Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Particulier en bestelauto

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Particulier en bestelauto

Ongelezen bericht door Branka »

Paisley schreef:
Branka schreef: Hier sindskort een VW Caddy. Juist voor een Caddy gekozen omdat die 1400 kg mag trekken wat genoeg is voor een 1,5 paards trailer.
Particulier inderdaad 120 euro wegenbelasting per maand, maar in combi met verbruik en prijs per liter rij ik nog steeds goedkoper dan met mijn oude Subaru Forester.
Ah wat leuk, een nieuwere? Zo te horen is hij ook flink zwaarder geworden want mijn caddy van 2001 zat in een veel goedkoper belastingtarief.
Mijne is uit 2010. Inderdaad het nieuwere model. Weegt ook wat zwaarder (1348kg) dan de Forester (1280 kg), mag 100 kg minder trekken. Garage had ook 2 hele mooie Peugeots staan, maar die mochten inderdaad veel te weinig kg trekken. Daarom gekeken welke bestelwagen wel voldeed en dat was de Caddy.
En wegenbelasting als je hem wel op een bedrijf hebt staan is nog aantrekkelijk, n.l. 27 euro per maand.
Zie trouwens dat ik verkeerd heb gekeken, particulier is het 271 euro per kwartaal. Dus iets meer dan 90 euro per maand.
Afbeelding
Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Arline »

Ik rij nu de fijnste auto die ik ooit gehad heb, luxe tot en met, maar verlang enorm terug naar mijn bestelauto.
Kamperen met 2 honden achterin, dus dakkoffer erop (waardoor je alsnog hoog bent). Step meenemen is een heel geworstel, auto altijd mega goor, enz. En met trainen vind ik het tig keer prettiger om m'n hond in een bestelauto te hebben. Onze bedrijfsbus rijden we niet meer privé, maar dat was met vakantie helemaal genieten. Geen heel inpakbeleid en niet nadenken, hup matrassen achterin en gaan.
Ik rij veel, dus sowieso diesel. Een bestelauto maakt in wegenbelasting weinig tot niks uit.
Dus na wat sparen komt er hier weer een bestelauto.

Ik zou goed kijken wat je financieel kan/wil en als het mogelijk is zou ik echt volmondig zeggen: bestelauto.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja ik wil ook niks anders meer ondanks de hoge wegenbelasting... ik kan niet zonder de ruimte en even makkelijk iets meenemen / ophalen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”