Wolfsblut schreef:Die Bouvier waar ik af en toe mee samen wandel met Lut staan in de wijk bekend als zeer lief en sociaal naar mensen en andere honden. Ik ben door drie buurtgenoten al serieus benaderd voor een pup uit deze kruising. Ik verwacht dat de resultaten zeker niet teleurstellend zullen zijn met een pikzwarte Riesen Schnauzer. Ik verwacht dat de beharing van de Bouvier wat meer naar de gewenste oorsprong terug gaat. Daar bedoel ik jaren 50 - 60 mee. Qua gedrag zal de Bouvier ook wat pittiger worden.
Maar ik begin er toch maar niet aan. Lig ik dadelijk met een half dozijn Riesen Bouvier Schnauzers in bed.
Zou daar niet zomaar vanuit gaan want de meeste zwarte Riesen hebben ook niet een al te beste harde vacht of minder beharing . Wat je hoofdzakelijk ziet zijn zwarte met veel haar en zachte vachten die niet meer te plukken zijn.
Tussen africhtinglijnen en showlijnen zit ook een groot verschil . De beste bouw en betere vachten komen toch bij de showlijn voor ondanks dat het veel haar is.
Wat trouwens ook bij africhtinghonden voorkomt dat vele haar maar dan nog behoorlijk zacht en niet te plukken.
Karakter is ook maar een selectie dingetje waar niet altijd uitkomt wat je verwacht.
Komt bij alle 2 de lijnen voor schijtbakken , zachte honden ,krengen en zenuwlijers en stabiele honden.
Trouwens zoals ze vroeger waren wil je ook niet hebben in deze tijd vieze scherpe klootzakken die 1 baas en gezin hadden.
Willen we van andere rassen ook niet meer.
Ja door het coupeerverbod zijn er een boel liefhebbers afgehaakt maar ook weer liefhebbers bijgekomen die de staart en oren leuk en lief vonden. En dan kom je op het vele haar uit en dat is niet bij te houden voor mensen want de meeste honden worden al slecht verzorgd bij de trimmer afgeleverd dus dat werd betalen voor zo'n joekel . Dus heel veel ziijn daar ook weer op afgehaakt om het financiele plaatje van trimmen .
Ben ook een beetje afgebouwd en heb pas nog een 2e en laatste nestje gedaan bij mijn laatste bouvier om er zelf 1 te houden omdat ze zo te oud is voor nog een nest en ik niet zonder boef wil zitten.