Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bouviers uit de mode?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Bouviers uit de mode?

Ongelezen bericht door yodi »

Cleva schreef:Het zal wel. Rare plek om juist zulke dingen te doen.
Het zou ook gewoon in een busje of een schuur kunnen gebeuren maar met een nest pups een steegje in sluipen valt natuurlijk veel minder op. :)

Hahahaha, die man woonde daar, een soort bijkeukentje met een grote tafel.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dit zijn trouwens de honden waar ik t net over had

Daan
Afbeelding

Monty
Afbeelding
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Cleva schreef:Ik vind het onzin. Er is verder geen enkele effectieve wetgeving om dierenwelzijn te garanderen. Varkens worden nog steeds zonder verdoving gecastreerd en gecoupeerd. Er is geen enkele controle of een manegepaard zijn werk wel zonder pijn aan kan.
Je mag gewoon met een stroomband je hond gek maken maar het grootste leed is nog steeds een slechte verzorging. Slecht, eenzijdig voer, veel te weinig beweging en een onsamenhangende opvoeding die voor 90% uit lijfstraffen bestaat. Het mag allemaal maar couperen mag niet.

Een tosti bakken met een botsautootje is ook feest maar logisch is het niet.
Slecht, eenzijdig voer, veel te weinig beweging.
Ja, ook dit.
Hoorde recentelijk van iemand dat een klapkaak, maatje boxer 8 jaar is geworden alleen maar op witbrood en Aldi leverpastei. Dan vraag je je toch af waar het verstand zit van dat soort mensen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

marian* schreef:
Wolfsblut schreef:Wie waren de aangewezen personen om te couperen toen dat hier nog mocht? Waren dat DA's of deden de fokkers dat zelf? Lijkt me een kunst op zich om oren goed te knippen dat ze het gewenste effect krijgen. Ik ben er zeker geen voorstander van, maar het zag er wel mooier uit.

Dierenartsen.
Maar dat wilde niet zeggen dat dat ook altijd zo gebeurde.
Voor de oren dierenartsen. Maar staarten werden toch bij de fokkers gedaan? Elastiekje erom op dag 1 en dan valt het staartje er vanzelf af.
Weet niet of dit echt zo was, maar de schoonmoeder van m'n zus heeft altijd bouviers gehad en is van het hippie-type, dus zij wilde altijd al graag een bouvier met staart (jaren '70-'80), maar dat was nooit mogelijk. Die hadden al geen staartje meer met 7 weken.
Ik weet niet of dit echt zo was (ik heb mijn eerste hond pas gekregen in 2004, van een ras wat niet gecoupeerd wordt en gelukkig ook nadat het verboden werd).
Laatst gewijzigd door Floortje op 04 sep 2015 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

billy schreef:Bouviers waren mijn eerste eigen honden, maar toen werden ze populair en werden het wollige zenuwachtige honden met vooral ontplofte vachten en toen wilde ik er geen meer. :wink:

Afbeelding
:I: dat zijn de echte, heerlijke stabiele honden, helaas niet geschikt voor mijn gezin. Nee niet omdat ik jonge kinderen heb en ze hun wat aan zou doen. Het zijn intelligente werkhonden en die moeten elke dag geestelijk uitgedaagd worden. Dat is in mijn leven niet haalbaar. Elke dag meerdere keren een flinke uitlaat ronde is niet goed genoeg dan krijg je van die "slaafse, slome, sukkel" honden. Een honden gedragskundige heeft mij dat goed duidelijk gemaakt. Dit is mijn droomhond, moet wachten..
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:
Tara schreef:Heeft het coupeerverbod er mee te maken dat ze minder populair zijn geworden?
Ik denk van wel. Je ziet ook geen Dobermanns meer in het straatbeeld.
Zij zijn de rassen die het ergst getroffen zijn door het coupeerverbod, in aantallen dan toch. Een ongecoupeerde Boxer ziet er prima uit, een ongecoupeerde Dober vind ik geen gezicht.
Had er een staand oor ingefokt.
En toch is dat wel de redding geweest voor de bouvier volgens mij, want toen ze zo populair waren werden het steeds meer een soort van bobtails, al is de vacht nu nog steeds niet zoals het hoort, idem met de Zwarte Rus die moet je knippen en scheren :hmmm: trimmen moet je zo'n hond en hij moet een standvastig karakter hebben en 3 piekhaartjes dat is genoeg :mrgreen: en ja mijn boeven hadden eigenlijk al teveel vacht maar wel heerlijke boevenkarakters :ok:
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

oeps, ik was te snel, zag de stoere blik en houding, zie nu pas dat de oren zijn geknipt. Belachelijk. een paar jaar geleden zag ik een bouvier met alles erop en der aan. Stoer maar ook toegankelijk, vond hem zo mooi en speels. Mijzelf wil ik niet cosmetische veranderen (hoewel ander het misschien het fijn zou vinden om niet naar mijn grote neus te hoeven kijken :D . een ander wezen ook niet. Alleen als het medische een verbetering is.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef:
Tara schreef:Heeft het coupeerverbod er mee te maken dat ze minder populair zijn geworden?
Zij zijn de rassen die het ergst getroffen zijn door het coupeerverbod, in aantallen dan toch. Een ongecoupeerde Boxer ziet er prima uit, een ongecoupeerde Dober vind ik geen gezicht.
Mee eens. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt helemaal voor het coupeerverbod. Ik vind het echt belachelijk om zomaar lichaamsdelen van dieren af te knippen.
Maar de Dober is wat mij betreft het enige ras wat er gecoupeerd beter uitziet dan ongecoupeerd.
Oren gaat nog net. Mijn tante had er vroeger 2. 1 met en 1 zonder oren, die met oren zag er net wat vriendelijker uit (waren beide ogelofelijke mietjes trouwens). Maar een Dober met staart vind ik er echt raar eruit zien.
Maar dat is misschien de tijdsgeest. Voor mij is een Dober een indrukwekkende waakhond en die hoort er gevaarlijk uit te zien.
Hier in de buurt loopt er 1 met alles erop en eraan en is een leuk, sociaal, vrolijk beest. Eigenlijk is dat veel leuker.
Laatst gewijzigd door Floortje op 04 sep 2015 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Stapper
Zeer actief

Cleva, daar heb je gelijk in, begin ik me te beseffen. Ik doe dat ook met mijn hond. Zij is onderdeel van het gezin. Ik denk dat ik naar de hondengedragskundige niet duidelijk genoeg ben geweest. Mijn man en ik werken om en om, ze is zelden lange tijd alleen en dan regel ik oppas. Ik speur met mijn hond en besteed er denk ik meer tijd aan dan de gemiddelde hondeneigenaar. Rugtas om bij de hond en zij helpt met boodschappen doen, voetballen enzovoort. De gedragskundige was zo gericht op hondenactiviteiten en ik me na onze mislukking met de eerste hond zo onzeker voelde dat ik dit niet aandurfde.
Zonder haar raad ben ik begonnen aan en GBGV... zoals mijn speurmeester zei "en die is wel makkelijk?" Nou ja eigenlijk wel met duidelijkheid, consequent zijn en regelmaat. Daarna zei mijn man "nu kies ik de type hond ". Ben nog steeds blij met mijn grote Zwitserse sennenhond maar ooit ga ik voor een bouvier.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Die Bouvier waar ik af en toe mee samen wandel met Lut staan in de wijk bekend als zeer lief en sociaal naar mensen en andere honden. Ik ben door drie buurtgenoten al serieus benaderd voor een pup uit deze kruising. Ik verwacht dat de resultaten zeker niet teleurstellend zullen zijn met een pikzwarte Riesen Schnauzer. Ik verwacht dat de beharing van de Bouvier wat meer naar de gewenste oorsprong terug gaat. Daar bedoel ik jaren 50 - 60 mee. Qua gedrag zal de Bouvier ook wat pittiger worden.
Maar ik begin er toch maar niet aan. Lig ik dadelijk met een half dozijn Riesen Bouvier Schnauzers in bed.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wolfsblut schreef:Die Bouvier waar ik af en toe mee samen wandel met Lut staan in de wijk bekend als zeer lief en sociaal naar mensen en andere honden. Ik ben door drie buurtgenoten al serieus benaderd voor een pup uit deze kruising. Ik verwacht dat de resultaten zeker niet teleurstellend zullen zijn met een pikzwarte Riesen Schnauzer. Ik verwacht dat de beharing van de Bouvier wat meer naar de gewenste oorsprong terug gaat. Daar bedoel ik jaren 50 - 60 mee. Qua gedrag zal de Bouvier ook wat pittiger worden.
Maar ik begin er toch maar niet aan. Lig ik dadelijk met een half dozijn Riesen Bouvier Schnauzers in bed.
Zou daar niet zomaar vanuit gaan want de meeste zwarte Riesen hebben ook niet een al te beste harde vacht of minder beharing . Wat je hoofdzakelijk ziet zijn zwarte met veel haar en zachte vachten die niet meer te plukken zijn.

Tussen africhtinglijnen en showlijnen zit ook een groot verschil . De beste bouw en betere vachten komen toch bij de showlijn voor ondanks dat het veel haar is.
Wat trouwens ook bij africhtinghonden voorkomt dat vele haar maar dan nog behoorlijk zacht en niet te plukken.
Karakter is ook maar een selectie dingetje waar niet altijd uitkomt wat je verwacht.
Komt bij alle 2 de lijnen voor schijtbakken , zachte honden ,krengen en zenuwlijers en stabiele honden.
Trouwens zoals ze vroeger waren wil je ook niet hebben in deze tijd vieze scherpe klootzakken die 1 baas en gezin hadden.
Willen we van andere rassen ook niet meer.

Ja door het coupeerverbod zijn er een boel liefhebbers afgehaakt maar ook weer liefhebbers bijgekomen die de staart en oren leuk en lief vonden. En dan kom je op het vele haar uit en dat is niet bij te houden voor mensen want de meeste honden worden al slecht verzorgd bij de trimmer afgeleverd dus dat werd betalen voor zo'n joekel . Dus heel veel ziijn daar ook weer op afgehaakt om het financiele plaatje van trimmen .

Ben ook een beetje afgebouwd en heb pas nog een 2e en laatste nestje gedaan bij mijn laatste bouvier om er zelf 1 te houden omdat ze zo te oud is voor nog een nest en ik niet zonder boef wil zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Tara schreef:Hier op het dorp loopt iemand met een volledig gecoupeerde Dober.
Ik vraag me dan toch af waar zo'n hond vandaan komt, want zijn er nog landen in Europa waar oren gecoupeerd mogen worden?
collega haar dober komt uit Roemenië, verschillende pups uit dat nest zijn gecoupeerd.
In luxemburg mogen ze nog geshowd worden, de gecoupeerde winnen meestal zo te horen
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Nanna schreef:
ik had dus een bouvier met staande ( ongecoupeerde) oren,dat wil je dus ook niet hoor...

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je echt veel dobermannen rondom gecoupeerd rondlopen ,ook nog veel rottweilers zonder staart.

laatst vroeg een man aan ons of wij rottweilers fokte ,hij zocht een reu maar dan wel 1 zonder staart... :U:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik had laatst een discussie met de fokker van m'n herder, hij had een nest rottweilers en had alle staarten gecoupeerd.
Ik vraag: Waarom heb je dat nu gedaan? Hij antwoordt: Dan zijn ze mooier..... :hmmm: :U:
Hij is heel goed voor zijn honden en wil ook wel discuteren, maar hij heeft de amputatie bij een andere DA gedaan want onze eigen DA weigert te couperen.
Lange weg naar een perfecte dierenwereld zonder leed :ugh:
Kimmie

er blijven mensen die het mooier vinden als ik hier op een duitse dierenverkoop site kijk ,dan zijn bijna alle aangeboden rottweilerpups gecoupeerd..zolang er vraag naar blijft zullen mensen blijven couperen.

ik heb nu zelf nog 1 rottweiler zonder staart en nu ik gewend ben aan rotties met staart vind ik het echt niets meer,ze zijn zo "emotieloos" ,persoonlijk zou ik geen gecoupeerde pup meer kopen,staartjes zijn veel te leuk :)
mosquito1980
Zeer actief

Maar ja, zonder staart kun je moeilijker de emotie van de hond zien.
Een dief met een beetje verstand van honden gaat wel je huis binnen als er een kwispelende Rottweiler voor z'n neus staat :oeps: :D
Kimmie

ik vind ze zo bloot inmiddels zonder staart...en dat terwijl ik vroeger riep nooooit een rottweiler met staart te willen hebben,haha zou ik nu zelf ( tenzij een evt opvanger al geen staart meer heeft zoals dakkas hier bv) kiezen voor een rottweiler zonder staart...

als ik alles zo blij met hun staartjes omhoog door het land zie lopen kwispelen loopt er 1 "geamputeerde" tussen..

en ik vind de staarten niet eens lelijk eigenlijk..maakt ze wel minder geblokt dat weer wel,maar lelijk nee..

zo valt die staart toch echt wel mee:
Afbeelding

ligt er ook wel aan wat voor voorbeeld foto je uitkiest...
Kimmie

toch is die staart daar niet lelijk...

Afbeelding

hier toch ook niet?
mosquito1980
Zeer actief

Cleva schreef:
mosquito1980 schreef:Maar ja, zonder staart kun je moeilijker de emotie van de hond zien.
Een dief met een beetje verstand van honden gaat wel je huis binnen als er een kwispelende Rottweiler voor z'n neus staat :oeps: :D
Ik ga helemaal nergens naar binnen met een rottweiler. Ik vind het zonder uitzondering onwaarschijnlijke kuthonden.
Beetje rare opmerking, als jij niet van Rottweilers houdt is dat OK, maar ga niet een ras over een kam scheren. Hier krijg je vervelende topics van :8):
"kuthonden" worden niet geboren die worden door de eigenaren gemaakt.... :(
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Ik ga helemaal nergens naar binnen met een rottweiler. Ik vind het zonder uitzondering onwaarschijnlijke kuthonden.

:mrgreen: Daarom mag ik ze juist, meestal op afstand bij vreemde. Gelukkig is de liefde vaak wederzijds.
Niko is ook zo'n lijer. Zolang hij je uit de weg kan gaan is het leuk en aardig, maar hij heeft één baas, een vrij lage bijtdrempel naar mensen die wat van hem moeten en er het minste beetje druk op zetten kun je wel vergeten.

Cleva schreef:
mosquito1980 schreef:
"kuthonden" worden niet geboren die worden door de eigenaren gemaakt.... :(
Oké, dan hebben ze er zonder uitzondering onwaarschijnlijke kuthonden van gemáákt. Wat jij wil.
:cheer: Da's toevallig mijn hobby, kuthonden maken. Jong geleerd is oud gedaan.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind de meeste rassen die vroeger gecoupeerd werden, met staart lelijker. Boxers, ook zulke gevallen:

Afbeelding

Dobermanns horen ook gewoon stoere honden te zijn:

Afbeelding

Ik kan bij zulke rassen gewoon niet aan de staart wennen.
Ik denk dat door het coupeerverbod ze zeker minder populair zijn geworden. Wat niet betekent dat ik voor couperen ben, maar soms vind ik het wel zonde van het uiterlijk. :wink:
_Leonie
Zeer actief

Haha ja, dan kies je er ook wel weer één uit. Maar dan wel die staart weer... :mann:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja, daar laat je ook wat zien. Alsof de huidige, zachtharige, debiel geknipte crufts winnaars opgeknapt zijn van oren.

Onze middenslag was zo'n type, met gecoupeerde staart en oren.

http://www.fandangopoland.com/main.php?id=3&language=en
_Leonie
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ja, daar laat je ook wat zien. Alsof de huidige, zachtharige, debiel geknipte crufts winnaars opgeknapt zijn van oren.

Onze middenslag was zo'n type, met gecoupeerde staart en oren.

http://www.fandangopoland.com/main.php?id=3&language=en
Schitterende honden. :E:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

lor1_1984 schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:
mosquito1980 schreef:Maar ja, zonder staart kun je moeilijker de emotie van de hond zien.
Ik ga helemaal nergens naar binnen met een rottweiler. Ik vind het zonder uitzondering onwaarschijnlijke kuthonden.
Hier lopen er een paar die onwaarschijnlijk vriendelijk zijn. Van die figuren die zich meteen kwispelend op hun rug laten vallen. Ook niet helemaal des Rottweilers, maar ik moet er altijd wel om lachen ;-)
Die van mij was ontzettend lief buitenshuis, stortte zich echt tegen je aan als je haar aandacht gaf. :cheer:
Binnenshuis was ze ook erg lief als we erbij waren, maar waren we weg en zou je binnenkomen dan liet ze je (al kwispelend) binnen en zette je wanneer je weer weg wilde ergens 'vast'. :mann:
Beter probeerde je dan ook niet weg te komen want dat kwam niet goed :schrik:, gewoon blijven staan en wachten tot we weer thuis kwamen. :ok:
De enige keren dat ze niet lief was voor vreemden in ons bijzijn was wanneer je ruzie maakte met 1 van ons of je raar/opdringerig/vulmaarin gedroeg (bijv als iemand dronken was oid), dan beschermde ze ons. :wink:
Haha, ja zo ken ik ze ook.
Mijn oma had ze altijd en een buurman van mij ook. Binnenkomen is geen probleem, weg gaan is van een heel andere orde.
Gewoon niet aan te raden. :LOL:
En dat eeuwige gemopper bij alles wat je ze vroeg. Ze deden alles netjes, maar altijd mopperend. Alsof je altijd een puber in huis hebt.

Maar ik kom nog maar zelden dweilen tegen met dit typische karakter. Vaak zijn het enorme softies, zo jammer.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:Sommige rassen zijn er ook zwaar op vooruit gegaan, qua uiterlijk.
Zeg nou zelf, dit is toch geen porum...

Afbeelding
Ik vind dít geen porem :ugh:
Afbeelding

Nee geef mij ze maar met floppy-ears. Daarmee vind ik ze imposant genoeg.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

lor1_1984 schreef:We noemden die van mij geregeld Brommetje of Bromtol. :F:

:goeie: Ik paste altijd op de Rottweiler teef van mijn tante als ze op vakantie waren (niemand anders durfde dat beest in huis te hebben) en ik kon de visite het huis uit jagen door Bo alleen maar in haar mand te sturen. :LOL:
Niets aan de hand hoor, maar wat ging ze tekeer.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleva schreef:
Wolfsblut schreef:
Cleva schreef:Ik vind het onzin. Er is verder geen enkele effectieve wetgeving om dierenwelzijn te garanderen. Varkens worden nog steeds zonder verdoving gecastreerd en gecoupeerd. Er is geen enkele controle of een manegepaard zijn werk wel zonder pijn aan kan.
Je mag gewoon met een stroomband je hond gek maken maar het grootste leed is nog steeds een slechte verzorging. Slecht, eenzijdig voer, veel te weinig beweging en een onsamenhangende opvoeding die voor 90% uit lijfstraffen bestaat. Het mag allemaal maar couperen mag niet.

Een tosti bakken met een botsautootje is ook feest maar logisch is het niet.
Slecht, eenzijdig voer, veel te weinig beweging.
Ja, ook dit.
Hoorde recentelijk van iemand dat een klapkaak, maatje boxer 8 jaar is geworden alleen maar op witbrood en Aldi leverpastei. Dan vraag je je toch af waar het verstand zit van dat soort mensen.
Ik verwacht niet dat mensen oud worden als ze zeggen elke dag hetzelfde te eten en helemaal niet als daar ook nog een groot deel kunstmatige voeding bij zit.
Ook niet als het wel gezond is, hoor.
Elke dag een stuk biefstuk met aardappels en bloemkool is slecht terwijl het in een afgewisseld menu juist een heel verantwoorde maaltijd is.
En dan nog het feit dat een hond al zijn bewegingsbehoefte in de gemiddelde 10 minuten buitenshuis moet stoppen.

Honden en mensen zijn verschillende soorten maar verschillen qua behoeften niet erg van elkaar. Geen enkele mens haalt het in zijn hoofd om gezond en gelukkig te zijn met elke dag exact hetzelfde eten en een kwartiertje luchten. Dat is een gevangenisleven in Roemenië.
Maar wel mauwen over couperen. Want dat is zielig.
Het is toch niet of-of? Ik vind stukkies van je beesten knippen 'voor het mooi' bezopen, en net zo bezopen als je hond nooit verder laten lopen dan het einde van de straat. En het is allebei zielig.

Wat couperen betreft vind ik het dan ook nog eens onbegrijpelijk dat fokkers aan de ene kant de meest onnatuurlijke uiterlijke afwijkingen in rassen hebben weten te fokken, maar bij andere rassen iets simpels als rechtopstaande oren of een kortere staart fokken blijkbaar zo moeilijk was dat het mes er maar in moest. Couperen toont ook wel de hele debielerigheid van dat hele fokken op uiterlijk aan. Iemand had wel eens kunnen bedenken dat podenco's kleine ronde oortjes moesten hebben, en dan hoefden fokkers nu niet in de weer met plakband om die giga-oren maar rechtop te krijgen en dan was er heel wat onverdoofd in model geknipt bij weerloze puppedingen. Hoe achterlijk en misdadig en volslagen zinloos zou dat zijn?

Nee echt, op het moment dat je je huisdier gaat fokken, uitkiezen, beoordelen en veroordelen op uiterlijke perfectie en niet op gezondheid, karakter en gedrag, op dat moment zouden mensen zelf eens goed in de spiegel moeten kijken. Bij mij zou ook wel een stukkie van mijn oren af mogen voor het mooie. Nou poep, de kinders hebben mooie oren en al hadden ze de enorme Rotterdamse zeilers van mijn moeders kant, wat rukt het. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind gecoupeerde honden geen gezicht, maakt niet uit bij welk ras. Dus ook een dober, rottweiler en bouvier vind ik veel mooier met staart en met normale oren.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nanna schreef:Ik vind een Rottweiler met staart geen gezicht maar ik besef terdege dat dat komt door het rasbeeld dat ik op mijn netvlies heb staan.
Vind ook dat ze niet meer gecoupeerd moeten worden, maar of het móóier is, is vers twee,.
Ik vond en vind ze ongecoupeerd meer uitstraling hebben. Het benadrukt het geblokte meer.
Afbeelding

Afbeelding
Die bovenste is vet en die onderste was zonder staart nog steeds foeilelijk met die iele, steile achter- hand en die overvloed aan lip.

Ik hou niet van cosmetische aanpassingen aan je hond, tenzij zijn uiterlijk voor gezondheidsproblemen zorgt, en ook daarvan vind ik dat als dat een structureel probleem is dat er op geselecteerd zou moeten worden in de fok, maar daar heeft een individu nu niks aan.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”