Ivanneke schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik denk ook dat sommige mensen naast de onrealistische verwachtingen van de hond ook te hoge verwachtingen hebben van hun eigen capaciteiten om met honden (met een verleden) om te gaan.renee-uk schreef: ik denk dat je daar wel gelijk in hebt en ik denk ook dat de belangrijkste reden bij de herplaatsers die tegenvallen in gebruik de te hoge verwachting van de nieuwe eigenaren is.
mensen die herplaatsers nemen, wel gaan zien hoe het allemaal uitpakt en zich aanpassen aan de hond komen vaak veel verder met die herplaatser dan mensen die bij voorbaat al precies weten hoe het allemaal moet gaan en die dan niet in staat zijn een andere aanpak te bedenken als blijkt dat wat zij voor ogen hebben niet gaat lukken.
honden zijn geen robotjes en met onrealistische, torenhoge verwachtingen kom je ook niet zo ver.
Ik denk dat dit geldt voor heel veel honden. Pups of herplaatsers. Heel veel honden komen terecht bij mensen die onrealistische verwachtingen hebben. Pups moeten gelijk zindelijk zijn en uren alleen kunnen zijn en herplaatsers moeten zich naadloos kunnen aanpassen.
En zo werkt het natuurlijk niet.
Ik heb overigens meerdere honden 'van een plaatje' gekozen. Eentje uit Polen, twee uit Roemenië en 1 uit Duitsland. Werd er verliefd op en heb de twee uit Roemenië laten overkomen, degene uit Polen en Duitsland ben ik zelf heen gereden.
Gina uit Polen heb ik gelijk meegenomen (ze sprong zelf al in mijn auto
Heb er wereldhonden aan. Maar ik heb ook buitengewoon lage verwachtingen. Een herplaatser komt hier binnen en ik zie wel wat het wordt. Eerst werk ik wat aan de zindelijkheid (wat niet bij iedere hond hoefde) en verder hoeven ze niks.
Ja, de kat(ten) niet molesteren of elkaar of mijn huis slopen. Maar eigenlijk binnen no time draaien ze gewoon mee in het ritme. Zonder verdere flauwekul.
Maar hetzelfde geldt voor mijn Nederlandse herplaatsers. Die voegden zich ook zo in mijn huishouden. Zonder verdere flauwekul.
Da's het voordeel van volwassen herplaatsers boven pups.
Die vind ik vele malen vermoeiender.