Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Poedel pup

Ongelezen bericht door Leonie. »

_Tiny_ schreef: Afbeelding
Dit bruintje in de achtergrond vind ik er echt fantastisch leuk uitzien.

Jammer en vreemd dat er zo weinig middenslagjes worden gefokt. Lijkt mij een heel leuk ras voor later. Mijn vroegere buurvrouw had er eentje, dat was net een makkelijke krullige versie van Lou.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

_Tiny_ schreef:Vind het ook merkwaardig dat er zo weinig met middenslagjes wordt gefokt. Er is best wel vraag naar middenslag poedelpups. Geloof dat er tegenwoordig sowieso meer vraag is naar kleinere en middenslag honden als het gaat om gezelschap en de grote honden een beetje "uit" zijn. Snap ik ook wel want een hondje van 40 cm is ook handzamer dan een van 60 cm.
Wij hebben ooit gekeken naar de poedel en wilden dan een grote dwerg of een middenslag en het was er echt domweg nauwelijks.

Ik heb echt geen idee waarom, maar dat was zo en het is nog steeds zo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MarionG
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MarionG »

Nou, het is allemaal maar wat met die prijzen... Ik heb geloof ik m'n oog laten vallen op een verkeerd ras, of een verkeerde maat van dat ras...
Maar het lijkt dus een doodnormale prijs te zijn voor een middenslag poedel met stamboom.

Die Cyprus dogs hebben wel leuke hondjes, wel veel kleintjes. Ik vraag me af of veel van die hondjes trauma's hebben. Ik zou het best eng vinden om op die manier een hondje in huis te nemen, vooral met kinderen. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, het kan natuurlijk ook gewoon hartstikke goed gaan.

Ik ben er nog steeds niet uit of het beter is om voor een pup te gaan of voor een al wat ouder hondje.
En als het toch een pup word... dan ga ik maar alvast sparen :)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vraag me af of de prijzen in Duitsland ook zo hoog zijn. Je ziet ze daar in ieder geval een stuk meer. Jip is inmiddels al weer 10 maar ik hoop niet dat ze in die tijd de prijzen verdubbeld hebben.

Hoewel de vraag in die tijd denk ik wel flink gestegen is. Toen ik naar haar op zoek ging waren poedels nog echt uit en doodles begon net een beetje te komen. Heb toen in NL bij een middenslagfokker geïnformeerd maar die fokte niet meer omdat er geen vraag was.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Nikkielvis schreef:
Lysette schreef:Afbeelding

Dit is ze, ik trim haar ook niet poedels ;-)
OMG ik ben geen Poedel fan maar deze is wel echt leuk zeg :I:
Niet alleen om te zien, ze heeft ook echt een fantastisch karakter :I:

*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

MarionG schreef: Die Cyprus dogs hebben wel leuke hondjes, wel veel kleintjes. Ik vraag me af of veel van die hondjes trauma's hebben. Ik zou het best eng vinden om op die manier een hondje in huis te nemen, vooral met kinderen. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, het kan natuurlijk ook gewoon hartstikke goed gaan.
Er zijn ook zat hondjes die in Nederland al in de opvang zitten. Altijd zorgen dat je er zo een kiest mocht je voor een buitenlandse herplaatser gaan. Dan kun je eerst kennismaken en het opvanggezin veel vragen stellen over de hond. En de hond goed bekijken natuurlijk.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Ik vraag me af of de prijzen in Duitsland ook zo hoog zijn.
in Duitsland zijn de prijzen over het algemeen pakweg 50% hoger :ugh:

MarionG, als je wilt kan ik je in contact brengen met mijn kennis?
Zij fokt nauwelijks hoor dus zij kan je niet aan een pup helpen denk ik (eens per 5 jaar een nest en het laatste nest was 2 jaar geleden) maar ze kent wel veel middenslag mensen.
En ze is bovendien erg aardig en weet waar je op moet letten. En ze zit regio Amstelveen, niet gek ver weg voor jou.

Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zag in London ook een rood middenslag poedeltje in een koffietentje. Echt een heel erg leuk hondje. Leuk geknipt en super alert en vrolijk. Toen wilde ik ook wel een poedel en dus gemaild met Cyprus poodles. Die hondjes die zei aanbieden zijn zowel poedelachtig als soms echte poedels. Maar ik kreeg een extreem kort mailtje terug. De hond die jij gekozen hebt is al geplaatst (stond als te herplaatsen op MP) en wij herplaatsen niet naar het buitenland.... :roll: Letterlijk 1,5 km over de grens in Duitsland en op het platteland, naast een bos en een groot natuurgebied met een omheinde tuin en een ander hondje als speelmaatje en heel veel tijd en ervaring. Maar mijn hele betoog werd dus met 2 korte zinnen beantwoord. De hond is al weg en mensen in het buitenland krijgen geen hond van ons. :cry:

Nou dat vond ik dan weer niet zo heel erg netjes zelf. Ik heb dat bezwaar van geen enkele Stichting ooit gehoord. :19: Bas komt ook van een Stichting en laatst gemaild met AAI en nog wat stichtingen. Geen enkel probleem als iemand in Duitsland woont.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik zag in London ook een rood middenslag poedeltje in een koffietentje. Echt een heel erg leuk hondje. Leuk geknipt en super alert en vrolijk. Toen wilde ik ook wel een poedel en dus gemaild met Cyprus poodles. Die hondjes die zei aanbieden zijn zowel poedelachtig als soms echte poedels. Maar ik kreeg een extreem kort mailtje terug. De hond die jij gekozen hebt is al geplaatst (stond als te herplaatsen op MP) en wij herplaatsen niet naar het buitenland.... :roll: Letterlijk 1,5 km over de grens in Duitsland en op het platteland, naast een bos en een groot natuurgebied met een omheinde tuin en een ander hondje als speelmaatje en heel veel tijd en ervaring. Maar mijn hele betoog werd dus met 2 korte zinnen beantwoord. De hond is al weg en mensen in het buitenland krijgen geen hond van ons. :cry:

Nou dat vond ik dan weer niet zo heel erg netjes zelf. Ik heb dat bezwaar van geen enkele Stichting ooit gehoord. :19: Bas komt ook van een Stichting en laatst gemaild met AAI en nog wat stichtingen. Geen enkel probleem als iemand in Duitsland woont.
Geef je als adres het adres van je ouders. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

En anders een groot uitgevallen dwerg?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Lysette schreef:Ik vraag me af of de prijzen in Duitsland ook zo hoog zijn.
in Duitsland zijn de prijzen over het algemeen pakweg 50% hoger :ugh:
Dat hoor ik ook vaak. Maar ik heb dat bij Jip toen dus niet gehad. Misschien had ik toen geluk hoor. Heb uiteindelijk maar één fokker benaderd daar dus weet ook niet wat daar toen gebruikelijk was.

lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Jeetje wat zijn de prijzen gestegen! Voor Prana (Middenslag) heb ik 900 betaald (en daar zat de teef-toeslag al bij, haar broertjes waren goedkoper, maar ik viel voor haar). Haar fokker fokt niet meer, maar je zou Gemarsandi kunnen proberen. Volgens mij hebben die af en toe een nestje middenslags (geen idee van de prijzen). Prana's vader logeerde daar om in deze omgeving de shows te lopen.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
MarionG
Vaste gebruiker

Ik ben ondertussen ook aan het kijken naar asiel honden. Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik neig naar een hond die een 2e kans verdient. Zal er wel mee te maken hebben dat ik grotendeels vegan ben...
En als ik dan bijvoorbeeld dit zie dan breekt m'n hart... afkomstig uit een lab.
M'n leven lang heb ik gezegd, "Als ik later groot ben dan wil ik graag een Beauty hondje." (een vriendje van mij vroeger had een beagle die Beauty heette) dus dat kriebelt ook nog wel steeds. Maar die haren...

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... d/111245/-
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Beagle en poedel zijn qua type en karakter wel héél erg uiteenlopend.

Probeer wel goed na te blijven denken over wat je zoekt in een hond, en wat ècht gaat passen.

Herplaatser kan natuurlijk prima, maar waarom zo iets totaal anders?

(tis niet dat ik die lab-beagles geen goede plek gun trouwens)
Afbeelding
MarionG
Vaste gebruiker

Habibi schreef:Beagle en poedel zijn qua type en karakter wel héél erg uiteenlopend.

Probeer wel goed na te blijven denken over wat je zoekt in een hond, en wat ècht gaat passen.

Herplaatser kan natuurlijk prima, maar waarom zo iets totaal anders?

(tis niet dat ik die lab-beagles geen goede plek gun trouwens)

Die Beagle kwam ik toevallig tegen. Het is niet zo dat ik nu in een keer een Beagle wil, ik weet dat ze totaal verschillend zijn.
Maar als ik dit zie breekt m'n hart, dat is gewoon wat ik wilde zeggen.
Ik ben nog steeds op zoek naar een poedel hoor :)
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Aah, ja.

Daarom kijk ik nooit op herplaatssites of websites van een asiel.
Dat trek ik niet zo best, wil ze het liefst allemaal dan. Maar dat is buiten alle varianten van realistisch helaas. Dus kijk ik maar niet...
Afbeelding
MarionG
Vaste gebruiker

Habibi schreef:Aah, ja.

Dat trek ik niet zo best, wil ze het liefst allemaal dan. Maar dat is buiten alle varianten van realistisch helaas. Dus kijk ik maar niet...

Ja pfff erg he?!

Een middenslag poedel zal ik waarschijnlijk ook niet vinden via een asiel oid.
Dus als ik echt voor een middenslag wil gaan dan denk ik dat het uiteindelijk sowieso een pup wordt.

Een dwergpoedel is denk ik makkelijker te vinden, als pup en als herplaatser.
Ik vind een iets grotere hond mooier maar een kleinere is natuurlijk wel makkelijker met meenemen en dergelijke (op de fiets bijvoorbeeld) en dat is wel een voordeel.
Maar ik hoor overal dat een middenslag wat rustiger is en dat lijkt me dus met kinderen wel weer fijn. Maar goed, misschien is een dwergpoedel wel net zo lief met kinderen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

MarionG schreef:
Habibi schreef:Aah, ja.

Ja pfff erg he?!

Een middenslag poedel zal ik waarschijnlijk ook niet vinden via een asiel oid.
Dus als ik echt voor een middenslag wil gaan dan denk ik dat het uiteindelijk sowieso een pup wordt.

Een dwergpoedel is denk ik makkelijker te vinden, als pup en als herplaatser.
Ik vind een iets grotere hond mooier maar een kleinere is natuurlijk wel makkelijker met meenemen en dergelijke (op de fiets bijvoorbeeld) en dat is wel een voordeel.

Maar ik hoor overal dat een middenslag wat rustiger is en dat lijkt me dus met kinderen wel weer fijn. Maar goed, misschien is een dwergpoedel wel net zo lief met kinderen.
Is echt niet waar hoor, ik ken een hoop dwergjes en die zijn heel relax, karakter heeft niks met de maat te maken ;)
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke foto Kees :wink: Verwende hond, kan ze niet lopen ? :F:

Leuke poedels allemaal, zal ik een Poedel nemen na Alex? Een Enge Heddur en een Poedelbeest gaat dat samen? :scratch:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Leuke foto Kees :wink: Verwende hond, kan ze niet lopen ? :F:

Leuke poedels allemaal, zal ik een Poedel nemen na Alex? Een Enge Heddur en een Poedelbeest gaat dat samen? :scratch:
Ze was gehandicapt want ze had pijn aan haar oortjes van haar eigen dramagegil. Verwennen doen we hier niet aan . Lopen hier nog 2 bouviers naast de 4 poedels waarvan zij de jongste de baas is en haar grootste vriendin is.
Dus kan.
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Leuke foto Kees :wink: Verwende hond, kan ze niet lopen ? :F:

Ze was gehandicapt want ze had pijn aan haar oortjes van haar eigen dramagegil. Verwennen doen we hier niet aan . Lopen hier nog 2 bouviers naast de 4 poedels waarvan zij de jongste de baas is en haar grootste vriendin is.
Dus kan.
bouvierpoedel
Zeer actief

Dus kan.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:

Dus kan.
OK, en die Boviers ga je ook dragen als ze pijn aan hun oortjes hebben? :ok: ...... Als je ja zegt, wel even een foto bijvoegen :cool2:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
bouvierpoedel schreef:

Dus kan.
OK, en die Boviers ga je ook dragen als ze pijn aan hun oortjes hebben? :ok: ...... Als je ja zegt, wel even een foto bijvoegen :cool2:
Nee maar die zitten wel graag op schoot en laten scheten waar je het liefst bij uit de buurt blijft. :engel: :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
bouvierpoedel schreef:

Dus kan.
Nee maar die zitten wel graag op schoot en laten scheten waar je het liefst bij uit de buurt blijft. :engel: :engel:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:Is echt niet waar hoor, ik ken een hoop dwergjes en die zijn heel relax, karakter heeft niks met de maat te maken ;)
Nou, deels.
Het heeft met de afkomst te maken en in die zin dus met de maat.

Ik ken een poedelfokster die groot en dwerg heeft en ook af en toe herplaatsers bemiddelt.
Heel realistische eerlijke vrouw. Is dat wat om eens te gaan vragen?

Verder:als je geen haar wilt, een hond met een baard heeft geen rui.
Korthaar baardjes moeten geplukt, langhaar baardjes moeten geknipt.
Maar ruien doen ze dus niet.

Afbeelding

MarionG
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
Lizzie. schreef:Is echt niet waar hoor, ik ken een hoop dwergjes en die zijn heel relax, karakter heeft niks met de maat te maken ;)
Nou, deels.

Ik ken een poedelfokster die groot en dwerg heeft en ook af en toe herplaatsers bemiddelt.

Ja dat is misschien wel wat, zou je mij haar gegevens in een pb willen sturen?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

MarionG schreef:Ja dat is misschien wel wat, zou je mij haar gegevens in een pb willen sturen?
Je hebt pb ;)

Afbeelding

Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Och dat kan best. Beetje contrast is ook leuk. Deze twee zijn elkaars beste maatjes tijdens de training. :wink: Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:
Nou, deels.

Bas verhaart anders als de neten :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”