Maar toch...het is een gezeul met een wezen in barensnood.crutz schreef:toots schreef:crutz schreef:een pup die vast zit in het geboortekanaal is niet per direct dodelijk hoorValerie schreef:Een paard dekken vind ik van hele andere orde dan een hond die dood aan het gaan is.ja er moet wat gebeuren en je moet ook geen uren wachten maar is niet zo dat die teef daar dood lag te gaan EN de fokker had er vooraf ook wel rekening mee kunnen houden dat fokken geld gaat kosten lijkt me, het is geen spontaan ontstane spoed situatie
Als er ineens een keizersnede moet gebeuren en iemand stapt gewoon snel in de auto en rijd naar de eerste dierenarts die in haar opkomt en ze staat daar en vervolgens wordt er eerst naar geld gevraagd en vervolgen wordt ze weg gestuurd, omdat ze dat niet bij zich heeft. Ik denk dat ik zeer pis nijdig zou worden. Deze dierenarts helpt kennelijk geen dieren in nood tenzij er meteen flappen op tafel worden gelegd. Als iemand alleen geld wil verdienen moet die fietsen gaan verkopen of toilet potten ofzo. Het idee alleen al dat ze iemand dan maar laten zeulen met een dier dat geholpen moet worden een dier dat op dat moment lijd. Het geld komt later daar kan iemand ook voor tekenen. Maar dit is iets wat echt echt niet ok is als een dierenarts spoed patienten omwille van een conflict met eigenaar of omwille van geld weg stuurt. Is op geen enkele manier goed of recht te praten.
Ehhhh in de auto stappen en naar een willekeurige dierenarts rijden als je meent dat een keizersnede nodig is???
Dat gaat altijd eerst nog na telefonisch overleg hoor. Ook als je ergens nieuw/vreemd bent. Die keer dat wij een dierenarts net na de verhuizing nodig hadden tijdens een bevalling ging dat toch na Google en bellen pas. En de afrekening kwam pas toen alles afgehandeld was enige weken later.
Nergens voor nodig, uiteindelijk krijgen ze hun geld toch wel via eventuele incasso. Gewoon id-gegevens opschrijven, laten tekenen dat de operatie is verricht en hopla!
Ik vind het een schande.