Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe jij met je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat doe jij met je hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Elke morgen eten, naar de tuin. Dan de grote wandeling in de polder. Daarnaast nog 2 of 3 keer per week ergens heen en elke avond allemaal samen lekker hangen in de woonkamer. Dat was het. Bas is een gezelschapshondje en zij vindt het prima om elke dag een dik uur te wandelen. We lopen zo'n 5 km per dag en dat is het. Dan wel nog regelmatig een tweetal uren in het bos. Maar dat is meer 1 keer per week dan vaker. Dat kan ook 3 uur zijn. Vindt ze ook lekker. Als ik naar een tuincentrum ga of naar vrienden gaat ze regelmatig mee. Verder doet ze haar behoefte in de tuin en scharrelt ze gezellig rond in huis. Makkelijk en simpel. Maar Bas vindt dat prima zo. :ok:

Dus samengevat, eens per week naar het bos 2-3 uur. Elke dag een uur los in de polder flinke pas (5 km), elke dag 10 keer in de tuin en 3 keer per week mee ergens naartoe. Bezoek of tuincentrum of wat dan ook.

Ze krijgt ook 3 keer per week een rauw bot. Daar is ze ongeveer 3 uur die dag mee bezig.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Wat ik op dit moment vooral doe met mijn hond is haar observeren en de hele dag kleine beetjes water en voedsel geven, medicijnen toedienen, korte stukjes naar buiten, knuffelen en nog meer observeren.
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Ik heb geen vast schema, maar als ik kan ga ik om 10.00 naar het uitlaatveld. Deze is behoorlijk groot en rond deze tijd zijn er altijd ook twee andere honden van ongeveer dezelfde leeftijd. Sommige dagen zijn er nog meer honden rond die tijd. Meestal ben ik er dan drie kwartier tot een uur. Beau gaat dan lekker spelen en rondrennen en knuffelen bij mij en de andere baasjes. Rond half vijf zijn er ook weer een groepje honden daar. Dus als ik kan op dat tijdstip ga ik dan ook die kant op en 's avonds doe ik dan meestal een klein rondje, omdat ik grote rondes in mijn eentje niet goed durf in deze omgeving. Met mij is er niets gebeurd tot nu toe, maar ik heb geen zin om het uit te proberen. Zelf heb ik nog geen rijbewijs (wel mee bezig) dus naar het bos gaat alleen wanneer mijn vriend thuis is. In de zomer gingen we ook wel eens langs het strand lopen. Verder hebben we op dit moment geen training. Dit komt onder andere door mijn onregelmatige rooster en ik geen enkele dag van de week standaard vrij ben. Beau vindt het gewoon al heerlijk om bij ons in de buurt te zijn en ik speel af en toe hersensspelletjes met hem. Zo heeft hij voor kerst een snuffelmat gekregen :)
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

De honden lopen hier iedere dag 5x 15-30 minuten, aangelijnd met onderweg een stukje appel. Als het even kan, gaan we in de middag richting park of bos zodat ze kunnen crossen, meestal in de weekenden.

Daarnaast doen we met Kenji en Sonic in en om het huis 2x per week basisvaardigheden agility en balans en coördinatie. Alfy en Pia mogen dan puzzelen of met z'n allen een zoekspelletje.

We trainen redelijk fanatiek:
- Kenji & Sonic: 2x agility, 1x Hoopers, schapen drijven in het weekend als we niks anders hebben.
- Alfy: 1x agility en regelmatig een wedstrijd
- Pia: 1x agility (Pia gaat richting haar pensioen)

En dan nog de nodige workshops en demo's...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn eigen leven (verpleegkundige) is al niet regelmatig dus van mijn honden ook niet.

Ze moeten 4 x per dag uit. Maar van de week zijn ze maar 2 x geweest...... Dat we toen getraind hebben voor een langeafstandwandeling (25 km, in 6 uur incl pauzes) is misschien ook een ander verhaal haha :schrik:

zaterdags is mijn trainingsdag. Om het weekend werk ik, dan train ik 's middags hoopers met Kay en in de avond train ik behendigheid met Norah en Santos. Ben ik vrij, dan train ik 's ochtends ook nog obedience met Norah en Kay.

Maandagavond train ik met Norah behendigheid.

Zondags heb ik wel eens een wedstrijd.

We trainen samen met de honden voor langeafstandwandelingen en dan geregeld mee met lange afstandswandelingen. Georganiseerde wandeling. Proberen we in het weekend ook eens per maand mee te doen. 4 juni staat rondje ameland gepland (50 km) daarvoor nog een aantal oefenrondes.

En verder doen we wat we doen. 's ochtends een lange wandeling door mij als ik vrij ben en anders doet mijn man het. Zo ook de middagwandeling. Avond nog een wandeling, in de winter wat korter. En dan nog een 5 minutenronde. Zomers altijd in het bos waar we naast wonen, in de winter i.v.m donker en nattigheid wel eens vaker door de wijk.

Soms fiets is, heel soms ga ik hardlopen, soms train ik wat oefeningen, maar allemaal lang niet dagelijks of wekelijks. Ze mogen lekker bij ons op de bank liggen, er staat altijd een bak met speelgoed klaar en ze krijgen regelmatig nieuw speelgoed en ze spelen er naar hartelust mee, Wij doen wel mee. Af en toe een schoonheidsbehandeling, beetje borstelen, poten en staart bijknippen en wat anti-klit erin. Af en toe wat hersenwerkjes, maar ook niet wekelijks.

Allemaal veel minder dan een paar jaar terug maar nog steeds meer dan genoeg. Ik doe wat ik denk dat ze nodig hebben. De honden laten dat ook heel goed zien. Kay heeft veel minder dan Norah nodig. Norah moet dagelijks echt uit kunnen rennen, Kay wil vooral dat we aanwezig zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”