hond gewoon met andrelon, merk geen verschil met hondenshampoo, behalve dat hondenshampoo heel vaak enorm goor meurt en andrelon lekker ruikt. Maar misschien met een puppy inderdaad voor de zekerheid maar puppyshampoo halen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik was mijn honden ook met baby shampoo, ik heb mij laten vertellen door een trimster dat honden shampoo nooit getest zijn op schadelijke stoffen en baby shampoo wel. Of dat waar is weet ik niet, maar in gebruik merk ik totaal geen verschil en financieel veel voordeliger dat hondenshampoo 

- Zamunda
- Zeer actief
Ik zou ook voor de puppyren gaan
. Fijn dat het zo goed is gegaan vannacht. Ik hoop dat je heel lang heel veel plezier mag hebben met Rico.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik was ook altijd met zwitsal baby shampoo. Hondenshampoo ruikt niet sterk (genoeg).
Hopelijk ruikt hij snel weer lekker!
Hopelijk ruikt hij snel weer lekker!
_Esmee
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een heerlijkheidje
heel veel geluk samen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik heb ook lang babyshampoo gebruikt, en ook wel eens Andrélon.
Nu had ik laatst weer toevallig hondenshampoo gehaald.
Nu had ik laatst weer toevallig hondenshampoo gehaald.
- DezeNaam
- Vaste gebruiker
Op de een of andere manier las ik 'Risico' in plaats van Rico. :') Maar wat een knap hondje zeg! Veel plezier ermee. ^^

-
Suzan
- Zeer actief
Leuk dat je nu een keeshond hebt. Ik had het al op facebook gezien. Gefeliciteerd.
-
charley
Rico heeft net een bezoekje gebracht aan zijn nieuw DA, dat ging super.
De DA heeft hem bekeken, gewogen 2,3,kg en helemaal gezond verklaard
, hij vond alleen wel dat Rico vroeg het nest mocht verlaten.
Ik ben zo blij en opgelucht dat Rico gezond is, nu kunnen we echt gaan genieten.
Maandag mag hij weer komen en dan krijgt hij zijn 2de enting.
De DA heeft hem bekeken, gewogen 2,3,kg en helemaal gezond verklaard
Ik ben zo blij en opgelucht dat Rico gezond is, nu kunnen we echt gaan genieten.
Maandag mag hij weer komen en dan krijgt hij zijn 2de enting.