Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Negatieve reacties familie over nemen van eerste hond
Moderator: moderatorteam
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Re: Negatieve reacties familie over nemen van eerste hond
Moet je eens met tamme ratten aan komen zetten. 
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Daar heb ik dan weer serieus nog nooit iemand over gehoord!Tenmashi schreef:Moet je eens met tamme ratten aan komen zetten.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ach meid, je bent goed bezig, denkt er goed over na, dus lekker doen wat jou goed lijkt hoor!
Bij nr 1 heb ik eigenlijk weinig commentaar gehad van mijn totaal niet honden-minded familie. Hooguit de vraag of het niet erg druk werd met twee kinderen van 5 en 6 en werk. Bij nr 2 vond iedereen het wel heel gezellig voor nr 1, geloof ik (inmiddels een tuin). Bij nr 3 begonnen sommige ogen wat uit te puilen
Ik heb altijd gewoon minzaam geglimlacht en vervolgens mijn ding gedaan. Niemand doet dan moeilijk is mijn ervaring
Ik vind het alleen interessant wat mijn moeder er van vindt, omdat zij wel eens oppast. Die vindt ze allemaal lief en leuk, dus prima!
Ik ben heel benieuwd wat voor hondje er komt bij jullie
Bij nr 1 heb ik eigenlijk weinig commentaar gehad van mijn totaal niet honden-minded familie. Hooguit de vraag of het niet erg druk werd met twee kinderen van 5 en 6 en werk. Bij nr 2 vond iedereen het wel heel gezellig voor nr 1, geloof ik (inmiddels een tuin). Bij nr 3 begonnen sommige ogen wat uit te puilen
Ik ben heel benieuwd wat voor hondje er komt bij jullie
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb een piepklein huisje en een grote tuin.
mag jij raden waar mijn hond is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
op de bank denk ik?renee-uk schreef:ik heb een piepklein huisje en een grote tuin.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
bijna goed: aan mijn voeten op haar bedSas schreef:op de bank denk ik?renee-uk schreef:ik heb een piepklein huisje en een grote tuin.
de enige hond die ik heb gehad die het niks uitmaakte of er iemand bij was in de tuin was gina (en dan ook alleen maar als ze in het zonnetje kon liggen), de rest van mijn honden moe(s)t ik naar buiten schoppen.
waarmee ik maar wil zeggen dat ik zo'n tuin als eis voor het houden van een hond zwaar overgewaardeerd vind.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Hahaha, je had de scheld kanonade van mijn schoonvader moeten horen toen wij vertelden dat wij een rottweilerpup hadden gekocht, tsjonge hoe konden wij dat doen, mijn schoonmoeder is ooit eens door een rottweiler in haar kont gebeten.
Het enige voordeel is dat ze niet bij ons komen, nou ik vindt het prima.
Of de opmerking je hebt de kinderen de deur uit en nu neem je een hond? ehm ja en wij genieten elke dag van haar.
Het enige voordeel is dat ze niet bij ons komen, nou ik vindt het prima.
Of de opmerking je hebt de kinderen de deur uit en nu neem je een hond? ehm ja en wij genieten elke dag van haar.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Haha ik heb ook ratten gehad. Iedereen vond ze vies of Eng. En toen ik ermee naar de dierenarts ging verklaarden ze me voor gek, moesten ook gecastreerd worden etc,mijke schreef:Daar heb ik dan weer serieus nog nooit iemand over gehoord!Tenmashi schreef:Moet je eens met tamme ratten aan komen zetten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mijke
- Zeer actief
Echt? Wij (of nouja papa en zijn toenmalige vriendin) hebben ze gefokt, in de woonkamer stond een mega lundiakast die omgebouwd was tot rattenverblijf. Ik heb wel mensen gehoord over de stank, maar nooit over de ratjes. Behalve dan de supermarktmanager, die vond het toch niet zo tof dat mn zusje en ik in het gangpad van de supermarkt een ratrace hieldentoots schreef:Haha ik heb ook ratten gehad. Iedereen vond ze vies of Eng. En toen ik ermee naar de dierenarts ging verklaarden ze me voor gek, moesten ook gecastreerd worden etc,mijke schreef:Daar heb ik dan weer serieus nog nooit iemand over gehoord!Tenmashi schreef:Moet je eens met tamme ratten aan komen zetten.
- Hakkene
- Zeer actief
Haha herkenbaar, ook het dierenartsverhaal. Maar ze zijn zoooooo leuk:)toots schreef:Haha ik heb ook ratten gehad. Iedereen vond ze vies of Eng. En toen ik ermee naar de dierenarts ging verklaarden ze me voor gek, moesten ook gecastreerd worden etc,mijke schreef:Daar heb ik dan weer serieus nog nooit iemand over gehoord!Tenmashi schreef:Moet je eens met tamme ratten aan komen zetten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik had op een gegeven moment twee grote follieres en later een een xxl furet tower war ik 9 ratten in had. Ik vond ze echt leuk en nog steeds trouwens. Ik heb nooit iemand gehoord over de stank. Wel over dat men er geen geld aan uit zou geven, of dat het voer was voor slangen e.d.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:bijna goed: aan mijn voeten op haar bedSas schreef:op de bank denk ik?renee-uk schreef:ik heb een piepklein huisje en een grote tuin.
de enige hond die ik heb gehad die het niks uitmaakte of er iemand bij was in de tuin was gina (en dan ook alleen maar als ze in het zonnetje kon liggen), de rest van mijn honden moe(s)t ik naar buiten schoppen.
waarmee ik maar wil zeggen dat ik zo'n tuin als eis voor het houden van een hond zwaar overgewaardeerd vind.
Ik heb het in mijn bovenwoning met vier middel tot grote honden nooit gemist.
De tuin maakt eerder lui.
De huskies vinden het wel fijn bij kou en pjotr kan ook wel zelfstandig spelen.
Voor tibbe is het geweldig, die is buiten bang. De tuin voelt veilig en hij begint steeds meer praatjes te krijgen
Charlie en niko doen er helemaal niets mee.
-
sifkes4
- Vaste gebruiker
bemoei me bewust met niemand hoe hij of zij zijn honden opvoed
geef alleen advies als er naar gevraagd word
je hebt echt geen tuin nodig onzin had vroeger ook een grote herder op een flat
ging prima nu heb ik een grote tuin waar 1 herder op leeft en de andere hebben daar een ren maar geven er niks om
het is alleen makkelijk als ze pup zijn even in de tuin zetten snachts
maar als je genoeg met de hond op pad gaat is er niks aan de hand hoor
geef alleen advies als er naar gevraagd word
je hebt echt geen tuin nodig onzin had vroeger ook een grote herder op een flat
ging prima nu heb ik een grote tuin waar 1 herder op leeft en de andere hebben daar een ren maar geven er niks om
het is alleen makkelijk als ze pup zijn even in de tuin zetten snachts
maar als je genoeg met de hond op pad gaat is er niks aan de hand hoor
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Negatieve reactie zeggen meer over hoe mensen zelf hun leven inrichten. Mensen in mijn omgeving die negatief reageerden over het nemen van een hond zijn zelf ook geen buitenmensen. Die zien het uitlaten van een hond als een last, en hebben de concessies er zelf niet voor over.
Bij mij was er ineen een hond. Toen ze er eenmaal was, reageerden mensen wel heel positief. Ik heb het vooraf niet aangekondigd, omdat ik niet op tegenargumenten of discussies zat te wachten.
Ik ben reislustig en deed dat voorheen op de motor. Dat gaat nu niet meer maar dat voelt niet echt als een nadeel, want nu richt ik mijn vakanties graag in zodat ik er samen met de honden van kan genieten. Gewoon omdat ik dat nu graag zo doe
Er zijn wel meer dingen rigoureus veranderd maar ik zat er vooraf niet op te wachten dat mensen me dat onder mn neus zouden drukken. Ik zou misschien zelfs aan het twijfelen zijn gegaan, ondanks dat ik een nogal koppig en zelfstandig ben. Maar nu jaren later vind ik de aanpassingen dubbel en dwars waard.
Bij mij was er ineen een hond. Toen ze er eenmaal was, reageerden mensen wel heel positief. Ik heb het vooraf niet aangekondigd, omdat ik niet op tegenargumenten of discussies zat te wachten.
Ik ben reislustig en deed dat voorheen op de motor. Dat gaat nu niet meer maar dat voelt niet echt als een nadeel, want nu richt ik mijn vakanties graag in zodat ik er samen met de honden van kan genieten. Gewoon omdat ik dat nu graag zo doe
Er zijn wel meer dingen rigoureus veranderd maar ik zat er vooraf niet op te wachten dat mensen me dat onder mn neus zouden drukken. Ik zou misschien zelfs aan het twijfelen zijn gegaan, ondanks dat ik een nogal koppig en zelfstandig ben. Maar nu jaren later vind ik de aanpassingen dubbel en dwars waard.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ach, ik heb de bemoeizucht van schoonfamilie met betrekking tot de kinderen toen ze nog klein waren overleefd. Wat dat betreft is het hebben van honden een eitje.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
mijn familie is het al gewend dat er vaak weer wat erbij huppelt bij ons in huis. ze hebben het maar opgegeven om commentaar te leveren, het hielp niet
ellen
ellen
- Paisley
- Zeer actief
Veel mensen zeggen hier dat het hebben van een tuin overgewaardeerd is. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik heb ook honden gehad op een bovenwoning en ze kwamen inderdaad niets te kort, maar ik vind het verschil wel groot nu ik wel een tuin heb.
En dat is niet omdat de honden zelfstandig in de tuin zijn, want dat zijn ze vaak niet.
Ik klooi vaak buiten wat aan, en de honden zijn daar heel graag bij. Ik klus aan motorfietsen, auto's, stoepje vegen, bij de konijntjes kijken, hegje snoeien etc. Allemaal dingen waar mn honden bij me rondscharrelen. Nu is het voor hun leuk als ik met dit soort dingen bezig ben. Voorheen kwam het erop neer dat ik tijdens deze bezigheden de honden alleen thuis had.
Nu heb ik wel honden met een hoog energie niveau. En ik ben zelf graag buiten en deel die tijd graag met mijn honden. Voor ons het is hebben van een tuin wel een dikke plus. Bijna zo erg dat ik het me niet kan voorstellen hoe ik het uithield op een appartement.
En dat is niet omdat de honden zelfstandig in de tuin zijn, want dat zijn ze vaak niet.
Ik klooi vaak buiten wat aan, en de honden zijn daar heel graag bij. Ik klus aan motorfietsen, auto's, stoepje vegen, bij de konijntjes kijken, hegje snoeien etc. Allemaal dingen waar mn honden bij me rondscharrelen. Nu is het voor hun leuk als ik met dit soort dingen bezig ben. Voorheen kwam het erop neer dat ik tijdens deze bezigheden de honden alleen thuis had.
Nu heb ik wel honden met een hoog energie niveau. En ik ben zelf graag buiten en deel die tijd graag met mijn honden. Voor ons het is hebben van een tuin wel een dikke plus. Bijna zo erg dat ik het me niet kan voorstellen hoe ik het uithield op een appartement.

- mijke
- Zeer actief
Ja, ik zou ook dolgraag een tuin willen, gewoon voor mezelf, en het lijkt me heerlijk dat Oortje een beetje rondscharrelt als ik aan het tuinieren ben. Ik nam haar soms mee naar de moestuin en dat vond ze ook altijd superfijn. Maargoed, naar het strand gaan vinden we ook superleuk maar dat doen we ook hooguit 1x per jaar. Dat iets superfijn is betekent natuurlijk niet dat je niet zonder kunt. Het is zéker geen voorwaarde voor het nemen van een hond in ieder geval!
- Paisley
- Zeer actief
Klopt hoor! En de gemakken van een tuin zijn ook grotendeels voor de baas. Al zou Mayke dr puppytijd zóveel leuker zijn geweest als ik toen een tuin had gehad. Ik raakte al half overspannen van het zindelijk maken, omdat ik in een stadscentrum woonde en eerst 10 min mocht lopen voor ik gras te pakken had. Ik heb uren buiten gestaan met het arme schaap, die buiten direct was afgeleid en dr plasje bewaarde voor als we weer binnen waren.mijke schreef: Het is zéker geen voorwaarde voor het nemen van een hond in ieder geval!
Later in huis-met-tuin heb ik misschien wel 10 opvanghonden zindelijk gemaakt zonder enige vorm van stress, incl Kiwi, en dat kwam omdat de tuin zo saai en prikkelarm was dat ik er al snel een plasje kon ontfutselen. En als t in het warme jaargetijde was, was de hond bijna per direct zindelijk, omdat er veel tijd buiten werd doorgebracht en de deuren vaak open stonden.
Mja, zomaar een voorbeeldje.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gerard zijn familie vindt dat we gek zijn als er weer een hond komt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hebben van een tuin is zeker een meerwaarde. Ook voor jezelf zonder honden vind ik. Maar een tuin op zich maakt niet gelukkig, net zoals de afwezigheid ervan ook niet ongelukkig maakt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Samiyah
- geregistreerd lid
Een tuin lijkt mij ook heerlijk hoor! Maar ben toch blij dat het geen vereiste is. Natuurlijk snap ik dan dat ik daardoor vaker met de hond erop uit moet, maar dat is geen probleem!
Mijn doel is om binnen 5 jaar een huis te gaan kopen (met tuin :p ) dus als ik een jonge hond in huis neem zal hij als het goed is ooit een tuin krijgen
Overigens woon ik niet midden in de stad maar in een buitenwijk waar het erg rustig is. Ook zit er bij het appartement complex waar ik woon een groot stuk 'tuin' (eigenlijk is het alleen een groot grasveld) waar ik binnen 20 sec. kan zijn als ik beneden uit de deur stap. Het enige is dus de trappen die ik af moet (als ik voor een pup zou gaan die nog zindelijk moet worden). Hier ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb trouwens ooit ook ratjes gehad (heel lang geleden toen ik nog thuis woonde) en toen kreeg ik zovaak de reactie: ratten? Die horen toch in het riool?.... en ik was ook eens met 1 naar de dierenarts geweest, snapte ook niemand wat van (dan koop je toch gewoon een nieuwe?) Gelukkig zitten hier echte dierenliefhebbers die het wel begrijpen.
Overigens woon ik niet midden in de stad maar in een buitenwijk waar het erg rustig is. Ook zit er bij het appartement complex waar ik woon een groot stuk 'tuin' (eigenlijk is het alleen een groot grasveld) waar ik binnen 20 sec. kan zijn als ik beneden uit de deur stap. Het enige is dus de trappen die ik af moet (als ik voor een pup zou gaan die nog zindelijk moet worden). Hier ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb trouwens ooit ook ratjes gehad (heel lang geleden toen ik nog thuis woonde) en toen kreeg ik zovaak de reactie: ratten? Die horen toch in het riool?.... en ik was ook eens met 1 naar de dierenarts geweest, snapte ook niemand wat van (dan koop je toch gewoon een nieuwe?) Gelukkig zitten hier echte dierenliefhebbers die het wel begrijpen.
Laatst gewijzigd door Samiyah op 20 dec 2016 21:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Fijne feestdagen! 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Mijn eerste hond kwam als pup, toen we nog op een flat woonden. Als hij moest plassen of poepen, tilde ik hem snel op en liep naar beneden, naar het grasveld voor de deur. De meeste pups zullen hun behoefte niet doen als je ze optilt. Zo is hij best snel zindelijk geworden. Gewoon snel reageren en hard lopenSamiyah schreef:Een tuin lijkt mij ook heerlijk hoor! Maar ben toch blij dat het geen vereiste is. Natuurlijk snap ik dan dat ik daardoor vaker met de hond erop uit moet, maar dat is geen probleem!Mijn doel is om binnen 5 jaar een huis te gaan kopen (met tuin :p ) dus als ik een jonge hond in huis neem zal hij als het goed is ooit een tuin krijgen
![]()
Na 6 jaar is hij met ons naar een huis met flinke tuin verhuisd. Hij vindt het nog steeds heerlijk, maar eerlijk is eerlijk, ook op de galerij liggen en naar beneden in de speeltuin kijken, vond hij heerlijk! Een tuin is fijn, maar zeker niet onontbeerlijk.
De oudste is de enige van onze honden die echt zelfstandig gebruik maakt van de tuin. Kikkers vangen, rond snuffelen, wat liggen. De andere twee zijn alleen langer buiten als wij ook buiten zijn. Dan genieten ze er uren van, maar zodra ik naar binnen ga en de deur dichtdoe....
- Bishy
- Zeer actief
Dat ik Bish in huis nam vond niemand dat gek. Hij was al "in de familie" dus het was vanzelfsprekend en m'n moeder nam hem in de weekenden in huis (niet dat het moest maar ze miste hem anders teveel).
Toen kondigde ik aan dat ik een pup erbij nam. M'n moeder was het daar absoluut niet mee eens: Waar ik aan begon. Het was te zwaar. Het was ter vervanging van Bish.
Ik zei alleen maar: Oh, dus je hebt m'n broertjes erbij genomen ter vervanging van mij?
In ieder geval is het helemaal goed gekomen en ze is dol op Dexter. Ze komt als ze kan kijken bij trainingen en ze vraagt af en toe wanneer hij komt logeren (zogenaamd om mij te ontlasten
).
Toen kondigde ik aan dat ik een pup erbij nam. M'n moeder was het daar absoluut niet mee eens: Waar ik aan begon. Het was te zwaar. Het was ter vervanging van Bish.
Ik zei alleen maar: Oh, dus je hebt m'n broertjes erbij genomen ter vervanging van mij?
In ieder geval is het helemaal goed gekomen en ze is dol op Dexter. Ze komt als ze kan kijken bij trainingen en ze vraagt af en toe wanneer hij komt logeren (zogenaamd om mij te ontlasten
- Ingding
- Zeer actief
Ik kreeg precies dezelfde reacties als jij en nu zijn er twee honden en is het allemaal prima en is iedereen dol op ze. Het is jouw leven dus je moet doen waar jij je prettig bij voelt.