Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En het wordt een Berner Sennen!Update.dat wordt het dus niet
Moderator: moderatorteam
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Re: En het wordt een....Berner Sennen!
Ik ga er al een beetje vanuit dat een Newfoundlander ook dezelfde soort gezondheidsproblemen zal hebben als een Berner Sennen.
Stepper, het hoeft zeker niet perse een pup te zijn. In eerste instantie wilde ik graag een herplaatser maar werd daar door vele mensen vanaf gepraat omdat je niet weet wat je in huis haalt.
Wat betreft dat sjokken, oke dat overdrijf ik ook. Maar is wel het type hond wat we in eerste instantie wilden.
Een Bordeauxdog, een Berner Senner, hebben ook nog even gekeken naar een Hovawart. Maar toch allemaal afgevallen. Dit zijn allemaal geen dartelende honden maar honden die wel graag uitgelaten willen worden maar ook graag lui kunnen liggen en niet direct opstaan om er weer op uit te gaan...
Stepper, het hoeft zeker niet perse een pup te zijn. In eerste instantie wilde ik graag een herplaatser maar werd daar door vele mensen vanaf gepraat omdat je niet weet wat je in huis haalt.
Wat betreft dat sjokken, oke dat overdrijf ik ook. Maar is wel het type hond wat we in eerste instantie wilden.
Een Bordeauxdog, een Berner Senner, hebben ook nog even gekeken naar een Hovawart. Maar toch allemaal afgevallen. Dit zijn allemaal geen dartelende honden maar honden die wel graag uitgelaten willen worden maar ook graag lui kunnen liggen en niet direct opstaan om er weer op uit te gaan...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Newfoundlanders zijn volgens mij een stuk gezonder dan een BS. Ik hoor daar geen bovengemiddeld aantal kankergevallen, mensagressie of zeer vroegtijdig (voor 3 jaar) omvallen door HD bij. Natuurlijk moet je alsnog goed selecteren op de ouderdieren, in ieder geval niet hoger dan HD A x HD B maar het liefste HD A x HD A.
- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef:Ik ga er al een beetje vanuit dat een Newfoundlander ook dezelfde soort gezondheidsproblemen zal hebben als een Berner Sennen.
Ja, maar dat is de consequentie. Er bestaan geen kerngezonde grote stabiele luilakken die op hun sloffen de 15 halen en rassen met een atletische bouw zijn in de regel drukker en hebben meer beweging nodig.
Dan moet je dus naar een herplaatser kijken waarvan het gedrag bekend is.
Je zou nog aan de engelse mastiff kunnen denken, of de mastin espagnol.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
toch zijn hier ook heel veel mensen wel positief over herplaatsers , waaronder ik
ik heb nu mijn 4e herplaatser en wat ben ik er steeds weer blij mee.
je kunt juist hier op het forum veel positieve herplaats verhalen lezen .
zoek daar maar eens op
ook mijn dochters hebben herplaatsers in huis gehaald en zijn er heel gelukkig mee.
sanne heeft onlangs een hond van mirtos gekregen , Haico , en wat is dat een leuk dier
natuurlijk weet je niet wat je in huis haalt maar met een beetje gezond hondenverstand kom je een heel eind.
van pupjes weet je ook nooit precies hoe ze zich ontwikkelen. natuurlijk heb je daar zelf ook een groot aandeel in maar toch kan ook daar iets inzitten wat je totaal niet aanspreekt .
zoek daar maar eens op
ook mijn dochters hebben herplaatsers in huis gehaald en zijn er heel gelukkig mee.
sanne heeft onlangs een hond van mirtos gekregen , Haico , en wat is dat een leuk dier
natuurlijk weet je niet wat je in huis haalt maar met een beetje gezond hondenverstand kom je een heel eind.
van pupjes weet je ook nooit precies hoe ze zich ontwikkelen. natuurlijk heb je daar zelf ook een groot aandeel in maar toch kan ook daar iets inzitten wat je totaal niet aanspreekt .
Fenneke en Baloe

- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef: Stepper, het hoeft zeker niet perse een pup te zijn. In eerste instantie wilde ik graag een herplaatser maar werd daar door vele mensen vanaf gepraat omdat je niet weet wat je in huis haalt.
En dat is pure onzin.
Natuurlijk kan bij jou ander gedrag naar boven komen, het blijft een samenspel van hond en baas.
Maar je weet juist wél wat je in huis haalt, het karakter is al gevormd.
Je kunt met de baas of het asiel praten, de hond al dan niet begeleid uitlaten, zien hoe hij zich in huis gedraagt.
Een pup kan nog alle kanten op, is een individu en zo makkelijk is opvoeden niet.
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Die mensen die me daar vanaf gepraat hebben zijn ook voornamelijk mensen zonder honden en mensen die alleen maar pups gehad hebben, bedenk ik me nu..
Maar als ik dan een Newfoundlander op MP zie staan van een half jaar oud dan bedenk ik me wel even wat daar mee aan de hand moet zijn wil je die al wegdoen...
Staat ook geen enkele informatie bij, zelfs geen foto..
Maar als ik dan een Newfoundlander op MP zie staan van een half jaar oud dan bedenk ik me wel even wat daar mee aan de hand moet zijn wil je die al wegdoen...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef:Die mensen die me daar vanaf gepraat hebben zijn ook voornamelijk mensen zonder honden en mensen die alleen maar pups gehad hebben, bedenk ik me nu..
Dan vraag je dat toch?
Sommige mensen valt het gewoon tegen, waarom zou dat aan de hond moeten liggen?
Mijn oudste waren ze met 12 weken ook al beu.
-
Bumper69
- Zeer actief
Ik heb m al gemaild...
-
Lemuria
Nanna schreef: Ben benieuwdEn het kan ook zoiets triviaals zijn als een echtscheiding hoor, het hoeft helemaal niet aan de hond te liggen. Ik heb zelf drie honden die ik op oudere leeftijd gekregen heb en ze zijn me net zo lief als de honden die ik als pup al had.
-
Lemuria
Voor mij wel, maar voor normale mensen is een echtscheiding behoorlijk heftig, geloof ikNanna schreef:Jij wou beweren dat dat niet dagelijkse kost cq schering en inslag is?Lemuria schreef:Nanna schreef: Ben benieuwdEn het kan ook zoiets triviaals zijn als een echtscheiding hoor, het hoeft helemaal niet aan de hond te liggen. Ik heb zelf drie honden die ik op oudere leeftijd gekregen heb en ze zijn me net zo lief als de honden die ik als pup al had.
-
Bumper69
- Zeer actief
Re: En het wordt een Berner Sennen!Update.dat wordt het dus
Net als met die opvoedprogramma's met kinderen..Dat de ouders zeggen dat de kinderen niet luisteren. En dan zie je een filmpje en maken ze er zelf een potje van en zijn niet consequent..
Tja, als je dat met je hond net zo doet...
Alleen je kind doe je niet zomaar weg, dat is met een hond makkelijker (voor de meeste mensen, dat zie je wel op MP)
Alleen je kind doe je niet zomaar weg, dat is met een hond makkelijker (voor de meeste mensen, dat zie je wel op MP)
-
Bumper69
- Zeer actief
Net als met die opvoedprogramma's met kinderen..Dat de ouders zeggen dat de kinderen niet luisteren. En dan zie je een filmpje en maken ze er zelf een potje van en zijn niet consequent..
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ehm, ik heb niet alles gelezen, maar is een Grote Zwitserse Sennenhond misschien iets, en dan een teefje?
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Onze overbuurman heeft een wetter op het erf lopen maar die is niet echt helemaal fris.Miranda schreef:Ben ik met hem eens, ik vind ze ook absoluut niet mooi. Dat zwart/wit, die krullen, die brede koppen......ik vind het écht niks.Bumper69 schreef:Mijn man vindt een Wetterhoun niet mooi...
*hoopt dat Marjoleine hier niet leest*
Máár, als je kijkt naar het karakter zouden ze wel eens heel goed kunnen passen binnen jullie situatie.
Ze zijn over het algemeen ook behoorlijk waaks, maar op een niet-scherpe manier. Het is niet zo dat ze de hele boel bij elkaar krijsen (zoals mijn herders doen) of dat ze meteen in je hangen zoals een echte zelfstandige erfwaker nog wel eens wil doen.
Ze staan er gewoon een beetje breed te staan. Te kijken. En dat maakt best indruk op de meeste mensen.
Karakter wetterhoun
Hij heeft de hond van de buren gegrepen, had ook altijd mot met Eagle , probeerde hem zelfs door het hek heen te grijpen, en als hij de kans krijgt pakt hij ook de nakers.
De overbuurman zegt zelf ook dat hij niet te vertrouwen is met anderen honden, gelukkig luistert hij meestal wel goed.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef:Net als met die opvoedprogramma's met kinderen..Dat de ouders zeggen dat de kinderen niet luisteren. En dan zie je een filmpje en maken ze er zelf een potje van en zijn niet consequent..
Nee, tussen er van af moeten en honden die "niet luisteren" is geen direct verband. Daarbij krijg je een hond nooit kant en klaar aangeleverd; je zult aan de band moeten werken.
Natuurlijk zijn er óók mensen die door gedragsproblemen de hond niet meer willen.
Verder kan het echt alles zijn terwijl de hond gewoon leuk en lief is.
Toch meer werk dan gedacht, financiële problemen, scheidingen, verhuizingen, allergie, nieuwe baby, jonge kinderen, meer werken/te weinig tijd, past niet bij de gordijnen, noem maar op.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
fenneke schreef:toch zijn hier ook heel veel mensen wel positief over herplaatsers , waaronder ik![]()
zoek daar maar eens op![]()
sanne heeft onlangs een hond van mirtos gekregen , Haico , en wat is dat een leuk dier![]()
Ik vind ook dat je júist bij herplaatsers precies kan inschatten wat voor karakter je krijgt en bij een pup is het maar afwachten hoe zich dat ontwikkelt.
Ik heb bijna altijd herplaatsers gehad (al een stuk of 7) via verschillende kanalen (bekenden, marktplaats, fokkers, asiel, buitenlandse stichtingen) en er stuk voor stuk allemaal geweldige honden aan gehad.
Al had elke hond wel wat verrassende dingetjes, was het nooit onoverkomelijk.
Ik zou me trouwens niet zo erg op een ras focussen maar meer op het uiterlijk waar je kennelijk voor valt en eens gaan rondkijken in een asiel of bij een stichting om te kijken of er honden met zulke uiterlijken zijn waar het karakter je van bevalt.
Je kiest allemaal rassen die, zoals anderen ook al aangeven, qua gezondheid niet best zijn en dan kan je beter voor een leuke kruisingherplaatser gaan die daar een beetje op lijkt zonder de daarbij behorende gezondheidsproblemen te hebben.

-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De Landseer van een collega heeft die 15 wel gehaald! Maar dat is natuurlijk wel uitzonderlijk.dagmar88 schreef:Bumper69 schreef:Ik ga er al een beetje vanuit dat een Newfoundlander ook dezelfde soort gezondheidsproblemen zal hebben als een Berner Sennen.
Ja, maar dat is de consequentie. Er bestaan geen kerngezonde grote stabiele luilakken die op hun sloffen de 15 halen en rassen met een atletische bouw zijn in de regel drukker en hebben meer beweging nodig.
Dan moet je dus naar een herplaatser kijken waarvan het gedrag bekend is.
Je zou nog aan de engelse mastiff kunnen denken, of de mastin espagnol.
Een Mastin is erg onafhankelijk. Het is maar de vraag of die buiten de boel een beetje in de gaten wil houden. Bij niet zo lekker weer of donker ligt die van mij in ieder geval liever bij de kachel terwijl ik de paarden verzorg. Gelukkig heb ik Digger nog!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb hiervoor van die lobbesen gehad, twee keer een kruising sint Bernard en een Duitse dog. Hoewel ze buiten niet echt sjokten, waren ze binnen heerlijk rustig. Nu heb ik twee goldens (werklijn) en weer een (klein uitgevallen) kruising sint Bernard. De goldens zijn echt totaal anders en ik heb er erg aan moeten wennen. Het is trouwens niet dat ze druk in huis zijn, want binnen slapen ze meest van de tijd en spelen doen ze heel rustig. Maar het is gewoon het temperament dat anders is. De lobbesen waren veel laconieker, daar kon je de hele kamer omheen verbouwen en ze tilden hooguit even een ooglid op. De goldens zijn overal als de kippen bij. Als we uitgaan, gaan de goldens helemaal uit hun dak, terwijl Dora, de kruising, zich afvraagt waar iedereen zich zo druk om maakt.Bumper69 schreef:weer terug uit Groningen...ben er nog niet blijer van geworden.
We zagen daar Viszla's. Die vond man erg mooi en dochters en ik ook.
Met iemand daar gepraat en gaf aan dat als je smorgens en savonds een half uur loopt en tussen de middag ook even dat dat wel kan. (dat leek me wel heel kort voor deze honden..) Jachttraining erbij is wel goed voor de hond maar dat hoeft niet iedere dag. En als je geen jachttraining wil doen kan dat ook..
Die honden daar waren natuurlijk lekker rustig. Maar als ik hier dan weer lees dan denk ik: Nee, dat is niet onze hond.
Een hond die altijd energie heeft en altijd maar door wil, nee dat zoek ik dan weer niet. Deze honden hebben echt heel veel uitdaging nodig.
Ik zoek een hond die lekker met je mee sjokt als je m uitlaat. Die lekker onder mijn bureau komt liggen of buiten bij de deur lekker om zich heen kijkt.
Maar niet een stuiterbal die continue overal heen wil en die ik niet even lekker buiten kan laten. En dat ik goed om mee heen moet kijken of er niet een eend of haas langs komt omdat de hond er anders van door gaat..
We wonen aan een kanaal. Als zo'n viszla eenden over ziet komen dat die dan meteen weg is omdat hij die eenden wil vangen...nee...
Toch vind ik ook de goldens heel leuk, wat wel blijkt uit het feit dat ik er nog een heb genomen na de eerste. Toch komt er ook wel weer een keer een grote. Ik ben alleen nog op zoek naar een ras dat redelijk gezond is. Op het moment denk ik aan een Tornjak.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ik vind het altijd bijzonder dat mensen denken dat een pup gemakkelijker is. Alsof je dan alles kunt voorkomen. Het geeft mij altijd het idee dat mensen denken dat alles maakbaar is.
Hier zou een pup veel meer kans hebben te ontsporen dan een volwassen herplaatser waarvan het karakter al te 'zien' is. Die zoek ik uit op wat bij mij, mijn leven, mijn karakter en mijn ritme past.
Hier zou een pup veel meer kans hebben te ontsporen dan een volwassen herplaatser waarvan het karakter al te 'zien' is. Die zoek ik uit op wat bij mij, mijn leven, mijn karakter en mijn ritme past.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Hou je er wel rekening mee dat de meeste Newfoundlanders heel wat meer vachtverzorging nodig hebben dan een Berner!Bumper69 schreef:Ik heb m al gemaild...
En ook de gezondheid van de Newfs is de afgelopen jaren heel hard achteruit gehold jammer genoeg.
-
Roo
- Zeer actief
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ach wat een lieverd
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat hij zegt. Lezen en herlezen en dan nog een keer tot je het kunt dromenCleva schreef:Bedacht consequent zijn is vreselijk lastig. Het is voor de meeste mensen bijna niet te doen.
Ik denk dat je beter alleen iets kunt doen als je het echt meent.
Geen theorietjes toepassen en vooral NOOIT iets proberen.
Een heel basale aanpak op drie poten:
- Dit wil ik wel = positieve aandacht/beloning
- Dit wil ik niet = corrigeren. Niet hard maar vooral snel, pinnig en dan weer verder.
- Dit interesseert me niet. = Daar reageer je dan ook nooit op. Op geen enkele manier.
Als je geen toneelspelletjes op gaat zitten voeren en gewoon vanuit je gevoel al dan niet leuk tegen je hond doet heeft je hond binnen een mum van tijd door hoe je in elkaar zit. Dan gaat hij "vanzelf" doen wat je wel leuk vindt.
Kinderen opvoeden is totaal anders dan honden opvoeden. Bij kinderen ben je een ouder. Gezag speelt natuurlijk een rol maar kadaverdiscipline meestal niet. Gaten in de menselijk opvoeding heten later karakter. Het is niet de bedoeling om een waterdicht systeem te handhaven want kinderen moeten zelfstandig kunnen worden.
Bij honden gaat het in een veel hoger tempo. Wat met 4 maanden oogluikend toegestaan wordt is met 8 maanden een gedragsprobleem van jewelste. Het uiteindelijke karakter van een huishond moet zeer specifiek binnen kader vallen anders wordt het al snel ellende.
De hond wordt nooit volwassen zelfstandig op de menselijke manier waarbij je "zoek het verder zelf maar uit" kunt zeggen.
Ze noemen een hondeneigenaar niet voor niets een baas.
Het klinkt heel logisch maar bijna iedereen, zelfs ervaren bazen, met een pup heeft het er op een bepaald moment flink lastig mee en er is nog nooit een hond geweest die precies zo uitpakte als bedacht was.
Een pup opvoeden is echt heel erg leuk maar op geen enkele manier de kortste weg naar een goed opgevoede hond. Vergis je daar niet in!
Het is echt allemaal héél erg waar.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Oh zei hij/zij datBumper69 schreef:En weer terug uit Groningen...ben er nog niet blijer van geworden.
We zagen daar Viszla's. Die vond man erg mooi en dochters en ik ook.
Met iemand daar gepraat en gaf aan dat als je smorgens en savonds een half uur loopt en tussen de middag ook even dat dat wel kan. (dat leek me wel heel kort voor deze honden..) Jachttraining erbij is wel goed voor de hond maar dat hoeft niet iedere dag. En als je geen jachttraining wil doen kan dat ook..
Die honden daar waren natuurlijk lekker rustig. Maar als ik hier dan weer lees dan denk ik: Nee, dat is niet onze hond.
Een hond die altijd energie heeft en altijd maar door wil, nee dat zoek ik dan weer niet. Deze honden hebben echt heel veel uitdaging nodig.
Ik zoek een hond die lekker met je mee sjokt als je m uitlaat. Die lekker onder mijn bureau komt liggen of buiten bij de deur lekker om zich heen kijkt.
Maar niet een stuiterbal die continue overal heen wil en die ik niet even lekker buiten kan laten. En dat ik goed om mee heen moet kijken of er niet een eend of haas langs komt omdat de hond er anders van door gaat..
We wonen aan een kanaal. Als zo'n viszla eenden over ziet komen dat die dan meteen weg is omdat hij die eenden wil vangen...nee...
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Tja, ik heb ook herders gehad en dat zijn heel andere honden dan een berner, veel pittiger, soms wat valser, vallen gemakkelijker andere honden aan, dominanter, en hadden vanaf hun 9 jaar problemen met hun gewrichten, 1 tje van haar 7 al
Ik vond het een uitdaging om mijn belgjes onder controle te krijgen en het waren zalige honden om mee te trainen
maar hebben me ook heel veel stress bezorgd, de teven kon niet goed met andere teven, de reu niet met andere reuen
2 van de 3 herders moet ik mee oppassen bij kinderen, zelfs de kinderen van mijn broer en zus
Als er iemand in de tuin kwam moet ik mijn herders vasthouden of ze hadden die persoon vast ook al was het een kennis
Allemaal tof in zekere zin en voelde me heel veilig in huis, dat wel
Maar de berner die ik nu heb is op alle gebieden anders en vind het een verademing
Ze is eigenlijk de perfecte hond voor mij en hoop dat ze natuurlijk lang gezond blijft en een leuke leeftijd gaat behalen
En ik wil de andere rassen niet afbreken maar heb al zoveel honden zien passeren van vrienden en familie, de honden die ik thuis opvang af en toe en geen enkel ras kan me nog verleiden, altijd is er iets wat me stoort of ik niet mooi vind
Bij nisha is dat niet
zij is perfect hahaha
Ik vond het een uitdaging om mijn belgjes onder controle te krijgen en het waren zalige honden om mee te trainen
maar hebben me ook heel veel stress bezorgd, de teven kon niet goed met andere teven, de reu niet met andere reuen
2 van de 3 herders moet ik mee oppassen bij kinderen, zelfs de kinderen van mijn broer en zus
Als er iemand in de tuin kwam moet ik mijn herders vasthouden of ze hadden die persoon vast ook al was het een kennis
Allemaal tof in zekere zin en voelde me heel veilig in huis, dat wel
Maar de berner die ik nu heb is op alle gebieden anders en vind het een verademing
Ze is eigenlijk de perfecte hond voor mij en hoop dat ze natuurlijk lang gezond blijft en een leuke leeftijd gaat behalen
En ik wil de andere rassen niet afbreken maar heb al zoveel honden zien passeren van vrienden en familie, de honden die ik thuis opvang af en toe en geen enkel ras kan me nog verleiden, altijd is er iets wat me stoort of ik niet mooi vind
Bij nisha is dat niet
Laatst gewijzigd door schelsey op 06 mar 2016 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
schelsey schreef: Ofwel te druk, te vals, te mager, te klein, te weinig haar, vooral labradors en jack russels, zou ik niet moeten, sorrie
Bij nisha is dat nietzij is perfect hahaha
Voor jou.
Wat is te vals???
- schelsey
- Zeer actief
Tja, bij mij is vals als je altijd moet opletten dat er geen kinderen te druk rond hen doen, geen andere honden beetje raar doendagmar88 schreef:schelsey schreef: Ofwel te druk, te vals, te mager, te klein, te weinig haar, vooral labradors en jack russels, zou ik niet moeten, sorrie
Bij nisha is dat nietzij is perfect hahaha
Voor jou.
Wat is te vals???
want dan hadden ze die vast.
Dat is normaal bij een pittige hond misschien maar gewoon niet leuk
- sternentänzerin
- Zeer actief
Eerlijk gezegd sluit ik me bij de mensen aan die je de tip geven om naar herplaatsers te kijken.
Wij hebben een heerlijke hond aan onze grote, kwa karakteraanleg dat wat jullie zoeken maar door een niet goede eerste plaatsing hier in Nederland nu een hond die niet zelfstandig mag werken (ze maakt soms haar keuze uit angst door bekende mishandeling en slechte begeleiding).
Maar de stichting waar ze vandaan komt en de stichting waar onze eerste vandaan kwam bemiddelen wel vaker grotere 'erfhonden' op de daarvoor geschikte plaatsen. En vaak enorm heerlijke en passende honden.
Nu is niets een gegeven, geteste honden kunnen later toch ziek worden, bepaalde eigenheden kunnen uit de rugzakjes gehaald worden naarmate ze zich meer thuis en veilig gaan voelen. Maar het meeste van dat gedrag is bij te sturen als je allert genoeg bent en je tijd en aandacht voor je hond hebt.
Ergens werd er aangegeven dat mensen de huisbezoeken en screenings als onprettig ervaren, gevoel moeten geven goed genoeg te moeten zijn voor een hond die bij jou beslist beter af is dan in de situatie waar hij/zij vandaan komt. Kan ik me voorstellen maar ik kan me ook de andere kant voorstellen. Je verantwoordelijkheidsgevoel als stichting voor de hond. Je wilt niet dat hij van de regen in de drup komt. En natuurlijk kun je nooit alles voor zijn en kunnen mensen situaties anders voordoen als ze zijn (kijk naar onze grote) maar je wilt er alles aan gedaan hebben wat je kunt doen. Anders zet je je niet in voor deze honden.
Zelf zou ik minder voor een ras gaan als voor een karakter die bij jullie en de situatie past. Garanties geeft het leven niet, ook niet op honden en hun gezondheid. Meer dan je best doen je keuze zo onderbouwd mogelijk te maken kun je niet.
En sjokken? Onze grote als het warmer is dan 16graden en we er al een goed stuk op hebben zitten, maar ook zij wordt onwijs gelukkig van de dagelijkse wandelingen en is dan weer toe aan 'huis en hof' bewaken.
Wij hebben een heerlijke hond aan onze grote, kwa karakteraanleg dat wat jullie zoeken maar door een niet goede eerste plaatsing hier in Nederland nu een hond die niet zelfstandig mag werken (ze maakt soms haar keuze uit angst door bekende mishandeling en slechte begeleiding).
Maar de stichting waar ze vandaan komt en de stichting waar onze eerste vandaan kwam bemiddelen wel vaker grotere 'erfhonden' op de daarvoor geschikte plaatsen. En vaak enorm heerlijke en passende honden.
Nu is niets een gegeven, geteste honden kunnen later toch ziek worden, bepaalde eigenheden kunnen uit de rugzakjes gehaald worden naarmate ze zich meer thuis en veilig gaan voelen. Maar het meeste van dat gedrag is bij te sturen als je allert genoeg bent en je tijd en aandacht voor je hond hebt.
Ergens werd er aangegeven dat mensen de huisbezoeken en screenings als onprettig ervaren, gevoel moeten geven goed genoeg te moeten zijn voor een hond die bij jou beslist beter af is dan in de situatie waar hij/zij vandaan komt. Kan ik me voorstellen maar ik kan me ook de andere kant voorstellen. Je verantwoordelijkheidsgevoel als stichting voor de hond. Je wilt niet dat hij van de regen in de drup komt. En natuurlijk kun je nooit alles voor zijn en kunnen mensen situaties anders voordoen als ze zijn (kijk naar onze grote) maar je wilt er alles aan gedaan hebben wat je kunt doen. Anders zet je je niet in voor deze honden.
Zelf zou ik minder voor een ras gaan als voor een karakter die bij jullie en de situatie past. Garanties geeft het leven niet, ook niet op honden en hun gezondheid. Meer dan je best doen je keuze zo onderbouwd mogelijk te maken kun je niet.
En sjokken? Onze grote als het warmer is dan 16graden en we er al een goed stuk op hebben zitten, maar ook zij wordt onwijs gelukkig van de dagelijkse wandelingen en is dan weer toe aan 'huis en hof' bewaken.
...; We will never surrender Winston Churchill
- schelsey
- Zeer actief
Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
Maar voor je een berner helemaal afkraakt door de verhalen die je soms leest en hoort eerst eens
kennis maken met dit ras
Wedden dat je daarna op zoek gaan naar een pup hahahaha
Maar voor je een berner helemaal afkraakt door de verhalen die je soms leest en hoort eerst eens
kennis maken met dit ras
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou, ik denk dat de meeste mensen hier persoonlijke ervaringen met berners hebben, hoor.schelsey schreef:Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
kennis maken met dit ras
Hier in de buurt ook een stel berners (met stamboom) en een berner kruising. Hartstikke leuke beesten maar inmiddels zijn ze allemaal dood. Op jonge leeftijd. 4 stuks aan kanker waarvan de oudste 6 jaar is geworden en de jongste pas 4 was. En de kruising is vorig jaar op 8-jarige leeftijd overleden aan DM. Het laatste half jaar van zijn leven heeft Odin in een rolstoel gezeten. En DM duurt ongeveer 18 maanden voordat het uiteindelijk niet meer gaat, dus Odin moet rond 6,5 jarige leeftijd ziek zijn geworden. Tot zover dus dat een bastaard minder kans op rasgelateerde ziekten heeft.
De verschillende eigenaren zijn allemaal overgestapt op een ander ras omdat ze geen zin meer hebben in een hond die op jonge leeftijd ernstig ziek wordt én de torenhoge dierenartsrekeningen.