Met beleid opbouwen, liefst met deskundige begeleiding, als er niks aan de situatie verandert dan gaat het paard niet ineens spieren krijgen.Ikke93 schreef:
Ik zou het met je eens kunnen zijn als het hier ging over een paard met een goede conditie en mooie bespiering, maar als ik het goed begrijp dat Rayza al een behoorlijke tijd in de box of in de paddock.. Hoogstwaarschijnlijk is de bespiering op het moment dus redelijk ver te zoeken. Om er dan met wat overgewicht op te gaan zitten vind ik niet eerlijk tegenover het paard.
Je zin over diervriendelijkheid vind ik ook apart, tuurlijk vind ik ook het welzijn van sabine in dit geval heel erg meetellen. Maar er zijn genoeg alternatieven, dus waarom dan persee er op kruipen?
Ik denk zelfs dat longeren, misschien zelfs een kunstje leren heilzamer kan zijn dan er 10 minuten op rond stappen omdat je dan echt bezig bent met het paard, er echt interactie mee hebt!
Eerst wat longeren en grondwerk, dan eens een paar minuten er op en dat gaan opbouwen.
Ik ben ook al eens op mijn pony van 1 m gaan zitten, hij was zo aan het draken met rijden met kind er op. Kreeg het niet opgelost vanaf de grond, nou dan toch maar even er op. Heeft hij niks aan overgehouden en ja ik heb ook overgewicht. Mijn paard is 20, 15 jaar intensief gereden en hij staat niet stil vanwege rugklachten..