Nanna en bouvierpoedel vinden elkaar best aardig. Masr zo af en toe hebben ze het nodig om even lekker tegen elkaar te butsen.
Was sich neckt das liebt sich, zeg maar.
Leuk om te volgen meestal

Moderator: moderatorteam
Dat had ik wel een beetje begrepen (allé, ik hoopte het tochHabibi schreef:Even voor TS, anders is dit ècht niet te volgen:
Nanna en bouvierpoedel vinden elkaar best aardig. Masr zo af en toe hebben ze het nodig om even lekker tegen elkaar te butsen.
Was sich neckt das liebt sich, zeg maar.
Leuk om te volgen meestal
Ja hier ben ik. Hou eens op met dat kinderachtige gedoe allebeibouvierpoedel schreef:Goed zo werd hoog tijd , je word ook echt een ouwe lakse kreupele bes .Nanna schreef:Ik ga op het rode knopje drukken hooorrrrbouvierpoedel schreef: Moet jij niet snel naar je SPA topics ouwe krijsbek. Of heb je je quotum van afgespoten vechthonden al gehaald vandaag.![]()
Nou inderdaad. Net alsof iedereen rekening kan houden met wat een ander kwetstbouvierpoedel schreef:
Ik heb op het rode knopje gedrukt , krijgt nana nu eindelijk haar ban voor 3 maanden.alm@ schreef:Ja hier ben ik. Hou eens op met dat kinderachtige gedoe allebeibouvierpoedel schreef:Goed zo werd hoog tijd , je word ook echt een ouwe lakse kreupele bes .Nanna schreef:Ik ga op het rode knopje drukken hooorrrrbouvierpoedel schreef: Moet jij niet snel naar je SPA topics ouwe krijsbek. Of heb je je quotum van afgespoten vechthonden al gehaald vandaag.![]()
als ik overigens mijn lievelingen roep zeg ik ook kom eens bij mamma
Loederrrrr.Nanna schreef:Engelke69 schreef:
maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.![]()
![]()
![]()
BP zit enorm in de knoop met zijn vrouwelijke kant.bouvierpoedel schreef:Loederrrrr.Nanna schreef:Engelke69 schreef:
maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.![]()
![]()
![]()
Almaaaaaaaaaaaaa doe er wat aan.
Ja, ze kan nogal een zeikerd zijn.Engelke69 schreef: maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.
@ts stuur mij maar een privebericht met je emailadres, dan mail ik het boek in pdf naar je toeSandra&co schreef:Ja, ze kan nogal een zeikerd zijn.Engelke69 schreef: maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.
Maaruh, zal ik nog wat constructiefs toevoegen; als je wilt verdiepen in hondengedrag, kan ik het boek "Kalmerende signalen" van Turid Rugaas aanbevelen. Daarin leer je heel helder en duidelijk de signalen van je hond herkennen waardoor je sneller kunt anticiperen op eventueel ongewenst gedrag. Echt. Begin daar mee. Het is geen overdreven dikke pil.
En succes hier. Het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Blaffende honden bijten niet
1. dat gaat sowieso gebeurenrenee-uk schreef:aanvullend advies:
als je er persé toch voor wil gaan laat dan zo spoedig mogelijk (liever vandaag dan morgen) een gedragstherapeut bij je thuis komen.
als die ook maar iets verstand heeft van honden (en dat moet je helaas vaak maar afwachten) kan ie zien wat er gebeurt, wat voor signalen je hond uitzendt en ook wat voor signalen jullie naar de hond uitzenden.
het is altijd beter om dat in de situatie zelf te zien, dan het ergens anders te bekijken of af te gaan op wat er op een schermpje te lezen is.
advies 2: ga naar je eerste bericht, druk op 'bewerken' en maak in de titel van 'kindje' 'hondje', ben je van dat gezeur ook af
Ach schei toch even uit, ze zegt alleen dat ze een hond geadopteerd heeft, zoals velen hier op het forum. Om daar nou kinder adoptie in te betrekken zegt alles over jou en er niet mee kunnen omgaanHabibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.
En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.
En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
Omdat t een hond is. Geen kind. Komt niet eens in de buurt. Een hond die je dus ook dusdanig moet behandelen....Engelke69 schreef:wat is er mis met "adoptie-kindje"? Ik adopteer een weeshondje en hij wordt deel van het gezin...bouvierpoedel schreef:Nee maar als door een ander kind [ of buurman, oom ,tante ,oma , ....] jouw kind gevaar loopt nodig je dat kind ook niet meer uit .
Maar goed als je een hond al een adoptie kindje noemt .
Als een ander kind of persoon mijn kind pijn doet zou ik ook eerst de oorzaak zoeken hoor. Je let dan extra op en neemt maatregelen. Je zoekt naar de reden van het voorval en probeert het op te lossen.
Verdiend niet iedereen een 2de kans? Als hij werkelijk agressief zou zijn zonder meer, dan snap ik jullie reacties. Maar hij waarschuwde... misschien wel op de verkeerde manier maar wie weet wat gaat er zijn kopje om...
Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.Jonas26 schreef:Ach schei toch even uit, ze zegt alleen dat ze een hond geadopteerd heeft, zoals velen hier op het forum. Om daar nou kinder adoptie in te betrekken zegt alles over jou en er niet mee kunnen omgaanHabibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.
En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.
En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.![]()
Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Als jij op zoek bent naar geluk moet je misschien ook eens een therapeut bezoeken.Engelke69 schreef:Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Een hond geef je een warme thuis, een liefdevolle omgeving met mensen die hem graag zien. Dat vind ik adopteren...
Maar ik hoef hier geen verdere dicussie over.
Ik denk dat sommigen hier beter es naar de therapeut gaan want wat lijken jullie mij ongelukkige mensen die hun eigen problemen graag vergeten door commentaar te geven op mensen die nog onzeker en op zoek naar oprechte antwoorden zijn.
Als je niets interessant of nuttig toe te voegen hebt aan een topic of forum, waarom steek je je tijd er dan in?
Nou ja zeg, volgens mij heeft TS nu wel genoeg cynisch en zwartgallig gedoe over zich heen gekregen. Dit hoeft toch niet zo uitgemolken te worden, volgens mij is het standpunt inmiddels meer dan duidelijk. Je kunt ook gewoon je mond houden als je niets constructiefs bij te dragen hebt.bouvierpoedel schreef:Als jij op zoek bent naar geluk moet je misschien ook eens een therapeut bezoeken.Engelke69 schreef:Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Een hond geef je een warme thuis, een liefdevolle omgeving met mensen die hem graag zien. Dat vind ik adopteren...
Ik denk dat sommigen hier beter es naar de therapeut gaan want wat lijken jullie mij ongelukkige mensen die hun eigen problemen graag vergeten door commentaar te geven op mensen die nog onzeker en op zoek naar oprechte antwoorden zijn.
Als je niets interessant of nuttig toe te voegen hebt aan een topic of forum, waarom steek je je tijd er dan in?
Als je honden gaat vergelijken met mensen dan heb je zelf eerder een therapeut nodig denk ik.Engelke69 schreef:Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Zou jij misschien ook eens moeten doen.DeDiana schreef:Nou ja zeg, volgens mij heeft TS nu wel genoeg cynisch en zwartgallig gedoe over zich heen gekregen. Dit hoeft toch niet zo uitgemolken te worden, volgens mij is het standpunt inmiddels meer dan duidelijk. Je kunt ook gewoon je mond houden als je niets constructiefs bij te dragen hebt.bouvierpoedel schreef:Als jij op zoek bent naar geluk moet je misschien ook eens een therapeut bezoeken.Engelke69 schreef:Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
ik behandel mijn hond niet als mens, respecteer haar hondzijn en laat haar zeker in haar waarde.malinois schreef:Als je honden gaat vergelijken met mensen dan heb je zelf eerder een therapeut nodig denk ik.Engelke69 schreef:Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Overigens ik heb bewust geen kinderen en ben dol op mn honden. Maar t blijven mn honden en dat is ook t respect dat ze verdienen imo ze zien als wat ze zijn en ze dusdanig behandelen. Als je ze als mens gaat behandelen doe je ze tekort.
Eens. En ik hoop dan ook te kunnen lezen hoe het verder gaat met Lemmy. We zijn allemaal ooit 'beginner' geweest, en er zijn hier zat mensen actief met de nodige kennis en dat ook willen delen.renee-uk schreef:
ik ben al heel blij als ik hier iemand zie verschijnen die wil leren en niet meteen begint te blaten over dominantie en honden op ruggen en zijden gooien en vind het bijzonder jammer dat zo iemand de lust om hier verder te leren vergaat vanwege het commentaar, terwijl ze meer gebaat zou zijn bij wat hulp.
de zoveelste gemiste kans!
En Sofi is mijn babietje.renee-uk schreef: ik behandel mijn hond niet als mens, respecteer haar hondzijn en laat haar zeker in haar waarde.
maar ik ben toch haar mum, soms haar mama en zij is mijn prinsesje
het een hoeft het ander niet uit te sluiten hoor.
ADOPTEREN
1) Aannemen 2) Aannemen als kind 3) Aannemen van een kind 4) Aannemen van kinderen 5) Aanneming 6) Aanvaarden 7) Adoptie 8 ) Als kind aannemen 9) Een kind aannemen 10) Het aannemen van kinderen 11) Onder zijn hoede nemen 12) Op zich nemen 13) Opnemen 14) Zich ontfermen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... DOPTEREN/1
renee-uk schreef:ik behandel mijn hond niet als mens, respecteer haar hondzijn en laat haar zeker in haar waarde.malinois schreef:Als je honden gaat vergelijken met mensen dan heb je zelf eerder een therapeut nodig denk ik.Engelke69 schreef:Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Overigens ik heb bewust geen kinderen en ben dol op mn honden. Maar t blijven mn honden en dat is ook t respect dat ze verdienen imo ze zien als wat ze zijn en ze dusdanig behandelen. Als je ze als mens gaat behandelen doe je ze tekort.
maar ik ben toch haar mum, soms haar mama en zij is mijn prinsesje
het een hoeft het ander niet uit te sluiten hoor.
ik ben al heel blij als ik hier iemand zie verschijnen die wil leren en niet meteen begint te blaten over dominantie en honden op ruggen en zijden gooien en vind het bijzonder jammer dat zo iemand de lust om hier verder te leren vergaat vanwege het commentaar, terwijl ze meer gebaat zou zijn bij wat hulp.
de zoveelste gemiste kans!