Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar hebben jullie je hond vandaan?
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Waar hebben jullie je hond vandaan?
allebei rechtstreeks van een fokker, heel mainstream 
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Youp via Amivedi toendertijd.
Harley via de rasverening bij een fokker
Demi via marktplaats
Sookie via dit forum omdat haar opvangmama en papa hier zaten/zitten.via hen en van een stichting dus eigenlijk.
Kyra via fb, wel ook weer mensen die ik van hier ken. En ze kwam eigenlijk als opvanger geregeld door een stichting.
Harley via de rasverening bij een fokker
Demi via marktplaats
Sookie via dit forum omdat haar opvangmama en papa hier zaten/zitten.via hen en van een stichting dus eigenlijk.
Kyra via fb, wel ook weer mensen die ik van hier ken. En ze kwam eigenlijk als opvanger geregeld door een stichting.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Via de pupbemiddeling van de Ned. Schapendoesvereniging.
Ik wist destijds niet goed anders en het was prima.
Ik wist destijds niet goed anders en het was prima.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Alle honden als pup van een fokker gekocht.
Allemaal rashonden.
Allemaal rashonden.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Evert heb ik als herplaatser. Heeft gewoon een stamboom, maar door een ernstig ongeval van zijn baasje moest hij herplaatst worden. Hij kwam al regelmatig in het pension waar ik werkte en zo kende ik hem ook. Toen bleek dat de honden echt herplaatst moesten worden heb ik een balletje opgegooid voor Evert en zo geschiedde.
Jaren later was de tijd rijp voor een tweede hond. Gezien het karakter en aandachtspuntjes van Evert wist ik wat voor eigenschappen ik in een tweede hond wilde zien en hij moest kortharig en een middelmaat zijn. We wilden geen echte pup omdat we al een beetje het karakter wilde zien ivm Evert (hij is niet de aller sociaalste). Na een tijdje beetje rondkijken vonden we Freek via Alma en Tineke (hondenherplaatsingen.nl) en Freek komt eigenlijk uit Roemenië. Lot uit de loterij voor ons en hij vult Evert mooi aan.
Jaren later was de tijd rijp voor een tweede hond. Gezien het karakter en aandachtspuntjes van Evert wist ik wat voor eigenschappen ik in een tweede hond wilde zien en hij moest kortharig en een middelmaat zijn. We wilden geen echte pup omdat we al een beetje het karakter wilde zien ivm Evert (hij is niet de aller sociaalste). Na een tijdje beetje rondkijken vonden we Freek via Alma en Tineke (hondenherplaatsingen.nl) en Freek komt eigenlijk uit Roemenië. Lot uit de loterij voor ons en hij vult Evert mooi aan.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Een van een fokker en 3 uit het buitenland
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
80564M
Van een goede fokster. Had ik al contact mee toen we onze eerste hond hadden (in '97), zou bij haar de tweede hond halen. Dat liep allemaal anders, maar op mijn 33e verjaardag was het eindelijk zover. Saar was geboren.
En twee jaar later werd Miep geboren. Zelfde fokster, zelfde teef (andere vader).
En twee jaar later werd Miep geboren. Zelfde fokster, zelfde teef (andere vader).
- iones
- Zeer actief
Polleke kwam uit het asiel. Bobbes kwam uit een oepsnestje als pup. Toen polle stierf, ging ik op zoek naar een herplaatser en stuitte ik uiteindelijk op Sokkie op een website van een stichting in Spanje. Peppie was de laatste hond van een broodfokker die haar eerste jaren alleen in een schuur moest doorbrengen. Omdat ik haar daar weg wilde kwam ze ook bij mij.
Pietertje was van mijn man, die had hij als pup gekocht ik vermoed via marktplaats.
Pietertje en Peppie zijn jack russels, althans daar moeten ze voor doorgaan. De rest allemaal bastaardjes.
Pietertje was van mijn man, die had hij als pup gekocht ik vermoed via marktplaats.
Pietertje en Peppie zijn jack russels, althans daar moeten ze voor doorgaan. De rest allemaal bastaardjes.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca via marktplaatst, bij een particulier weg.
Dumas via dit forum en Csiva via de fokker van Dumas.
Dumas via dit forum en Csiva via de fokker van Dumas.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn 3 windhonden ( of kruising) kwamen/komen van stichtingen die honden plaatsen vanuit Spanje , alle 3 van een andere stichting.
Tyson mijn jack russel kwam uit nederland
Tyson mijn jack russel kwam uit nederland
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eén hond hebben wij zelf gefokt, de volgende is van een gelegenheidsnestje en we hebben er twee uit Spanje. Onze Spaanse honden zijn de meest stabiele van de vier, dus laat je alsjeblieft niet afschrikken door enkele vervelende ervaringen!
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Onze 3 J's komen bij dezelfde fokker vandaan
Ruim 4 jaar geleden contact opgezocht met een aantal fokkers en bij deze fokker hadden we het beste gevoel erbij. Zo kwam Jannes
Toen Isa overleed wilde we er weer een 2e hond bij. Toen was er een nest in de planning van honden die wij erg tof vinden en zo kwam Joep :p
Tijdens de winner show afgelopen december was de fokker er ook en had ik t over nog een hond, omdat als ik ooit uit huis ga sowieso Joep meeneem en hem graag een maatje gun. En zo kwam Jill, zij was al geboren
Joep en Jill zijn ook officieel van mij en Jannes van m'n ouders
Ruim 4 jaar geleden contact opgezocht met een aantal fokkers en bij deze fokker hadden we het beste gevoel erbij. Zo kwam Jannes
Tijdens de winner show afgelopen december was de fokker er ook en had ik t over nog een hond, omdat als ik ooit uit huis ga sowieso Joep meeneem en hem graag een maatje gun. En zo kwam Jill, zij was al geboren
Joep en Jill zijn ook officieel van mij en Jannes van m'n ouders
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto via Marktplaats en de minimiesjes ook via MP (en met een beetje hulp van Poedelbemiddeling).

Groetjes,
Sandra
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Via rasvereniging en via via bij fokker Apple gekomen.
En toen waren we verkocht
En toen waren we verkocht
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vorige hond was een herplaatser van 6 jaar via marktplaats.
Huidige honden ook via marktplaats.
Maylo. Old Englisch Bulldog was anderhalf en ik ben de derde eigenaar. Onbekend waarom de eerste eigenaar afstand deed maar het klikte bij de vorige niet met de CC teef, die zag hem liever dood dan levend en na 2 maanden verschillende optie;s geprobeerd te hebben hebben ze besloten Maylo te herplaatsen, nog steeds contact met oude eigenaar.
Izzy. Kleine kruising kwam ongeveer een half jaar later dus circa 2 jaar oud. Moet weg ivm gebrek aan financiën. Geen contact meer mee. Heb nog wel antwoord gekregen op mijn eerste email dat we thuis waren en ze al lekker op onderzoek uitging maar daarna kreeg ik geen reactie meer, ook niet op vragen.
Huidige honden ook via marktplaats.
Maylo. Old Englisch Bulldog was anderhalf en ik ben de derde eigenaar. Onbekend waarom de eerste eigenaar afstand deed maar het klikte bij de vorige niet met de CC teef, die zag hem liever dood dan levend en na 2 maanden verschillende optie;s geprobeerd te hebben hebben ze besloten Maylo te herplaatsen, nog steeds contact met oude eigenaar.
Izzy. Kleine kruising kwam ongeveer een half jaar later dus circa 2 jaar oud. Moet weg ivm gebrek aan financiën. Geen contact meer mee. Heb nog wel antwoord gekregen op mijn eerste email dat we thuis waren en ze al lekker op onderzoek uitging maar daarna kreeg ik geen reactie meer, ook niet op vragen.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Hier komen ze alle drie bij een fokker vandaan. Met Filou liep het eigenlijk anders dan de bedoeling was. Ik wilde graag een klein hondje erbij ( géén pup) en dacht aan een buitenlandertje of een herplaatser. Ik heb toen contact gehad met een goede teckel fokker of zij mss een teefje had waar ze niet meer mee wilde fokken want die herplaatsen ze wel eens. Toen stuurde ze een foto van een pup van 4 weken die wegens omstandigheden was afgezegt. Daar ga je dan met je voornemens maar géén dag spijt van gehad!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Van mijn vorige stel kwam er één uit de broodfok en de ander van een fokker. Kiki komt ook van een fokker.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Rasta, heb ik via dit forum van de fokker (bouvierpoedel) gekregen als herplaatser toen zijn vrouwtje ernstig ziek was, Ziggy ook via dit forum via Tineke en Alma die toen een opvangadres nodig hadden voor hem en hij bleef.
Mijn vorige hond via de dierenarts, toendertijd zocht ik een hondje en keek bij de dierenarts voor advertenties, ik legde de assistente uit wat ik zocht en toevallig zat er een fokker van cairnterriers en die zocht nog iemand voor haar herplaatser dus die belde me later op en 10 jaar lang een geweldige hond aan gehad
Mijn vorige hond via de dierenarts, toendertijd zocht ik een hondje en keek bij de dierenarts voor advertenties, ik legde de assistente uit wat ik zocht en toevallig zat er een fokker van cairnterriers en die zocht nog iemand voor haar herplaatser dus die belde me later op en 10 jaar lang een geweldige hond aan gehad
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol komt van een broodfokker (marktplaats), Mika van Facebook en Rani uit Spanje, die zou ik alleen opvangen maar ze was te leuk om weer weg te doen 
Dat plaatje wat dagmar plaatste
Dat plaatje wat dagmar plaatste
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Van mijn 2 vorige honden kwam de ene uit het asiel en de ander bij een fokker vandaan.
Beide honden die ik nu heb komen van Marktplaats.
Djenna; XAm.bulldog als pup van 10 weken; mensen wilde graag een nest met hun teef.
Kibo: als pup uitgezocht en was bij de eerste keer kijken 6 weken; hij is van een oeps nestje.Heb ook nog steeds contact met baasje van de reu en teef
Beide honden die ik nu heb komen van Marktplaats.
Djenna; XAm.bulldog als pup van 10 weken; mensen wilde graag een nest met hun teef.
Kibo: als pup uitgezocht en was bij de eerste keer kijken 6 weken; hij is van een oeps nestje.Heb ook nog steeds contact met baasje van de reu en teef
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Maddie van een buitenlandse stichting, jongvolwassen roemeentje, Fitz van een fokker als pup, Flow herplaatser. Flow komt bij een KNPV-fokker vandaan.
Eerdere honden via stichtingen, asiels, pup van hobbyfokker en pup uit KNPV-lijnen.
Hierna ga ik gewoon Fitz oneindig klonen, schat ik zo in
Maar voorlopig ben ik hopelijk voorzien, met 3 honden van 1, 2 en 3.
Eerdere honden via stichtingen, asiels, pup van hobbyfokker en pup uit KNPV-lijnen.
Hierna ga ik gewoon Fitz oneindig klonen, schat ik zo in
Maar voorlopig ben ik hopelijk voorzien, met 3 honden van 1, 2 en 3.
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Eerste hond en kippen, was inclusief bij het huis waarnaar we toe verhuisden, heerlijke hond kruising langhaar duitse staande. Daarna 3 leonbergers gekocht bij een fokker met stamboom ( eerste van een collega), 1 tibetaanse terrier van fokker, 2 leonbergers zelf gefokt. en lest best, een oud hondje uit het asiel.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Kira via de dierenarts. Haar vorige eigenaar wilde van haar af en ik was zoekend.
Daarvoor T-Boy, baas wilde van hem af en bij ons was hij meer dan welkom.Lexie herplaatst via de NVSW en Wiegel kwam als pup van een oeps nestje.
Daarvoor T-Boy, baas wilde van hem af en bij ons was hij meer dan welkom.Lexie herplaatst via de NVSW en Wiegel kwam als pup van een oeps nestje.
Groetjes, Terry
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Mijn dobers had ik als pup bij de fokker en als herplaatser. Nog een losgeslagen labrador van MP gered(stond er al weken op), heropgevoed en herplaatst naar heel leuke mensen.
Toen Hippo, hadden een optie voor een nest stamboom pups, het nest bleek ziek(dierenarts kon niet achterhalen wat het was). Via de fokker op een nest van vrienden gewezen en daar Hippo gehaald.
Mijn eerste mechel was een herplaatser van 8 maanden van Marktplaats, Oscar heb ik als pup van een hobby KNPV fokker, toen weer een herplaatser van 6maanden maar die is weer verkocht als speurhond. Op Dico werd ik gewezen door een aantal hondensportvrienden, die was terug gekomen bij de fokker en hebben we met 5,5maand in huis gehaald.
Toen Hippo, hadden een optie voor een nest stamboom pups, het nest bleek ziek(dierenarts kon niet achterhalen wat het was). Via de fokker op een nest van vrienden gewezen en daar Hippo gehaald.
Mijn eerste mechel was een herplaatser van 8 maanden van Marktplaats, Oscar heb ik als pup van een hobby KNPV fokker, toen weer een herplaatser van 6maanden maar die is weer verkocht als speurhond. Op Dico werd ik gewezen door een aantal hondensportvrienden, die was terug gekomen bij de fokker en hebben we met 5,5maand in huis gehaald.
-
nomo
- Zeer actief
Morris komt van marktplaats. Eenmalig nestje, wel geteste ouders en stamboom. Heb nog steeds contact met de fokker via facebook.
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Wilma komt van een stichting die honden uit Spanje naar Nederland haalt. Ze was in Nederland al geplaatst maar moest herplaatst worden.

-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
2 border collie als pup bij een fokker
1 kruising als pup bij mensen die een hond uit het asiel hadden en die bleek zwanger
1 border collie als 4 jarige van mensen over genomen
1 border colie als 2 jarige van mensen over genomen
1 golden retriever die was 7,5 maand bij een fokker
1 kruising en1 border collie uit het asiel
1 kruising als pup bij mensen die een hond uit het asiel hadden en die bleek zwanger
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
2 border collie als pup bij een fokker
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Kasta (allereerste hond) via de fokker in het dorp. Nanni (herplaatser) via de fokker van Kasta, zij wist nog een herplaatser. Tuana en Noah zijn beide via het Duitse Herder forum bij fokkers vandaan gekomen, 2 verschillende.
Alle vier zijn bij andere stamboomfokkers vandaan gekomen.
Alle vier zijn bij andere stamboomfokkers vandaan gekomen.
- ramboschat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaans kruising
Abby komt uit spanje. mijn zusje Eefsel vond het nodig om mij te taggen op facebook hihi. We zijn nog er nog steeds heel blij mee =)