Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor enkele minuten verlamd?
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Voor enkele minuten verlamd?
Dat zijn toch positieve updates. Ik duim voor jullie dat het zo blijft gaan. Het zou mooi zijn als Jess nog een poosje op een Jess-waardige manier bij jullie kan blijven.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het gaat echt best goed weer 
Ik dacht gister niet lang na mijn berichtje even van niet. Ik had Saar uitgelaten, toen Jess mee naar het gras genomen. Daar bleef ze staan piepen en me aan staren. Deed 1 stap en toen nam ze een "enorme" sprint. Echte volle snelheid voor haar doen. Zonder gevolgen. Ze wil gewoon weer lekker mee, maar we hebben besloten haar een paar dagen nog rustig te houden, om haar even wat aan te laten sterken, en daarna gaat ze gewoon weer mee, op een wat aangepaste manier.
Na die sprint heeft ze, weer met hulp van saar, wat gegeten, en dat gaat eigenlijk weer des jessy's. Duidelijk trek, bietsende oogjes, snuffelen in de bak of er iets bij zit wat haar goedkeuring kan wegdragen en dan een hoofd trekken en ervoor kiezen dat ze wel honger heeft, maar niet zoooveel honger. Ja dat is dan jammer, ze doet het er maar mee. Tegen de tijd dat ze daar klaar mee is, is saar ook klaar en die komt kijken wat Jess over heeft, en dan eet ze het toch maar wel
Daarna zat ze wel een tijdje rillend tegen me aan op de bank, en is wat urine verloren. Dacht even dat dat niet goed zou gaan, want ze vond het echt best erg. Zat daarna ook steeds in haar mandje de boel te soppen. Maar na gisterochtend is het niet meer gebeurd. Houden we dus maar in de gaten.
Maar verder gaat het echt gewoon goed. Ze scharrelt rond in huis, komt regelmatig de bank op springen, doet weer lelijk tegen saar, weet niet hoe snel ze naar de deur moet gaan als saar belt.
Ik ga er niet van uit dat ze nu nog 3 jaar zal leven hoor. Maar ik heb ook niet het idee meer dat ik haar elk moment dood kan aantreffen.
We gaan het gewoon wel zien. Nog een paar dagen een beetje op deze manier aanrommelen, en dan daarna weer gewoon lekker mee naar buiten. Volgende maand moet ze nog even mee op vakantie naar het bos in belgië, dat heb ik haar verteld.
Medicijnen voor nu zitten er weer in. De leverworst ging met smaak naar binnen
Ik dacht gister niet lang na mijn berichtje even van niet. Ik had Saar uitgelaten, toen Jess mee naar het gras genomen. Daar bleef ze staan piepen en me aan staren. Deed 1 stap en toen nam ze een "enorme" sprint. Echte volle snelheid voor haar doen. Zonder gevolgen. Ze wil gewoon weer lekker mee, maar we hebben besloten haar een paar dagen nog rustig te houden, om haar even wat aan te laten sterken, en daarna gaat ze gewoon weer mee, op een wat aangepaste manier.
Na die sprint heeft ze, weer met hulp van saar, wat gegeten, en dat gaat eigenlijk weer des jessy's. Duidelijk trek, bietsende oogjes, snuffelen in de bak of er iets bij zit wat haar goedkeuring kan wegdragen en dan een hoofd trekken en ervoor kiezen dat ze wel honger heeft, maar niet zoooveel honger. Ja dat is dan jammer, ze doet het er maar mee. Tegen de tijd dat ze daar klaar mee is, is saar ook klaar en die komt kijken wat Jess over heeft, en dan eet ze het toch maar wel
Daarna zat ze wel een tijdje rillend tegen me aan op de bank, en is wat urine verloren. Dacht even dat dat niet goed zou gaan, want ze vond het echt best erg. Zat daarna ook steeds in haar mandje de boel te soppen. Maar na gisterochtend is het niet meer gebeurd. Houden we dus maar in de gaten.
Maar verder gaat het echt gewoon goed. Ze scharrelt rond in huis, komt regelmatig de bank op springen, doet weer lelijk tegen saar, weet niet hoe snel ze naar de deur moet gaan als saar belt.
Ik ga er niet van uit dat ze nu nog 3 jaar zal leven hoor. Maar ik heb ook niet het idee meer dat ik haar elk moment dood kan aantreffen.
We gaan het gewoon wel zien. Nog een paar dagen een beetje op deze manier aanrommelen, en dan daarna weer gewoon lekker mee naar buiten. Volgende maand moet ze nog even mee op vakantie naar het bos in belgië, dat heb ik haar verteld.
Medicijnen voor nu zitten er weer in. De leverworst ging met smaak naar binnen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Klinkt alsof de medicatie goed aangeslagwnmis, wat fijn!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb dit hele topic gemist. Maar fijn dat ze het nu wat beter doet met de medicijnen! Hopelijk kan ze nog even bij jullie blijven.

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zou jij schatten? Met een hondje van 14.5 wat nu wel op de medicijnen reageert? Kan het nog steeds elk moment voorbij zijn ondanks dat de flauwtes weg blijven, of zou het zomaar nog 3 jaar goed kunnen gaan zolang we het niet te gek maken?Inge O schreef:Leuk dat jullie zo nog een goede tijd kunnen hebben samen en er voor jullie ook tijd is om je erop in te stellen dat ze waarschijnlijk niet heel erg lang meer heeft.
Maar het is idd fijn dat we nu gewoon er wat beter op voorbereid zijn. En nu gewoon, als ze wat bijgetrokken is, kunnen uitvogelen wat ze nog aan kan zonder er niet lekker van te worden en dan beslissen of dat een oudehondwaardig leven is of niet
- Pepie
- Zeer actief
Het is echt hetzelfde verloop als van Vlo.Die ga ik morgen voor het eerst voorzichtig weer uitlaten
Fijn hoor dat het zo goed gaat

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
BedanktInge O schreef:Nooit met zekerheid te zeggen natuurlijk maar als ze goed reageert op de medicatie kan ze denk ik met een beetje geluk echt nog wel een hele tijd (als in : een jaar of langer) mee maar je moet zeker rekening houden met (veel) minder want ja, het kan in principe nog steeds elk moment voorbij zijn, alleen wordt de kans op zo'n afloop natuurlijk wel veel kleiner.xSuzannex schreef:Wat zou jij schatten? Met een hondje van 14.5 wat nu wel op de medicijnen reageert? Kan het nog steeds elk moment voorbij zijn ondanks dat de flauwtes weg blijven, of zou het zomaar nog 3 jaar goed kunnen gaan zolang we het niet te gek maken?Inge O schreef:Leuk dat jullie zo nog een goede tijd kunnen hebben samen en er voor jullie ook tijd is om je erop in te stellen dat ze waarschijnlijk niet heel erg lang meer heeft.
Ohhh heerlijk zeg!Pepie schreef:Het is echt hetzelfde verloop als van Vlo.Die ga ik morgen voor het eerst voorzichtig weer uitlaten![]()
Jess geniet van alles waar ze nu mee weg komt. Gisteravond wist ze niet hoe snel ze op mijn plek op de bank moest liggen toen ik even weg ging. Uitgebreid op een kussentje, nog even twijfelend of de hoge armleuning niet geschikter was want dat was saar haar plek. Dat verbaasde beteuterde koppie van saar haha
Dat zoeken ze zelf maar uit.
Vanmorgen schrok ik, ik zag haar niet. In geen van de 3 manden.
Nee ze lag prinsheerlijk op mijn plek op de bank tussen dekentjes en kussentjes gefrommeld
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn zeg dat de medicatie goed aanslaat en dat het weer een stuk beter gaat! 
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
joline
- Zeer actief
Wat fijn!!
Hondje van mijn schoonzusje kwam twee jaar geleden heel benauwd bij de dierenarts vanwege haar hart, ze was toen meer dood dan levend maar ze is helemaal opgeknapt en doet het dus al twee jaar goed op de medicatie
Hondje van mijn schoonzusje kwam twee jaar geleden heel benauwd bij de dierenarts vanwege haar hart, ze was toen meer dood dan levend maar ze is helemaal opgeknapt en doet het dus al twee jaar goed op de medicatie
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat echt heel erg goed met Jess.
Ze gaat weer de wandelrondes mee, en heeft nu bedacht dat ze in de tuin een omweg maakt zodat ze over de poten van het tafeltje kan springen
Eten is geen probleem meer. De pil gaat er elke keer makkelijk in met een lepeltje filet american oid.
Ze lijkt 5 jaar jonger. Je zou haast denken dat dit al langer gespeeld heeft, maar ze is nog geen jaar geleden bij de dierenarts geweest voor haar tanden. Toen is ze ook gewoon beluisterd. En ze is echt jonger dan ik haar ooit heb gezien nu.
Ze speelt ineens meer, ligt op haar rug naast speelgoed te rollen, dat heeft ze vorig jaar van Cas afgekeken, maar dat nooit meer gedaan sinds hij is overleden.
Het eten gaat ook weer prima. Geen gemiep, gewoon eten wat ze voorgeschoteld krijgt.
Ook grommen naar Saar meent ze ineens. Sara heeft zich vanaf het begin nooit veel aangetrokken van haar gegrom en gesnep. Dat was allemaal in de lucht. Dus als jess gromde dan sprong ze hooguit 5 cm naar achter om haar aan te staren en het nog eens te proberen. Maar gister bijvoorbeeld had Jess een speelgoedje, en saar pakt dat dan altijd af, maar Jess liet het zich niet afpakken en gromde zo menens naar Saar dat ze er niet mee door ging. En met een trekspel was Jess ook aan het grommen op een manier dat Saar haar maar liet winnen.
Heel bijzonder om te zien en ook heel fijn, want nu Jess het wel echt meent, kunnen ze dat prima zelf regelen en kan Jess prima zelf Saar corrigeren als ze het gedrentel om haar heen zat is.
Vd week als het niet zo nat meer is gaan we maar eens met z'n drieen met de scoot op pad.
Ze gaat weer de wandelrondes mee, en heeft nu bedacht dat ze in de tuin een omweg maakt zodat ze over de poten van het tafeltje kan springen
Eten is geen probleem meer. De pil gaat er elke keer makkelijk in met een lepeltje filet american oid.
Ze lijkt 5 jaar jonger. Je zou haast denken dat dit al langer gespeeld heeft, maar ze is nog geen jaar geleden bij de dierenarts geweest voor haar tanden. Toen is ze ook gewoon beluisterd. En ze is echt jonger dan ik haar ooit heb gezien nu.
Ze speelt ineens meer, ligt op haar rug naast speelgoed te rollen, dat heeft ze vorig jaar van Cas afgekeken, maar dat nooit meer gedaan sinds hij is overleden.
Het eten gaat ook weer prima. Geen gemiep, gewoon eten wat ze voorgeschoteld krijgt.
Ook grommen naar Saar meent ze ineens. Sara heeft zich vanaf het begin nooit veel aangetrokken van haar gegrom en gesnep. Dat was allemaal in de lucht. Dus als jess gromde dan sprong ze hooguit 5 cm naar achter om haar aan te staren en het nog eens te proberen. Maar gister bijvoorbeeld had Jess een speelgoedje, en saar pakt dat dan altijd af, maar Jess liet het zich niet afpakken en gromde zo menens naar Saar dat ze er niet mee door ging. En met een trekspel was Jess ook aan het grommen op een manier dat Saar haar maar liet winnen.
Heel bijzonder om te zien en ook heel fijn, want nu Jess het wel echt meent, kunnen ze dat prima zelf regelen en kan Jess prima zelf Saar corrigeren als ze het gedrentel om haar heen zat is.
Vd week als het niet zo nat meer is gaan we maar eens met z'n drieen met de scoot op pad.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar wel geweldig mooi nieuws. Hopelijk kan ze, zoals het een Jack Russell betaamd nog wat jaartjes mee op deze manier. 
Gr. Aniek

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Pepie
- Zeer actief
Hartstikke goed
Vlo loopt ook weer voorop ipv achter blijven hangen..Ik moet alleen weten of ik verder moet met de plaspillen..daar ga ik morgen voor bellen.
Fijn hè? Je doet er rekening meehouden dat je ze moet laten gaan en dan doet de medicatie zijn werk
Vlo loopt ook weer voorop ipv achter blijven hangen..Ik moet alleen weten of ik verder moet met de plaspillen..daar ga ik morgen voor bellen.
Fijn hè? Je doet er rekening meehouden dat je ze moet laten gaan en dan doet de medicatie zijn werk

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt ongelofelijk wat een pilletje kan doen
Jess is beter dan ooit, ik laat haar het nu ook weer mooi zelf uitzoeken met Saar.
Ze is nu weer een paar keer mee wezen scooten, we gaan op haar tempo, maar zoals je ziet kan ze behoorlijk wat aan.
Bij thuiskomst ploft ze ook niet gelijk neer, geen toevallen. Nee gewoon zeuren of er niet nog wat meer lekkers te krijgen is
Jess is beter dan ooit, ik laat haar het nu ook weer mooi zelf uitzoeken met Saar.
Ze is nu weer een paar keer mee wezen scooten, we gaan op haar tempo, maar zoals je ziet kan ze behoorlijk wat aan.
Bij thuiskomst ploft ze ook niet gelijk neer, geen toevallen. Nee gewoon zeuren of er niet nog wat meer lekkers te krijgen is
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat filmpje
Wat gaat het weer goed zeg, fijn hoor.
Als je het achteraf moet zeggen denk je dan dat ze al veel langer last had?

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja haha, iedereen maar denken dat Sara zo'n zoet hondje is. Een kleine miniterrorist is ze.Pemba schreef:Dat filmpjeWat gaat het weer goed zeg, fijn hoor.
Ik weet het niet zo goed. Met sommige dingen wel, al konden we dat op die momenten ook verklaren.
Toen ze net hier was, was ze een etterbak naar Casper toe. Beet hem steeds maar in zijn kont, regelde de boel. Toen Sara kwam was dat ook het eerste wat ze deed. en niet viel later begon het ons steeds vaker op te vallen dat ze al een oudje is. Maarja, daar zoek je niets achter want iedereen werd moe van Saar.
En natuurlijk valt het veel meer op dat een hond oud is, als je er een jonge hond bij hebt.
Maar het was wel een maand of wat terug dat het me op viel dat ze zo snel achterop raakte als we gingen scooten. Normaal nam ze dan wel weer een sprintje maar nu sjokte ze er wat achteraan, nam ruim de tijd om lekker te gaan snuffelen terwijl ze al 30 meter achter liep. Maar ook dat was niet echt heel raar gedrag voor haar. Toen ze nog een jonge hond was mocht ze wel eens mee joggen met mijn vriend, maar daar was ie snel klaar mee omdat ze overal snuffelde en het haar niets interesseerde als ie door liep.
Spelen deed ze niet meer toen Cas overleed. Maar dat deed ze voor ze hier kwam wonen ook amper. Ja slopen, maar echt spelen? Dat komt nu wel terug. Niet vaak maar wel momenten.
Verder is ze ook weer een stuk venijniger naar andere honden toe. Maar misschien wil ze nu even een punt maken nu ze een poos geen andere contacten had dan saar.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Wat een super filmpje. Echt mooi om te zien dat het nu weer zo goed gaat met Jess 
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Fijn om Jess lekker mee te zien rennen! 
Alleen dat kleine harige dingetje dat steeds rondvliegt, ik zou er echt gek van worden als ik Jess was..
Alleen dat kleine harige dingetje dat steeds rondvliegt, ik zou er echt gek van worden als ik Jess was..
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha ja Saar is op zulke momenten zo´n vervelend rotbroertje. We wachten erop dat Jess haar eens goed in haar donder bijt als ze zo loopt te klieren.
Maar volgens mij heeft Jess er behalve wat irritatie niet echt last van. Saar is ook gewoon blij dat Jess weer normaal is en ze niet de hele tijd door ons gecorrigeerd wordt omdat ze Jess met rust moet laten.
Ze zoeken het maar uit. En het is natuurlijk niet de hele tijd zo hoor. Van zo´n wandeling is het misschien een minuut of 3 dat Saar aan het etterbakken is en verder gaan ze gewoon hun eigen weg en zoeken elkaar weer op als de ander wat interessants heeft geroken
Maar volgens mij heeft Jess er behalve wat irritatie niet echt last van. Saar is ook gewoon blij dat Jess weer normaal is en ze niet de hele tijd door ons gecorrigeerd wordt omdat ze Jess met rust moet laten.
Ze zoeken het maar uit. En het is natuurlijk niet de hele tijd zo hoor. Van zo´n wandeling is het misschien een minuut of 3 dat Saar aan het etterbakken is en verder gaan ze gewoon hun eigen weg en zoeken elkaar weer op als de ander wat interessants heeft geroken
-
joline
- Zeer actief
Zo, dat ziet er goed uit zeg! Ik zie een vrolijke hond, wat fijn! 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fijn dat ze zich duidelijk goed voelt