Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Ongelezen bericht door Tineke »

Die honden uit het filmpje vind denk ik niemand leuk om tegen te komen , dat lijkt me vrij duidelijk.
Het mogen dan wellicht geen echte bijters zijn maar dat aanblaffen is ook niet iets om vrolijk van te worden dus lekker bij je houden zou ik zeggen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Heavy schreef:
Zie jij agressief gedrag bij die honden in het filmpje dan?
Ja. Maar ik heb een andere definitie van agressie.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Heavy schreef: Ik vind een verkeerde reactie wel een excuus om te bijten. Een hond kan opgejaagd worden of gevangen en dan uit angst bijten. Vreemde mensen die iets van hem willen. Niet elke hond is daar van gediend .
In een hoek drijven is ook wel iets anders dan wegrennen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manuma schreef:Manu legt een paar kippen om en misschien nog een konijn maar verder zouden ze met zijn drieën verstoppertje spelen in de bosjes. Echt, als die mensen zo aan gaan blaffen eet ik m'n schoen op. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze dat echt nooit zouden doen.
Ja maar dat kun je toch ook niet vergelijken?
Jij hebt toch totaal andere rassen met andere karakters...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben het even kwijt :scratch:
begrijp ik het goed dat een hond die niet vlucht bij gevaar per definitie een agressieve hond is?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
Heavy schreef: Zie jij agressief gedrag bij die honden in het filmpje dan?
Het zijn pitbulls en die vertrouw ik sowieso al niet. Die kunnen vanuit het niets in een red zone vliegen en aanvallen.
Zoals gezegd, ik had het risico niet genomen als agent. Die riep ze ook eerst :roll: Maar goed, ik was ook eerst naar die eigenaar gegaan en die gesommeerd die kutbeesten op te halen. Doet ie dat niet is de rest voor eigen rekening maar dan gingen ze er wel aan.
Die ene is volgens mij nog niet eens een pitje of stafford , eerder een bullmastiif of boxer kruising.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Manuma
Zeer actief

Re: Filmpje hoe agent 2

Ongelezen bericht door Manuma »

malinois schreef:
Manuma schreef:Manu legt een paar kippen om en misschien nog een konijn maar verder zouden ze met zijn drieën verstoppertje spelen in de bosjes. Echt, als die mensen zo aan gaan blaffen eet ik m'n schoen op. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze dat echt nooit zouden doen.
Oh excuus, ik wist niet dat het een vraag was richting mensen die honden hebben met een vergelijkbaar karakter.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
malinois schreef:
Oh excuus, ik wist niet dat het een vraag was richting mensen die honden hebben met een vergelijkbaar karakter.
Nou gelukkig niet ... ik hoef niet zo'n onzekere hond ;)
Maar dan is t toch niet raar dat zij dat gedrag niet zouden vertonen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ik vind dat toch iets raars. Je hebt toch zoveel Goldens en Labradors die "agressief" zijn? Waarom mag ik dan niet antwoorden? Omdat ik geen herder heb?
Het gedrag uit het filmpje is misschien voor een aantal leden van dit hondenforum eenvoudig te analyseren en op in te spelen, maar voor de meeste uit onze maatschappij niet. Daarom horen ze inderdaad niet los te lopen zodat er ook geen agent hoeft te twijfelen over neerknallen of liedjes voor ze zingen. Er wordt gevraagd wat je hond zou doen als je ze op straat gooit, nou, niet dit. Ik heb geen "agressieve" honden. Ik heb twee schijtbakken en ook die reageren niet zo. En ik ben daar heel erg blij om. De enige "agressie" waar ik mee om moet gaan is het jagen en dat vind ik al lastig zat. Pfoe, ik durf de term agressie al nauwelijks te gebruiken :D

Ik vind het knap dat er zoveel mensen zijn die gelijk zien dat de honden uit de OP angsthazen zijn, ik zie dat zelf niet. Ik zou dus zelf ook niet kalm kunnen reageren, denk ik althans. Je weet het pas als je er staat natuurlijk. Maar ik zou zeer zeker niet een koekje gooien, schouders ophalen en fluitend doorlopen. Het zou me toch wel wat angstzweet brengen en ik zou alleen maar willen dat ze wég gaan. Oprotten. Ik vind het gevaarlijk als er gevaar dreigt dat ze gaan bijten, helemaal zo los op straat. Wat de reden dan ook is. Stel je voor dat er nu een kindje langs zou fietsen :ugh:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Heavy schreef:
kipo schreef:
Heavy schreef: Ik vind een verkeerde reactie wel een excuus om te bijten. Een hond kan opgejaagd worden of gevangen en dan uit angst bijten. Vreemde mensen die iets van hem willen. Niet elke hond is daar van gediend .
In een hoek drijven is ook wel iets anders dan wegrennen.
Ja klopt . Dan zou een hond uit angst bijten.
Maar deze honden komen aanrennen en blaffen en zeggen dus : wie ben jij wat moet je hier?
Als die agent rustig blijft geeft hij die honden vertrouwen dat hij geen kwade bedoelingen heeft.
Gaat die agent druk staan zwaaien en gillen dan vertrouwen die honden het niet en bijten ze .

Dan bijten ze misschien niet uit angst maar wel omdat ze die man niet vertrouwen.
In eerste instantie blaffen ze alleen maar en willen ze helemaal niet bijten anders hadden ze dat meteen gedaan.En dan had ik ze agressief gevonden.

Als ze bijten zonder enige reden dus .Het is heel mooi om te zien hoe die agent het vertrouwen weet te krijgen en ze zelfs vrijwillig in de auto stappen. Dat doet een agressieve hond niet .
precies. ergerlijk vind ik ook dat er wordt gesproken over 'valse' honden. Over agressief kun je nog discussieren, maar vals?
natuurlijk zal ieder weldenkend mens niet met dit soort gedrag van loslopende honden geconfronteerd willen worden. Maar rustig blijven vind ik niet eens zozeer stoer, als wel de enige manier waarop je in zo'n situatie kan en moet reageren :19:
En die agent heeft het prima opgelost, daarvoor verdient hij natuurlijk alle credits.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ik vergelijk helemaal geen Husky met een herder :Q:
Ik gaf antwoord op de vraag wat je honden zouden doen als je ze op straat flikkert. Mijn God zeg.

Oh en pssst Heavy, een hond is een jager.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Ik vind dat toch iets raars. Je hebt toch zoveel Goldens en Labradors die "agressief" zijn? Waarom mag ik dan niet antwoorden? Omdat ik geen herder heb?
Het gedrag uit het filmpje is misschien voor een aantal leden van dit hondenforum eenvoudig te analyseren en op in te spelen, maar voor de meeste uit onze maatschappij niet. Daarom horen ze inderdaad niet los te lopen zodat er ook geen agent hoeft te twijfelen over neerknallen of liedjes voor ze zingen. Er wordt gevraagd wat je hond zou doen als je ze op straat gooit, nou, niet dit. Ik heb geen "agressieve" honden. Ik heb twee schijtbakken en ook die reageren niet zo. En ik ben daar heel erg blij om. De enige "agressie" waar ik mee om moet gaan is het jagen en dat vind ik al lastig zat. Pfoe, ik durf de term agressie al nauwelijks te gebruiken :D

Ik vind het knap dat er zoveel mensen zijn die gelijk zien dat de honden uit de OP angsthazen zijn, ik zie dat zelf niet. Ik zou dus zelf ook niet kalm kunnen reageren, denk ik althans. Je weet het pas als je er staat natuurlijk. Maar ik zou zeer zeker niet een koekje gooien, schouders ophalen en fluitend doorlopen. Het zou me toch wel wat angstzweet brengen en ik zou alleen maar willen dat ze wég gaan. Oprotten. Ik vind het gevaarlijk als er gevaar dreigt dat ze gaan bijten, helemaal zo los op straat. Wat de reden dan ook is. Stel je voor dat er nu een kindje langs zou fietsen :ugh:
Ik zeg nergens dat je niet mag reageren... ik reageer op je vergelijking... das hetzelfde als ik zeg tja ik eet mn schoen op als mijn hond netjes met zachte bek een eend komt apporteren... dat is toch geen vergelijk?!
Maar ik heb je al in een ander topic aangegeven ooit dat je je niet zo aangevallen moet voelen. Het is tekst dat kan anders geintrepeteerd worden dan t bedoeld is. Daarnaast val ik niks of niemand persoonlijk aan..
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Maar ik vergelijk niks?

Ik reageer op onderstaande vraag:
Heavy schreef:
Weet jij 100% zeker dat jouw honden op straat los kunnen lopen zonder in de problemen te komen?
Manuma
Zeer actief

malinois schreef:
Manuma schreef:
malinois schreef:
Nou gelukkig niet ... ik hoef niet zo'n onzekere hond ;)
Maar dan is t toch niet raar dat zij dat gedrag niet zouden vertonen.
Nee klopt, het zijn natuurlijk geen waak- of erfhonden :)
Maar stel nou dat er honden op straat lopen en dit is niet hun eigen terrein, hoe zouden ze dan reageren op iemand die uit de auto stapt? Stel dat je dan een reactie krijgt zoals in het filmpje van de OP, is het dan waken te noemen?
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Manuma schreef:Ik vind het knap dat er zoveel mensen zijn die gelijk zien dat de honden uit de OP angsthazen zijn, ik zie dat zelf niet.
dat maakt dit filmpje juist interessant, nog los van de daad van de agent. Zijn dit levensgevaarlijke loeders of vervelende relschoppers? Ik denk echt niet dat iemand hier fluitend langsloopt en dat lijkt me ook hoogst onverstandig.
En dat die honden daar absoluut niet horen is denk ik ook iedereen het over eens.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef: Ok je vergelijkt een hond met waakgedrag met een husky zo goed ?
Jij houdt niet van waakgedrag ik niet van jachtgedrag kan toch ?

Daarom heb ik een herder en jij een husky :wink:
Maar dat maakt een hond met waakgedrag niet meteen agressief en een hond met jaaggedrag niet meteen een moordenaar .

Je moet het gewoon kunnen begrijpen en willen begrijpen .
Nee, ook niet.
1. voor de zoveelste keer: ik vergelijk niks, ik reageer op een vraag. Jóuw vraag.
2. ik gaf antwoord met niet alleen het karakter van mijn Husky maar ook de andere 2 honden die hier in huis leven
3. ik heb nooit gezegd dat ik niet van waakgedrag houd, puur dat ik niet van deze vertoning houd en ik vind dit gevaarlijk gedrag wat tot bijten kan leiden. Sterker nog, de herder staat op mijn verlanglijstje ;)
4. ik houd ook niet van jaaggedrag, ik heb een husky omdat die er nu eenmaal al was

Waakgedrag vind ik ook niet agressief hoor, maar ook daarin heb je allerlei gradaties denk ik?
Een waakhond waarbij je uit moet kijken dat je met al je ledematen er nog aan het erf af komt vind ik ook geen leuke hond nee.
Manuma
Zeer actief

lucie schreef:
Manuma schreef:Ik vind het knap dat er zoveel mensen zijn die gelijk zien dat de honden uit de OP angsthazen zijn, ik zie dat zelf niet.
dat maakt dit filmpje juist interessant, nog los van de daad van de agent. Zijn dit levensgevaarlijke loeders of vervelende relschoppers? Ik denk echt niet dat iemand hier fluitend langsloopt en dat lijkt me ook hoogst onverstandig.
En dat die honden daar absoluut niet horen is denk ik ook iedereen het over eens.
Ja precies :ok: Danku.
Maar zou je in grote lijnen aan kunnen geven hoe je dan het verschil kunt zien? Aan voornamelijk die bruine dan?
Ik heb het nu een aantal keer bekeken en ik dénk dat ik zie wat jullie bedoelen maar nog twijfel ik.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef: Nee klopt, het zijn natuurlijk geen waak- of erfhonden :)
Maar stel nou dat er honden op straat lopen en dit is niet hun eigen terrein, hoe zouden ze dan reageren op iemand die uit de auto stapt? Stel dat je dan een reactie krijgt zoals in het filmpje van de OP, is het dan waken te noemen?
Wie bedoel je met 'ze'? deze honden?
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

malinois schreef:
Manuma schreef: Nee klopt, het zijn natuurlijk geen waak- of erfhonden :)
Wie bedoel je met 'ze'? deze honden?
Nee niet persé, laten we het waakhonden noemen. Mechelse herders voor het gemak omdat jij die goed kent.
Is dat dan waken? Als een waakhond als de Mechelse herder op pad is door de straten en zo reageert als in het filmpje op iemand die uit de auto stapt. Ik vraag me oprecht af of dat dan waken is omdat ik alleen weet dat ze waken op terrein dat werkelijk dat van hen is. Vertrouwd is als het ware? Of heb ik dan een verkeerde definitie van een waakhond?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
lucie schreef:
Ja precies :ok: Danku.
Maar zou je in grote lijnen aan kunnen geven hoe je dan het verschil kunt zien? Aan voornamelijk die bruine dan?
Ik heb het nu een aantal keer bekeken en ik dénk dat ik zie wat jullie bedoelen maar nog twijfel ik.
Ik heb bij mijn oom een hond meegemaakt die echt agressief was (imo dan).
Een afgekeurde knpv dh. Niks grommen of blaffen overigens, in tegendeel zou ik zeggen. Vanaf de dag dat ze hem gekregen hadden en ik hem gezien had zei ik al: die is niet te vertrouwen. Levensgevaarlijk. Hij wilde nooit naast of voor je lopen altijd achter je... altijd een hele stijve kwispel... wilde ook geen contact maken ook niet met eigen mensen
Ze hadden een werknemer die zelf al jaren rottweilers thuis had. Ook niet de makkelijksten overigens. Die liet hem elke dag 3 x uit. Oom had een eigen bedrijf.
Tot een paar weken later... lag die werknemer op zn rug te knokken met de dh die hem letterlijk in zn strot vast had... mn oom was jager en heeft hem ter plekke afgeschoten.
Niks gebeurd uit t niks zo leek t.. maar de voortekenen waren er al erg lang imo.
Geef mij dan maar zo'n onzekere kefferd hoor als uit t filmpje... constant wegkijken en achteruit deinzen...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef: Nee niet persé, laten we het waakhonden noemen. Mechelse herders voor het gemak omdat jij die goed kent.
Is dat dan waken? Als een waakhond als de Mechelse herder op pad is door de straten en zo reageert als in het filmpje op iemand die uit de auto stapt. Ik vraag me oprecht af of dat dan waken is omdat ik alleen weet dat ze waken op terrein dat werkelijk dat van hen is. Vertrouwd is als het ware? Of heb ik dan een verkeerde definitie van een waakhond?

Als ik naar mijn honden kijk;
Die waken alleen bij mijn huis, bij mijn auto en bij mij. Dus zonder mij erbij zouden ze midden op straat niet meer doen als diegene een beetje in de gaten houden. Kom je echter in/bij 'hun' auto dan waken ze echt. Daar zit een straal van een paar meter omheen bijv.
Laatst gewijzigd door malinois op 14 jun 2016 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:

Mijn vraag was durf je voor 100% te zeggen dat jouw honden niet in de problemen komen als ze alleen op straat lopen. Manu vermoord wat dieren dat is toch ook in de problemen komen? Is ook ongewenst gedrag . Dan schrijf je dat je zeker weet dat ze nooit mensen aan gaan blaffen . Dat lijkt me logisch bij een husky en de rest .

Dat zijn geen waakhonden of honden met waakgedrag .Het blaffen en aanslaan en waken zit er helemaal niet in . Het zou me ook erg verbazen als ze dat wel deden.Maar het zou me ook erg verbazen als mijn herder het niet deed . En het zou me ook erg verbazen als mijn herder vreemde mensen voorbij zou lopen die duidelijk iets willen van haar om vervolgens een konijn te gaan pakken .
oh.

Dat zei ik ook al tegen Lemuria. Ander soort agressie. Logisch is het overigens niet eens. Kijk maar hoeveel andere niet-waakrassen ook aanblaffen.
Tegen mensen doen mijne niks of erg weinig inderdaad. En ik zal voortaan je vraag overlaten aan de herder eigenaren :roos:
Manuma
Zeer actief

malinois schreef: Ik heb bij mijn oom een hond meegemaakt die echt agressief was (imo dan).
Een afgekeurde knpv dh. Niks grommen of blaffen overigens, in tegendeel zou ik zeggen. Vanaf de dag dat ze hem gekregen hadden en ik hem gezien had zei ik al: die is niet te vertrouwen. Levensgevaarlijk. Hij wilde nooit naast of voor je lopen altijd achter je... altijd een hele stijve kwispel... wilde ook geen contact maken ook niet met eigen mensen
Ze hadden een werknemer die zelf al jaren rottweilers thuis had. Ook niet de makkelijksten overigens. Die liet hem elke dag 3 x uit. Oom had een eigen bedrijf.
Tot een paar weken later... lag die werknemer op zn rug te knokken met de dh die hem letterlijk in zn strot vast had... mn oom was jager en heeft hem ter plekke afgeschoten.
Niks gebeurd uit t niks zo leek t.. maar de voortekenen waren er al erg lang imo.
Geef mij dan maar zo'n onzekere kefferd hoor als uit t filmpje... constant wegkijken en achteruit deinzen...
:80:
malinois schreef:
Manuma schreef: Nee niet persé, laten we het waakhonden noemen. Mechelse herders voor het gemak omdat jij die goed kent.

Als ik naar mijn honden kijk;
Die waken alleen bij mijn huis, bij mijn auto en bij mij. Dus zonder mij erbij zouden ze midden op straat niet meer doen als diegene een beetje in de gaten houden. Kom je echter in/bij 'hun' auto dan waken ze echt. Daar zit een straal van een paar meter omheen bijv.
Duidelijk, dankje! :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

kipo schreef:
Heavy schreef:Maar de honden uit het filmpje vormen ook geen gevaar als ze gewoon los lopen op straat. Als je ze maar niet lastig valt . Een hond die gevaar loopt alleen op straat is voor mij een hond die alles aanvalt wat langs komt .
Daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben alle ruimte om zich met hun eigen zaken te bemoeien en kiezen er toch voor om die agent te benaderen en aan te blaffen. Was dat iemand geweest die was gaan gillen of wegrennen, dan was -in mijn ogen- de kans groot dat ze toch waren gaan bijten.

En nee. Ik vind een 'verkeerde reactie' geen excuus om gebetwn te worden. Een hond die niet agressief is, bijt ook dan niet.
Nou, dit dus. Of het nou angstagressie, defensieve agressie, territoriale agressie of wat dan ook is: deze honden dreigen in eerste instantie wel degelijk. Als de agent bang was weggerend of ze meteen in het nauw had gedreven, had hij denk ik wel een hap/snap te pakken gehad - zeker met twee honden die elkaar ophitsen kan dat snel van kwaad tot erger gaan. Ook al was het bijten geweest uit een onzekere motivatie om de 'bedreiging' weg te jagen (dat is wat ik denk als ik naar het filmpje kijk), dan blijft dat toch evengoed een vorm van agressie? Voor agressie zijn legio motivaties; angstagressie en agressie uit onzekerheid of wantrouwen komen denk ik meer voor dan welke andere vorm van agressie dan ook.

Ik vind het ook een compliment waard hoe hij deze honden uiteindelijk zonder veel toestanden veilig in zijn auto krijgt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind agressie aanvallen zonder reden, out of the blue zeg maar.
een hond die bij bedreiging kiest voor fight ipv flight vind ik niet agressief.
ook honden hebben nou eenmaal hun eigen karakter, je kunt ze niet allemaal onder dezelfde noemer vangen, gewoon omdat die er niet is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: geintrepeteerd
:mrgreen:
:cool2: :zweep:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

DeDiana schreef:
kipo schreef:
Heavy schreef:Maar de honden uit het filmpje vormen ook geen gevaar als ze gewoon los lopen op straat. Als je ze maar niet lastig valt . Een hond die gevaar loopt alleen op straat is voor mij een hond die alles aanvalt wat langs komt .
Daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben alle ruimte om zich met hun eigen zaken te bemoeien en kiezen er toch voor om die agent te benaderen en aan te blaffen. Was dat iemand geweest die was gaan gillen of wegrennen, dan was -in mijn ogen- de kans groot dat ze toch waren gaan bijten.

En nee. Ik vind een 'verkeerde reactie' geen excuus om gebetwn te worden. Een hond die niet agressief is, bijt ook dan niet.
Nou, dit dus. Of het nou angstagressie, defensieve agressie, territoriale agressie of wat dan ook is: deze honden dreigen in eerste instantie wel degelijk. Als de agent bang was weggerend of ze meteen in het nauw had gedreven, had hij denk ik wel een hap/snap te pakken gehad - zeker met twee honden die elkaar ophitsen kan dat snel van kwaad tot erger gaan. Ook al was het bijten geweest uit een onzekere motivatie om de 'bedreiging' weg te jagen (dat is wat ik denk als ik naar het filmpje kijk), dan blijft dat toch evengoed een vorm van agressie? Voor agressie zijn legio motivaties; angstagressie en agressie uit onzekerheid of wantrouwen komen denk ik meer voor dan welke andere vorm van agressie dan ook.

Ik vind het ook een compliment waard hoe hij deze honden uiteindelijk zonder veel toestanden veilig in zijn auto krijgt.
Precies, zo denk ik er ook over. Naar een persoon die op een normale toon roept, op een plek wat geen eigen terrein is voor de honden, dan blaffend en schuimbekkend aanstiefelen en vervolgens lafjes dreigen of je gaat bijten. Dat is gewoon agressie. Maakt niks uit of het nou angst of geen angst is.

Een niet-agressieve reactie was geweest 1) weglopen 2) op een afstandje blijven kijken of 3) op een vriendelijke manier polshoogte gaan nemen zonder dat dreigen en blaffen.
En nee deze 2 honden hadden die met een volle beet in die agent gehangen en niet meer willen lossen, maar ze waren wel in staat om een (al dan niet vluchtige) beet te geven en daar kunnen ze aanzienlijke schade mee veroorzaken.

Als mijn honden daar op straat hadden gelopen als roedel, hadden ze zeker niet zo gereageerd. Iemand die geen kwaad in de zin heeft en niet op eigen terrein komt, doen ze gewoon vriendelijk tegen.
Hippo
Zeer actief

Nanna schreef:
Heavy schreef:Ik begreep trouwens dat de honden in die straat wonen . Volgens mij kwamen ze uit eigen tuin aanrennen?
Nee, die eigenaar woonde volgens mij in dat linkerhuis
Heb je dat ergens gevonden of vermoed je dat? Want wel gek dat die buurman dan helemaal niet reageert :scratch:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:19: Ze zijn territoriaal, onzeker en hebben elkaar lekker op lopen hitsen.
Ik vind het nog geen agressie, maar het kan wel razendsnel alle kanten op.
Zet daar een broekpoepagent neer die gaat lopen zwaaien en schreeuwen en je hebt de vlam in de pan.

:wink: Die man heeft duidelijk zelf honden, dat scheelt natuurlijk al een slok op een borrel.
Ik had het anders gedaan, maar hij heeft geen olie op het vuur gegooid en het resultaat is alsnog prima.
Hippo
Zeer actief

dagmar88 schreef::19: Ze zijn territoriaal, onzeker en hebben elkaar lekker op lopen hitsen.
Ik vind het nog geen agressie, maar het kan wel razendsnel alle kanten op.
Zet daar een broekpoepagent neer die gaat lopen zwaaien en schreeuwen en je hebt de vlam in de pan.

:wink: Die man heeft duidelijk zelf honden, dat scheelt natuurlijk al een slok op een borrel.
Ik had het anders gedaan, maar hij heeft geen olie op het vuur gegooid en het resultaat is alsnog prima.
Hij rijdt waarschijnlijk daarom ook in een K9 politieauto...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”