Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allereerste hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Re: Allereerste hond

Ongelezen bericht door sjm »

Een schapendoes achtige teef Emie. Op 14 jarige leeftijd ingeslapen omdat ze zo dement als een koekje was en t gewoon niet meer ging.

We hadden een paardentrailertje voor achter de skelter (had m'n vader zelf gemaakt) daar ging ze altijd in hele industrieterrein over en dan gingen we natuurlijk allemaal spring parcoursjes doen. Wat een lol hadden we met die hond. Mis haar nog wel eens, was zo lief. Deed echt geen vlieg kwaad.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Afbeelding

Roan , een Duitse herder die met 2,5 jaar bij ons kwam
Ik was nog met geen 16 jaar en we waren zijn 4e eigenaar

In het begin geen makkelijke hond , maar ik kon er mee lezen en schrijven
Waar ik was was hij ook , we hebben samen heel wat uurtjes buiten door gebracht
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mijn eerste hond, een witte kees :I:
Afbeelding
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat zijn er heel wat geweest , duitse herders , pikkenesie , dwergpinchers ,poedels grote en een middenslag, teckels lang en kortharig, bastaarden . Meen mij te herinneren dat we ook nog zo'n ouderwetse Lassie hebben gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

De eerste hond die ik me bewust herinner was een Ierse terriër. Rusty.
Daarvoor waren het altijd poedels. Rusty was niet zo'n succes icm mijn moeder, als ze alleen thuis was met hem, mocht ze helemaal niks :schrik:
Die is dus herplaatst. Veiliger voor ma.
Daarna een gemengd roedeltje (met oa een DH x Airedale terriër) en mijn allereerste 'eigen' hond, een blauwe kees zonder boom. Leuk ding was dat, veel van geleerd :I:
Ook kwamen er toen vrij snel twee rotties bij, waarvan er een van mij was.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

veertje schreef:Wat een leuk hondje Malinois :D
Was ook een heel leuk beestje...!
Ook qua karakter... alleen zo zonde dat ze zo bang was. Dat is wel enorm verbeterd maar nooit helemaal overgegaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Eerst een cockerspwnirl genaamd Bianca.
Die moest helaas terug naar de fokker nadat mijn zusje was geboren, ze was zo jaloers dat ze alles kapot vrat.
Van alles gedaan maar helaas.

Daarna 4 of 5 jaar later werd er een nestje kruising bouviers geboren die met moeders in de koude schuur gedumpd werden.
Mijn vader heeft wat afgezeurd bij mijn moeder dat het zo zielig was enz ....
Dus toen zei mijn moeder ga er dan maar 1 halen en dat werd Wodan die is bijna 15 jaar bij ons geweest
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders een kruising uit het asiel, wel van pup af aan.
Hij is overleden toen ik 6 was, daarna kwam de golden en later de flatcoated bij, en dat hebben we nu jaren later nog steeds.
Alleen onze laatste flatcoated is in oktober j.l overleden. Goldens zijn er inmiddels 5 van!
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Ik ben opgegroeid met een DH genaamd Rex, die mij van en naar school bracht en waar ik bijna elke nacht bij sliep buiten in het hok, met mijn dekbedje mee hahaha tot groot ergenis van mijn ouders. Rex overleed vrij vroeg aan kanker helaas daarna kregen we teckels. Geweldig wat een heerlijke theatrale hondjes.
sjm
Zeer actief

sjm schreef:Een schapendoes achtige teef Emie. Op 14 jarige leeftijd ingeslapen omdat ze zo dement als een koekje was en t gewoon niet meer ging.

We hadden een paardentrailertje voor achter de skelter (had m'n vader zelf gemaakt) daar ging ze altijd in hele industrieterrein over en dan gingen we natuurlijk allemaal spring parcoursjes doen. Wat een lol hadden we met die hond. Mis haar nog wel eens, was zo lief. Deed echt geen vlieg kwaad.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

.. Zo dement als een koekje... :denken: wat moet ik me hier nou bij voorstellen? :LOL:
sjm
Zeer actief

mosquito1980 schreef:.. Zo dement als een koekje... :denken: wat moet ik me hier nou bij voorstellen? :LOL:
Lol :LOL: Tsja.

Nee was wel heel sneu. Ze wist halverwege de trap niet meer wat ze moest, wist niet meer aan welke kant een deur open ging. Snapte niet meer dat ze buiten moest poepen. etc. etc.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders een tervueren en een groenendaeler, Fellow en Jochem. Ze stonden ook op m'n geboortekaartje
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

mijn ouders hadden toen ik geboren werd en een zwart poedeltje Sascha. Hij was mijn grote maatje. Helaas er één uit de broodfok en al jong had hij last van epilepsie. Mijn ouders hadden niet genoeg geld voor de medicatie (43 jaar geleden was dat extreem duur) toen hij 6 was en elke dag een toeval kreeg hebben ze hem in laten slapen. Mijn ouders waren er kapot van met een vrolijke blije hond naar de da moeten om hem in te laten slapen was het ergste wat ze ooit hebben moeten doen.
3 jaar later kwam er een Drentsche patrijs. Een werkelijk prachtige hond een schat voor het gezin, helemaal gek met mijn broertje maar een kreng voor vreemden. Maar vooral voor de duvel niet bang.
Afbeelding
gevni havanezers
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Net voordat ik geboren werd lieten mijn ouders Gwendy de afghaanse windhond van net 8, inslapen. Ze zat helemaal vol met tumoren.

Toen ik 9 was kocht ik Beauty, een Yorkshire terriër. Stamboomloos en het kleinste uit het nest. Bloed fanatiek en snel jaloers op anderen. Mocht hij je niet, hing hij in je enkels. Hij was bijna 14 toen we hem lieten inslapen.

Afbeelding[/URL]
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

De eerste hond vroeger was een zwarte poedel
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Een kruising die uiterlijk sprekend een Engelse cocker spaniel leek. Ze had een pittig karakter, echt een leuk eigenwijs portret. Toen ik geboren werd was ze er al. Tot mijn 14e (toen was ze bijna 16) heb ik haar gehad.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Toen ik een jaar of 12 / 13 was erfde wij de hond van mijn opa: Basje. Basje had hij uit het asiel gehaald.Basje was een kruising terrier En hij ging niet naar een verzorgingshuis als die hond geen goed plekje had. Van mijn vader mochten wij ooit een hond, maar hij stelde meteen dat wij Basje dan in huis namen. Basje was een nogal moeilijk eerste hondje.... Maar wat was het een leuk hondje. Ik stond bekend als het meisje met het valse hondje. Later kwam daar Winnie uit het dierenasiel bij. Kwam uit een zware verwaarlozing. Een schat van een hond, een schotse collie, waarvan ik later de gehele stamboom achterhaalde.

Afbeelding

Basje werd 15 jaar en Winnie werd 16 jaar. De scheelde 2 weken in leeftijd. Een grappig duo met elkaar.
Laatst gewijzigd door gyanty op 31 dec 2015 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Die ligt as we speak nog altijd naast me te snurken... DS'ke, ruim 11 intussen maar nog steeds even taai. Ze begint ouder te worden en volgende week moet ze weer geopereerd worden helaas, maar ze gaat er nog steeds 34 worden :pffff:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Toen ik geboren werd hadden we Tosca, een boxerteef, maar daar kan ik me niks van herinneren. Weet uit de verhalen dat ze een vreselijke sloper was. Mijn ouders hebben haar weggedaan en toen mijn moeder haar een dag later terug wilde halen kreeg ze haar niet meer terug. Mijn eerste herinneringen waren van Christa, ook een boxerteef, die kwam toen ik 6 jaar oud was. Christa was mijn vriendinnetje, heb heel wat uren met haar wandelend doorgebracht. Ze lag ook altijd bij mij :I: Ze is maar 7,5 jaar oud geworden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn eerste hond was een middenslagpoedel, Beatle genaamd. En die was er ook al voordat ik geboren was. Want mijn zus Jeanine kwam tien jaar voor mijn geboorte en het lukte niet om er voor haar een zusje of broertje bij te krijgen, dus kwam Beatle. En daarna ik pas. Ben er blij om. Ik vind het mooi dat ik met een hond opgegroeid ben. Ook al plaagde ik Beatle soms en gaf mijn moeder me daarom op mijn mieter, ik hield wel van haar. Toen ze stierf was ik een jaar of 9 en ben ik een week van school gebleven omdat ik echt ziek was. Het was een zwaar verlies. Ze was gewoon deel van de familie.

Omdat de eerste hond in mijn leven een poedel was, weet ik heel goed wat voor honden het zijn en is het helemaal niet uitgesloten dat er ooit weer zo´n lekker speels en vinnig beestje weer komt. Terwijl ik naderhand nooit meer een poedel heb gehad, voornamelijk kruisingen en een paar jack russels.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Afbeelding
Charlie en ik :mrgreen:

Charlie was vroeger onze eerste hond, een bobtail. Later kwam Britt erbij, ook een bobtail. We hebben ook nog even een bobtail gehad die Bowie heette maar die is niet oud geworden.
Wilma is mijn eerste eigen hond.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Mijn eerste hond was een zwart dwergpoedeltje, Rakker. Een broer van mijn moeder belde mijn moeder op dat hij ergens een hond had weg gehaald, maar zijn vrouw wilde geen honden. Hij wist dat wij, mijn zus, broer en ik, gek waren op allerlei dieren zodoende dat hij mijn moeder belde. In de avond kwam hij Rakker brengen. Rakker was 9 maanden, helemaal vervilt en onder de poep. Rakker is uiteindelijk ingeslapen toen hij 13 was. Hele verhalen vertelde ik altijd tegen hem.
ellen
Afbeelding
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Afbeelding

Taffie, een boomer mixje uit de broodfok -de advertentie stond in het tijdschrift landleven, wij dachten naief genoeg dat het dan wel goed zou zitten-- We hebben hem in 2013 in laten slapen op 15 jarige leeftijd. Ik kreeg hem toen ik 11 was. Wat heb ik moeten zeuren om die hond te krijgen, en wat is mijn moeder er in de eerste jaren druk meegeweest om zijn tomeloze energie en ontsnappingsdrang in goede banen te kunnen krijgen en wat was ik dol op hem. Hij sliep altijd bij mij op bed en was waar ik was. Tot ik natuurlijk op kamers ging. Toen ik mijn eerste appartementje kreeg kwam hij de helft van de tijd bij ons wonen, zelfs nog heel even in Italië.
Ongeveer een jaar na zijn inslapen hebben we (mijn vriend en ik) Kalev gekocht. Mijn moeder verklaarde ons voor gek ;)
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Bij mijn ouders thuis 2 CKCS en 2 boomer achtige hondjes en later een duitse herder.

Eenmaal op mezelf een rottie (reu) uit het asiel en vrij vlot daarna een husky (teef) uit het asiel jaja vanwege de mooie blauwe ogen, geen idee wat ik gekocht had :mrgreen: bleek achteraf ook nog een husky x malamute te zijn :hmmm: en toen was het hek van de dam en kwam er nog een husky en nog 1 en nog 1 en nog 1 en nog 10 :F:
Ohw ja en ook nog een AA en een heule enge heddur :O: en de volgende word hoogstwaarschijnlijk weer zo'n engerd :mrgreen:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn eerste hond was Yara, een blonde labrador die ik kreeg voor mijn 9e verjaardag.
Een lief dier, waar ik kilometers mee gewandeld heb en die, zoals het labradors betaamt, nooit droog bleef.
Toen ik 21 was en zij nog thuis woonde en alleen als ik vrij was met mij mee ging naar mijn flatje, is ze ingeslapen toen ze ineens een heel naar hoestje ontwikkelde.
Mijn ouders hebben daarna nog een golden retriever gehad, maar die is herplaatst omdat ze het dier niet meer zoveel konden bieden aan wandelen als eerder met Yara.
Pas vele jaren later kwam Misty in ons leven.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Cocker spaniels, en ik was er dol op. De honden geloof ik ook op mij. Vaak aan moeten horen dat ze mij geregeld kwijt waren als ukkie en dan vonden ze mij altijd terug bij de honden. Als 4 jarige dachten ze s'nachts inbrekers te hebben, nee hoor ik zat midden in de nacht met de honden te spelen.
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Toen ik werd geboren hadden mijn ouders een boxer, deze is 15 jaar geworden. Ikzelf was 8 toen hij dood ging. Heb jarenlang gezeurd om weer een hond maar mijn ouders gingen voor een kat. Ben wel altijd hondengek gebleven. Heb in een hondenpension gewerkt en paste op honden bij mij thuis. Pas op mij 34e, nu 6 jaar geleden voor een eigen hond gegaan omdat het nu genoeg vrije tijd ervoor heb.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders al een kruising middenslag Poedel, Sascha genaamd.
En mijn ene tante had een Amerikaanse Cocker Spaniel Timmy en mijn andere tante had een Duitse Herder die Bianca heette.
Met hen ben ik opgegroeid.
Sascha stierf op 15 jarige leeftijd, toen ik 9 jaar was.
Afbeelding

Ik heb vervolgens 10 jaar lang gezeurd om een hond toen ik exact 10 jaar later mijn eerste eigen hondje kreeg.
Een blonde Bouvier genaamd Dayka; echt een geweldige hond. Voor niets of niemand bang.
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Toen mijn moeder zwanger van mijn was hadden ze een Mastino Napoletano reu, deze is overleden op leeftijd van 9 maanden. Toen hebben ze gekozen voor een Deense Dog herplaatser. Na bevalling nam deze hond een loopje met iedereen en werd te beschermend over mij(zo is mij verteld). Deze hebben ze dus opnieuw moeten herplaatsen. Toen even een tijdje geen hond gehad en toen ik 2 was begon het te kriebelen en zijn ze naar een asiel gegaan in Amsterdam. Ze wilde een kleine hond en hadden mij meegenomen om te kijken of er een hond was waar er een klik mee was. Ze liepen door het asiel en ik liep even achter ze en op het moment dat ze omkeken stond ik halverwege de tralies van een enorm gevaarlijke rottweiler. Beest kwam op me afgerend, me vader was er net te laat bij en de rottweiler dook met haar gezicht op die van mijn af. M'n ouders zagen hun dochter volledig afgelebberd worden, en vanaf dat moment waren we onafscheidelijk. Ze was 2 jaar geschatte leeftijd en is uiteindelijk overleden toen ze 14 was.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”