Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze Spanjaard Lemmy...

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Ons adoptiekindje Lemmy...

Ongelezen bericht door Habibi »

Even voor TS, anders is dit ècht niet te volgen:

Nanna en bouvierpoedel vinden elkaar best aardig. Masr zo af en toe hebben ze het nodig om even lekker tegen elkaar te butsen.

Was sich neckt das liebt sich, zeg maar.

Leuk om te volgen meestal :F:
Afbeelding
Engelke69
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Engelke69 »

Habibi schreef:Even voor TS, anders is dit ècht niet te volgen:
Nanna en bouvierpoedel vinden elkaar best aardig. Masr zo af en toe hebben ze het nodig om even lekker tegen elkaar te butsen.
Was sich neckt das liebt sich, zeg maar.
Leuk om te volgen meestal :F:
Dat had ik wel een beetje begrepen (allé, ik hoopte het toch :D ) :wink:
maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.
#dontshopadopt
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet jij niet snel naar je SPA topics ouwe krijsbek. Of heb je je quotum van afgespoten vechthonden al gehaald vandaag. :engel: :LOL:
Ik ga op het rode knopje drukken hooorrrr :pffff:
Goed zo werd hoog tijd , je word ook echt een ouwe lakse kreupele bes . :pffff:
Ja hier ben ik. Hou eens op met dat kinderachtige gedoe allebei :zweep: als ik overigens mijn lievelingen roep zeg ik ook kom eens bij mamma :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[/quote]Nou inderdaad. Net alsof iedereen rekening kan houden met wat een ander kwetst :roll:
En net alsof iedereen die zijn of haar hond adoptie-kindje noemt zich een honden 'mama' voelt :roll:
En mijn honden zijn niet zo belangrijk als mijn kind, maar ze komen er wel dichtbij. En ja, ik zet mijn kind altijd op nummer 1 maar de honden komen toch echt op een goede tweede plek.[/quote]

Juist ik vind het heel kwetsend als honden adoptiekindjes worden genoemd en gelijkwaardig zijn aan kinderen. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

bouvierpoedel schreef:
Nou inderdaad. Net alsof iedereen rekening kan houden met wat een ander kwetst :roll:
En net alsof iedereen die zijn of haar hond adoptie-kindje noemt zich een honden 'mama' voelt :roll:
En mijn honden zijn niet zo belangrijk als mijn kind, maar ze komen er wel dichtbij. En ja, ik zet mijn kind altijd op nummer 1 maar de honden komen toch echt op een goede tweede plek.[/quote]

Juist ik vind het heel kwetsend als honden adoptiekindjes worden genoemd en gelijkwaardig zijn aan kinderen. :pffff:[/quote]

Want de hond van ts is gelijk aan haar kind?
bouvierpoedel
Zeer actief

alm@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet jij niet snel naar je SPA topics ouwe krijsbek. Of heb je je quotum van afgespoten vechthonden al gehaald vandaag. :engel: :LOL:
Ik ga op het rode knopje drukken hooorrrr :pffff:
Goed zo werd hoog tijd , je word ook echt een ouwe lakse kreupele bes . :pffff:
Ja hier ben ik. Hou eens op met dat kinderachtige gedoe allebei :zweep: als ik overigens mijn lievelingen roep zeg ik ook kom eens bij mamma :mrgreen:
Ik heb op het rode knopje gedrukt , krijgt nana nu eindelijk haar ban voor 3 maanden. :pffff:
Kunnen er in die tijd weer een boel SPA's gered worden. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Engelke69 schreef:
maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Loederrrrr.
Almaaaaaaaaaaaaa doe er wat aan. :S:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Engelke69 schreef:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Loederrrrr.
Almaaaaaaaaaaaaa doe er wat aan. :S:
BP zit enorm in de knoop met zijn vrouwelijke kant. :Q:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Engelke69 schreef: maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.
Ja, ze kan nogal een zeikerd zijn.

Maaruh, zal ik nog wat constructiefs toevoegen; als je wilt verdiepen in hondengedrag, kan ik het boek "Kalmerende signalen" van Turid Rugaas aanbevelen. Daarin leer je heel helder en duidelijk de signalen van je hond herkennen waardoor je sneller kunt anticiperen op eventueel ongewenst gedrag. Echt. Begin daar mee. Het is geen overdreven dikke pil.

En succes hier. Het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Blaffende honden bijten niet :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

aanvullend advies:
als je er persé toch voor wil gaan laat dan zo spoedig mogelijk (liever vandaag dan morgen) een gedragstherapeut bij je thuis komen.
als die ook maar iets verstand heeft van honden (en dat moet je helaas vaak maar afwachten) kan ie zien wat er gebeurt, wat voor signalen je hond uitzendt en ook wat voor signalen jullie naar de hond uitzenden.

het is altijd beter om dat in de situatie zelf te zien, dan het ergens anders te bekijken of af te gaan op wat er op een schermpje te lezen is.

advies 2: ga naar je eerste bericht, druk op 'bewerken' en maak in de titel van 'kindje' 'hondje', ben je van dat gezeur ook af ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eens met het advies van renee-uk. Een goede gedragstherapeut kan je ook adviseren of het wel zinvol en veilig is om hiermee verder te gaan, of dat het beter is - voor jullie en voor de hond - om de hond terug te geven aan de stichting, zodat hij ergens zonder kinderen geplaatst kan worden.
Er zijn heel veel honden die gek zijn op kinderen en er uitermate betrouwbaar mee zijn, uit binnen- en buitenland, maar een hond die je echt geen plezier doet met kinderen zou ik niet willens en wetens in dat keurslijf proberen te persen. Dat is voor niemand leuk en zal altijd een factor van stress blijven voor zowel jullie als voor de hond.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sandra&co schreef:
Engelke69 schreef: maar ben toch blij dat nanna er even tussenkwam want er kwam precies geen einde aan bouvierpoedel haar negativiteit.
Ja, ze kan nogal een zeikerd zijn.

Maaruh, zal ik nog wat constructiefs toevoegen; als je wilt verdiepen in hondengedrag, kan ik het boek "Kalmerende signalen" van Turid Rugaas aanbevelen. Daarin leer je heel helder en duidelijk de signalen van je hond herkennen waardoor je sneller kunt anticiperen op eventueel ongewenst gedrag. Echt. Begin daar mee. Het is geen overdreven dikke pil.

En succes hier. Het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Blaffende honden bijten niet :mrgreen:
@ts stuur mij maar een privebericht met je emailadres, dan mail ik het boek in pdf naar je toe :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Engelke69
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:aanvullend advies:
als je er persé toch voor wil gaan laat dan zo spoedig mogelijk (liever vandaag dan morgen) een gedragstherapeut bij je thuis komen.
als die ook maar iets verstand heeft van honden (en dat moet je helaas vaak maar afwachten) kan ie zien wat er gebeurt, wat voor signalen je hond uitzendt en ook wat voor signalen jullie naar de hond uitzenden.

het is altijd beter om dat in de situatie zelf te zien, dan het ergens anders te bekijken of af te gaan op wat er op een schermpje te lezen is.

advies 2: ga naar je eerste bericht, druk op 'bewerken' en maak in de titel van 'kindje' 'hondje', ben je van dat gezeur ook af ;)
1. dat gaat sowieso gebeuren
2. ah ok, was al van de eerste negatieve reactie aan het zoeken hoe ik de titel kon bewerken :D thx!
#dontshopadopt
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Re: Onze Spanjaard Lemmy...

Ongelezen bericht door Habibi »

En zie, alles komt op zijn pootjes terecht!

Overigens, dat boek zou ik ook graag lezen. Veel over gehoord maar zelf nog niet gelezen.
Ik stuur ook pb straks!
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Habibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.

En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
Ach schei toch even uit, ze zegt alleen dat ze een hond geadopteerd heeft, zoals velen hier op het forum. Om daar nou kinder adoptie in te betrekken zegt alles over jou en er niet mee kunnen omgaan :roll: :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Engelke69 schreef:
bouvierpoedel schreef:Nee maar als door een ander kind [ of buurman, oom ,tante ,oma , ....] jouw kind gevaar loopt nodig je dat kind ook niet meer uit .
Maar goed als je een hond al een adoptie kindje noemt .
wat is er mis met "adoptie-kindje"? Ik adopteer een weeshondje en hij wordt deel van het gezin...

Als een ander kind of persoon mijn kind pijn doet zou ik ook eerst de oorzaak zoeken hoor. Je let dan extra op en neemt maatregelen. Je zoekt naar de reden van het voorval en probeert het op te lossen.
Verdiend niet iedereen een 2de kans? Als hij werkelijk agressief zou zijn zonder meer, dan snap ik jullie reacties. Maar hij waarschuwde... misschien wel op de verkeerde manier maar wie weet wat gaat er zijn kopje om...
Omdat t een hond is. Geen kind. Komt niet eens in de buurt. Een hond die je dus ook dusdanig moet behandelen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jonas26 schreef:
Habibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.

En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
Ach schei toch even uit, ze zegt alleen dat ze een hond geadopteerd heeft, zoals velen hier op het forum. Om daar nou kinder adoptie in te betrekken zegt alles over jou en er niet mee kunnen omgaan :roll: :roll:
Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Engelke69
Vaste gebruiker

malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Dat zie ik anders. Een tv of een huis koop je. Dingen...
Een hond geef je een warme thuis, een liefdevolle omgeving met mensen die hem graag zien. Dat vind ik adopteren...

Maar ik hoef hier geen verdere dicussie over.

Ik denk dat sommigen hier beter es naar de therapeut gaan want wat lijken jullie mij ongelukkige mensen die hun eigen problemen graag vergeten door commentaar te geven op mensen die nog onzeker en op zoek naar oprechte antwoorden zijn.
Als je niets interessant of nuttig toe te voegen hebt aan een topic of forum, waarom steek je je tijd er dan in?
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
malinois schreef: Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Een hond geef je een warme thuis, een liefdevolle omgeving met mensen die hem graag zien. Dat vind ik adopteren...

Ik denk dat sommigen hier beter es naar de therapeut gaan want wat lijken jullie mij ongelukkige mensen die hun eigen problemen graag vergeten door commentaar te geven op mensen die nog onzeker en op zoek naar oprechte antwoorden zijn.
Als je niets interessant of nuttig toe te voegen hebt aan een topic of forum, waarom steek je je tijd er dan in?
Als jij op zoek bent naar geluk moet je misschien ook eens een therapeut bezoeken. :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

bouvierpoedel schreef:
Engelke69 schreef:

Als jij op zoek bent naar geluk moet je misschien ook eens een therapeut bezoeken. :LOL:
Nou ja zeg, volgens mij heeft TS nu wel genoeg cynisch en zwartgallig gedoe over zich heen gekregen. Dit hoeft toch niet zo uitgemolken te worden, volgens mij is het standpunt inmiddels meer dan duidelijk. Je kunt ook gewoon je mond houden als je niets constructiefs bij te dragen hebt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Engelke69 schreef:

Als je honden gaat vergelijken met mensen dan heb je zelf eerder een therapeut nodig denk ik.
Overigens ik heb bewust geen kinderen en ben dol op mn honden. Maar t blijven mn honden en dat is ook t respect dat ze verdienen imo ze zien als wat ze zijn en ze dusdanig behandelen. Als je ze als mens gaat behandelen doe je ze tekort.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

DeDiana schreef:
bouvierpoedel schreef:
Engelke69 schreef:

Nou ja zeg, volgens mij heeft TS nu wel genoeg cynisch en zwartgallig gedoe over zich heen gekregen. Dit hoeft toch niet zo uitgemolken te worden, volgens mij is het standpunt inmiddels meer dan duidelijk. Je kunt ook gewoon je mond houden als je niets constructiefs bij te dragen hebt.
Zou jij misschien ook eens moeten doen. :zweep:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Even terug on topic: ik zou het verleden van de hond laten voor wat het is en afstappen van het idee dat hij misschien mishandeld is door kinderen. Grote kans dat dat niet het geval is. Hij is niet zielig, integendeel.

Laat je nog weten wat de hondentherapeut gezegd heeft? Dat zou interessant zijn...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Engelke69 schreef:

Als je honden gaat vergelijken met mensen dan heb je zelf eerder een therapeut nodig denk ik.
Overigens ik heb bewust geen kinderen en ben dol op mn honden. Maar t blijven mn honden en dat is ook t respect dat ze verdienen imo ze zien als wat ze zijn en ze dusdanig behandelen. Als je ze als mens gaat behandelen doe je ze tekort.
ik behandel mijn hond niet als mens, respecteer haar hondzijn en laat haar zeker in haar waarde.
maar ik ben toch haar mum, soms haar mama en zij is mijn prinsesje :I:
het een hoeft het ander niet uit te sluiten hoor.

ik ben al heel blij als ik hier iemand zie verschijnen die wil leren en niet meteen begint te blaten over dominantie en honden op ruggen en zijden gooien en vind het bijzonder jammer dat zo iemand de lust om hier verder te leren vergaat vanwege het commentaar, terwijl ze meer gebaat zou zijn bij wat hulp.

de zoveelste gemiste kans!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Daarbij komt dat de meeste stichtingen zelf het woord adoptie gebruiken en adoptant en adoptiehond en adoptiecontract. Alles om het woord 'eigenaar' te vermijden. Omdat ze de controle willen houden over het welzijn van de hond. Wat in te voelen is op zich. Het heeft alleen juridisch geen bestaansrecht omdat daar de hond gezien wordt als ding. En wat heb je nou liever? :engel:

Ooit toen ik nog geen kinderen had vertelde mijn studiegenoot die zelf een zoontje had, met volle overtuiging aan een docent dat ik mijn katten zo lief had als compensatie voor het feit dat ik geen kinderen had. Zodra ik die wel had, zou dat wel anders zijn. Ik was totaal verbluft!
Nu bijna 40 jaar later, kan ik uit volle overtuiging zeggen dat ze ongelijk had. Ik hou nog even intens van mijn dieren als ik deed voor ik moeder werd. Het valt gewoon niet te vergelijken.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

renee-uk schreef:

ik ben al heel blij als ik hier iemand zie verschijnen die wil leren en niet meteen begint te blaten over dominantie en honden op ruggen en zijden gooien en vind het bijzonder jammer dat zo iemand de lust om hier verder te leren vergaat vanwege het commentaar, terwijl ze meer gebaat zou zijn bij wat hulp.

Eens. En ik hoop dan ook te kunnen lezen hoe het verder gaat met Lemmy. We zijn allemaal ooit 'beginner' geweest, en er zijn hier zat mensen actief met de nodige kennis en dat ook willen delen.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

renee-uk schreef: ik behandel mijn hond niet als mens, respecteer haar hondzijn en laat haar zeker in haar waarde.
En Sofi is mijn babietje.

Wie maakt me wat? :S: Lijkt me niet dat ik mijn honden als mensenkinderen zie. Het is meer een term of endearment.
ADOPTEREN

1) Aannemen 2) Aannemen als kind 3) Aannemen van een kind 4) Aannemen van kinderen 5) Aanneming 6) Aanvaarden 7) Adoptie 8 ) Als kind aannemen 9) Een kind aannemen 10) Het aannemen van kinderen 11) Onder zijn hoede nemen 12) Op zich nemen 13) Opnemen 14) Zich ontfermen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... DOPTEREN/1
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

renee-uk schreef:
malinois schreef:
Engelke69 schreef:

ik behandel mijn hond niet als mens, respecteer haar hondzijn en laat haar zeker in haar waarde.

:E:
Werkelijk tenenkrommend weer hoe dit topic verloopt. Al zou het me niet meer moeten verbazen, ik ken geen enkel ander forum waar men zo ontevreden en bitter overkomt als hier. Elke nieuweling wordt direct de kop afgebeten door de vaste harde kern die schijnbaar niets beters te doen heeft dan hele dagen op een forum rondhangen om lekker negatief te doen. Als je alle negatievelingen en mensen met lange tenen in de negeer zet blijft er nauwelijks iets over om te lezen. :80: Inderdaad de zoveelste gemiste kans.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ok als je 2x in de ochtend iets plaatst en nu ruim 11 uur later pas weer eens wat heb je niks anders te doen als hele dagen op een forum rond te hangen
Nou ik werk gewoon 40 uur hoor dus ik heb genoeg te doen en als ik thuis ben én mijn honden uitgelaten heb en niet hoef te trainen kom ik wel hier voorbij ja. Ik ben allergisch voor dat gekneuzel met verkleinwoordjes en kindertermen als t over honden gaat... anderen niet. Jammer ik zeg er dus wel iets over. Net als er anderen zich daat weer aan ergeren en dat hier neer pennen.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het ook jammer dat er maar over een bepaalde term door wordt gedramd. TS weet het zo langzamerhand wel en heeft zelfs de topictitel aangepast. Het is duidelijk, er mag niet geneuzeld worden over honden. :roll:

On topic: ik zou wel heel voorzichtig zijn met een hond die niet met kinderen kan/angstig is. Ik heb zelf 6 jaar lang met een hond geleefd die ook onbetrouwbaar was met kinderen. Die heeft mijn toen 10-jarige zoon ook een aantal keren gebeten (en mij ook) en uiteindelijk een vriendje van zoonlief in de tuin ongenadig in de hand gebeten. Het kind moest met gaten in de hand naar de ehbo.
En ik was ontzettend voorzichtig, sloot hem altijd weg als er vriendjes kwamen spelen, zoonlief mocht geen wilde spelletjes in de kamer doen, nooit op de grond zitten als hij in de buurt was, etc.
Achteraf gezien ben ik gek geweest dat ik zoveel rekening met de hond hield, ten koste van mijn eigen kind. Dat doe ik dus nooit meer. Ik ben stapelgek op mijn dieren, maar mijn kind is belangrijker.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”