Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apple schreef:Er is hier laatst nog iemand geweest met een nieuwe aanwinst op het hf, een raszuivere golden met een zwarte vlek.
Valt dat dan niet gewoon onder een mutatie? Dat zegt dan toch niet veel over de zuiverheid van het ras?
Klopt dat was ik! Maar bij mijn pup is het een somatische mutatie. Of dat verschilt met de zogenoemde mozaïek weet ik niet?
Nee, dat is hetzelfde.
Lokaal is er wat stuk in de genen, zeg ik altijd. Om het Jip-en-Janneke te houden.
Ik wist inderdaad wat die somatische mutatie inhoud en ik had al een vermoeden dat het bij die mozaiëk zoals jullie het noemen om het zelfde zou gaan. Weer wat geleerd!
laeken schreef:Dalmaat kan nooit vlek op crème. Vlek op crème kan eigenlijk sowieso niet. Is hoe dan ook iets uitzonderlijks. Want een crème Dalmaat is wit met crème kleurige vlekken. Volgens mij heb je wel lemon Dalmaat maar dat weet ik niet zeker.
Klopt lemon en orange. Heeft meen ik met het pigment te maken, bruine of zwarte neus.
Ik ben benieuwd naar de uitslag
Nee joh.
Lemon is recessief geel, dat heeft juist niet met die neus te maken, die is hoe dan ook zwart of bruin.
Orange heb je ook, dat zijn sables. Ik heb ooit een tanpoint gezien en zelfs een brindle. Die was echt gaaf!
Oh ik dacht dat het te maken had met de kleur (bruin of zwart) en dat dat het verschil was van lemon en orange.
Volgens mij had ik je ooit een website doorgestuurd met waar allerlei soorten dalmaten opstonden.
Ja, toch grappig. Dat een straathond wel echt een ras kan zijn. Dat er geen andere voorouders zijn. Maar ja, wie weet was zij een gedumpte huishond, kan ook nog.
Sulluna schreef:Ja, toch grappig. Dat een straathond wel echt een ras kan zijn. Dat er geen andere voorouders zijn. Maar ja, wie weet was zij een gedumpte huishond, kan ook nog.
Ja, die kans lijkt me heel groot, of een gedumpte fokteef.
laeken schreef:Een uh, lieve labrador. Met niks erbij. Tenminste niet in de laatste periode. Ik vind het hondje zelfs een hele typische labrador. Dus zelfs erg rastypisch dus. Lab x lab x lab en dan ooit misschien een niet meer terug te vinden andere hond. Want meer dan een labrador zie ik er dus niet in en ik denk ook dat dat uit de test gaat komen.
Ik vraag mij wel eens af waar Mies een vleugje van heeft. Ze heeft wel veel teckel maar is niet helemaal typisch. Maar ik geloof dat ik voorlopig mijn geld nog even op zak houd na deze uitslag