j.werkman schreef:Wat ik me altijd afvraag is, waarom mensen zo bezig zijn met andere honden en hun eigenaren. Zelf heb ik dat helemaal niet
.....
Ik heb steeds aangegeven dat mijn hond gemakkelijk is in de omgang en nergens naar toe gaat en dat wij allebei geen peentjes zweten als er honden naar ons toekomen, of ze nou blaffend komen, of op ons afstormen of wat dan ook.
Met een gemakkelijke hond hoef je ook veel minder bezig te zijn met anderen. Met Izzie vind ik het heerlijk ontspannen wandelen.
Met mijn vorige hond was dat echt anders, dat ging gewoon lang niet altijd goed. Dus zat ze vast. En niet in losloopgebieden maar waar dat moest. In de hoop dat iedereen daar de hond aan de lijn zou hebben. Of onder controle, voor mij is dat hetzelfde.
Je loopt met ogen op steeltjes. Door echt talloze ervaringen met mensen die roepen dat hun hond niets doet, dat het allemaal wel goed zou gaan, dat ik me niet druk hoefde te maken om nog geen minuut later mij verrot te schelden omdat ik met een monster over straat loop die met blikkerende tanden op hun Fikkie probeert te duiken.
Luna had ook nog eens de pech dat ze er te schattig uitzag dus ik werd de helft van de tijd niet eens gelóófd als ik riep dat de mijne niet zo lief was. En toch was het in de meeste gevallen mijn schuld in de ogen van andere baaasjes. Dan is het lastig om nog verdraagzaam te blijven tegenover mensen die zich niet aan de aanlijn-afspraken houden