Mijn eigen leven (verpleegkundige) is al niet regelmatig dus van mijn honden ook niet.
Ze moeten 4 x per dag uit. Maar van de week zijn ze maar 2 x geweest...... Dat we toen getraind hebben voor een langeafstandwandeling (25 km, in 6 uur incl pauzes) is misschien ook een ander verhaal haha
zaterdags is mijn trainingsdag. Om het weekend werk ik, dan train ik 's middags hoopers met Kay en in de avond train ik behendigheid met Norah en Santos. Ben ik vrij, dan train ik 's ochtends ook nog obedience met Norah en Kay.
Maandagavond train ik met Norah behendigheid.
Zondags heb ik wel eens een wedstrijd.
We trainen samen met de honden voor langeafstandwandelingen en dan geregeld mee met lange afstandswandelingen. Georganiseerde wandeling. Proberen we in het weekend ook eens per maand mee te doen. 4 juni staat rondje ameland gepland (50 km) daarvoor nog een aantal oefenrondes.
En verder doen we wat we doen. 's ochtends een lange wandeling door mij als ik vrij ben en anders doet mijn man het. Zo ook de middagwandeling. Avond nog een wandeling, in de winter wat korter. En dan nog een 5 minutenronde. Zomers altijd in het bos waar we naast wonen, in de winter i.v.m donker en nattigheid wel eens vaker door de wijk.
Soms fiets is, heel soms ga ik hardlopen, soms train ik wat oefeningen, maar allemaal lang niet dagelijks of wekelijks. Ze mogen lekker bij ons op de bank liggen, er staat altijd een bak met speelgoed klaar en ze krijgen regelmatig nieuw speelgoed en ze spelen er naar hartelust mee, Wij doen wel mee. Af en toe een schoonheidsbehandeling, beetje borstelen, poten en staart bijknippen en wat anti-klit erin. Af en toe wat hersenwerkjes, maar ook niet wekelijks.
Allemaal veel minder dan een paar jaar terug maar nog steeds meer dan genoeg. Ik doe wat ik denk dat ze nodig hebben. De honden laten dat ook heel goed zien. Kay heeft veel minder dan Norah nodig. Norah moet dagelijks echt uit kunnen rennen, Kay wil vooral dat we aanwezig zijn.