Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beweging bij uitgemergelde hond.
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Beweging bij uitgemergelde hond.
Esperanza was heel erg mager toen ze kwam, skelet met een velletje, ik was blij dat het koud was kon ik haar een jas aan doen zonder dat ik de dierenpolitie op mijn dak kreeg.
Heb haar vele kleine beetjes gevoerd elke dag, liever 10 keer een handje dan 2x een volle bak aangezien ze dat qua vertering ook niet aan kon, regelmatig beetje pasta erbij... had heel goed kvv gekocht maar dat bliefde ze niet, brokken en pasta en anders niet.. gelukkig at ze snel hetzelfde wat Bowie at en ging er toch wat meer voedingstoffen in.
Qua wandelen heb ik gewoon naar haar gekeken, rustige wandelingen maar ze liep al wel snel een uurtje mee hoor op het gemakkie.. de eerste dagen was ze vooral heel erg moe dus ging ze alleen mee voor een plas en een poep maar binnen een week al rondje van een half uurtje, ze vond het heerlijk al die luchtjes en dat lopen.
Kijk naar het hondje en volgens mij is het een klein ding dus daar kan je vast wel een tas of een karretje voor regelen de eerste tijd, en anders tillen tussendoor als je dat niet wilt.
Gefeliciteerd trouwens, het is een leuk ding!
Heb haar vele kleine beetjes gevoerd elke dag, liever 10 keer een handje dan 2x een volle bak aangezien ze dat qua vertering ook niet aan kon, regelmatig beetje pasta erbij... had heel goed kvv gekocht maar dat bliefde ze niet, brokken en pasta en anders niet.. gelukkig at ze snel hetzelfde wat Bowie at en ging er toch wat meer voedingstoffen in.
Qua wandelen heb ik gewoon naar haar gekeken, rustige wandelingen maar ze liep al wel snel een uurtje mee hoor op het gemakkie.. de eerste dagen was ze vooral heel erg moe dus ging ze alleen mee voor een plas en een poep maar binnen een week al rondje van een half uurtje, ze vond het heerlijk al die luchtjes en dat lopen.
Kijk naar het hondje en volgens mij is het een klein ding dus daar kan je vast wel een tas of een karretje voor regelen de eerste tijd, en anders tillen tussendoor als je dat niet wilt.
Gefeliciteerd trouwens, het is een leuk ding!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij is super actief en rent en speelt in de tuin. Markeert overal en we hebben een half uur gelopen en dat was geen enkel punt. Wij denken dat hij een zwerver is geweest want hij heeft hele mooie nagels, flink eelt en een goede conditie. Ik maak me geen zorgen meer over zijn conditie. Hij eet als een bootwerker en hij is in anderhalve week een halve kilo aangekomen....met als resultaat dus dit....gratenpakket....dat hele hondje is vacht en vel en botten zoals je ziet.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wat een mooi hondje, veel plezier met hem en dat het maar een super match mag worden met Bas.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als het hondje "zoveel" eet.. en dan niet / nauwelijks aankomt.. of zoveel achterstand heeft, is het dan zinvol om er een DA-bezoekje aan te wagen? Kan het een aandoening zijn waardoor hij niet / slecht aankomt?
Suzanen
Suzanen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij was nog veel dunner toen hij gevonden is en ik vind 500 gram in 10 dagen heel erg veel op zo'n ukkie. Hij is 3 weken geleden gecastreerd en ingeënt en volledig getest op buitenlandse ziektes. Dus die dierenarts zal neem ik aan wel gekeken hebben of hij niks mankeert verder. Ga er vooralsnog vanuit dat hij ernstig verwaarloosd is en omdat hij goed vrolijk is en totaal niet sloom maak ik me nog geen zorgen. Als hij niks aan kwam of sloom werd is dat een ander verhaal.~Suzanne~ schreef:Als het hondje "zoveel" eet.. en dan niet / nauwelijks aankomt.. of zoveel achterstand heeft, is het dan zinvol om er een DA-bezoekje aan te wagen? Kan het een aandoening zijn waardoor hij niet / slecht aankomt?
Suzanen
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik had hier ook eens een gratenpakhuis van een hond, echt uitgemergeld en ook nog eens schurft. Maar een energie dat die had
. Als hij niet minstens 2 uur per dag voluit kon rennen was er geen land mee te bezeilen en hij was verder kerngezond. Waarmee ik maar wil zeggen dat het echt zo verschilt per hond en je ook echt daarnaar moet kijken (zoals je dus ook hebt gedaan
). Die setter die ik had kwam ook nauwelijks aan, hij liep gewoon iedere calorie er weer zo af.
Persoonlijk maak ik me nooit zo'n zorgen om een te magere hond, mits deze gezond is verklaard door de DA en energiek is. Als je hondje in balans komt, komt z'n gewicht ook vast zo weer op peil
Veel plezier met hem!
Persoonlijk maak ik me nooit zo'n zorgen om een te magere hond, mits deze gezond is verklaard door de DA en energiek is. Als je hondje in balans komt, komt z'n gewicht ook vast zo weer op peil
Veel plezier met hem!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Jaaa hij is thuis.
Heeft ie de echtelijke mand al gedeeld met zijn nieuwe lief ?
Heeft ie de echtelijke mand al gedeeld met zijn nieuwe lief ?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Wat een mupke
Hij past zo leuk bij Bas ook. Heel veel plezier met hem.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Plakvis
- Zeer actief
Wat een schatje zeg, heel veel plezier met hem!
Wat vindt Bas ervan?