Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik vroeg me af..
Wat werkt nou beter? Zo'n koelhalsband? Of zo'n koelbandana? Of werkt echt alleen zo'n koeljas/tuig goed?

Snoopy hobbelt makkelijk door nu het zo warm is. Maar Yin kan er echt heel slecht tegen.
Is dat nog een kwestie van wennen? Ik heb geen idee hoe dat zit :P
Nu heeft de action koelmatten in hun assortiment waar ik over las dat ze ook goed hielpen dus die ga ik ook nog halen morgen.
Maar met lopen is Yin al aan het hijgen alsof ze uren heeft gelopen, terwijl we een kort rondje van nog geen 10 minuten lopen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toto loopt nu al te hijgen met 29 graden. Lilo heeft nergens last van, die wilde vandaag ook nog in het zonnetje liggen. Zaterdag mag dat echt niet, met die hartruis. :roll:

Binnen blijft de stenen vloer wel lekker koel, en ik leg misschien een paar natte badhanddoeken op de vloer.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

De deuren staan open, maar ik heb een grote veranda achter het huis waar ik dan zit.
Bronco kan binnen of buiten liggen, wat hij wil. Maar hij zal waarschijnlijk bij mij komen liggen.

Gelukkig heb ik een hele grote natuurplas als achtertuin. 200 m lopen en hij ligt in het water. Daar zullen we waarschijnlijk een groot gedeelte van de dag te vinden zijn.
Vanmiddag ook 1½ uur in het water gelegen met hond. :W:
Laatst gewijzigd door GrethavW op 30 jun 2015 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

De pups veel in de benches op kantoor beneden, dat is de koudste plek van het huis (en het minst pup-proof). 's ochtends vroeg worden ze uitgelaten (lengte afhankelijk van de temperatuur, maximaal 30 minuten), en dan mogen ze tussendoor nog een paar keer een tijdje (totdat ze het heet krijgen) boven en op het dakterras spelen. 's avonds nog een keer uitlaten zolang het weer het toestaat en dan nog een tijdje boven of op het dakterras spelen. En dan 's nachts weer op kantoor.

De volwassen hond wisselt tussen boven en op kantoor. Maar die houdt zich rustig en sloopt niets, dus die heeft geen bench nodig.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Feather__ schreef:Ik vroeg me af..
Wat werkt nou beter? Zo'n koelhalsband? Of zo'n koelbandana? Of werkt echt alleen zo'n koeljas/tuig goed?

Snoopy hobbelt makkelijk door nu het zo warm is. Maar Yin kan er echt heel slecht tegen.
Is dat nog een kwestie van wennen? Ik heb geen idee hoe dat zit :P
Nu heeft de action koelmatten in hun assortiment waar ik over las dat ze ook goed hielpen dus die ga ik ook nog halen morgen.
Maar met lopen is Yin al aan het hijgen alsof ze uren heeft gelopen, terwijl we een kort rondje van nog geen 10 minuten lopen.
Ik heb een koelvest en koelmat. Die laatste voor in de autokooi. De eerste heeft Xena nu aan met wandelen want die kan er erg slecht tegen. Dat werkt goed bij haar!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

malinois schreef:
Paisley schreef:Nouja ik kom hele behandelplannen tegen voor een paar daagjes mooi weer, is dat niet wat overdreven?
Ons type honden vind je ook in zuid europa en daar vallen ze ook niet bij bosjes neer bij wat warmte. Ik doe zaterdag gewoon wat ik op andere zaterdagen in de zomer ook doe. Beetje pierewaaien, keertje zwemmen misschien, gewoon weekend, kallum an
Denk je niet dat die eraan gewend zijn en die van ons niet. Sterker nog dat gaan ze nooit want de ene dag is t 16 graden de dag erna 35 en weer een dag later 22... t wisselt veel te veel om eraan te kunnen wennen
Wat gaat er dan anders als een hond er wel aan gewend is? Kan hij dan ineens wel zweten of op een andere manier zijn warmte kwijt?
Ik vind het allemaal overschat omdat er heel veel waarschuwingen rond gaan voor oliedomme mensen die gaat fietsen met hun bulldog op het midden van de dag, bijvoorbeeld. Ik denk dat we met zn allen dat stadium wel voorbij zijn :)
Mijn honden genieten gewoon van het mooie weer. We doen het wat rustiger aan, dat is alles.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dan kunnen ze een beetje acclimatiseren. Leuk dat jij t wat rustiger aan kunt doen dat gaat niet met bijv mijn ras. Die gaat 300% of t nu -10 is of +40. Die loopt zich letterlijk dood. Die moet ik dus tegen zichzelf beschermen en dan zit ik met t probleem dat ze hun energie niet kwijt kunnen want van dagelijks fietsen en een paar keer per week zeer intensief trainen naar niets... en dan heb ik t alleen over de aanvullingen en nog niet over de dagelijkse wandelingen
Xena ben ik 2 weken geleden bijna kwijtgeraakt op zo'n warme dag want die wilde mee zwemmen met Xavi en deed dat ook. Dat ene baantje koste dr alleen zoveel energie dat ze bijna niet meer kon ademen en ik haar letterlijk overeind heb moeten houden, koelen en een paar dagen later naar de da voor een check up want ik dacht dat dr hart of longen t begeven hadden. Niets van dat alles gewoon oud icm warmte en een hond die geen grenzen kent qua inzet.
Hier genieten we er niet van dus naast t feit dat t gewoon smerig vies warm en benauwd is. Ben jarenlang in Oostenrijk geweest en 30 graden daar is lekker. Altijd een fris wondje, niet loeiwarm met een enorm hoge luchtvochtigheid die we huer hebben
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Lekker naar de waterkant de komende dagen.
Komt wel weer goed.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben dan denk ik gewoon thuis met de honden. Deuren dicht, dan is het binnen wel lekker. Op n dag als vandaag doen we s'midags geen lange wandeling. Wel vraag ik dan weer ( bij Figo ) veel zelfbeheersingoefenigen en beetje stoeien samen. Is ie t weer even kwijt.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

dagmar88 schreef:Luxaflex dicht, ramen en deuren open en de gevel een paar keer nat sproeien.
Ligt er verder aan hoe de honden zich voelen. Charlie gaat zeker mee naar de fontein aan het einde van de straat.
De anderen hebben vast ook wel zin om te poedelen.
Ramen en deuren DICHT zal je bedoelen.
Hier gaat alles dicht zolang het buiten warmer is dan binnen. Ramen, deuren en zonwering worden gesloten als het buiten warmer dan binnen is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Liesbeth schreef:
dagmar88 schreef:Luxaflex dicht, ramen en deuren open en de gevel een paar keer nat sproeien.
Ligt er verder aan hoe de honden zich voelen. Charlie gaat zeker mee naar de fontein aan het einde van de straat.
Hier gaat alles dicht zolang het buiten warmer is dan binnen. Ramen, deuren en zonwering worden gesloten als het buiten warmer dan binnen is.
En de koelkast open ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik moet wel luchtverversing hebben hoor, dus de achterdeur staat open.
We vriezen flessen water in en zetten die voor de ventilator met dit weer, heerlijk!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Gollum schreef:Ik moet wel luchtverversing hebben hoor, dus de achterdeur staat open.
Nee, dat doe ik 's avonds pas, als het buiten afkoelt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Liesbeth
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Gollum schreef:Ik moet wel luchtverversing hebben hoor, dus de achterdeur staat open.
Hier ook. Zo gauw het buiten koeler is dan binnen dan gaan alle ramen en deuren open en zetten we de ventilatoren, voor de ramen, op naar binnen blazen.

Liesbeth
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Liesbeth schreef:
En de koelkast open ;)
Dát vind ik dan weer zonde van de energie :wink: . Maar 's nachts water invriezen om overdag te laten ontdooien in huis, lijkt mij dan best een goede optie.

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hier ook hoor. In de ochtend staan de tuindeuren aan de achterkant open (dan is daar schaduw) en is de voorkant potdicht (want zon) en in de avond zet ik de ramen aan voorkant open en achterkant dicht (want avondzon).
Daarbij voel ik toch wel wat van een windje, vind ik wel lekker en de honden ook.

Verder zorg ik voor verkoeling voor de honden door te gaan zwemmen ('s avonds) en overdag doen we korte rondjes onder de bomen op de dijk. Sil met haar 14 jaar hou ik wel goed in de gaten. Ik koel haar regelmatig en ze heeft ook een koelhalsband.
Maar vanavond na een verplicht rondje zwemmen (met mij durft ze wel, ik houd haar vast onder haar buik :wink: ) heeft ze gewoon nog gerend en gespeeld. Bikkel! :I:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleva schreef:
Paisley schreef:Nouja ik kom hele behandelplannen tegen voor een paar daagjes mooi weer, is dat niet wat overdreven?
Ons type honden vind je ook in zuid europa en daar vallen ze ook niet bij bosjes neer bij wat warmte.
Nee, daar liggen ze op koele plekken te wachten. Die honden leven met de hitte en zijn er op ingesteld.
Het gaat minder om de hitte dan om de uitzonderlijkheid er van.

Daarnaast vind ik het van aandacht en goede verzorging getuigen als je een beetje oog voor het comfort van je hond hebt.
Ik heb altijd een beetje een broertje dood aan dat onbelangrijk vinden van alles wat maar een beetje richting luxe gaat maar er wel over forummen met een ergonomisch muispadje en een goed ingestelde burostoel.

"Niet dood gaan" is niet genoeg. :wink: Een beetje luxe is nodig om het goed te hebben. Als ik met dit weer in de auto stap en niet meteen wegrij ga ik daar niet dood van maar ik voel me wel héél erg ongemakkelijk.
Dat wil ik niet voor mezelf en ook niet voor mijn hond.
Plus juist die hitte kan een trauma zijn. Jack wilde bij erg warm weer nooit ver van huis, die ging werkelijk vol in de remmen aan het eind van de straat. Thuis was er schaduw en drinken, weg van huis is dan heel onverstandig. Lilo heeft er dan weer niks van, maar Toto is ook echt niet blij met die warmte. Als een zwerver ooit met 40+ graden heeft liggen snakken naar een beetje water is het minste wat je kan doen zorgen voor relatieve koelte en voldoende drinken zodat thuis weer duidelijk echt veilig is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:
Ons type honden vind je ook in zuid europa en daar vallen ze ook niet bij bosjes neer bij wat warmte.
Nee, daar liggen ze op koele plekken te wachten. Die honden leven met de hitte en zijn er op ingesteld.
Het gaat minder om de hitte dan om de uitzonderlijkheid er van.

Daarnaast vind ik het van aandacht en goede verzorging getuigen als je een beetje oog voor het comfort van je hond hebt.
Ik heb altijd een beetje een broertje dood aan dat onbelangrijk vinden van alles wat maar een beetje richting luxe gaat maar er wel over forummen met een ergonomisch muispadje en een goed ingestelde burostoel.

"Niet dood gaan" is niet genoeg. :wink: Een beetje luxe is nodig om het goed te hebben. Als ik met dit weer in de auto stap en niet meteen wegrij ga ik daar niet dood van maar ik voel me wel héél erg ongemakkelijk.
Dat wil ik niet voor mezelf en ook niet voor mijn hond.

inderdaad.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik laat ze in de ochtend vroeg uit en voor de rest van de dag zitten we in de ochtend achter in de tuin en in de middag kunnen we naar de voorkant verkassen want dan is de zon daar weg en staat deze achter.
verder heb ik nog een oude granitovloer in de gang en keuken en die wordt eerlijk verdeelt tussen de honden en de katten.
ellen
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef: Je bekijkt het een beetje teveel van de DesCartesiaanse kant. Het gaat niet alleen maar over graden en zweetklieren.
Misschien wel ja, maar als ik naar mijn honden kijk zie ik gewoon twee vrolijke, actieve beestjes die zin hebben om in de tuin te liggen en zin hebben om te wandelen. Wie ben ik dan om alle ramen en deuren dicht te gooien en ze met hun kont op een koelmat te zetten.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Liesbeth schreef:
[Sandra] schreef:
Hier ook. Zo gauw het buiten koeler is dan binnen dan gaan alle ramen en deuren open en zetten we de ventilatoren, voor de ramen, op naar binnen blazen.
je kunt ze beter naar buiten laten blazen. dan blazen ze de warme lucht naar buiten en die lucht moet op de een of andere manier weer aangevuld worden. dat trekt hij dan van buiten weg! :ok:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Machie schreef:Ik ga denk ik met de honden naar mijn moeder. Daar kunnen ze in de tuin in de schaduw liggen. In mijn rijtjeshuis met schuttingen en een tuin op het zuiden is t gewoon geen doen als het idd zo warm wordt.
Dat hebben wij dus ook. Hele dag zon in de tuin en er staat nooit wind, waardoor het al snel 5 tot 10 graden warmer is. Alles zit dus dicht, alleen kunnen we niks voor de schuifpui hangen, want dan knapt hij.

Koelmatten en halsbanden durf ik niet met de slopers, dus gewoon dagje binnen zitten en slapen. Voor zover dat gaat, zal wel eindigen met 3 honden die apart moeten zitten. :schrik: Tessa kan goed tegen de warmte, Tay niet zo. Maar Tay is degene die stuiterd, want we hebben nog niks gedaan (en dat gaan we ook niet doen de komende dagen)

Uitlaten is hier wel een hel nu, alleen maar stenen en asfalt waar je kan lopen, zelfs voor het eerste water in de buurt moeten we 1km over asfalt...
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 01 jul 2015 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb de deuren gewoon open hier hoor, anders kunnen ze niet in de relatief schaduwrijke tuin rommelen.
Op het koude gras vinden ze wel prettig ;)
Zodra de zon er vol op komt gaat het achter dicht en voor open. En 's avonds omgekeerd.
Ik wandel vroeg en laat maar dat deed ik al, ik kan er zelf slecht tegen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Liesbeth schreef:

Nee, ik zeg meestal gewoon wat ik bedoel.
Met alles dicht wordt het bedompt en mijn huis heeft altijd één koele kant.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Liesbeth schreef:

Nee, ik zeg meestal gewoon wat ik bedoel.
Met alles dicht wordt het bedompt en mijn huis heeft altijd één koele kant.
Hier ook hoor alles open. Waait t door en kan er gewoon in en uit gelopen worden door de honden
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

We gaan vroeg met haar lopen en de rest van de dag doen we weinig tot niets. Ze wil niet eens naar buiten om te plassen. In de tuin hebben we een speciaal plekje met aarde voor Kier, dat maken we regelmatig nat en ze vindt het heerlijk om daar te gaan liggen. En Hans had ontdekt dat ze natte kussens ook lekker vindt dus die maakt ook de kussens regelmatig nat voor mevrouw :I: Na het avondeten ga ik in de voortuin zitten tot een uur of 23.00, daar staat geen zon en een beetje wind en kan ze lekker scharrelen in het gras.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier staat de hele dag de zon op de voorgevel te fikken, dus de voorkant zit potdicht. Achterdeur staat nu nog open en een ventilator aan, het is 23,5 graden binnen en daar mag ik heel blij mee zijn. Dit jaar hebben we de gevel geïsoleerd en dat scheelt echt :cheer: Tegen een uur of 5 gaat de achterdeur ook dicht, dan staat de zon daar vol op. Ik trek de warmte heel slecht dus ik was om 6 uur ook al bezig, snel even een uurtje werken, hond mee en daarna een rondje langs het water. Ik doe verder niets meer :F:

Tallie mag dus ook de rest van de dag d'r gemak houden, ze heeft een koelmat maar op dit moment ligt ze nog liever tegen mij aan :schrik: :schrik: Rond 10-11 uur vanavond gaan we wel weer, verder kan ze in de tuin plassen en daar staat ook een badje. We moeten eerst een stuk over de gloeiend hete stoep om bij een fijn stuk met bomen te komen, dus dat doen we mooi niet.

En zo moeten we de komende periode maar door komen. Stom :boos:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Vanochtend om 6 uur een flinke ronde gelopen met de hondjes en dat blijven we de komende dagen ook zo doen. Overdag plassen in de tuin (pup) en Jura mag even naar het stukje gras aan de overkant van de straat in de middag, want die weigert in de tuin te plassen. En dan in de avond nog een korte ronde samen. Verder ligt Jura veel binnen voor de ventilator en op de koelmat. Mahru ligt juist liever in de tuin op de koude grond of te poedelen in het badje. Gelukkig hebben we voldoende schaduw achter. :)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

's Ochtends vroeg en 's avonds laat wandelen. Eerdere jaren heb ik overdag nooit overgeslagen omdat Puchu
prima tegen de warmte kon.
Dit jaar lijkt hij het voor het eerst wat last van te hebben. Toen ik maandag nog in de polder wandelde, en zo bloedheet was het toen nog niet, maakte hij hele vreemde geluiden op de terugweg, ik schrok me rot.
Dus wat voorzichtiger nu met Puchu en evt. heb ik een koelband.
Verder hebben we inmiddels alle ramen aan de buitenkant voorzien van doeken/karton/lakens... het ziet er niet uit :schrik: maar wij hebben dus geen zonwering (vraag me niet waarom niet) en binnen wordt het echt bloedheet. Noodoplossing voor nu dus in de hoop dat het in huis de 30 graden niet haalt.
Van water houdt Puchu niet, maar misschien dat hij toch even in de Vecht wil poedelen, dat is op 5 minuten loopafstand, ligt alleen wel de hele dag in de volle zon.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij hebben een tuin met veel schaduw dus terrasdeur staat open. Ze liggen graag op het gras of in een kuil onder een struik. Verder had ik voor zaterdag ingeschreven voor een clubdiplomadag in Borculo maar die ga ik afmelden. Ik vind het niet echt verantwoord met dit weer, zeker in combinatie met 3 uur autorijden. Dit weekend is trouwens ook show in Echt, lijkt me geen pretje om daar te zijn :80:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”